No ei ole. Store ja lippumyynti on kaksi erillistä kokonaisuutta, joille ainakin pitäisi olla erilliset markkinointisuunnitelmat ja budjetit.No niin kauan kun katsomokartasta löytyy sinisiä palloja, niin totta kai rahan laittaminen Storen markkinointiin on pois yleisömäärästä :D?
Kyse on lopulta siitä montako mainoseuroa tarvitaan yhden lipun lisämyynnille, eli minkä verran siitä jää katetta jäljelle. Jossain kohden tulee se saturaatiopiste, jossa potentiaaliset asiakkaat on jo tavoitettu riittävän tehokkaasti, eikä lisäpanostus enää taloudellisesti kannata. Jos uuden asiakkaan hankinta maksaa enemmän kuin lipun hinta, on mainonta hyödytöntä. Sama homma toki verkkokaupan markkinoinnin kohdalla. Sinnekin on olemassa optimaalinen panostustaso suhteessa kohdeyleisöön, jonka datasta jotain ymmärtävä verkkokauppias melko helposti selvittää.
Sekin toki kannattaa ottaa huomioon, että Jokerit toimii Mestis-joukkueen hyvin rajallisilla resursseilla, eikä heillä välttämättä ole ylimääräistä fyrkkaa esimerkiksi somemainonnan ulkoistamiseen. Peruskampanjan muutamalla satasella rakentaa kuka vaan, mutta jos organisaatiosta puuttuu syväosaaminen, ei isompien kampanjoiden rakentelu ja pyörittäminen amatööripohjalta välttämättä ole järkevää käyttöä ajalle tai rahalle.