Niin, kyllä mä uskon että Jokeritkin Mestiksessä pyörisi ihan mukavasti. Kauaksi jäätäisiin Liigan mahdollistamasta potentiaalista mutta vaikea olisi varmaan kokonaan myöskään kuolla tällä kannattajapohjalla.Pärjäämisellä tarkoitan sitä, että Liiga on pyörinyt kahdeksan vuotta ilman Jokereita ja yhdeksäs kausi alkaa muutaman viikon päästä. Mikään ei minusta osoita, etteikö se pyörisi myös kymmenenen ja vaikka 15. kauden ilman Jokereita.
Kyllä se Liigakin varmasti pyörii ihan riippumatta osallistuvista joukkueista, mutta varmaan siellä toivotaan että mahdollisimman moni organisaatio olisi mahdollisimman kilpailukykyinen. Olen seurannut sarjaa hyvin vajavaisesti, mutta ei siellä ihan valtavaa momentumia tuntunut olevan päällä ennen tätä kevättä ja itse ainakin olin hyvin huolissani sarjan tulevaisuudesta. Ei se kuolemassa ollut, mutta hitaasti näivettymässä kyllä. Yleisömäärät sukelsivat ja taloushuolia oli vähän kaikilla.
Tampereen hallin uutuudenviehätys ja KHL-pelaajien virta ovat kuitenkin vain väliaikaisia piristysruiskeita ja pidemmän aikavälin kavua tulee hakea muualtakin. Näkisin Jokerit yhtenä hyvänä keinona siihen. Kaikille joukkueille pari takuuvarmasti hyvin myyvää kotimatsia kauteen ja merkittävä vipuvarsi seuraaviin tv-neuvotteluihin.