Jokerit 08-09 - tavoitteena menestys SM-liigassa

  • 753 246
  • 2 064
Tila
Viestiketju on suljettu.
Anteeksi jos osoittautuu olevan väärässä, mutta ilmeisesti Pasin HPK-keikka oli nimenomaan pohjustus Jokerit-pestille, joka oli olemassa jo runkosarjan aikana. Kuvio siksi, että HIFK:sta ei "voinut" suoraan siirtyä Jokereihin. Tämän jälkeen täällä on kyllä pyörinyt huhuja sopimuksen purkamisesta.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Riksman, Lahti, Koivisto, Hanlonin tuonti, Lind ja Nielikäinen.

Cobol voi sitten oikaista jos se tietää eri listan kuin minä.

Jos lista on tää niin se on ihan perseestä. Riksman ok, jos muutakaan ei saada, Lahti voi mennä kotiinsa, Koivisto kova vahvistus, Lind runkopelaaja ja oma jannu - ok, Nielikäinen pahaa unta -> Aika paska massiivinen noin kokonaisuutena?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos lista on tää niin se on ihan perseestä. Riksman ok, jos muutakaan ei saada, Lahti voi mennä kotiinsa, Koivisto kova vahvistus, Lind runkopelaaja ja oma jannu - ok, Nielikäinen pahaa unta -> Aika paska massiivinen noin kokonaisuutena?

Ja kukahan näistä nimistä on olevinaan se jonka nimen pitäisi kuulemma hukuttaa nielikän nimen löytyminen meidän kokoonpanossa?
 

Brad

Jäsen
Ja kukahan näistä nimistä on olevinaan se jonka nimen pitäisi kuulemma hukuttaa nielikän nimen löytyminen meidän kokoonpanossa?

Jokerikasvatti Jan-Mikael Juutilainen ja myöhemmin julkistettava paluumuuttaja Ruotsista. :)

Eikös Janne Lahtea oltu laittamassa ykköskenttään täällä viime keväänä? Ei se sitten kai kovin huono voi olla, on se ainakin parempi kuin Laine. Jos Lintu palaa kotiin, niin C rintaan. Lintu on ollut aika tehokas viimeisenä neljänä kautena, 198 matsia ja pisteet 62+108=170. Yksi kausi SM-liigassa, kaksi Itävallassa ja yksi Ruotsin divarissa. Eihän Itävallassa ja Ruotsin divarissa taso kovin korkea ole, mutta kyllä Lintu ensi kaudella sen yli 15 maalia tekee kevyesti.
 

Jokerinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Ja kukahan näistä nimistä on olevinaan se jonka nimen pitäisi kuulemma hukuttaa nielikän nimen löytyminen meidän kokoonpanossa?

Veikkaisin herroja A, B, C, D ja Z jotka julkistetaan myöhemmin.

"Joo eli meille tulee koivistoa ja lindiä ja nielikäinen.. *3 tuntia perusteluja miks hän*.. ja sitten vitamiinit a, b, c.. joista me tiedotetaan sitten myöhemmin. *kysymys* En varmasti sanonu että vitamiinit vaan pelaajat.." - Matti Virmanen ma 21. huhtikuuta kello 14.00 -->
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Jokerikasvatti Jan-Mikael Juutilainen ja myöhemmin julkistettava paluumuuttaja Ruotsista. :)

Eikös Janne Lahtea oltu laittamassa ykköskenttään täällä viime keväänä? Ei se sitten kai kovin huono voi olla, on se ainakin parempi kuin Laine. Jos Lintu palaa kotiin, niin C rintaan. Lintu on ollut aika tehokas viimeisenä neljänä kautena, 198 matsia ja pisteet 62+108=170. Yksi kausi SM-liigassa, kaksi Itävallassa ja yksi Ruotsin divarissa. Eihän Itävallassa ja Ruotsin divarissa taso kovin korkea ole, mutta kyllä Lintu ensi kaudella sen yli 15 maalia tekee kevyesti.

Janne Lahti on keskiverto laituri, joka on pelannut parit hyvät pleijarit -> Jyrki Louhi, anyone?

Kaikki kunnioitus Lindille, mutta hänkin on 34v. Mahtuu mun Jokereihin aina, mutta lähtökohtaisesti kolmoskentän pelaaja. 15-maalia realistinen tavoite.

Tom Koivisto on huippuvahvistus. Jos on lähellä samaa tasoa kuin lähtiessä, niin on ensi kaudella liigan paras pakki. Laine menisi kakkoseen, muista huhutuista myös Hulkkonen avosylin vastaan, mutta missä Santalan korvaaja, entä Leinon, entä Stapletonin, entä kakkossentteri (Hauhtonen - menkää ny jo himaan), entä Wilmin korvaaja etc.

4-julkistetaan myöhemmin.. Just joo.

Mulla alkaa jantteri olemaan sikäli kiinnostunut tosta touhusta, että varmaan joutuu kausareita lähiaikoina ostamaan, mutta itsellä kyllä kytee kyrpä otsassa yhä edelleen.

Ikaan luotan pitkässä juoksussa, vaikka paha stiplu tuli hänen toimestaan heti kärkeen. Ei näitä jaksaisi enää.
 

Brad

Jäsen
Janne Lahti on keskiverto laituri, joka on pelannut parit hyvät pleijarit -> Jyrki Louhi, anyone?

Lahdella on 14 ja 20 maalin kaudet liigassa, 1-2 ketjun miehiä. Kausi AHL:ssä on varmasti myös kehittänyt Lahtea, lupa on odottaa maaleja ja paljon. Lahdella on kädet, Louhella ei, eikä Louhi tee maaleja koskaan.

Laine menisi kakkoseen, muista huhutuista myös Hulkkonen avosylin vastaan, mutta missä Santalan korvaaja, entä Leinon, entä Stapletonin, entä kakkossentteri (Hauhtonen - menkää ny jo himaan), entä Wilmin korvaaja etc.

Ei Laine omaa ollenkaan niin suurta potentiaalia kuin Lahti. Jos Laine menee kakkoseen, niin Lahti sitten ykköseen. Mutta voi olla, että Laine kyttää NHL-sopimusta eikä ole Suomeen jäämässä.

Hauhtonen on oikein hyvä kakkossentteri, ehkä jopa ykkönen, parempi pelaaja kuin meidän viime kauden kakkonen eli Vitsi.

Stapletonille ei vielä tarvita korvaajaa, koska ei tiedetä saako Stapleton NHL-sopimuksen, mutta jos Euroopassa pelaa niin seura on Jokerit.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lahdella on 14 ja 20 maalin kaudet liigassa, 1-2 ketjun miehiä. Kausi AHL:ssä on varmasti myös kehittänyt Lahtea, lupa on odottaa maaleja ja paljon. Lahdella on kädet, Louhella ei, eikä Louhi tee maaleja koskaan.

---

Hauhtonen on oikein hyvä kakkossentteri, ehkä jopa ykkönen, parempi pelaaja kuin meidän viime kauden kakkonen eli Vitsi.

Tässäkö on se maanantain tiedotustilaisuuden Jokerihenki joka hautaa alleen nielikän nimen?

Niin ja eihän omaa jätkää Teemu Lainetta missään nimessä kannata pistää meillä isoon rooliin kun siihen on nämä Lahden Jaskat paljon fiksumpia laitettavia.

Onhan siinä Jokerisydäntä ja kaikkea.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
En tiedä...

...mihin vitun ketjuun tätä vitutusta lähtisi purkamaan...

37 vuotta Narri on nauranut mun elämässä, keväästä 1971. Ei ollut voitettu yhtään mestaruutta, 80-luvun seurasin divarikiekkoo, aina ylpeenä oman joukkueenlogosta.

Pitääkö mun kaikkien näiden vuosien jälkeen kääntää takkia?!? Siltä tää nyt vaikuttaa, vitun ällö nielinkielin ja mun Jokerit ei sovi samaan lauseeseen. Ja mä kun luulin, että Jokerit on elämää suurempi..?!?

Edit: Fanien pitäis olla lojaaleja seuralleen, mutta kyllä mun mielestä seuran pitäis olla lojaali faneilleenkin..??
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
.
Pitääkö mun kaikkien näiden vuosien jälkeen kääntää takkia?!? Siltä tää nyt vaikuttaa, vitun ällö nielinkielin ja mun Jokerit ei sovi samaan lauseeseen. Ja mä kun luulin, että Jokerit on elämää suurempi..?!?

Sama joskus aikanaan. Tässä on tullu vuosituhannen taitteessa näitä coboleita ja muita milloin kenenkin hännystelijöitä ja vaihtoehtona on ollu jättää koko paska tai vetäytyä hissukseen sivummalle.

Mä luulen, että riittäisi jos Internet lopetettaisiin. Moni olisi tän päivän ajatuksineen ottanut fanimatkalla nenään vielä 10-vuotta sitten.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
70-luvulla, kun mun rakkaus Narreihin alkoi (naiset on vaihtunu, jengi ei) Jokerit pelasi oikeesti sitä pirullisen taidokasta narri-kiekkoo; vastustajat nippuun ja kiekko börsään.

Nyt meillä ollaan pienentämässä laatikkoo? Hankitaan vitun gooneja? Mikä vitun identtiteettikriisi meillä on 40 vuoden iässä?? Ymmärtäisin jos oltais teinejä, mutta en enää. Vittu, Ilmalan-IFK!
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Jos Ismo Lehkosen kaltainen kiekkopersoona saadaan Jokereihin kakkoseksi ja mahdollisesti muutaman kauden kuluttua ykköseksi niin ei luulisi yksi Pasi Nielikäinen kummasti tuntuvan.. Itse olen kannattanut Jokereita niin kauan kun olen jääkiekosta jotain tajunnut, enkä todellakaan olisi Pasia meille toivonut, mutta jos pitäisi valita Pasi + Ika tai ei kumpaakaan niin ilman hetkenkään epäröintiä valitsisin ensimmäisen vaihtoedon.. Pelonsekaisin tuntein lueskelin täältä vajaa viikko sitten huhuista että Jokerit olisi sössinyt Ikan Kärppiin.. Olisi ollut sen luokan munaus että ei paremmasta väliä.. Ja kun lopulta Alatalon sopimus Kärppiin julkaistiin ja oli selvää että Lehkonen valmentaa Jokereissa ensi kaudella niin tuntui kyllä helvetin hyvältä.. Eikä sitä yksi Pasi Nielikäinen pysty juuri miksikään muuttamaan.. Eikö sitä oikeasti pitäisi olla ainoastaan tyytyväinen siitä että kerrankin valmennus on ilmeisesti? saanut päättää siitä ketä ensi kaudella Jokereissa pelaa ja ketä ei.. Vuosia palstaa lukeneena jotenkin tuntuu siltä että jotkut eivät ole koskaan tyytyväisiä.. Joko joukkueen johto (Hjallis + Virmanen) on osallistunut joukkueen kasaamiseen liian paljon tai sitten liian vähän.. Eikö oikeasti ikinä ole hyvä?!
 
Viimeksi muokattu:

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Janne Lahti on keskiverto laituri, joka on pelannut parit hyvät pleijarit -> Jyrki Louhi, anyone?

Leinon, entä Stapletonin, entä kakkossentteri (Hauhtonen - menkää ny jo himaan), entä Wilmin korvaaja etc.

Miksi pitäisi jo nyt varautua siihen, että Leino ja Stapleton korvataan? Kaverit pelaavat Jokereissa, jos eivät pelaa NHL/Farmi liigoissa. Jos nyt roudataan jotain korvaajia näille ja L ja S jäävätkin Eurooppaan (eli Jokereihin) niin sit itketään talvella, kun omat junnut ei saa peliaikaa yms.

Wilm:n korvaajaksi kelpaa mulle Riku Hahl.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä on tullu vuosituhannen taitteessa näitä coboleita ja muita milloin kenenkin hännystelijöitä ja vaihtoehtona on ollu jättää koko paska tai vetäytyä hissukseen sivummalle.

Mä luulen, että riittäisi jos Internet lopetettaisiin. Moni olisi tän päivän ajatuksineen ottanut fanimatkalla nenään vielä 10-vuotta sitten.

Ollaan tässä vaikka hännystelijöitä, mutta enpä epäröisi sanoa fanibussissakaan sitä, että Jokerien asioita on urheilullisella puolella hoidettu päin persettä Virmasen ajan kasvattamalla junnuista pelaajia muille liigaseuroille tai katkaisemalla Suomen lupaavimpien junnujen kehitys kokonaan Jokerien A:ssa sekä ostamalla samaan aikaan täydellisiä tusinapelaajia Jokereihin viemään pelipaikat omilta junnuilta. Eikä sekään tekisi tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerien yksi mestaruus 11 vuoteen sekä aivan kuralla olevaa peliä useina kausina on aivan vitun liian vähän noilla resursseilla ja rahoilla ja kertoo edellisen asian kanssa sen, että joukkueella on jääkiekon kannalta katsoen totaalisen ammattitaidoton johto Hjalliksen ja Virmasen vetäessä naruja. Eikä sekään tee tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerit on vuosikaudet aliarvioinut täydellisesti valmennuksen merkityksen ja yliarvioinut Virmasen kyvyt ja tämän tuloksena Jokereissa on ollut jopa sivutoiminen päävalmentaja ja päätoimisia valmentajia ylipäätään vähiten SM-liigassa.

Sinä kuten kukaan muukaan ei pysty yllä olevaan osoittamaan vääräksi. Se että jotkut haluavat asialle muutosta ja vaativat enemmän päätösvaltaista ammattitaitoa Jokereihin, on sitten ratkaisu parempaan. Sitäkään sinä tai kukaan muukaan ei kykene osoittamaan vääräksi.

Jos mun suhtautumisesta olet todella saanut syyn vetäytyä hiljaa sivummalle - etkä siis joukkueen rakentamisesta, pelaamisesta, omien kasvattien kohtelusta, surkeista otteista yms - onnittelen kyvystä nähdä todelliset ongelmat :)

Edit:

Mitä tulee Nielikäiseen, niin kannattaa muistaa, että Virmanen torppasi jo yhden Ikan haluaman siirron eli Salmelan ja avasi samalla valtataistelun virmaismaiseen tapaan. Homma oli jopa niin valmis, että saadakseen muiden seurojen kiinnostuksen uudelleen käyntiin, Salmelan piti antaa lehtihaastattelu jossa hän kiisti tehneensä sopimuksen Jokereihin... Ei Ikakaan voi kaikessa antaa periksi koska jos sen teet, Virmanen käynnistää perinteisen rotaationsa ja pyörittää sitä loppuajan täysillä rontteineen ja kantoreineen. Arvaan että jos Virmanen olisi jättänyt Salmelan torppaamatta, Ika tuskin olisi vienyt Pasin siirtoa Hjalliksen voimin loppuun asti.

Ja oman kantani siirtoon olen todennut jo monta kertaa ennen ja jälkeen siirron varmistuksen: olisi saanut jäädä tekemättä. Mutta sen perusteella en lähde tuomitsemaan koko joukkuetta. En ole niin herkkähermoinen. Jos olisin, pelkästään junioripäällikkö Virmasen myyräntyö Jokerien junnutoiminnassa yhdessä A:n päävalmentaja Jönnin kanssa olisi siinä tapauksessa saanut jo kiskomaan köyden kaulaan. Se myyräntyö on sentään ollut systemaattista osaamattomuutta vuosikaudet jonka seurauksista Jokerit tulee kärsimään kokonaisuudessaan vuosia ja vuosia. Nielikäisessä on kyse vain yhdestä pelaajasta.

Eihän tästä enää puutukaan kuin Virmasen "tietovuoto" faneille, että nyt on pakko nostaa fanikausareiden hintoja kun tulee tällaisia pelaajia rosteriin, niin ollaan taas palattu jo sen allekin, mistä lähdettiin. Eiköhän se Virmanen tämänkin keinon vielä tarvittaessa käytä jos kokee, että Ika todella pystyy pitämään käsissään päätösvallan tästä eteenpäin pelaajavalinnoissa ja saa Jokerit nousuun Virmasen joutuessa enemmän sivuun urheilupuolen asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

Fakap

Jäsen
Janne Lahti on keskiverto laituri, joka on pelannut parit hyvät pleijarit -> Jyrki Louhi, anyone?

Kiitos vuoden parhaista nauruista. Jep, keskiverto laituri tekee 20 maalia joukkueessa, jossa peluutetaan kolmea ketjua hyvin tasaisesti. Ja 8 maalia 9:ssä playoff-ottelussa. Kukakohan suomalainen laituri sinulle kelpaa, jos ei -07 kevään paras pelaaja Sm-liigassa. Herätystä nyt jo ja ne antipatiat kuriin.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Ollaan tässä vaikka hännystelijöitä, mutta enpä epäröisi sanoa fanibussissakaan sitä, että Jokerien asioita on urheilullisella puolella hoidettu päin persettä Virmasen ajan kasvattamalla junnuista pelaajia muille liigaseuroille tai katkaisemalla Suomen lupaavimpien junnujen kehitys kokonaan Jokerien A:ssa. Eikä sekään tekisi tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerien yksi mestaruus 11 vuoteen sekä aivan kuralla olevaa peliä useina kausina on aivan vitun liian vähän noilla resursseilla ja rahoilla ja kertoo edellisen asian kanssa sen, että joukkueella on jääkiekon kannalta katsoen totaalisen ammattitaidoton johto Hjalliksen ja Virmasen vetäessä naruja. Eikä sekään tee tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerit on vuosikaudet aliarvioinut täydellisesti valmennuksen merkityksen ja yliarvioinut Virmasen kyvyt ja tämän tuloksena Jokereissa on ollut jopa sivutoiminen päävalmentaja ja päätoimisia valmentajia ylipäätään vähiten SM-liigassa.
Tervetuloa keskustelemaan, luulen että hyvin pitkälti jokaisella on näistä asioista oma mielipiteensä ja hyvin moni myös asioista sun kanssa samoilla linjoilla. Niin minäkin - yksi mestaruus 11 vuoteen kertoo karusta todellisuudesta. Mutta Mikeä ei kannata fanidösässä odottaa näkevänsä, Jokeristogessa viimeksi ehkä pari vuotta sitten mieheen törmännyt :)

Sinä kuten kukaan muukaan ei pysty yllä olevaan osoittamaan vääräksi. Se että jotkut haluavat asialle muutosta ja vaativat enemmän päätösvaltaista ammattitaitoa Jokereihin, on sitten ratkaisu parempaan. Sitäkään sinä tai kukaan muukaan ei kykene osoittamaan vääräksi.
Mitä sinä olet tehnyt muutoksen eteen? Mä myönnän omalta osaltani sen että tällä sektorilla ei ole tullut tehtyä tarpeeksi muutosesityksiä. Mielipiteeni olen toki livenä kohteelle ilmaissut - viimeksi Nielikäisestä. Syy on ihan selvä, se minkä takia olen hallissa on se että kannustetaan Jokereita ja hoidetaan Jokerikannattajien sekä pitkälti Eteläpäädyn asioita. En ala nuolla kenenkään persettä mutta käytän asioissa omaa järkeäni. Virmasen kanssa on ollut hyvä keskustella & neuvotella ja taas perjantaina jauhettiin 2h30min ensi kautta koskevista isoista muutoksista. Keskustelut jatkuvat taas ensi viikolla. Meillä ei olla Suomessa sillä tasolla mitä esimerkiksi Italiassa että treeneihin menee 1000 ihmistä järjestämään määrättyjen pelaajien erottamisen - meillä mennään parin jätkän voimin keskustelemaan tulevaisuuden kuvioista. Miten saat sillä jonkun erotettua? Toivoisin että meilläkin näin olisi mutta ei taida iskeä suomalaiseen mentaliteettiin - ihmisiltä aina löytyy "parempaa tekemistä" kun olisi oikeasti vaikutusmahdollisuus. Mielummin istutaan duunissa/himassa koneen ääressä ja kirjoitetaan nettifoorumeille. Fakta on että täällä ei vaan vielä vaikuteta - sen pitää vaikuttaa talouteen, sekä näkyä ja kuulua peleissä.

Jatkaakseni samasta aiheesta, fanien pitää ottaa kantaa (ja pitäisi ottaa enemmänkin, herätys nykyinen JF-Club ry:n hallitus!) joukkuetta koskeviin ongelmiin ja niitä ollaankin tehty kun on hyvä tilaisuus osunut kohdalle ja korjattavaa ollut. Waden floppikaudella poistutettiin päätykatsomo erän ajaksi, sitä ennen jo tehtiin tifo missä kohteena oli palkkasoturit "kanna paitaasi ylp€ydellä". Pitkälti siinä on ne fanien vaikutusmahdollisuudet mitä voidaan sitten toistella pelien keskeyttämisten lisäksi. Ymmärtääkseni se oli joulukuussa Lahdessakin ollut ideana mutta siitä nyt äijät sitten vastaavat oikeudessa. Autatteko niitä sakoissa? Veikkaan että ette.

Ok, pronssimatsissa oli huomattu taas Hirson palkkasoturilaulut mutta niistä tuli uhkauksia ja paskaa. Uskoisin että vasta katsomosta poissapitämiset voivat esim. lauluprotestien esittämisen estää mutta ei sekään enää SM-liigan lakimuutosesityksen toimesta kaukana ole. Mutta pakko myöntää että Virmanen on hoitanut asiat siihen suuntaan faneihin nähden että ei kannata purra ruokkivaa kättä. Asioista on aina pystytty keskustelemaan hyvässä hengessä ja se on myös pitänyt Virmasen poissa banderollien teksteistä. Jos Virmanen olisi hoitanut asiat kuten Pena Matikainen niin DDR-hallissa nähdyt "Pena ulos"-protestit olisivat pientä - Jokeri- ja ifk-fanit tuntien niin paljon kantaaottavampaa meidän ääriryhmien väki on. Sanoisin että tuolla 1500 ihmisen massalla mikä Eteläpäädystä löytyy on mahdollisuus herättää Suomi jos se tarpeen tulee - joukosta löytyy kuitenkin joka alan ammattilaisia alkaen kansanedustajista lakimiesten kautta opettajiin. Ja duunarit hoitaa hommat.

Mutta syy miksi tästä kirjoitin oli se että mitä sinä, cobol, olet tehnyt että nyt saadaan muutosta aikaiseksi. Ainakin itse odotan tekoja, ei vain kirjoituksia. Eteläpäädyn tekoja tullaan taas ensi kaudella näkemään alkaen Nielikäisestä. Jos joidenkin osalta hommat menee raflaaviksi niin toivon asioihin tukea eikä perinteistä suomalaista dissaamista. Sille mitä katsomossa tapahtuu on syynsä.

Mitä tulee Nielikäiseen, niin kannattaa muistaa, että Virmanen torppasi jo yhden Ikan haluaman siirron eli Salmelan ja avasi samalla valtataistelun virmaismaiseen tapaan. Homma oli jopa niin valmis, että saadakseen muiden seurojen kiinnostuksen uudelleen käyntiin, Salmelan piti antaa lehtihaastattelu jossa hän kiisti tehneensä sopimuksen Jokereihin... Ei Ikakaan voi kaikessa antaa periksi koska jos sen teet, Virmanen käynnistää perinteisen rotaationsa ja pyörittää sitä loppuajan täysillä rontteineen ja kantoreineen. Arvaan että jos Virmanen olisi jättänyt Salmelan torppaamatta, Ika tuskin olisi vienyt Pasin siirtoa Hjalliksen voimin loppuun asti.
Cobol, mä arvostan sua helvetin loistavana agitaattorina. Sulla on taito saada Jatkoajan nettimassoista mukaasi varsinkin kaikki ne ketkä ovat pihalla tai eivät asoita läheltä seuraa. Siksi käytä osaamistasi positiivisesti äläkä jauhamalla yllä olevan suuntaista legendaa. Tuo ei hyödytä yhtään ketään.

Peace. Ja soita mulle kun haluat sinne fanidösään niin varaan sulle vierestä mestan :)

PS.
Homma oli jopa niin valmis, että saadakseen muiden seurojen kiinnostuksen uudelleen käyntiin, Salmelan piti antaa lehtihaastattelu jossa hän kiisti tehneensä sopimuksen Jokereihin...
Tähän pakko kommentoida - Salmela vaihda agenttia!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitä sinä olet tehnyt muutoksen eteen?

Enpä kovin paljon, pakko myöntää. Ensin yritin pienessä määrin yhteistyössä Virmasen kanssa saada jotain rotia tuohon puuhasteluun mutta kun Virmasen ylimielinen ja täysin omia virheitä havaitsematon asenne jätti kuvan patologisesta vammasta asennepuolella, pyrin sitten kirjoittamaan ja usein liiankin yksioikoisesti (tai värikynällä) osoittamaan Virmasen yhdeksi pääsyylliseksi Jokerien alennustilaan. Todellisuudessa asiat ovat monimutkaisempia mutta oletin ja oletan edelleenkin, että jos Virmasen saa Jokereista ulos tai ainakin kokonaan muuhun työhön kuin joukkueen ja valmennuksen suunnitteluun ja ammattimiehen tai -miehiä tilalle, päästään Jokereissa vihdoin eteenpäin.

Hjallis on Jokerien todellinen johtaja ja vaikka hän on hallituksen puheenjohtaja, hän on samalla oikea toimitusjohtaja työskennellessään nykyään kokopäiväisesti Jokereissa. Hjallis tarvitsee kumppanikseen sellaisen ammattilaisen, joka pystyy suunnittelemaan Jokerien koko urheilutoiminnan ja toimimaan Jokerien UTJ:na nimikkeestä riippumatta. Tämä on se ongelma, sillä Virmasesta ei noihin saappaisiin ole.

Fanimatkoilla olin mukana silloin aikanaan kun Koivisto ja Timo Norppa (juuri heidän mainitsemiseen liittyy tietty syy eli sisäiset vedot Jokerien ensimmäisestä maalintekijästä) meillä pelasivat, mutta sen jälkeen on kyllä tullut muilla kyydeillä mentyä. Arvostan isosti sitä työtä mitä teette. Silti pidän monia teistä liian sokeina Jokerien virheiden todellisille syille kun katsotte asiaa sen itsekin myöntämäsi "ruokkivan käden" kannalta, että Virmanen antaa teille todella edulliset fanikausarit :)
 
Viimeksi muokattu:

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Todellisuudessa asiat ovat monimutkaisempia mutta oletin ja oletan edelleenkin, että jos Virmasen saa Jokereista ulos tai ainakin kokonaan muuhun työhön kuin joukkueen ja valmennuksen suunnitteluun ja ammattimiehen tai -miehiä tilalle, päästään Jokereissa vihdoin eteenpäin.
Uskotko näin tapahtuvan tämän nettikirjoittelun pohjalta? Koska tällä hetkellä isoa osaa ihmisiä alkaa jo nämä viesti viestiltä itseään toistavat tekstit ottamaan päähän ja suunnitelmasi on kääntynyt oikeasti jo itseään vastaan. Kyllä sunkin on pakko myöntää tuo ensi kauden pelaajalista ilmeisesti nähtyäsi myöntää että hyvältähän se näyttää. Ja jokainen pelaaja on hankittu valmennusjohdon, Hjalliksen ja Virmasen yhteistyöllä Virmasen ollessa sopimuksien lopullinen täytäntöönpanija.

Hjallis on Jokerien todellinen johtaja ja vaikka hän on hallituksen puheenjohtaja, hän on samalla oikea toimitusjohtaja työskennellessään nykyään kokopäiväisesti Jokereissa. Hjallis tarvitsee kumppanikseen sellaisen ammattilaisen, joka pystyy suunnittelemaan Jokerien koko urheilutoiminnan ja toimimaan Jokerien UTJ:na nimikkeestä riippumatta. Tämä on se ongelma, sillä Virmasesta ei noihin saappaisiin ole.
Virmasessa, kuten meissä kaikissa, on omat vikansa. Kuten yllä olevasta tekstistäsikin voi päätellä niin ehkäpä kannattaa kääntää keskustelu Hjallikseen jos ja kun hän on tästä nykyisestä tilanteesta vastuussa. Puhelua Hjallikselle ja selvitystä miksi tilanne on näin? Jos tulee diipadaapaa niin ei kaikkia vastauksia ole pakko hyväksyä. Jos sulta Jokereiden osakkeita löytyy niin päätöksiä tekemään. Tai valtuuta vaikka huihai.

Fanimatkoilla olin mukana silloin aikanaan kun Koivisto ja Timo Norppa meillä pelasivat, mutta sen jälkeen on kyllä tullut muilla kyydeillä mentyä.
Ehkäpä olisi joku päivä aika lähteä vielä kerran kokeilemaan. Luulen että löydät monista hyvää seuraa keskustelemaan pelikirjoista, ellet sitten eksy dösään missä lähinnä keskustellaan katsomokulttuurin pelikirjoista :)

Silti pidän monia teistä liian sokeina Jokerien virheiden todellisille syille kun katsotte asiaa sen itsekin myöntämäsi "ruokkivan käden" kannalta, että Virmanen antaa teille todella edulliset fanikausarit :)
Niinkuin edellisestä viestistäni voit päätellä niin myönnän olevani jossain määrin sokea Virmasen arvosteluun mutta tiedostan sen kyllä. Ja mun on vain pakko jossain määrin olla sokea johtuen roolistani. Kyseenalaistan kyllä jokaisen hankinnan ja ratkaisun mutta asiat pitää verrata kokonaisuuteen, mikä se itse kullakin on. Mulla kokonaisuus on luultavasti hieman eri kuin sulla vaikka molemmilla sama toive Jokereiden menestyksestä (toivottavasti?) on. Säkin mut tuntien tiedät varmasti että kyllä mä palautetta annan kun koen sen tarpeelliseksi, ja koen kyllä hyvinkin usein. En vain näe järkeä alkaa itkeä siitä täällä vaan sanon asiat niille ketkä sen ansaitsevat. Mutta mielestä pahempi ongelma on se että ei enää nähdä omaa sokeutta vaan hommia yritetään viedä eteenpäin kuin jotain ristiretkiä. Sun toimet nykyisin välillä siltä ikävä kyllä näyttävät. Ota välillä happea :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tähän pakko kommentoida - Salmela vaihda agenttia!

Voi toki olla syytä. Tämä tieto tuli itselleni eräältä agentilta, jota pidän luotettavana tässä asiassa. Tietoa tukee se, että luin itsekin tuon Salmela-jutun, jonka ainoa sisältö oli ilmoitus ettei hänellä ole sopimusta päinvastaisista väitteistä huolimatta Jokereihin. Hyvin harvinaista, että pelaaja ottaa asian itse esille jos kerran ei olisi mitään...

Samalta agentilta tuli myös tieto siitä, että Lehkonen oli kysynyt Virmaselta kuinka monella kameralla Jokerit kuvaa harjoitukset. Virmanen oli ihmetellyt asiaa ja todennut, että eihän niitä nyt kuvata tietenkään lainkaan. Lehkonen pisti tämän samalla hetkellä uusiksi ja Jokerit kuvaa jatkossa harjoitukset, jotta harjoituksia voidaan käydä läpi ja tutkia. Agentin mukaan Virmanen edustaa sellaista vanhaa koulukuntaa, joka ei ole koskaan kiinnostunut muusta kuin omasta vallasta eikä ole Jokereihin valintansa jälkeen halunnut kehittää itseään edes kursseilla tai lisäkoulutuksella ja tällaisten toimitusjohtajien aika on SM-liigassa nyt jo ohi kun maailma ja pelaajamarkkinat siinä sivussa ovat hieman muuttuneet Jokerien suuruusajoista.

Tarkistin molemmat tiedot kertaalleen ja kun sain tukea, pidin niitä luotettavana. Jälkimmäinen nyt uutena ja aika kuvaavana esimerkkinä Jokerien jäämisestä jälkeen SM-liigan kehityksessä valmennuspuolella. Silti virheitä tulee itsellenikin. Aina ei tule tarkistettua jokaista asiaa riittävän tarkkaan ja joskus olen kyllä tainnut mennä ns. miinaankin :)

Ja myönnän kyllä sokeuteni Virmasen suhteen. On Virmanen saanut myös hyvää aikaan. Itseäni kuitenkin risoo suunnattomasti se, että Jokerien resursseilla ja juniorituotannolla asiat on päästetty tähän tilaan missä ne nyt ovat ja ehkä tässä on osaltani takana jo liikaakin katkeraa vittuuntuneisuutta Jokerien tilanteen johdosta. Olin seuran kannattaja jo ennen Virmasen tuloa mukaan ja kun sitä ammattitaitoa ja juniorivalmennusta Äikään johdolla parhaimpana aikana muistelee ja vertaa nykyiseen, katkeraksi vetää.

Säästän kaikki ja seuraavan kerran käsittelen Virmasta tai mainitsenkaan sanan Virmanen vasta kun kausi 2008-2009 on ohi. Olkoon se myös rangaistuksena itselleni kieltämättä saman asian jatkuvasta jankkaamisesta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä sunkin on pakko myöntää tuo ensi kauden pelaajalista ilmeisesti nähtyäsi myöntää että hyvältähän se näyttää.

Juuri näin ja tämän olen moneen kertaan todennut. Ja vielä ne 4-5 maanantaina julkaisematonta sopimusta niin sitten puhutaan jo erinomaisesta ja nimenomaan hyvin Jokeri-henkisestä joukkueesta. Ja eiköhän ensi kaudella tavata fanibussissa ainakin muutamilla matkoilla.

Hyvän kirjoituksesi muihin osiin en voi vastata koska en aio rikkoa asettamaani X:n käsittely- ja mainitsemiskieltoa.
 

Filosofem

Jäsen
Täytyy sanoa, että uskomatonta perseilyä mikäli Anssi Salmelaa ei nyt kiinnitettykään jengiin. Nuori kundi, joka ottaa joka kausi isoja harppauksia eteenpäin ja on jo nyt liigan parhaimpia pakkeja. Hyökkäyssuuntaan ja ylivoimissa erittäin mainio, sekä aggressiivinen pelityyli ja impulsiivinen persoona miellyttänee niin faneja kuin markkinointikoneistoakin.

Sen sijaan itse en lämpene Tom Koiviston siirrolle, mikäli Salmelaa ei varmasta sopparista huolimatta oteta. Koikka saattaa olla vielä liigatasolla tähti, mutta saattaa myös vajota iän myötä (34v.) Marko Tuulolan tapaan. Ykköspuolustajaksi hän ei ole 2000-luvulla laukonut kertaakaan 10 maalia (vrt. Salmelan 16+16 nyt viimeksi). Toki Koikka tuo joukkueeseen paljon sellaista mitä Salmelalta (vielä) puuttuu, mutta kuitenkin.

Jokeritaustaa tai ei, itse ottaisin Salmelan ennen Koivistoa. Kirkkaasti. Toivottavasti Koikka yllättää. Parhaimmassa tapauksessa molemmat kelpaa.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Pieni tauko jatkoaikaan tekee hyvää. Onneksi mikään ei ole muuttunut: Copolin saarnat ja vihainen Flintsetä jatkaa. =) Tätä ei jaksaisi lukea eikä tänne jaksaisi kommentoida, jos täällä ei olisi eriäviä mielipiteitä ja tunnetta mukana kirjoituksissa.

Mutta itse aiheeseen. Huomenna the Massiivisessa kuulemme jo perinteeksi muodostuneen lauseen: Tavoitteena on mestaruus! Miksi ei olisi jos joukkueeseemme on tulossa huhuiltuja palaajia kuten Koivisto, Riksman ym. Odotan mielenkiinnolla kenet Hanlon tuo mukanaan? Pakin, hyökkääjän, urheiluhierojan tai sen kiintiöulkomaalaisen flopin, joka pitää olla joukkueessa joka kaudella.

Nielikäisen tulo Jokereihin on /olisi kova isku meille faneille jotka arvostavat Jokerit vastaan HIFK asetelmaa. Itsekkin myönnän kuuluvani siihen faniryhmään joka ei haluaisi nähdä ns. Hifkin miehiä meillä. Muistattehan vielä kun Hirso tuli meille?? Asia herätti paljon keskustelua ja mielipiteitä.
Jos Pasi on valmentajan valinta joukkueseemme, niin ok. Mitäs jos heti alkuun Pasi pyytää anteeksi vanhoja puheitaan ja lupaa pelata ylpeydellä jokeripaidassa? Muuttaisiko se asenteitamme? Hifkin osiossa käydään varmasti samantyyppistä keskustelua Hirson paluusta punapaitoihin.

Enempää en jaksa jossitella tulevsta pelaajista. Huomenna voidaan iloita tai itkeä. Bluesilla ja Hifkillä on liigan top3 valmentajat, joten valmennusryhmän nimet kiinnostavat helvetisti.
Tekisi mieli kirjoittaa muutama sana Virmasesta, ammattitaidosta ja tulosvastuullisuudesta, mutta viitsi saattaa Copolia kiusaukseen alla olevasta lupauksesta

Copol 20.4 herran vuonna 2008:
Säästän kaikki ja seuraavan kerran käsittelen Virmasta tai mainitsenkaan sanan Virmanen vasta kun kausi 2008-2009 on ohi. Olkoon se myös rangaistuksena itselleni kieltämättä saman asian jatkuvasta jankkaamisesta.
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ollaan tässä vaikka hännystelijöitä, mutta enpä epäröisi sanoa fanibussissakaan sitä, että Jokerien asioita on urheilullisella puolella hoidettu päin persettä Virmasen ajan kasvattamalla junnuista pelaajia muille liigaseuroille tai katkaisemalla Suomen lupaavimpien junnujen kehitys kokonaan Jokerien A:ssa sekä ostamalla samaan aikaan täydellisiä tusinapelaajia Jokereihin viemään pelipaikat omilta junnuilta. Eikä sekään tekisi tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerien yksi mestaruus 11 vuoteen sekä aivan kuralla olevaa peliä useina kausina on aivan vitun liian vähän noilla resursseilla ja rahoilla ja kertoo edellisen asian kanssa sen, että joukkueella on jääkiekon kannalta katsoen totaalisen ammattitaidoton johto Hjalliksen ja Virmasen vetäessä naruja. Eikä sekään tee tiukkaa sanoa fanibussissa, että Jokerit on vuosikaudet aliarvioinut täydellisesti valmennuksen merkityksen ja yliarvioinut Virmasen kyvyt ja tämän tuloksena Jokereissa on ollut jopa sivutoiminen päävalmentaja ja päätoimisia valmentajia ylipäätään vähiten SM-liigassa.

Eihän tuossa ole mitään mainittavaa analysointia. Tuo on pelkkää jälkiviisastelua. Tuo on äärimmäisen yksinkertaista todeta kenen tahansa kirjoittajan ja pistää "paperille". On tosi helppoa jälkikäteen tuomita koko touhu ja näyttää viisaalta ... hohhoijaa

Ihme, että et ole siellä vetämässä naruja, kun noin syvälleluotaavia analyysejä löytyy. Millä todistat sen, että muunlaisilla hankinnoilla tai strategioilla olisi tullut parempi menestys?

Jokerit on vuosikaudet aliarvioinut täydellisesti valmennuksen merkityksen ja yliarvioinut Virmasen kyvyt.... Siis mikä Jokerit tämän on tehnyt, onko meillä joku persoona nimeltään Jokerit organisaatiossa, joka näitä ratkaisuja tekee?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös