Re: Hikinen voitto
Viestin lähetti Vakio
Ketjuista nelonen (Tomek- Mikko R. - Sainomaa) oli aivan hukasssa omassa päässä. Ässät painoi järjestään meidän nelosen ahtaalle. Vähän samantapaista oli jo Bluesia vastaan viikko sitten. Missähän nyt mättää?
Tottapa höpiset ja listaan voi huoletta lisätä myös sunnuntain HN-ottelun, vaikka pojat taisivatkin siinä saada jopa kaksi kulmapyöritystä muuallekkin kuin omaan päähän.
Itse väittäisin ongelman johtuvan yksinkertaisesti hitaista jaloista ja kankeista käsistä/päästä. Alkukaudesta ketjun pelatessa koostumuksessa Valtonen-Sainomaa-Laine, oli puolustajilla mahdollisuus löytää avauksella kummastakin laidasta nopea jalkainen kiekon ylöstuoja ja ketju saikin kiekon hyvällä prosentilla vastustajan kulmiin pidettäväksi. Nyt toista laitaa jyystää kankeasti kiihdyttävä Sainomaa, eikä ketjun vielä hitaammasta sentteristäkään ole apua, joten pojat eivät yksinkertaisesti saa kiekkoa toiseen päätyyn, kun taito ei riitä sen viemiseen syöttelemälläkään.
En hetkeäkään epäile, etteikö Sainomaa olisi Lainetta parempi oman pään väännöissä, puhumattakaan nyt M.Ruudusta, ja pisteitäkin jälkimmäisille on kertynyt Teemua paremmin. Siitä huolimatta näkisin nelosketjun onnistuvan paremmin puolustustehtävissään (erityisesti kovasti karvaavia joukkueita vastaan), mikäli myös oikeasta laidasta löytyisi luistelunopeutta kiekon ylösvientiin - tilanteista omassa päässä saattaisi tulla suuremmalla prosentilla maali, mutta niitä olisi paljon vähemmän.
Sitten toinen juttu. Saas nähdä ketkä Jokereiden kymmenestä puolustajasta joutuvat sivuun, sellaisessa harvinaisessa tilanteessa, jossa kaikki ovat terveitä. Luotonen lienee varma tapaus, mutta kenestä hänelle kaveri. I.Mikkola kuullostaisi kovin luentevalta valinnalta, mutta Ramin peluutuksesta päätellen näin tuskin käy. Itse veikkaisin arvan osuvan Saariseen, sen verran heikkoja ovat miehen otteet (puolikuntoisena?) pelatessaan olleet. Toisaalta myöskään Alanko ei pelannut eilen loppuun asti...
Itse asiassa tuli eilen mieleen katsellessa Jokereiden vemppariviä (Haakana, Saarinen, Saarikoski, (Ketterer)) katsomossa, että näinköhän tuo Saarinen olisi tälläkin hetkellä pelikuntoinen - ottelun lopulla muiden lähdettyä jo pois, jäi Pasi nimittäin istuskelemaan kovin murheellisen näköisenä yksikseen penkille...