Jokerien tilanne silloin kun valmennus vaihtui

  • 10 523
  • 59

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
flintstone kirjoitti:
Ja Lapaselle sanoisin että se että nuo hätähousu huutelijat olisivat olleet loppujen lopuksi puukkoineen oikeassa ei muuta sitä tosiasiaa että osalla meistä puukko heilui Waden selkään heti ensimmäiselle huonolla hetkellä. Ja tämä kärsivällisyyden puute minua vituttaa.

En tiedä noiden 5 pelin jälkeen "potkuja" (siirtoa organisaatiossa) vaatineiden taustoista, mutta uskallan epäillä että pidemmän linjan Jokerifaneista valtaosa antoi tukensa Wadelle. Ja antaa edelleen, tosin nyt toisessa hommassa.

Aina löytyy hätähousuja, jotka vaativat ties mitä. Isompi asia mielestäni on se, että Wade sai TODELLA paljon aikaa laittaa pakkaa kuntoon, ja uusia kortteja pakkaan kun vanhat eivät toimineet. Joe siellä penkillä olisi ollut joku ulkomaalainen valmentaja, niin luotto ja tuki olisivat loppuneet huomattavasti aikaisemmin.

Monesti muiden kuin Jokerifanien kanssa keskustellessa tuntui että Jokeriorganisaatio on ainoa paikka maailmassa, missä vielä uskottiin että Wade hoitaa homman kotiin.

Joten jos lähes valtaosa faneista oli Waden takana, niin parin naskalin "vaatimuksista" ei kannata yöuniaan menettää. Eiköhän flintstone itsekin tiedä että organisaation ja fanien tuki oli Waden takana. Samalla tavalla meitä muitakin taisi vi*uttaa kun muutaman pelin jälkeen ties missä arvuuteltiin Waden potkuilla ja vaadittiin valmentajanvaihtoa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyyberi kirjoitti:
Joten jos lähes valtaosa faneista oli Waden takana, niin parin naskalin "vaatimuksista" ei kannata yöuniaan menettää. Eiköhän flintstone itsekin tiedä että organisaation ja fanien tuki oli Waden takana. Samalla tavalla meitä muitakin taisi vi*uttaa kun muutaman pelin jälkeen ties missä arvuuteltiin Waden potkuilla ja vaadittiin valmentajanvaihtoa.

Exactomundo.

Tärkein pointti tässä kokonaisuudessa on kuitenkin se, että eiköhän meidän jokaisen aktiivisen jokereita seuraavan kannattajan sydän itke verta, kun näkee missä tilassa rakas joukkueemme on nimenomaan kentällä.

Narri ei naura, ei virnistä. Ei luistele, ei taistele.

Tämän naurun, virnistyksen, luistelun ja taistelun haluamme takaisin. Jokerit - sen me haluamme takaisin.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Kyyberi kirjoitti:
Joten jos lähes valtaosa faneista oli Waden takana, niin parin naskalin "vaatimuksista" ei kannata yöuniaan menettää. Eiköhän flintstone itsekin tiedä että organisaation ja fanien tuki oli Waden takana. Samalla tavalla meitä muitakin taisi vi*uttaa kun muutaman pelin jälkeen ties missä arvuuteltiin Waden potkuilla ja vaadittiin valmentajanvaihtoa.

Kun se minunkin nimimerkkini kummittelee siinä Flintin listassa, niin kommentoisin nyt että hiukkasen vituttaa tuollainen "me oikeat fanit" ja "naskalit" -jaottelu. Mistähän sinäkin tiedät kuinka kauan minä olen ollut Jokerien fani? Fanitanko ehkä väärin?

Minun tukeni oli Waden takana aina siihen asti kunnes näin millaista Jokerien peli oli ja sen, että minkäänlaista muutosta parempaan ei tapahtunut. Puhe selkään puukottamisesta on aivan täyttä paskaa. Minä en ainakaan muista vannoneeni mitään JokeriFani-valaa, jossa seisoo että omiin poikiin pitää uskoa aina kaikkialla. Valmentaja vastaa joukkueesta, ja kun joukkue pelaa aivan sysipaskasti, niin valmentaja vastaa etenkin silloin. Siinä tilanteessa toimenpiteiden vaatiminen voi olla selkäänpuukotusta vain sellaisen "fanin" mielestä joka on syy siihen että fani on lyhenne fanaatikosta.

Otetaan hypoteettinen tilanne. Otakar Janecky valmentaa Jokereita, apuvalmentajana Teemu Selänne. Kautta on kulunut viisi peliä joista kaikki on pelattu aivan painajaismaisen huonoa lätkää. Turpiin tulee ja mitään merkkejä paremmasta ei ole. Otto kertoo medialle että muut joukkueet olivat parempia, ei me oikeastaan voitu mitään ja pitää nyt vaan katsoa jos tää nyt tästä. Niiden viiden pelin jälkeen minä alkaisin "pikkuhiljaa uskoa että ehkä ne fudut olisivat sittenkin ihan oikea ratkaisu".

Otto on minusta the; minun Jokereitteni suurin ikoni. Jos Otto ryhtyisi valmentamaan ja selkeästi ei osaisi sitä tehdä, niin minä haluaisin miehen ulos siitä tehtävästä. Ilmeisesti ainakin flintstonen mielestä tämä on selkäänpuukottamista ja väärää fanittamista. Näköjään toisten mielestä minä en sitten voi olla mikään pitkän linjan Jokerifani, tai ainakaan "oikea" sellainen.

Olen syvästi pahoillani siitä, että en ole "oikea fani". Jos sellaiseksi pääseminen vaatii että kannatan rookie-valmentajan pitämistä penkin takana kun kausi on muuttumassa täydeksi katastrofiksi vain siksi että tällä on selässä Nimi, niin en edes halua olla "oikea fani".
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jatkoajassa termi tosifani on saanut viime aikoina huvittavia piireitä. Ei pelkästään tässä ketjussa, vaan yleisestikkin.
Minulla tosifani termi tarkoittaa tällä hetkellä seuraavaa:
Tosifani = Totaalisen kykenemätön sosiaaliseen elämään, ja paikkaa sosiaalisen elämänsä puutetta jääkiekolla. Josta päästään siihen, että jääkiekko täyttää koko elämän, ja kaikki jääkiekon ympärillä tapahtuva on elämää suurempaa draamaa.

Mutta ei siitä sen enempää. Itse en onneksi tuohon joukkoon kuuluu.

Wadelle potkut heti, sekä Currelle potkut 2 pelin jälkeen kamppajaan vain sen verran, että ainahan jokereissa ollaan oltu kärsimättömiä. Saipahan eräs Pietilän Sakke kenkää, kun jokerit oli sarjataulukossa kolmantena (jos en väärin muista), joka on varmaan jonkun sortin Suomen ennätys. Samalla kaudella tosin taisi tulla useammatkin potkut.
Pointti tässä on se, että Pietilän potkujen aikaan, tilanne sarjataulukon osalta oli oikeasti hyvä, eikä pelikään mielestäni näyttäminen koomailulta kuten nyt.

Wadesta vielä sen verran, että mies johti jokerit viime aikojen huonoimpaan kauden aloitukseen, ja mitä hän sai siitä palkaksi? Potkut? Ehei mies sai ylennyksen vaativampiin tehtäviin.
Ja mitä tekee fanit tämän jälkeen? Haukkuvat Hjalliksen, ja tietävät, että Wade ei tule hommassaan pärjäämään? Ehei, fanit antavat Wadelle tukensa, ja toteavat, että vielä ei ollut Waden aika päävalmentajan pallilla.

Itselleni on ihan sama kuka siellä valmentaa, kunhan peli rupeaisi pikkuhiljaa näyttämään jääkiekolta.

Minkä takia pitää muuten tapella näkemys eroista? Ei se kuitenkaan ketään enää hyödytä. Eikä varmasti tee kenestäkään parempaa ihmistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Jatkoajassa termi tosifani on saanut viime aikoina huvittavia piireitä. Ei pelkästään tässä ketjussa, vaan yleisestikkin.
Minulla tosifani termi tarkoittaa tällä hetkellä seuraavaa:
Tosifani = Totaalisen kykenemätön sosiaaliseen elämään, ja paikkaa sosiaalisen elämänsä puutetta jääkiekolla. Josta päästään siihen, että jääkiekko täyttää koko elämän, ja kaikki jääkiekon ympärillä tapahtuva on elämää suurempaa draamaa.

Aamen! Voiko asiaa paremmin kiteyttää. Lisäisin tuohon listaan vielä todellisuudentajun totaalisen hämärtymisen. Aletaan pikkuhiljaa friikahtaa erinäköisiin tosi-tv ohjelmiin, otetaan vaikka esimerkkinä tässä tapauksessa Subin Big Brother. Tietynlainen henkilöpalvonta on hyvin ominaista näille jarruille. Kyseiset henkilöt ovat äärimmäisen vaarallisia ympäristölleen, heistä tulee uusia MikaMurasia&IlpoLarhoja ja sitten jossain vaiheessa flippaa päässä lopullisesti.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Jos palattaisiin itse aiheeseen, niin umpisurkeaksi haukuttu Lukko vei sitten Jokereita todella helpolla lukemin 4-2. Näin tilastoista luettuna niin tuli taas täydellinen romahdus yhdessä erässä, uskomaton määrä jäähyjä eikä taaskaan edes yhtä erävoittoa. Eipä näkynyt merkkejä paremmasta.

Joukkueen tilaa ja harjoittelun tasoa kuvaa aika hyvin Esa Kivistön tulo joukkueeseen ja näköjään heti lähes parhaimmaksi mieheksi. Jos junnuissa on pelaajia jotka ovat näin paljon paremmassa kunnossa kuin mitä n.s. tähdet, niin miksi he eivät pelaa kaikkia liigaotteluita?
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Aake kirjoitti:
Joukkueen tilaa ja harjoittelun tasoa kuvaa aika hyvin Esa Kivistön tulo joukkueeseen ja näköjään heti lähes parhaimmaksi mieheksi. Jos junnuissa on pelaajia jotka ovat näin paljon paremmassa kunnossa kuin mitä n.s. tähdet, niin miksi he eivät pelaa kaikkia liigaotteluita?

Samaa mieltä.Liigasta ei putoa ja täällä menolla karkaa säälipleijaritkin.Hyvä kuntoisia junnuja kentällinen kehiin niin on ainakin jotakin uutta katsottavaa lauantaina Areenalla.Muuten voi tulla aika puuduttava ilta.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Aake kirjoitti:
Joukkueen tilaa ja harjoittelun tasoa kuvaa aika hyvin Esa Kivistön tulo joukkueeseen ja näköjään heti lähes parhaimmaksi mieheksi. Jos junnuissa on pelaajia jotka ovat näin paljon paremmassa kunnossa kuin mitä n.s. tähdet, niin miksi he eivät pelaa kaikkia liigaotteluita?
Niin tai sitten se on vaa sitä että Kivistökin on kiitollinen kaikesta saamastaan peliajasta ja pelaa kiitokseksi sydämellä ja 110 lasissa. Näiden joidenkin henkilöiden sydämellä pelaamisesta voi sitten olla montaa mieltä.
 

Kaivanto

Jäsen
cobol kirjoitti:
Mutta eihän siellä kukaan muukaan huutanut Wadea kilometritehtaalle viiden pelin jälkeen. Pistä nyt jumakauta ne viestit näkyville, jossa tällaista on. Minä en niitä löydä.
(...)
Wadelle tuli tukea fanien puolelta paljon enemmän kuin sinä annat ymmärtää.

Näin ulkopuolisen silmin Immosta tosiaan kohdeltiin joukkueen otteet huomioiden silkkisemmillä hansikkailla kuin ketään vastaavassa kriisissä tarponeen Liiga-joukkueen valmentajaa miesmuistiin. Siis keskimäärin kohdeltiin näin. Satunnaisia tunteenpurkauksia ja harkittujakin mielipiteitä näin suositulta, toimittamattomalta ja avoimelta foorumilta löytää tietysti melkein minkä tahansa väitteen tueksi. Suorastaan hämmästyttävän pitkämielisesti seisoitte Immosen takana vahvalla konsensuksella. (Hämmästyttävällä tarkoitan suhteessa joukkueen esityksiin ja siihen, miten tällaiseen rämpimiseen yleensä suhtaudutaan, enkä sitä, että oman pojan tukemisessa olisi mitään hölmöä tms.)
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
repe_joke kirjoitti:
Jatkoajassa termi tosifani on saanut viime aikoina huvittavia piireitä. Ei pelkästään tässä ketjussa, vaan yleisestikkin.
Minulla tosifani termi tarkoittaa tällä hetkellä seuraavaa:
Tosifani = Totaalisen kykenemätön sosiaaliseen elämään, ja paikkaa sosiaalisen elämänsä puutetta jääkiekolla. Josta päästään siihen, että jääkiekko täyttää koko elämän, ja kaikki jääkiekon ympärillä tapahtuva on elämää suurempaa draamaa.

Mutta ei siitä sen enempää. Itse en onneksi tuohon joukkoon kuuluu.

Wadelle potkut heti, sekä Currelle potkut 2 pelin jälkeen kamppajaan vain sen verran, että ainahan jokereissa ollaan oltu kärsimättömiä. Saipahan eräs Pietilän Sakke kenkää, kun jokerit oli sarjataulukossa kolmantena (jos en väärin muista), joka on varmaan jonkun sortin Suomen ennätys. Samalla kaudella tosin taisi tulla useammatkin potkut.
Pointti tässä on se, että Pietilän potkujen aikaan, tilanne sarjataulukon osalta oli oikeasti hyvä, eikä pelikään mielestäni näyttäminen koomailulta kuten nyt.

Wadesta vielä sen verran, että mies johti jokerit viime aikojen huonoimpaan kauden aloitukseen, ja mitä hän sai siitä palkaksi? Potkut? Ehei mies sai ylennyksen vaativampiin tehtäviin.
Ja mitä tekee fanit tämän jälkeen? Haukkuvat Hjalliksen, ja tietävät, että Wade ei tule hommassaan pärjäämään? Ehei, fanit antavat Wadelle tukensa, ja toteavat, että vielä ei ollut Waden aika päävalmentajan pallilla.

Itselleni on ihan sama kuka siellä valmentaa, kunhan peli rupeaisi pikkuhiljaa näyttämään jääkiekolta.

Minkä takia pitää muuten tapella näkemys eroista? Ei se kuitenkaan ketään enää hyödytä. Eikä varmasti tee kenestäkään parempaa ihmistä.


Totta puhut kuomaseni. Jääkiekon (lue: oman urheilujengin) suorituksen arvo kokijaan on suoraan verrannollinen ko:n henkilön elämän senhetkiseen sisältöön. Itse nyt kun olen muutaman vuoden asustellut jalkapallomaassa, koen yhtäkkiä jääkiekon merkitsevän paljonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös