Se, mikä merkitsee tuossa katsojamääräasiassa, on nimenomaan paikalle tulleet katsojat. Toki Jokerit voi ilmoittaa omistajaa vaihtaneiden paikkaan oikeuttavien tikettien määrän katsojamäärän sijasta sillä verukkeella, että niistä on saatu jonkinlainen korvaus - ainakin selvästi yleisimmässä tapauksessa. Tämä on mielestäni hieman saivarteleva tapa, mutta unohdetaan se, ja keskitytään muuhun puoleen.
Kun Jokerit myy lipun otteluunsa, ajatus on että ihminen saapuisi paikalle. Paikalla oleva ihminen näkee tuotteen, eli joukkueen pelaamassa ja tekee siitä omia johtopäätöksiään. Toisaalta paikalla oleva ihminen ostaa kaljan, tai kuten itse usein tein, monta kaljaa. Parhaimmillaan jotain yli kymmenen jos oli vauhti päällä. Paikalle tullut katsoja voi myös ostaa fanituotteita, tutustua yhteistyökumppaneihin ja muuhun tarjontaan.
Jos ajatellaan ihan rahana, opiskelijakausikortti maksaa (muistaakseni) 119 euroa. Kolmessakymmenessä pelissä bisseen ja fanituotteisiin uppoaa helposti moninkertainen määrä. Samansuuntainen stoori on kertalipun kanssa.
Niinpä niiden lippumäärien sijasta voitaisiin keskittyä saamaan sitä jengiä oikeasti paikanpäälle. Vaihtoehtoisesti voitaisiin muuttaa se Tämän illan yleisömäärä on... -kuulutuksen sanamuoto.