Jep. Vaikka Huuhkajille* kaikkea hyvää toivonkin, kyllä Jokerit menevät edelle.
*nimimerkillä 2007 Stadikalla.
Mä en oo missannut kovinkaan montaa Huuhkajien peliä tällä vuosituhannella, ja futis on itselle selkee ykköslaji. Kun historiallinen EM-kisapaikka varmistui, olin paikalla, ja se oli yksi elämäni parhaista illoista. Nyt tuli ehkä sellainen olo, kun asiaa eilen tossa sohvalla punnitsin, että tällä kertaa ja tässä tilanteessa Jokerit tarvitsee tukeani enemmän.
Jos vielä snadi off topic sallitaan, niin tähän ajatusjatkumoon vielä seuraavaa: Seurajoukkueurheilu > maajoukkueurheilu muutenkin aina itsellä, esim. Leijonien pelejä en ole jaksanut katsoa ollenkaan viimeiseen 10-15 vuoteen. Yhteisö, stadilaisuus (vaikka toki toivotan myös etäfanit erittäin tervetulleiksi, mulle henkilökohtaisesti paikallisuus on tärkeä arvo), vahva tunne siitä, että tää on oma juttu. Olen mä yhteisöllisyyttä kokenut maajoukkueidenkin peleissä, mutta se on ehkä erilaista, kausiluontoisempaa. Irrallisempaa. Vaikea selittää.
Katsomo täyttyy tuonnekin kovaa vauhtia. Myönnän, että vaikka odotin tälle kaudelle roimaa korotusta Mestisjengien katsomokeskiarvoihin ja Jokereiden myyvän jonkun isosti panoksellisen pelin tai ekan Nordismatsin loppuun, niin kyllä tää buumi on yllättänyt mut aivan täysin. Liput menee kuin kuumille kiville, Jokerit on jääkiekkotoimitusten ykkösaihe jokaisessa mediatalossa myös liigan pelipäivinä ja, mikä hienointa, kaupungilla, kuppiloissa, kahvihuoneissa ja kuntosaleilla puhutaan taas Jokereista. Eilen aamulla uimahallin saunassa kahden tuntemattoman ruutiukon alkaessa blaastata illan pelistä havahduin siihen, että tätä ei ollut KHL-aikana.