Mainos

Jokerien mediaketju

  • 2 360 611
  • 9 920

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kun nyt kaikki ovat mainoksesta mielipiteensä sanoneet, niin sanotaan nyt itsekin. Täytyy sanoa että oli kyllä sekava pätkä josta ei oikein auennut että mitä sillä yritettiin viestiä. Mitään 50-vuotis juhlahumua en siitä löytänyt.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siiretty positiivisuusketjusta:
Bullshit. Jokerien markkinoinnista vastaavilla (kuten kaikilla muillakin nykyaikaisilla firmoilla) on satavarmasti tehtynä kattava markkinointisuunnitelma joka pitää sisällään ennalta laaditut suunnitelmat ja tavoitteet niin lähitulevaisuuden eli "nykyisyyden" kuin myös vähintään parin-kolmen vuoden päähän. Näihin tavoitteihin pyritään hyvin erilaisten markkinointitoimenpiteiden kautta. Ei siis ole vain yhtä "markkinointia" tai yhtä tavoitetta.
Nojoo, mutta pointti oli totta kai siinä, että pelkästään sillä, mitä parin vuoden päästä muistetaan - tai siis tässä tapauksessa "kukaan ei muista" - ei ole päättelyarvoa. Ts. Jokerit on (toivottavasti/oletettavasti) tehnyt markkinointistrategiansa joskus parisen vuotta sitten, ja nyt sitä toteutetaan ja päivitetään. Sen pohjalta luodaan mm. tietynlaisia mainoskampanjoita sekä tietysti suurempia suuntaviivoja (kuten kielelliset asiat jne). Niinpä yksittäinen mainoskampanja tähtää tämän hetken markkinointiin, vaikka se onkin osa pidemmän tähtäimen markkinointistrategiaa.

Tässä mainoskampanjassa häiritsee eniten se, että siinä on selkeästi ajateltu, että Jokereilla on 50-vuotisjuhlakausi, kun tuo 50X on otettu mukaan, mutta mitään muuta tähän ei olla osattu sisällyttää, vaikka imagollista tilausta potentiaalisessa kuluttajapohjassa olisi aivan satavarmasti olemassa. Tyylikäs, uskottava ja vetoava mainoskampanja olisi varmasti toiminut tuota noloa sotkua paremmin, mutta se on eri asia ja osittain katsojan silmässäkin. Jonkun mielestähän tuokin tekele saattaa olla vaikka kuinka Helvetin hyvä ja nautinnollinen pätkä, jykevä, salaperäinen, rytmikästä... [sic]
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tsto hieroo käsiään yhteen, kun mainosrahat saadaan käytettyä ennalta suunnitellun mukaisesti. Sisältö on toisarvoinen, kunhan kuori näyttää hyvältä. Tulosvastuuta ei ole, kun erotus tulee rotalta.

Tuollaisen videon tarkoituksena on olla niin cool, että sitä haluaisi linkata kavereilleen. Nyt kädet heti ylös, että kuka haluaa tai edes kehtaa linkata tuota?
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Tuollaisen videon tarkoituksena on olla niin cool, että sitä haluaisi linkata kavereilleen. Nyt kädet heti ylös, että kuka haluaa tai edes kehtaa linkata tuota?

Me (=jatkoaikaan kirjoittavat/lukevat fanit) ei olla ton mainoksen kohderyhmää, enkä itsekään pidä sitä nyt mitenkään huikeena mutta ei se karseakaan ole, joten kyllä se tuli mm. broidille linkattua. Tolla mainoksella vedotaan niihin jokerikannattajiin, jotka kyllä seuraavat pelejä tv:stä/netistä, mutta käyvät hallilla harvoin jos koskaan, ja etenkin nuorempaan fanikantaan. Kyseessä on selkeästi ottelutapahtuman mainos, jossa on tarkoitus korostaa että se meno on paikanpäällä jotain ihan muuta kuin sieltä ruudun takaa, ja että 50v karkeloihin kannattaa lähteä mukaan paikan päälle senkin takia.

50V juhlakausi on asia, joka kiinnostaa niin nuoria kuin vanhempia fanejakin, mutta vanhempi faniporukka on mitä suuremmalla todennäköisyydellä tulossa seuraamaan pelejä joka tapauksessa mainonnasta riippumatta. Mainonnan pointti on houkutella paikalla lisää porukkaa, ja siitä näkökulmasta 'preaching to the choir' -tyyppinen mainonta,, jossa Pretender tai Katupoikien laulu soi taustalla ja mukaan olisi otettu esim. kuvaa menneiltä vuosikymmeniltä ei todennäköisesti ole niin tehokas, kuin tämä mainos. Tottakai se olisi helvetin tyylikästä ja hienoa, mutta markkinoinnin kannalta se olennainen kysymys on: kuinka moni sellainen ihminen joka näkee mainoksen, tulee sen seurauksena hallille vaikka olisi muuten jättänyt tulematta?

Mainonnan tehokkuutta seurataan nykyisin melko tarkasti, ja näiden kampanjoiden vaikuttavuutta mitataan. Viime vuoden spotti oli samaa tyylilajia, ja veikkaisin kun kerran samalla tyylillä (ja ilmeisesti samalla mainostoimistolla) on jatkettu, että tulosta on tullut.

Eli korostetaan nyt vielä: itsekin kaipaisin mainontaan enemmän itse peliä (ja raskaampaa musiikkia) mukaan ja vähemmän 'vilkkuvia valoja ja räjähdyksiä' jenkkimeininkiä, mutta se ei itsessään tarkoitta että mainos on huono, ainoastaan että mä en ole sitä sakkia, johon toi mainos on kohdennettu, ja paikkansahan se pitää kun kausari tuli hommattua ennen ensimmäisenkään mainoksen näkemistä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietippä meitä +50, ei olla ihan kohderyhmää. Mutta meillä on munaa hyväksyä se asia että asiat muuttuvat ja kehittyvät. Kuulun siihen vähemmistöön joka on sitä mieltä, että lause: ennen kaikki oli paremmin pitäisi sorvata muotoon: ennen tehtiin eri tavalla.
Jep, kyllä itsekin hyväksyn tuon tosiasian ja yritän olla mahdollisimman avoin kaikelle uudelle. Maailma muuttuu ja kehitys kehittyy. Ennen ei tosiaan kaikki ollut paremmin vaan lähes kaikki paljon huonommin. Ja joku asia on varmaa, niin oli millainen video tahansa, niin Jatkoajassa se lytätään kuitenkin. Ehkä tällä kertaa vain lyttääjiä on ollut enemmän kuin yleensä.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Kyseinen teos on muuten täydellinen mutta siitä puuttuu tyylikkyys, laatu ja idea. Hämärässä hallissa valoja, savuja ja spreijataan jäätä ankean biisin säestyksellä. Hohhoijaa. Mielestäni ikäsegmenttejä on aivan turha tuoda tähän yhteyteen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kuvaa menneiltä vuosikymmeniltä ei todennäköisesti ole niin tehokas, kuin tämä mainos
Jotta tuommoinen mainos tekisi asiansa, niin sen biisin pitäisi olla edes kohtalainen. Mielellään tarttuva. Joko biitti tai melodia, tuossa ei ole kumpaakaan ja erinomaisissa on molemmat. Tuon tekeleen "koukut" saa homman töksähtelemään. Ei toimi nekään. Kattelin ton pätkän vielä kolmannen kerran ja soundtrack on onnistunut rahastus tai aseeton ryöstö. Toimisto, teitä on kusetettu!

Musavideot on leikkausten läiskettä, kyllä sinne väliin mahtuisi väläyksiä taipaleelta esim käsiteltyinä kuvina filmeinä, jotta sopisivat paremmin teemaan. Niiden pois jättäminen tyysti on tietoinen valinta. Vaan olishan niille pitänyt uhrata ainakin 6 sec aikaa...

Yleensä tuotetta promotaan sen hyvillä ominaisuuksilla. Jokerien hyvä ominaisuus on näköjään kupuhattuinen tylsimys. Piti oikein googlata tuo juuso ja 2015 ollut jotain hypeä ja sen jälkeen taas nobody. Instassa 3704 seuraajaa nyt.

B luokan biisi, b luokan kässäri ja a luokan resurssit.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Jotta tuommoinen mainos tekisi asiansa, niin sen biisin pitäisi olla edes kohtalainen. Mielellään tarttuva. Joko biitti tai melodia, tuossa ei ole kumpaakaan ja erinomaisissa on molemmat. Tuon tekeleen "koukut" saa homman töksähtelemään. Ei toimi nekään. Kattelin ton pätkän vielä kolmannen kerran ja soundtrack on onnistunut rahastus tai aseeton ryöstö. Toimisto, teitä on kusetettu!

No se nyt on 100 % varma, että valitsit minkä tahansa musiikkikappaleen videon taustalle niin osa porukasta pitää biisiä paskana täysin väkisin, edelleenkin, sillä, toimiiko ko. mainoksen musa/tematiikkavalinta juuri sulle tai mulle henkilökohtaisesti ei ole merkitystä sen kannalta, kuinka toimiva/vaikuttava mainos on kokonaisuudessaan. En mäkään tosta kapplaeesta tykkää, mut jos mainos tehtäis sen mukaan, millasesta musiikista mä pidän, niin yhtälailla osa porukkaa olis jälleen valittamassa että ei helvetti mitä örisevää paskaa.

Musavideot on leikkausten läiskettä, kyllä sinne väliin mahtuisi väläyksiä taipaleelta esim käsiteltyinä kuvina filmeinä, jotta sopisivat paremmin teemaan. Niiden pois jättäminen tyysti on tietoinen valinta. Vaan olishan niille pitänyt uhrata ainakin 6 sec aikaa...

Justhan mä sulle selitin että niin se onkin tietoinen valinta, koska mainoksella ei tavoitella pitkän linjan faneja tai kausikorttilaisia joille niillä olisi jotain merkitystä, mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää? Ts. on varsin hyvin tiedossa että etenkin porukka joka ostaa kausareita tai vakituisesti irtolippuja, ei tee sitä mainonnan takia vaan pelaajien/peliesitysten takia, joten 'tosifanien' houkutteluun hallille mainosajan käyttäminen ei ole niin kannattavaa, etenkin kun nyt pelataan eri sarjaa ja vuosituhannen taitteen molemmin puolin syntynyt uudempien jokerifanien porukka ei omaa minkäänlaista nostalgiasidettä esim. ysärin huippuvuosiin.

Sitä fan-serviceä ja kultavuosien hehkutusta jne. kyllä tulee tapahtumaan itse otteluissa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Porkkanapöksyjen kannalta lienee toivottavaa, että peelavat nopeampaa kuin toi down tempo rap. Karseeta fingelskaa. Mut toi on edes hauska, camp huumoria. JA jäljestä näki, että rahaa ei ole poltettu tekemiseen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Palaten vielä hinta-arviooni Jokerien videosta, niin sanoisin hinnaksi alle 15 000 euroa, mutta kuitenkin korkeintaan 20k riippuen vähän millä aikataululla tuo viimeistely tehtiin. Periaatteessa mikään tuossa videolla ei maksa mitään paitsi työ ja se ei todellakaan maksa 100k. Jätän alle linkin josta selviää tämän vuoden kotimaisten elokuvien budjetteja.

Kotimaisten elokuvien ensi-illat 2017 - Elokuvauutiset.fi
 

Gemondo

Jäsen
Tässä mainoskampanjassa häiritsee eniten se, että siinä on selkeästi ajateltu, että Jokereilla on 50-vuotisjuhlakausi, kun tuo 50X on otettu mukaan, mutta mitään muuta tähän ei olla osattu sisällyttää, vaikka imagollista tilausta potentiaalisessa kuluttajapohjassa olisi aivan satavarmasti olemassa. Tyylikäs, uskottava ja vetoava mainoskampanja olisi varmasti toiminut tuota noloa sotkua paremmin, mutta se on eri asia ja osittain katsojan silmässäkin. Jonkun mielestähän tuokin tekele saattaa olla vaikka kuinka Helvetin hyvä ja nautinnollinen pätkä, jykevä, salaperäinen, rytmikästä... [sic]

Aivan. Olisikin mielenkiintoista tietää mikä on tarkalleen ollut Jokerien määrittelemä kohderyhmä, ja miten se on otettu heidän keskuudessaan vastaan. On paljon mahdollista että heidän mielestään tuo spotti ei ole noloa sotkua, vaan juuri sitä mitä he haluavat nähdä ja jakaa somessa muillekin.

@SatanicBunny olikin näköjään ehtinyt jo avaamaan asiaa enemmän ja selkeämmin.

Me (=jatkoaikaan kirjoittavat/lukevat fanit) ei olla ton mainoksen kohderyhmää, enkä itsekään pidä sitä nyt mitenkään huikeena mutta ei se karseakaan ole, joten kyllä se tuli mm. broidille linkattua. Tolla mainoksella vedotaan niihin jokerikannattajiin, jotka kyllä seuraavat pelejä tv:stä/netistä, mutta käyvät hallilla harvoin jos koskaan, ja etenkin nuorempaan fanikantaan. Kyseessä on selkeästi ottelutapahtuman mainos, jossa on tarkoitus korostaa että se meno on paikanpäällä jotain ihan muuta kuin sieltä ruudun takaa, ja että 50v karkeloihin kannattaa lähteä mukaan paikan päälle senkin takia.

50V juhlakausi on asia, joka kiinnostaa niin nuoria kuin vanhempia fanejakin, mutta vanhempi faniporukka on mitä suuremmalla todennäköisyydellä tulossa seuraamaan pelejä joka tapauksessa mainonnasta riippumatta. Mainonnan pointti on houkutella paikalla lisää porukkaa, ja siitä näkökulmasta 'preaching to the choir' -tyyppinen mainonta,, jossa Pretender tai Katupoikien laulu soi taustalla ja mukaan olisi otettu esim. kuvaa menneiltä vuosikymmeniltä ei todennäköisesti ole niin tehokas, kuin tämä mainos. Tottakai se olisi helvetin tyylikästä ja hienoa, mutta markkinoinnin kannalta se olennainen kysymys on: kuinka moni sellainen ihminen joka näkee mainoksen, tulee sen seurauksena hallille vaikka olisi muuten jättänyt tulematta?

Mainonnan tehokkuutta seurataan nykyisin melko tarkasti, ja näiden kampanjoiden vaikuttavuutta mitataan. Viime vuoden spotti oli samaa tyylilajia, ja veikkaisin kun kerran samalla tyylillä (ja ilmeisesti samalla mainostoimistolla) on jatkettu, että tulosta on tullut.

Eli korostetaan nyt vielä: itsekin kaipaisin mainontaan enemmän itse peliä (ja raskaampaa musiikkia) mukaan ja vähemmän 'vilkkuvia valoja ja räjähdyksiä' jenkkimeininkiä, mutta se ei itsessään tarkoitta että mainos on huono, ainoastaan että mä en ole sitä sakkia, johon toi mainos on kohdennettu, ja paikkansahan se pitää kun kausari tuli hommattua ennen ensimmäisenkään mainoksen näkemistä.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos kohderyhmän kautta asiaa miettii, niin Graciaksen video ja biisihän lienee ollut pitkälti samalle kohderyhmälle. Musiikkikin laveasti sanottuna samaa kategoriaa. Graciaksen biisi ja video olivat vain toteutukseltaan ja idealtaan aivan toista tasoa kaikinpuolin. Siitä mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, vaan positiivinen video ja biisi kaikinpuolin. Uusi on juurikin b- tai ehkä d-luokan tekele kaikilta osin. Ei tässä ole siitä kyse että pitäisi olla rokkia ja videota 70-luvulta vaan siitä, että kun tekee jonkun asian, niin sen voisi tehdä laadukkaasti, eikä täysin vasemmalla kädellä. Hintakaan olisi tuskin ollut sen kalliimpi, vaikka asia olisi tehty kunnolla.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole. Kuvakulmat, savut ja valot yms on hinkattu kohdalleen. Säästökohteita on ollut vain musiikissa ja käsikirjoituksessa.

Tää on se sama kommentti ku siltä kitaravelholta joka puolustaa jäätävän paskaa biisiä hienolla kitarasoololla. Kun kokonaisuus kusee, ei jollain kuvauskulmien nyansseilla ole mitään merkitystä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Harmittaa, että Jokerifanit on niin laiskoja koostamaan omia fanivideoita. Olisi mukava katsella.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harmittaa, että Jokerifanit on niin laiskoja koostamaan omia fanivideoita. Olisi mukava katsella.

Totta. Joukkuekin pitäisi koota ensin itse ennenkuin sitä saa luvan kanssa kritisoida. Rissasen, Palolan tai Salmisenkaan pelaamista ei esimerkiksi saa myöskään kritisoida, jos ei itse osaa todistettavasti pelata paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Totta. Joukkuekin pitäisi koota ensin itse ennenkuin sitä saa luvan kanssa kritisoida. Rissasen, Palolan tai Salmisenkaan pelaamista ei esimerkiksi saa myöskään kritisoida, jos ei itse osaa todistettavasti pelata paremmin.
Mitäs ihmettä? Taisit nyt käsittää väärin. Tämä tuli ihan ilman sarvia tai hampaita.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JokeritET sais laittaa sen I got a name-videon youtubeen. Itte toisin katsomiskertoja lähes tuhansia jo pelkästään.

Tätä uusinta en uskalla katsoa koska teidän kommentit.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs ihmettä? Taisit nyt käsittää väärin. Tämä tuli ihan ilman sarvia tai hampaita.

Käsi pystyyn, ymmärsin mitä ilmeisimmin väärin mitä hait takaa. Noita "mitään ei saa kritisoida"-henkilöitä on jo sen verran täälläkin, ettei aina nimimerkistä suoraan muista viestin keskeistä sävyä.

Kannattajien videot olisivat tosiaan ideana ja toteutuksena hienoja nähdä, mutta eihän niitä nyt useimmiten viralliseen markkinointitarkoitukseen voisi sellaisenaan käyttää teknisen laadun takia.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Käsi pystyyn, ymmärsin mitä ilmeisimmin väärin mitä hait takaa. Noita "mitään ei saa kritisoida"-henkilöitä on jo sen verran täälläkin, ettei aina nimimerkistä suoraan muista viestin keskeistä sävyä.
Rakentava kritiikki on aina hyväksi. Henk.koht. en juurikaan pidä tuosta videosta, mutta ei se minun maailmaa juurikaan hetkauta. Monella tuo rakentava kritiikki muuttuu, pahimmillaan jopa kuukausien, jänkkäämiseksi. Uskoisin että jopa täälläkin on paljon sellaista jengiä, jotka ymmärtävät kirjoittajan mielipiteen ensimmäisellä kerralla. Tässä tapauksessa en usko toiston voimaan.
Mutta mikä parasta, huomenna lätkäpäivä ja etätyöpäivä.
 
Viimeksi muokattu:

ela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Harmittaa, että Jokerifanit on niin laiskoja koostamaan omia fanivideoita. Olisi mukava katsella.
Varo mitä toivot, joskus toiveesi saattaa toteutua. Tosin mikään kummoinen video toi ei ole, mutta oletettavasti fanivideon kriteerit täyttyy.

Olen edelleen samaa mieltä mitä täällä joku muukin on sanonut, tuo jokereiden uusin video ei todellakaan ole maksanut lähellekkään 100k. Tuo Bronsonin arvioma 15-20k on huomattavasti lähempänä totuutta. Ei mainosvideon kustannusarvion laskeminen mitään rakettitiedettä ole. Jos omaat edes hieman tietopohjaa mainosalan perusliksoista ja toimintamalleista niin tuosta helposti pystyy kyllä päättelemään ettei kyseessä ole mikään megabudjetin pläjäys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös