En tiedä, että missä ja miten noita lippuja jaetaan, mutta...
Itsellä ollut kausarit samalla paikailla nyt jokusen vuoden. Aiemmin ympärillä on ollut mukavasti väljää suurimman osan peleistä, ja aina on saanut ostettua ekstralipun kaverille viereen tarvittaessa. Viime kaudella tilanne muuttui niin, että jossakin vaiheessa kautta alkoi liput olla vierestä harmaana hyvissä ajoin ennen pelipäivää, mutta itse pelissä istuskeltiin omassa rauhassa (pl. SKA yms korkeamman profiilin pelit).
Tällä kaudella mentiin alkukausi saman mallin mukaan, tyhjää ympärillä sekä lippukaupan, että penkkien osalta. Kuitenkin hyvissä ajoin ennen vuoden vaihdetta tilanne muuttui ja liput muuttuivat taas ajoissa ennen peliä harmaaksi. Tilanne oli viime kauteen verrattuna myös siinä mielessä erilainen, että paikoilla myös istui joku. Aloin sitten kysellä, että mitenkäs tällaiseen paikaan satuit liput ostamaan (paikat eivät ole ihan halvimmat, mutta harvan mieleen), ja 8/10 tapauksessa liput oli ilmaislippuja. Osalla yhteistyöseurojen kautta ja osalla "kaverin kautta".
Itse kausikortista pitkän pennin maksaneena on pakko sanoa, että pienoinen tatti nousi otsaan, kun käytännössä samoilla paikoilla lähes koko kauden ramppasi porukkaa ilmaislipuilla, ja totesin, että playoffit menee tällä kaudella tv:n välityksellä. Eihän tuo siis minulta ole pois ja kivahan se on, kun on tunnelmaa ympärillä. Ongelmana vain, että suomalainen periaate iski päälle - miksi minä maksan, kun muut tulevat samoilla paikoille ilmatteeksi jatkuvasti. Pientä hajautusta ja pelisilmää siis voisi tuon asian tiimoilta käyttää, jos nyt ei muuta.
No, nyt sitten kärsin ja jäi playoff-kortit lunastamatta.