Jokerifanien käytös

  • 8 659
  • 134

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itse olen jo myöntänyt että T.Ruudun teko oli typerä.


Itse olin paikanpäällä ja lähellä katsomoa missä Jokeri-fanit istuivat. Kun M.Ojanen loukkaantui ei suinkaan kaikki fanit laulaneet sitä typerää "let him die" laulua, vain muutamat idiootit. En tiedä miksi Jokerifanit tuota oijoijoijoi huuteluaan huusivat, aika tyhmää käytöstä oli.

Ja ihmettelen miksi Bluesin kannattajat tähän edes ottavat kantaa, tuskin Jokerrifanien käytös heidän elämäänsä haittaa.

EDIT: "ugh ugh"!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Ikijokeri
Ja ihmettelen miksi Bluesin kannattajat tähän edes ottavat kantaa, tuskin Jokerrifanien käytös heidän elämäänsä haittaa.
Näinhän se menee. Arvaapas, ketkä ovat eniten huolissaan siitä, että HPK on ry eikä oy. Ei ainakaan Kerho-fanit. Eikä sika-katsomoakaan mollata eniten Kerhon fanien toimesta, vaikka me joudumme kärsimään tuosta ali-ihmislaumasta pelistä toiseen.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Se "oi joi joi joi" -huuto/laulu

Viestin lähetti Lapa

Olen pahoillani, että kirjoitan siitä, mitä näen, kuulen ja koen.

Ei siitä tarvitse olla pahoillaan. Mutta se täytyy sanoa, että aistisi ovat paljastuneet aika valikoiviksi.
 

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Ikijokeri
Itse olen jo myöntänyt että T.Ruudun teko oli typerä.


Itse olin paikanpäällä ja lähellä katsomoa missä Jokeri-fanit istuivat. Kun M.Ojanen loukkaantui ei suinkaan kaikki fanit laulaneet sitä typerää "let him die" laulua, vain muutamat idiootit. En tiedä miksi Jokerifanit tuota oijoijoijoi huuteluaan huusivat, aika tyhmää käytöstä oli.

Ja ihmettelen miksi Bluesin kannattajat tähän edes ottavat kantaa, tuskin Jokerrifanien käytös heidän elämäänsä haittaa.

EDIT: "ugh ugh"!

Se kannanottaminen johtuu siitä kun Espoolaisethan on tunnetusti vähintään insinöörejä, teemme pääsääntöisesti helppoa ja hyväpalkkaista toimistotyötä.
Ei oo mitään muuta tekemistä ku iltalehti ja jatkoajan kommentointi.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti eagle
Sininen, kyseessähän on huudot henkilölle/eläimelle, joka on tehnyt juuri taklauksen, jolla on pelaaja saatettu sairaalakuntoon. Jos tällöin yksittäiset tai pieni ryhmäkin huutaa tälle pelaajalle jotain, on se aika eri asia, kuin huutaa pelaajalle joka makaa jäässä ja laitetaan niskatukea. Tällöin kun ryhmä(painotan ryhmä, ei kaksi tai kolme) huutaa "kuole paskaa", niin kyllä se on hiukan eri asia. Muistuu hyvin vielä mukaan kuinka K.Peltoselle huudettiin samaa Jokerifanien toimesta, noh sanoin asiasta jo silloin ja ei yllättänyt siinä mielessä Jokereiden fanien toiminta eilenkään. Valitettavaahan toki on, että ei osata kunnioittaa vastustajaa, mutta senhän huomasi jo Ruudun teosta.

Niin, en ole puolustellut millään tavalla niiden jokerifanien huutoja, jotka menivät tuota "let it die"-värssyä veisaamaan. Enkä aiokaan puolustella. Toinpahan vain esille sen, että hyvin rankkaa tekstiä tuli oranssipäiltäkin siinä kohtaa ja ei niistä huudoista rankimmat olleet minusta yhtään sen hienompia kuin tuo "let it die"-värssykään varsinkaan kun aihepiiri oli aivan sama.

Mitä tulee Ruutuun ja vastustajan kunnioittamiseen, niin olen kanssasi eilisen osalta samaa mieltä. Eilinen taklaus oli edesvastuuton ja pelirangaistus oli oikea tuomio. En kuitenkaan yleistä sitä Ruudun koko uraa ja koko veljessarjaa koskevaksi niin kuin monet näköjään tekevät.

Mutta tämä tästä. Eiköhän siirrytä taas katselemaan pelejä ja toivotaan, että tämänpäiväinen ottelusarjan toinen peli muistetaan jostain muusta kuin tällaisista asioista.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Janecky#91

"Se joka sanoo eilen kuulleensa 'Kuole paska!' tms. huutelua puhuu paskaa.
Jokerifanit vihelsivät ja osoittivat mieltään kun T.Ruutu sai jäähynsä. Selvähän se. 5min rangaistus finaalissa = kukaan ei sillä hetkellä ollut tyytyväinen tuomariin, etenkin kun taklaus näytti suht. puhtaalta. Itse en ainakaan ajatellut tippaakaan koko Ojasta, vaan ainoastaan sitä jäähyä. "

"Mitään 'kuole paskaa' ei kuulunut. Muutama - ei koko katsomo - tyyppi lauloi 'Let him die' -laulua ja loput vihelsivät tuomareille. Mitään organisoitua - koko katsomon kattavaa - huutelua ei ollut.
Tuo jokusen kännisen 'Let him die' -laulukin loppui nähdäkseni siihen, kun paljastui että nyt on oikeasti sattunut muutakin kuin mennyt ilmat pihalle. "


"Kuole paska!" tai muuta sellaista voisi mielestäni kattaa "Let him die!"

Ilmeisesti koit turkulaisen ihmeparantumisen dementiasta tai kirjoitit hädissäsi täyttä paskaa ja syyttelit muita tietoisesti väärin perustein. Häpeä tai mene hoitoon!

L-Mies
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti ribis
Se kannanottaminen johtuu siitä kun Espoolaisethan on tunnetusti vähintään insinöörejä, teemme pääsääntöisesti helppoa ja hyväpalkkaista toimistotyötä.
Ei oo mitään muuta tekemistä ku iltalehti ja jatkoajan kommentointi.

Ei se nyt ihan noinkaan ole, kun itse olen kaupallisesti koulutettu ja keskipalkkainen, mutta muuten tuo täsmää.
On helppo toimistotyö ja nopea nettiyhteys ja suuri halu ottaa kantaa ympäröivään maailmaan.
 

St. James

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NUFC, AIK
Virallinnen - epävirallinen

Viestin lähetti ribis


Entäpä jos ne olikin virallsia faneja?? Ja vielä tälläkin kertaa, ajatteles asiaa siltäkin kannalta.

Niin, mikä nyt sitten oikeastaan tekee fanista virallisen tai epävirallisen?? Herran jestas sentään!

Aivan sama kuinka virallisia faneja, olen edelleen samaa mieltä. Kyllä tästä aiheesta tosiaan juttua piisaa, mutta hyvä niin, kun on työmaallakin aika hiljasta, niin on jotain miettimistä edes ;)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Herrasmiehiä

Pistetäänpä tähän otsikkoon sitten hieman kokemuksia eilisestä pelistä.

Heti alkuun tämä EI ole mikään yleistys, joka koskisi kaikkia Jokeri-faneja, tai mitään muutakaan ihmisryhmää. Eilen kuitenkin hallissa istumaan päästyämme (minä + viisi kaveria) havaitsimme, että edessämme istuvat "Jokeri-fanit" (4 kpl) olivat hmmm... "hieman" nauttineet miestä väkempää. Ensimmäinen erä sujui rauhallisesti, vaikkakin Puistolan maalin jälkeen saimme tämän joukon suurimmalta idiootilta (en tarkoita fyysistä kokoa, vaan henkistä kapasiteettia) murhaavia katseita osallemme. Joitakin huomautuksia saimme kannattamamme joukkueen pelityylistä (pojat kannattivat jotain "Kahva" -nimistä joukkuetta, tai sitä ainakin kannustivat), mutta ei mitään vakavampaa.

Sitten erätauolla olivat pojat tainneet hakea vähän lisärohkaisua, ja mainitsemani idiootti esitteli koko erän alun kaikenlaisia haasto eleitä kohti Tapparan kannattajia (ei kuitenkaan meille). Sitten lamppu sammui totaalisesti ja kaveri lähti haastamaan riitaa, keskustelu meni jotenkin näin:
Jokeri-fani: Vittu, onks sulla jotain asiaa?
Minä: Ei, me ollaan täällä vaan kattomassa lätkää.
J: Alaksä vittuilemaan?
M: No en.
Ja seuraavaksi järjen jättiläinen yritti vahingoittaa fyysistä koskemattomuuttani, siinä kuitenkaan onnistumatta. Lyönti jäi noin 20 senttiä vajaaksi, kun ehdin vetäistä nuppini pois tieltä. Enempää kaveri ei onneksi ehtinyt husia, kun porukan toinen jäsen nykäisi hänet istumaan. Me hetken järkkärille huudeltuamme, ilman vastakaikua jatkoimme katsomista ja toivoimme ettei pahempaa seuraisi.

No pari minuuttia tästä ja Jokerit tekivät toisen maalinsa, jota pojat sitten riehakkaasti tuulettelivat. Sattui kuitenkin niin, että idiootin "limsamukin" kansi ei pysynytkään kiinni ja neljä heidän edessään olevaa katsojaa (perhe, jossa oli isä, äiti ja kaksi alle kouluikäistä lasta) saivat kunnon "limsa" suihkun. Tämän jälkeen ko. herrasmies kyllä poistettiin hallista.

Tällaisia kokemuksia eiliseltä, toivon todella ettei ko. riemuidiootti ole kukaan tältä palstalta, mutta jos joku on tai sattui tuossa porukassa olemaan, niin hieman voisi miettiä omia motiivejaan jääkiekon seuraamiselle. Eräs toinen tuon porukan jäsen ei varmaankaan tänään edes muista hallissa olleensa, sen verran tuntui olevan pelti kiinni.
 

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska pääasiallinen keskustelu tässä ketjussa on koskenut Ruudun taklausta ja sen jälkeistä käyttäymistä, niin minä istuin "Jokeripäädyn" ylärivillä ja todella vähissä oli se jengi, joka kuole huutoja siellä huuteli. Nämä "asiantuntijat" jotka väittävät suuren joukon olleen mukana huutelemassa, puhuvat täyttä paskaa. Jokunen kyseisiä kuole-huutoja huuteleva junnu on aina mukana, myös niissä muissakin liigajoukkueissa. Suurin osa protestoi Ruudun saamaa jäähyä, jonka jälkeen antoi kuitenkin asiaankuuluvat aplodit Ojaselle, jota kannettiin pois kentältä. Kaikki ei osaa käyttäytyä, eikä kukaan peliä katsomaan tullut kannattaja halua olla "paimentamassa" ketään. Yleistäminen on kuitenkin muotia juuri nyt, ja varsinkín näiden lomalla olevien aktiivisten fanien johdosta.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Ikijokeri
Ja ihmettelen miksi Bluesin kannattajat tähän edes ottavat kantaa, tuskin Jokerrifanien käytös heidän elämäänsä haittaa.

Itse ainakin otin kantaa sen takia että tämän kauden viimeisen Blues-Jokerit matsin jälkeen moni Blues fani, allekirjoittanut mukaanlukien, toi esille saman asian mitä Tappara-fanit sekä ilmeisesti ihan julkiset tiedotusvälineetkin ovat raportoineet ensimmäisestä finaalipelistä. Kun Blues-fanit kyseisen Jokerit-Blues matsin jälkeen tästä valittivat leimattiin heidät (jälleen allekirjoittanut mukaanlukien) kitisijöiksi.

EDIT: Kun tarkemmin ajattelen niin ei tainutkaan olla kauden viimeinen J-B matsi (menee sekaisin laskuissa), enivei, tuolta löytyy vielä sen matsi-ketju ja jälkimainingeissa avattu "Jokereiden kohuttu fanikatsomo"-ketju.
 
Viimeksi muokattu:

Tritiac

Jäsen
Eiköhän oteta täälläkin käytöntöön, yhdellä toisella forumilla ollut, sanonta:

Jokereilla ei ole faneja, mutta
  • jos niitä on, niitä on vähän
  • ja nekin kannustavat väärin
    [/list=a]

    Jos tuomitaan ja vaaditaan päitä vadille tämän "let it (him?) die" virsun laulamisesta, niin eiköhän samalla voida lakkauttaa tai ainakin tuomita kaikki faniporukat tuolta jalkapallon puolelta. Siellähän se on erittäin suuressa käytössä.
    Minkä takia Jokerien faniporukka on sitten saanut tälläista julkisuutta osakseen? No enimmäkseen, ainakin mediassa, mielestäni syy on siinä, että halutaan kirjoittaa "uutisia" Jokerikonsortiosta ja sen johtajasta tupla-H:sta. Koska HH aiheuttaa aina tunteita, kun kyse on urheilusta, mitä negatiivisempi "uutinen" on sitä parempi. Jos ajatellaan niin eihän ketään kiinnosta uutinen (paitsi tietysti asianomaisen seuran vihaajia ja kannattajia), vaikka Pelicansien kannattajien lausumista tökeyksistä, koska media-arvo on niin pieni. Kyllähän siitä saisi repäistyä parikin otsikkoa, mutta kohu kuolisi nopeasti.

    Olen seurannut lyhyen elämäni aikana urheilua mielestäni hyvinkin paljon ihmettelen tätä meininkiä, että porukka kylmästi väittää, että "vain ja ainoastaan Jokerifanit tekevät tätä, ei meidän kannattajat! Tai jos tekevät niin he ovat yksittäisiä henkilöitä." En ala luettelemaan kaikkia niitä mitä olen kuullut (ja välillä saanut osakseni), koska rehellisesti sanottuna se on turhaa ja minkäs sille voi? Mutta sitä on tapahtunut ja tapahtuu myös "virallisten" faniporukoiden toimesta! Ottelun tuoksinassa tunteet kuumenevat ja hyvin helposti ihminen päästää suustaan sellaista mitä ei ole tarkoittanut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Nostanpa huvikseni tämänkin aiheen vielä esille. Todella "ihailtavaa" käytöstä Hjartwall Areenan yleisöltä, jonka enemmistö lienee Jokerien kannattajia? Tällä kertaa Tapparalta Esa Pirnes joutui Ruudun jalon veljessarjan edustajan telomaksi, joka sinänsä olisi oman keskustelun arvoinen tapaus. Vihellyskonsertti, jonka tahdissa Essi jäältä talutettiin, oli ala-arvoisinta käytöstä, jota hetkeen olen kuullut.

Mielenkiinnolla odotan, miten tällaista puolustellaan. Meillä Hakametsässä on totuttu taputtamaan, kun loukkaantunut pelaaja poistuu jäältä, paidan väriin katsomatta.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tilanteessa Pirnes varmaankin loukkaantui pahemmin vihellyskonsertista kuin taklauksesta. Niskatukea laitettiin paikalleen pelätessä halvaantumista tai muita tukirangan vaurioita. Esa se vaan lähtikin kävelemään omin jaloin kaukalosta päästyään ja taisi se niskatukikin lentää siinä samassa HAreenan käytäville.:rolleyes:

Ei siinä mitään, jotta puolustelisin yleisön käytöstä mitenkään, mutta kuitenkin...

Ja olisihan siinä voinut käydä huonostikin. Hyvä näin.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Viestin lähetti Streight Forward
Nostanpa huvikseni tämänkin aiheen vielä esille. Todella "ihailtavaa" käytöstä Hjartwall Areenan yleisöltä, jonka enemmistö lienee Jokerien kannattajia? Tällä kertaa Tapparalta Esa Pirnes joutui Ruudun jalon veljessarjan edustajan telomaksi, joka sinänsä olisi oman keskustelun arvoinen tapaus. Vihellyskonsertti, jonka tahdissa Essi jäältä talutettiin, oli ala-arvoisinta käytöstä, jota hetkeen olen kuullut.

Mielenkiinnolla odotan, miten tällaista puolustellaan. Meillä Hakametsässä on totuttu taputtamaan, kun loukkaantunut pelaaja poistuu jäältä, paidan väriin katsomatta.

No tietty kaikki vihelsi sille TUOMARILLE kun antoi jäähyn, vaikka ei tullut edes verta.

Turha kai täällä on ketään yksittäisiä faneja syyllistää. Jos esimerkiksi seuraavassa Jokerit-Tappara pelissä ensi syksynä Ruudut telovat pari-kolme pirnestä ja ojasta paarikuntoon, niin pää kainalossa HYKS:iin raijattavien pelaajien kunniaksi pidetyille vihellyskonserteille syyksi riittää se, että korkeamman sivistyksen englantilaisissa fanikatsomoissakin tehdään niin. Vai tehdäänkö?

Niin ja kaikki muutkin tekee niin. Ihan kaikki. Miksi muuttaa omia tapojaan kun muut on kuitenkin pahempia? On ne, isot pojat kertoi.

Toisaalta ne viheltelevät kusipäät tuskin lukevat tätä palstaa. Eivätkä ole kuulleet Otevrelistä, koska ei sattunut pelaamaan siinä OMASSA jengissä. Ja ne harvat kusipäiset "lätkäfanit", jotka ovat itse pelanneet lätkää, ovat kuunnelleet omissa peleissään isien ja äitien "S**TANA TAPA SE, Eero-Pekka" huutoja 5-vuotiaasta asti. Kai siihen turtuu.

Ja sieltä takarivistä nenäliinaa ojentavalle kätöselle: tämä ei ollut itkemistä, toteamus vain.

muaddib
 

Makkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA, Ottawa sekä LIVERPOOL
Niin ainakin meidän takana 304:ssa tuli kommenttia Pirneksen jäältä poistumisen yhteydessä "Mee vittuun, kun et pystyssä pysy" "Kuole teatterisika" etc.

Jokeri-fanikatsomon yhteinen linja oli valtava vihellyskonsertti ja sojottavat sormet eivät suinkaan seuranneet tuomareita vaan ryhmää, joka auttoi Essiä jäältä.


Olkaa ylpeitä mestaruudesta, mutta miettikää voitteko olla ylpeitä tollasesta.

p.s. Tätä ei tarvitse kommentoida tyyliin "Mitä väliä, voitettiin mestaruus"
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Makkuri
Niin ainakin meidän takana 304:ssa tuli kommenttia Pirneksen jäältä poistumisen yhteydessä "Mee vittuun, kun et pystyssä pysy" "Kuole teatterisika" etc.

Jokeri-fanikatsomon yhteinen linja oli valtava vihellyskonsertti ja sojottavat sormet eivät suinkaan seuranneet tuomareita vaan ryhmää, joka auttoi Essiä jäältä.

Täytyy vain todeta, että Tappara on vienyt niskatuen käytön suomessa uudelle tasolle!

Naurettavaa, kun mies sitten oli hakemassa mitallia niskatuki oli unohtunut jonnekkin. :)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Viestin lähetti hull16


Täytyy vain todeta, että Tappara on vienyt niskatuen käytön suomessa uudelle tasolle!

Naurettavaa, kun mies sitten oli hakemassa mitallia niskatuki oli unohtunut jonnekkin. :)

Jaksoipa kuitenkin filmata koko ottelun lopun pukusuojassa. No, kukapa sitä nyt finaaleissa edes haluaisi pelata.
 

eetoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara ja Liverpool
niinpäniin

Viestin lähetti hull16


Täytyy vain todeta, että Tappara on vienyt niskatuen käytön suomessa uudelle tasolle!

Naurettavaa, kun mies sitten oli hakemassa mitallia niskatuki oli unohtunut jonnekkin. :)

On se kumma, kun päähäntaklattua ei saisi varmistaa niskatuella jatkotutkimuksia varten. Eihän se kai Pirneksen ja Tapparan vika ole, jos yritetään estää kaikki mahdolliset loukkaantuneen siirrosta aiheutuvat lisävammat. Loukkaantunuthan on pakko saada mahdollisimman nopeasti pois jäältä tutkittavaksi jne toimenpiteisiin. Kysehän on vähän kuin ensiavussa, jossa aina on varauduttava pahimpaan.

Harmittaahan se varmaan joitain, kun niskatuen asettaminen ei merkinnytkään suoraa "kuolemaa" ja ehkä Mikko Ruutukin joutuu hiomaan uusimman rastin siitä kyynärpääsuojastaan pois tai no annetaan olla puolikkaan rastin, koska se niskatuki kerran laitettiin Pirnekselle. :rolleyes:
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: niinpäniin

Viestin lähetti eetoli


On se kumma, kun päähäntaklattua ei saisi varmistaa niskatuella jatkotutkimuksia varten.

Tai sitten haluttiin varmistaa taklaajalle jatkotoimenpiteet.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti hull16


Täytyy vain todeta, että Tappara on vienyt niskatuen käytön suomessa uudelle tasolle!

Naurettavaa, kun mies sitten oli hakemassa mitallia niskatuki oli unohtunut jonnekkin. :)

Naurettavaa on se, että niskatuen käyttöä kritisoidaan. Tilanteessa olisi voinut käydä paljon pahemmin. Pitäisikö tapparan lääkärien tietää ennalta, mitä on rikki mistäkin paikasta jokaikisen taklauksen jälkeen?? Pystytkö itse kertomaan?

Eikä auta missään hallissa loukkaantumisen satuttua muuta kuin surea ja itkeä kyseisen pelaajan puolesta; viheltely tuossa tilanteessa on oikeasti naurettavaa ja taputtaminen taas tulkitaan "riehakkaaksi juhlinnaksi" varsinkin vierasfanien osalta. Joten ei muuta kuin hautajaismeininki päälle! Sillä luulisi pääsevän ilman kritiikkiä...
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hull16:

Miksi et yllätä minua? Häpeä!

Voiton jälkeen vielä kukkoilet ja osoitat typeryyttäsi. Mieti hieman, millaisen tällin Pirnes sai.

L-Mies
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti L-Mies
Mieti hieman, millaisen tällin Pirnes sai.

Eipä tuo nyt niin kauhealta näyttänyt, vaikea sanoa?
Onhan noita törmäyksiä sattunut ennenkin, mutta ensimmäistä kertaa on niskatuet käytössä.
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hull16

Onneksi Hull16 todistaa tällä palstalla sen, mitä moni ei ollut uskovinaan eilisen pelin jälkeen. Jokeri"fanien" huono käytös jatkuu vaikka seura voittaa mestaruuden.

Ja se puukkojunkkari Pasilan asemalla vois tökätä sen taittopuukkonsa omaan hanuriin. Jokeripaita päällä, kulta just seuralle ja äijä alkaa heiluttelemaan puukkoa... ei h-vetti. Mikä teillä siellä Tzadissa oikein mättää, että noin vaikeaa on elää muitten ihmisten kanssa?

Jo se, että Tappara Fan Clubin paikat oli ripoteltu ympäri hjallia molemmissa Helsingin finaaleissa, oli mielestäni säälittävää toimintaa Jokerit HC:lta. Sitten lisätään tuo puukkoepisodi, pullolla päähän -tapaus ja pari muutakin kyseenalaista käyttäytymismallia, niin ei todellakaan voi enää ihmetellä jokerihenkisten ihmisten huonoa mainetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös