Heleniuksen näin ensimmäistä kertaa pelaamassa ja oli kyllä vakuuttava. Odotin jotain aivan puukättä, joka ei millään pysy vauhdissa mukana. Väärässä olin. Itse asiassa Helenius osasi sijoittautua yllättävän hyvin, eikä ollut kovin jäähyaltis puutavaran annossa, vaikka yhden rangaistuksen istuikin. Kari Haakanaan olen Heleniusta usein verrannut, ja pitänyt Karia asteen parempana juuri kiekollisten taitojen vuoksi, mutta ei Helge Haakanasta mitenkään huomattavan paljon jälkeen jää. Nyt vasta rupeaa oikeasti tajuamaan millainen vahvistus Sami olisi, ja mitä me olemme joka vuosi menettäneet.
SM-liigaan Helenius kelpaisi ainakin minulle ihan vaan tuossa roolissa mitä maajoukkueessakin pelaa. Jos nyt oikeasti mietitään, ei meidän Urpoliigassa mitään oikeita gooneja nähdä, kun yhdestäkin tappelusta ollaan viemässä valtionapu koko lajilta. Nähdäkseni tärkeintä olisi, että meillä olisi taas maalin edessä pelaaja, joka kerää veroa, kuten Helenius roolistaan totesi. Tässä asiassa olen 100% samaa mieltä cobolin kanssa.
Jos keskustelusta sanois vielä jotain... Saataispa varmistus Heleniuksen joukkueelle ihan vaan sen takia, että saatais nää apinat hiljaseks. Kiitos.