Jokerit – uusi alku Mestiksessä

  • 1 323 846
  • 8 803

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ilman mitään tietoa uskoisin, että tässä oli pääsyy, minkä takia Ry valitsi "mysteeriporukan" - he olivat valmiita tekemään Areenan suhteen "mitä tahansa". NN oli selkeästi valmis menemään Nordikselle, mutta Ry haluaa pitää Areenan kuvioissa keinolla millä hyvänsä.

Ymmärrän tässä molempia osapuolia. Täytyy toivoa, että Mysteeriporukan rahoitus on täysin läpinäkyvää ja Areena saadaan ostettua.
Hyvä niin, jos joku on saanut Areenan jo käytännössä ja käyttää siihen 50 miljoonaa pyyntihinnan oltua 60. Kaupat siis olisi pitänyt jo tapahtua ja elokuussa kuitenkin... Omin silmin hinta on liian korkea. ihmettelen, miten tällainen ostaja voi pysyä vieläkin salassa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tietenkään poista ja varmasti Liiga ottaa Jokerit oikeanlaisena tuotteena enemmän kuin mielellään mukaan. Ihan minkälaista Jokeri-viritelmää Liigan ei tarvitse mukaan ottaa.

Pärjäämisellä tarkoitan sitä, että Liiga on pyörinyt kahdeksan vuotta ilman Jokereita ja yhdeksäs kausi alkaa muutaman viikon päästä. Mikään ei minusta osoita, etteikö se pyörisi myös kymmenenen ja vaikka 15. kauden ilman Jokereita.
Liiga varmaan pärjää vaikka siellä pelaisi vaan Jukurit ja KooKoo, mutta onhan tuo pääkaupunkiseudun tilanne masentava.

Helsinki: IFK Nordiksen vanhassa hallissa
Espoo: ei joukkuetta Liigassa
Vantaa: ei joukkuetta Liigassa
Rauma: väkiluku kaupungissa 30000, mestari toissakaudella
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pärjäämisellä tarkoitan sitä, että Liiga on pyörinyt kahdeksan vuotta ilman Jokereita ja yhdeksäs kausi alkaa muutaman viikon päästä. Mikään ei minusta osoita, etteikö se pyörisi myös kymmenenen ja vaikka 15. kauden ilman Jokereita.
Niin, kyllä mä uskon että Jokeritkin Mestiksessä pyörisi ihan mukavasti. Kauaksi jäätäisiin Liigan mahdollistamasta potentiaalista mutta vaikea olisi varmaan kokonaan myöskään kuolla tällä kannattajapohjalla.

Kyllä se Liigakin varmasti pyörii ihan riippumatta osallistuvista joukkueista, mutta varmaan siellä toivotaan että mahdollisimman moni organisaatio olisi mahdollisimman kilpailukykyinen. Olen seurannut sarjaa hyvin vajavaisesti, mutta ei siellä ihan valtavaa momentumia tuntunut olevan päällä ennen tätä kevättä ja itse ainakin olin hyvin huolissani sarjan tulevaisuudesta. Ei se kuolemassa ollut, mutta hitaasti näivettymässä kyllä. Yleisömäärät sukelsivat ja taloushuolia oli vähän kaikilla.

Tampereen hallin uutuudenviehätys ja KHL-pelaajien virta ovat kuitenkin vain väliaikaisia piristysruiskeita ja pidemmän aikavälin kavua tulee hakea muualtakin. Näkisin Jokerit yhtenä hyvänä keinona siihen. Kaikille joukkueille pari takuuvarmasti hyvin myyvää kotimatsia kauteen ja merkittävä vipuvarsi seuraaviin tv-neuvotteluihin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Mitä sinäkin savolainen täällä oikein möykkäät?

Eli tällainen tilanne on sun mielestä ihan ookoo:
Janin faija on ollut Kuopion yöelämässä vähän rellestämässä, lähibaarissa on tullut pitkän ja kostean illan päätteeksi nokkapokkaa ja hän on vetänyt kolmea ihmistä turpaan ennen kun on oksentanut baaritiskille, jonka jälkeen talutettu kahden portsarin avulla pihalle rauhottumaan ja taksia odottelemaan. Portsari on huutanut perään "Tänne et muuten sitten enää oo tervetullut!".
Aikaa kuluu tästä tapahtumasarjasta 5 vuotta, ja lähdet itse vähän katselemaan mitä Kuopion yössä oikein tapahtuu ja koitat mennä tuohon samaiseen räkälään. Portsari ei päästä sua sisälle, koska faijas vuosia sitten möykkäs ja öykkäs itselleen pysyvän porttarin kyseiseen baariin. Koitat selittää, että et sinä ole isäsi, olet täysin eri ihminen etkä käyttäydy niin kuin hän. Isää ei näy mailla halmeilla, mutta portsarille tämä ei mene läpi. "Joo ei, teil on kuitenkin sama sukunimi, niin on liian riskiä".

Täysin absurdi logiikka! Ei Joel tai Hjallis ole niin tyhmiä, että ne oikeasti olisi ottanut Hjalliksen mukaan tohon projektiin. Kyllä nekin tietää, että ei mikään sellainen porukka, jossa Hjallis vaikuttaa millään tavalla, pääse Liigaan sisään. Ihan eri porukka siellä varmasti on taustalla.
Mitä sinäkin täällä itket.
Jää liiga pelit kokonaan tauolle jos Jokerit, joissa on Harkimo mukana päästetään liigaan, sillä Jokerit tarvitsevat liigaa enemmän kuin liiga Jokereita tällä hetkellä.

Ei tuolla selitykselläsi ole mitään tekemistä Jokereiden nykyisen tilanteen kanssa.
Vaan enemmän niin, että isä otti rahaa jotka on saatu rikollisella tavalla ja ei voida olla varmoja, ettet käyttäisi niitä nyt. Liiga haluaa puhtaan taustan ja se olisi ollut NN:n porukoilla, porukassa jossa Harkimot ovat mukana tavalla tai toisella eivät taustat ole puhtaat.

Ilmeisesti liian vaikeaa ymmärtää mitä se rahanpesu tarkoittaa.
Liiga ei halua yhtään Harkimoa mukaan ja se on tehty selväksi Harkimoilla on selvät kytkökset venäläiseen rahaan.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kuviossa on paljon mutkia ja erikoisuuksia, jota voin avata myöhemmin jos ne ovat relevantteja enää siinä vaiheessa tai jos jengiä ylipäätään kiinnostaa.. Todella jänniä asioita tapahtuu taustalla..

Onko tämä "jännyys" muuttunut jo positiiviseksi, vai onko vielä negatiivisella tavalla?

Mysteerirahoittajan isoin valttikortti on Areena. Jollain ihmeellisellä stuntilla tai amerikantempulla vaikuttaa, että ovat onnistuneet sen hoitamaan itselleen.

Onko myös itselläsi tähän tietoja, vai viittasitko IL uutiseen?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
St1:n Mika Anttonen on kyllä ihan kujalla kun sanoi että Arena ei ole edes myynnissä, Iltalehden jutun mukaan kauppojen olisi jo pitänyt tapahtua. Tai sitten Mikalla oli ''Vesa Rantanen moodi'' päällä.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä sinäkin täällä itket.
Jää liiga pelit kokonaan tauolle jos Jokerit, joissa on Harkimo mukana päästetään liigaan, sillä Jokerit tarvitsevat liigaa enemmän kuin liiga Jokereita tällä hetkellä.

Ei tuolla selitykselläsi ole mitään tekemistä Jokereiden nykyisen tilanteen kanssa.
Vaan enemmän niin, että isä otti rahaa jotka on saatu rikollisella tavalla ja ei voida olla varmoja, ettet käyttäisi niitä nyt. Liiga haluaa puhtaan taustan ja se olisi ollut NN:n porukoilla, porukassa jossa Harkimot ovat mukana tavalla tai toisella eivät taustat ole puhtaat.

Ilmeisesti liian vaikeaa ymmärtää mitä se rahanpesu tarkoittaa.
Liiga ei halua yhtään Harkimoa mukaan ja se on tehty selväksi Harkimoilla on selvät kytkökset venäläiseen rahaan.
Miksi te kaikki maalaiset olette niin varmoja että Hjallis on tässä takapiruna? Eihän tuosta ole yhtään mitään näyttöä.

Mikä on estänyt Jolle Harkimoa ihan itse ottamasta puhelinta kauniiseen käteen ja pirauttamasta näille sijoittajille? Ei hän siihen faijaansa tarvitse.

Toiseksi, mitä Hjallis oikein hyötyisi edes siitä, että olisi mukana ostamassa Jokerit? Myös hän tietää, että ei sellaista porukkaa jossa hän on mukana puuhastelemassa päästetä Liigaan.

Kuten sanoin aikaisemmin, katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta siitä olen varma, että Hjallista sieltä ei tule.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllä se Liigakin varmasti pyörii ihan riippumatta osallistuvista joukkueista, mutta varmaan siellä toivotaan että mahdollisimman moni organisaatio olisi mahdollisimman kilpailukykyinen. Olen seurannut sarjaa hyvin vajavaisesti, mutta ei siellä ihan valtavaa momentumia tuntunut olevan päällä ennen tätä kevättä ja itse ainakin olin hyvin huolissani sarjan tulevaisuudesta. Ei se kuolemassa ollut, mutta hitaasti näivettymässä kyllä. Yleisömäärät sukelsivat ja taloushuolia oli vähän kaikilla.
Tätä Liigan kuolemaa on nyt toitettu ja toivottukin kenties niin kauan kuin minä muistan. Näivettyy se ainakin, sanovat useat. Jos Liiga olisi niin henkitoreissaan, kuten täällä väitetään, niin luulisi, että korona olisi hoitanut sen pois maanpäältä, olkoonkin, että valtio sangen avokätisesti sitä tuki. Itse ehkä olen kuplassa, kun en ole kovinkaan huolissaan, jos ollenkaan liigatuotteen tulevaisuudesta. Kärppien, voiko sanoa, hetkellinen alennustila on muisto vain ja muuallakin on laitettu rosteria kuntoon oikein kunnolla. Ilves on tullut takaisin, samoin TPS. Tähän "kilpavarusteluun" tietysti vaikutti pelaajamarkkinoiden mullistus, mutta jos liiga olisi niin näivettynyt, kuten täällä kerrotaan, niin luulisi, että isotkin seurat olisivat olleet maltillisempia pelaajamarkkinoilla. Toki ei se raha, vaan miten sitä käytetään. Kyllä mä nyt antaisin pari kautta mennä post-korona (toivon mukaan post)-kiekkoa, että nähtäisiin missä Liiga oikein makaa. Se on toki totta, että onhan sarjassa kaksi kerrosta, eli Jokereidenkin tulee jos ja kun sarjansa aloittaa, pelata voittavaa kiekkoa, tai se anti, kiinnostus ja kiima häipyy horisonttiin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
St1:n Mika Anttonen on kyllä ihan kujalla kun sanoi että Arena ei ole edes myynnissä, Iltalehden jutun mukaan kauppojen olisi jo pitänyt tapahtua. Tai sitten Mikalla oli ''Vesa Rantanen moodi'' päällä.
Areena ei faktisesti ole myynnissä ja silti vaikuttaa, että joku on saanut sen ostettua.

Tämä on yksi erikoisimmista kuvioista tällä hetkellä. Potentiaalisia ostajaehdokkaita olisi kymmenkunta, mutta kenellekkään ei haluta myydä.

Edit: sen verran voin vielä avata, että luotettavasta lähteestä saamieni tietojen mukaan Hjallis ei ole missään taustavaikuttajana. Uskoo kuka haluaa, itsekin otan lähteestä huolimatta pienellä varauksella, mutta tältä ihan oikeasti vaikuttaa. Luulen, ettei iso osa tule tätä uskomaan ja siitähän media saakin sitten seuraavaksi otsikonaiheita.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Miksi te kaikki maalaiset olette niin varmoja että Hjallis on tässä takapiruna? Eihän tuosta ole yhtään mitään näyttöä.

Mikä on estänyt Jolle Harkimoa ihan itse ottamasta puhelinta kauniiseen käteen ja pirauttamasta näille sijoittajille? Ei hän siihen faijaansa tarvitse.

Toiseksi, mitä Hjallis oikein hyötyisi edes siitä, että olisi mukana ostamassa Jokerit? Myös hän tietää, että ei sellaista porukkaa jossa hän on mukana puuhastelemassa päästetä Liigaan.

Kuten sanoin aikaisemmin, katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta siitä olen varma, että Hjallista sieltä ei tule.
Harkimo kuin harkimo ihan sama kun rahan alkuperää ei voida todistaa 100% varmasti.
Ei sinullakaan ole mitään näyttöä siitä, ettei Hjallis olisi mitenkään mukana.

Jolle voi soitella miten haluaa mutta tuolla taustalla olevalle kaverille ei kovin miljoonia lahjoita kun näytöt osaamisesta on olemattomat.
Mitä Jolle hyötyisi siitä, että olisi ostamassa Jokerit?
Ei näytä tietävän kun on ollut yhteydessä myös liigaan suuntaan ja sen tiedän, että porukka jossa on edes epäilys Hjalliksen mukana olosta ei mene liigassa läpi.

Sinä voit olla varma, mutta minä en ole varma niin pitkään kuin yksikin Harkimo on mukana.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä jos unohdatte kaikki mitä NN on sanonut sen jälkeen kun RY torppasi heidät, koska se kaikki on pelkkää paskaa ja mustamaalaamista. Keskittykää sen jälkeen siihen mitä Ry, Jolle ja Kurri ovat OMALLA SUULLAAN sanoneet mediaan. Vieläkö löytyy ristiriitoja?

Kurri ei ole mukana, Hjallis ei ole mukana, Jolle ei ole keulakuva eikä toimitusjohtaja.

Mihin perustat väitteen, että NN puhuu pelkkää paskaa? Käsittääkseni he ovat julkisuuteen tultuaan painottaneet, että halusivat mallin, joka on täysin päivänvaloa kestävä organisaatio. Samaa ei voi sanoa Kurrista, Ry:stä tai Jokereista.

Kurrin paskanpuhumisen määrä ja taso on tuskin kenellekään epäselvää, joka Jokereita on viimeisen parin vuoden aikana seurannut.
Ry:n kommentit niin Ukrainan sodan alettua kuin nyt tässä prosessissa ovat vähintäänkin epäilyttäviä.
Harkimojen suusta on aina tulvinut skeidaa ulos vähintään samalla mitalla kuin asiaa.

Ovatko nämä myös mielestäsi luotettavia ja selkeitä tiedotteita Ry:n suunnalta:
Helsingin Jokerit ry kommentoi viikonlopun uutisointia (22.8.)
Helsingin Jokerit Ry:n hallinnoima uusi taustayhtiö johtaa Jokerien paluuta (24.8.)

22.8. Ry:n mukaan neuvotteluja pitää käydä Kurrin kanssa. Puhutaan myös tavoitteista löytää hyvä jatkaja. Lisäksi eivät siis katkaisseet neuvotteluja NN:n kanssa, vaikka siitä on sähköpostikin vuotanut julkisuuteen.
24.8. yhtäkkiä Kurrilla ei olekaan enää mitään roolia prosessissa.
Tuohon päälle Kurrin omat kommentit haastettelussa lisämausteeksi.
Sanotaanko näin, että aika paljon on ehtinyt tapahtua muutamassa päivässä, että kummatkin tiedotteet olisivat paikkaansapitäviä ja totuudenmukaisia.

Jollehan ei ole juuri julkisuuteen puhunut mitään, paitsi kieltävänsä olemasta joku keulakuva Jokereitten hankkeessa, vaikka juorut kertovatkin hänen soitelleen ympäriinsä ja kertoneen ostaneensa Jokerit Kurrilta.

Mutta odotellaan mielenkiinnolla, milloin tuo uusi organisaatio tulee esiin. Sen jälkeen voidaan paremmin arvioida heidän luotettavuuttaan, läpinäkyvyyttään ja kyvykkyyttään Jokereitten johtamiseen. Toiveissa on tottakai hyvä ryhmä, mutta yksikin Harkimon nimi siinä porukassa syö koko uskottavuuden pois.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hyvä niin, jos joku on saanut Areenan jo käytännössä ja käyttää siihen 50 miljoonaa pyyntihinnan oltua 60. Kaupat siis olisi pitänyt jo tapahtua ja elokuussa kuitenkin... Omin silmin hinta on liian korkea. ihmettelen, miten tällainen ostaja voi pysyä vieläkin salassa.
Tuollaisen kohteen hinnoittelu ei ole ihan yksinkertaista koska vastaavia kohteita ei ole myynnissä. Yksi lähtökohta voisi olla uuden vastaavan rakentaminen samalle kohtaa, se ei varmaan 50 miljoonalla onnistuisi, satakin voi olla liian vähän. Toinen juttu on inflaatio joka on nyt 10% ja ennuste on 20%, eli vuoden päästä hallin hintalappu voi olla tinkittynä 60 miljoonaa.

Tämä voi olla yksi seikka (ja ehkä ainoa) mikä Jollen rahoittajaa kiinnostaa, Hjalliksen avulla halli siirtyy mysteerirahoittajlle, joka myöhemmin myy hallin eteenpäin ja pitää voitot itsellään.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä pystypainit jatkuu. Nyt on saatu jo maalaisetkin mukaan. Hyvä! Alkaa tuoksua jo ihan Liigaan paluulta. "Mikään ei muutu!".

Tuli omistajaksi sitten Anttonen, sveitsiläinen käkikellofirma tai suomalainen mämmifirma niin pärinä ja pörina aiheen ympärillä jatkuu. Erityisesti jos ja kun tuo Areena kauppa tulee tässä vielä kylkiäisenä.

Kiekkoa jäähän. Vieläkö julleilla on kapteenina se mm-95 hattutemppumies?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tässä on se avainsana. Liiga ei halua koskea tikullakaan saastaiseen rahaan, mutta muuten Jokerit kyllä otetaan avosylin vastaan.

Harkimot on nostaneet käden pystyyn, joten rahoituskuvio taitaa olla selvä. Epäselvää on enää minkälaiseen kääreeseen se paketoidaan. Saapa nähdä tosiaan minkälainen omistaja himmeli tastä vielä saadaan kasaan, että se tyydyttää kaikkia osapuolia ja on mediassa salonkikelpoinen.
 

gamlagubbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harkimo kuin harkimo ihan sama kun rahan alkuperää ei voida todistaa 100% varmasti.
Ei sinullakaan ole mitään näyttöä siitä, ettei Hjallis olisi mitenkään mukana.

Jolle voi soitella miten haluaa mutta tuolla taustalla olevalle kaverille ei kovin miljoonia lahjoita kun näytöt osaamisesta on olemattomat.
Mitä Jolle hyötyisi siitä, että olisi ostamassa Jokerit?
Ei näytä tietävän kun on ollut yhteydessä myös liigaan suuntaan ja sen tiedän, että porukka jossa on edes epäilys Hjalliksen mukana olosta ei mene liigassa läpi.

Sinä voit olla varma, mutta minä en ole varma niin pitkään kuin yksikin Harkimo on mukana.
Jestas miten paljon sanottu ja öyhötetty kuitenkaan sit sanomatta yhtään mitään.

Eiköhän Liigalle selvitetä, ettei Hjallis ole millään tavalla mukana Jokereiden uudessa tulemisessa jos niin haluavat koska poika koputtaa oveen.

Huvittavaa miten Jolle dumataan nyt jo vaikkei vielä ole edes virallista tietoa että se on tässä projektissa messissä, eikä varsinkaan että missä roolissa.
"Hjallis on sen isi, ei sitä saa ottaa messiin, ei kelpaa Liigalle!!"
Joku täällä mainitsi koulutuksenkin, ettei lukion paperit riitä.

Jos nyt odotettaisiin että Logon + nimen ostaneet tulevat ulos porukkansa & suunnitelmansa kanssa. Sit on helpompi dumata, kun tietää mitä on dumaamassa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tätä Liigan kuolemaa on nyt toitettu ja toivottukin kenties niin kauan kuin minä muistan. Näivettyy se ainakin, sanovat useat. Jos Liiga olisi niin henkitoreissaan, kuten täällä väitetään, niin luulisi, että korona olisi hoitanut sen pois maanpäältä, olkoonkin, että valtio sangen avokätisesti sitä tuki. Itse ehkä olen kuplassa, kun en ole kovinkaan huolissaan, jos ollenkaan liigatuotteen tulevaisuudesta. Kärppien, voiko sanoa, hetkellinen alennustila on muisto vain ja muuallakin on laitettu rosteria kuntoon oikein kunnolla. Ilves on tullut takaisin, samoin TPS. Tähän "kilpavarusteluun" tietysti vaikutti pelaajamarkkinoiden mullistus, mutta jos liiga olisi niin näivettynyt, kuten täällä kerrotaan, niin luulisi, että isotkin seurat olisivat olleet maltillisempia pelaajamarkkinoilla. Toki ei se raha, vaan miten sitä käytetään.
Eihän se nimenomaan ole henkitoreissaan, vaan ainoastaan hitaasti matkalla alaspäin. Jääkiekon asema on edelleen vahva ja näkyvyyttä on riittävästi. Se mistä minä olen ollut huolissani on katsojamäärien eli kiinnostuksen putoaminen ja useamman seuran talousvaikeudet. Ulkopuolisen silmiin Liigassa on aivan liikaa joukkueita (tiedostan paradoksin Jokereiden mukaantulon suhteen), liian vähän merkityksellisiä, eli kiinnostavia otteluita ja todella raivostuttava tyhjennysmyyntien kulttuuri loppukaudesta. Suomeksi sanottuna tuote ei siis ole ollut kunnossa kun samaan aikaan maailma ympärillä muuttuu ja tarjoaa loputtoman lähteen kilpailevia viihdemuotoja.

On erittäin hyvä, että seuroja tuettiin reippaalla kädellä läpi koronan, mutta nyt pitää taas alkaa pärjäämään itse ja opettaa jengi käymään peleissä parin vuoden tauon jälkeen. Onni onnettomuudessa on ollut maajoukkueen loistavat otteet, Tampereen halli ja KHL:n taantumisen mahdollistamat pelaajahankinnat. En silti puhuisi etteikö olla oltu maltillisia pelaajamarkkinoilla. Argumentoisin ennemmin, ettei Liiga koskaan ole ollut näin paljon SHL:ää ja NLA:ta perässä. Montaa vuotta ei mene että DEL painelee myös ohi ja se entisestään vaikeuttaa kiinnostavan tuotteen rakentamista.

Kyllä mä nyt antaisin pari kautta mennä post-korona (toivon mukaan post)-kiekkoa, että nähtäisiin missä Liiga oikein makaa. Se on toki totta, että onhan sarjassa kaksi kerrosta, eli Jokereidenkin tulee jos ja kun sarjansa aloittaa, pelata voittavaa kiekkoa, tai se anti, kiinnostus ja kiima häipyy horisonttiin.

Tällä hetkellä ollaan nähdäkseni uuden aikakauden kynnyksellä monellakin tavalla ja ehdottomasti annan mahdollisuuden Liigalle näyttää missä mennään. Minulla on nykyään oma lehmä ojassa, joten todella toivon touhun kääntyvän kasvu-uralle. Sitä prosessia varmasti auttaisi, jos mukana olisi yksi kiinnostava helsinkiläisjoukkue lisää.

Liiga on ihan omatoimisesti ottanut mukaan kolme uutta joukkuetta pelaamaan häviävää kiekkoa, joten Jokereina en ottaisi valtavia pelillisiä paineita. Ja jos joku seura kiinnostaa Suomessa myös pelillisen panoksensa ulkopuolella, se on Jokerit. Tässä on nytkin minimissään 11 kuukautta seuraavaan matsiin, mutta valtakunnan urheilun ykköspuheenaiheena ollaan silti.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harkimo kuin harkimo ihan sama kun rahan alkuperää ei voida todistaa 100% varmasti.
Ei sinullakaan ole mitään näyttöä siitä, ettei Hjallis olisi mitenkään mukana.
Ei kenelläkään ulkopuolisella ole tällä hetkellä näyttöä siitä kuka on fyrkkaa tähän projektiin laittanut. Pelkkiä huhuja vaan.
Mutta sinähän se täällä huutelet jo varmana tietona sitä, että Hjalliksen massit ne on, vaikka itsekin sanot että "rahan alkuperää ei voida todistaa 100% varmasti". Tässä vaiheessa ei voida vielä todistaa mitään, kun kukaan ei edes tiedä ketkä siellä on sijoittajina taustalla.

Liiga tulee tekemään joka tapauksessa todella kattavan selvityksen Jokereiden raha- ja omistuskuvioista, kun Jokerit sen Liigahakemuksen jättää. Silloin sitten viimeistään selviää mitä rahaa tuo on. Se, että siellä ei Hjalliksesta olisikaan mitään mainintaa, tuskin muuttaa sinun kantaasi asiaan kun olet nyt jo niin varma että jotain ihmeellistä kautta se Hjallis on saanut massiaan tuonne pumpattua.

Jos vaikka nyt odotettaisiin sitä virallista tietoa näistä mysteerisijoittajista ensin, eikä luotettaisi vaan Rantasen ja Valavuoren huhuiluihin.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mika ei ole myymässä?
Ei tämä nyt ihan kuullosta että Mika olisi hallin omistaja:

”Ensin nykyisellä omistajalla pitäisi olla tahtotila myydä halli ja sellaista ei ainakaan minun korviini ole tullut. Sitä ei silloin tarvitse hirveästi spekuloida: jos ei ole myyjää, niin vaikea on olla ostajaakaan.”
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Liiga on ihan omatoimisesti ottanut mukaan kolme uutta joukkuetta pelaamaan häviävää kiekkoa, joten Jokereina en ottaisi valtavia pelillisiä paineita.
Tämä on kanssa toinen mantra, mikä sen hokijoiden pääkopassa muuttuu varmaan todeksi ennen pitkää. Kannattaa nyt katsoa vaikka mitä Kouvolassa on tehty, minkälainen oli Jukureiden viime kausi jne. Ainoa, johon tuo luonnehdinta sopii on Vaasan Sport. Ei voi sanoa, että vuodet Putinin liigassa olisi ainakaan nöyryyttä lisänneet Jokereiden kannattajissa. Läksitte ovet paukkuen ja nyt pitäisi Punaisen torin pojille levittää punaista mattoa, kun saavutte pelastamaan Liigan sen näivettymiseltä. Ei mitään, tervetuloa. Odotan sitä kymppimillin pelaajabudua, että näytätte miten hommat tehdään. :)

Sarjan voisi mun mielestä avata, niin ehkä sitten päästäisiin loppukauden merkityksettömistä peleistä eroon. Mutta kun ei ole tahtotilaa sen suhteen, niin ei ole.

Ps. Olisikin jännä, jos Jokereiden mahdollinen paluu Liigaan ei herättäisi huomiota. Tosin ei tankkeja Ukrainan rajalla, niin paluusta ei edes keskusteltaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Ei voi sanoa, että vuodet Putinin liigassa olisi ainakaan nöyryyttä lisänneet Jokereiden kannattajissa.
Ei ole mitään syytä nöyristellä.

Läksitte ovet paukkuen ja nyt pitäisi Punaisen torin pojille levittää punaista mattoa, kun saavutte pelastamaan Liigan sen näivettymiseltä.
Ja näin tulee tapahtumaan. Mitä tämäkin palsta olisi ilman Jokereita?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Liiga tulee tekemään joka tapauksessa todella kattavan selvityksen Jokereiden raha- ja omistuskuvioista, kun Jokerit sen Liigahakemuksen jättää.
Ei tarvitse jos sama organisaatio on myös areenan perässä.
- 100% varma, että jokainen sentti syynätään. Kahdesti, vähintään.
- Sulkutili. Mikä pankki saa tililleen 50milj€. Luulen, siis luulen, että tämän luokan rikoksesta kun on kyse, niin korko taitaa olla 0%. Ja tili ei taida avautua ihan pian, pieni lisä pankin taseeseen. Voi olla että lopullisen määräyksen antaa kansainvälinen rikostuomioistuin. Toivottavasti rahat siirtyy tulevaisuudessa suoraan Ukrainaan.
Käytännön ongelma on se kuka tai mikä instanssi saa määrätä tilanteen tai päivämäärän milloin tili aukeaa normaaliin käyttöön. Voi olla että on ihan eka tapaus kyseessä.
Vai meneekö rahat viranomaistahon tilille?
 
Viimeksi muokattu:

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sarjan voisi mun mielestä avata, niin ehkä sitten päästäisiin loppukauden merkityksettömistä peleistä eroon. Mutta kun ei ole tahtotilaa sen suhteen, niin ei ole.
Imatran Ketterän, joka nyt on voittanut Mestiksen muutaman kauden peräkkäin, budjetti on jotakin 400-500 tuhatta euroa, josta pelaajabudjetti on reilut sata tonnia.

Liigaosake maksanee tätänykyä jotakin 3,5 miljoonaa euroa. Budjetin täytyy olla luokkaa 3,5-4 miljoonaa ja pelaajabudjetin 1,5 miljoonaa. Siis minimissään.

On tuossa nyt jonkilainen kynnys jo talouspuolella nousta Mestiksestä Liigaan. Ja sieltä pikaisesti putoaminen tietäisi luultavimmin konkurssia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös