Kun nyt kaikki ovat mainoksesta mielipiteensä sanoneet, niin sanotaan nyt itsekin. Täytyy sanoa että oli kyllä sekava pätkä josta ei oikein auennut että mitä sillä yritettiin viestiä. Mitään 50-vuotis juhlahumua en siitä löytänyt.
Nojoo, mutta pointti oli totta kai siinä, että pelkästään sillä, mitä parin vuoden päästä muistetaan - tai siis tässä tapauksessa "kukaan ei muista" - ei ole päättelyarvoa. Ts. Jokerit on (toivottavasti/oletettavasti) tehnyt markkinointistrategiansa joskus parisen vuotta sitten, ja nyt sitä toteutetaan ja päivitetään. Sen pohjalta luodaan mm. tietynlaisia mainoskampanjoita sekä tietysti suurempia suuntaviivoja (kuten kielelliset asiat jne). Niinpä yksittäinen mainoskampanja tähtää tämän hetken markkinointiin, vaikka se onkin osa pidemmän tähtäimen markkinointistrategiaa.Bullshit. Jokerien markkinoinnista vastaavilla (kuten kaikilla muillakin nykyaikaisilla firmoilla) on satavarmasti tehtynä kattava markkinointisuunnitelma joka pitää sisällään ennalta laaditut suunnitelmat ja tavoitteet niin lähitulevaisuuden eli "nykyisyyden" kuin myös vähintään parin-kolmen vuoden päähän. Näihin tavoitteihin pyritään hyvin erilaisten markkinointitoimenpiteiden kautta. Ei siis ole vain yhtä "markkinointia" tai yhtä tavoitetta.
Tuollaisen videon tarkoituksena on olla niin cool, että sitä haluaisi linkata kavereilleen. Nyt kädet heti ylös, että kuka haluaa tai edes kehtaa linkata tuota?
Jep, kyllä itsekin hyväksyn tuon tosiasian ja yritän olla mahdollisimman avoin kaikelle uudelle. Maailma muuttuu ja kehitys kehittyy. Ennen ei tosiaan kaikki ollut paremmin vaan lähes kaikki paljon huonommin. Ja joku asia on varmaa, niin oli millainen video tahansa, niin Jatkoajassa se lytätään kuitenkin. Ehkä tällä kertaa vain lyttääjiä on ollut enemmän kuin yleensä.Mietippä meitä +50, ei olla ihan kohderyhmää. Mutta meillä on munaa hyväksyä se asia että asiat muuttuvat ja kehittyvät. Kuulun siihen vähemmistöön joka on sitä mieltä, että lause: ennen kaikki oli paremmin pitäisi sorvata muotoon: ennen tehtiin eri tavalla.
Jotta tuommoinen mainos tekisi asiansa, niin sen biisin pitäisi olla edes kohtalainen. Mielellään tarttuva. Joko biitti tai melodia, tuossa ei ole kumpaakaan ja erinomaisissa on molemmat. Tuon tekeleen "koukut" saa homman töksähtelemään. Ei toimi nekään. Kattelin ton pätkän vielä kolmannen kerran ja soundtrack on onnistunut rahastus tai aseeton ryöstö. Toimisto, teitä on kusetettu!kuvaa menneiltä vuosikymmeniltä ei todennäköisesti ole niin tehokas, kuin tämä mainos
Jotta tuommoinen mainos tekisi asiansa, niin sen biisin pitäisi olla edes kohtalainen. Mielellään tarttuva. Joko biitti tai melodia, tuossa ei ole kumpaakaan ja erinomaisissa on molemmat. Tuon tekeleen "koukut" saa homman töksähtelemään. Ei toimi nekään. Kattelin ton pätkän vielä kolmannen kerran ja soundtrack on onnistunut rahastus tai aseeton ryöstö. Toimisto, teitä on kusetettu!
Musavideot on leikkausten läiskettä, kyllä sinne väliin mahtuisi väläyksiä taipaleelta esim käsiteltyinä kuvina filmeinä, jotta sopisivat paremmin teemaan. Niiden pois jättäminen tyysti on tietoinen valinta. Vaan olishan niille pitänyt uhrata ainakin 6 sec aikaa...
En päässyt edes puoleen väliin, ei vaan pystynyt. :'DTappara Official Team ft. airBaltic "RIDIN' ON A PLANE" - YouTube
Arvostukseni mainosvideota ja biisiä kohtaan nousi huimasti kun katsoi mitä Tampereella touhutaan.
Tässä mainoskampanjassa häiritsee eniten se, että siinä on selkeästi ajateltu, että Jokereilla on 50-vuotisjuhlakausi, kun tuo 50X on otettu mukaan, mutta mitään muuta tähän ei olla osattu sisällyttää, vaikka imagollista tilausta potentiaalisessa kuluttajapohjassa olisi aivan satavarmasti olemassa. Tyylikäs, uskottava ja vetoava mainoskampanja olisi varmasti toiminut tuota noloa sotkua paremmin, mutta se on eri asia ja osittain katsojan silmässäkin. Jonkun mielestähän tuokin tekele saattaa olla vaikka kuinka Helvetin hyvä ja nautinnollinen pätkä, jykevä, salaperäinen, rytmikästä... [sic]
Me (=jatkoaikaan kirjoittavat/lukevat fanit) ei olla ton mainoksen kohderyhmää, enkä itsekään pidä sitä nyt mitenkään huikeena mutta ei se karseakaan ole, joten kyllä se tuli mm. broidille linkattua. Tolla mainoksella vedotaan niihin jokerikannattajiin, jotka kyllä seuraavat pelejä tv:stä/netistä, mutta käyvät hallilla harvoin jos koskaan, ja etenkin nuorempaan fanikantaan. Kyseessä on selkeästi ottelutapahtuman mainos, jossa on tarkoitus korostaa että se meno on paikanpäällä jotain ihan muuta kuin sieltä ruudun takaa, ja että 50v karkeloihin kannattaa lähteä mukaan paikan päälle senkin takia.
50V juhlakausi on asia, joka kiinnostaa niin nuoria kuin vanhempia fanejakin, mutta vanhempi faniporukka on mitä suuremmalla todennäköisyydellä tulossa seuraamaan pelejä joka tapauksessa mainonnasta riippumatta. Mainonnan pointti on houkutella paikalla lisää porukkaa, ja siitä näkökulmasta 'preaching to the choir' -tyyppinen mainonta,, jossa Pretender tai Katupoikien laulu soi taustalla ja mukaan olisi otettu esim. kuvaa menneiltä vuosikymmeniltä ei todennäköisesti ole niin tehokas, kuin tämä mainos. Tottakai se olisi helvetin tyylikästä ja hienoa, mutta markkinoinnin kannalta se olennainen kysymys on: kuinka moni sellainen ihminen joka näkee mainoksen, tulee sen seurauksena hallille vaikka olisi muuten jättänyt tulematta?
Mainonnan tehokkuutta seurataan nykyisin melko tarkasti, ja näiden kampanjoiden vaikuttavuutta mitataan. Viime vuoden spotti oli samaa tyylilajia, ja veikkaisin kun kerran samalla tyylillä (ja ilmeisesti samalla mainostoimistolla) on jatkettu, että tulosta on tullut.
Eli korostetaan nyt vielä: itsekin kaipaisin mainontaan enemmän itse peliä (ja raskaampaa musiikkia) mukaan ja vähemmän 'vilkkuvia valoja ja räjähdyksiä' jenkkimeininkiä, mutta se ei itsessään tarkoitta että mainos on huono, ainoastaan että mä en ole sitä sakkia, johon toi mainos on kohdennettu, ja paikkansahan se pitää kun kausari tuli hommattua ennen ensimmäisenkään mainoksen näkemistä.
Ei ole. Kuvakulmat, savut ja valot yms on hinkattu kohdalleen. Säästökohteita on ollut vain musiikissa ja käsikirjoituksessa.Uusi on juurikin b- tai ehkä d-luokan tekele kaikilta osin.
Ei ole. Kuvakulmat, savut ja valot yms on hinkattu kohdalleen. Säästökohteita on ollut vain musiikissa ja käsikirjoituksessa.
Harmittaa, että Jokerifanit on niin laiskoja koostamaan omia fanivideoita. Olisi mukava katsella.
Mitäs ihmettä? Taisit nyt käsittää väärin. Tämä tuli ihan ilman sarvia tai hampaita.Totta. Joukkuekin pitäisi koota ensin itse ennenkuin sitä saa luvan kanssa kritisoida. Rissasen, Palolan tai Salmisenkaan pelaamista ei esimerkiksi saa myöskään kritisoida, jos ei itse osaa todistettavasti pelata paremmin.
Mitäs ihmettä? Taisit nyt käsittää väärin. Tämä tuli ihan ilman sarvia tai hampaita.
Rakentava kritiikki on aina hyväksi. Henk.koht. en juurikaan pidä tuosta videosta, mutta ei se minun maailmaa juurikaan hetkauta. Monella tuo rakentava kritiikki muuttuu, pahimmillaan jopa kuukausien, jänkkäämiseksi. Uskoisin että jopa täälläkin on paljon sellaista jengiä, jotka ymmärtävät kirjoittajan mielipiteen ensimmäisellä kerralla. Tässä tapauksessa en usko toiston voimaan.Käsi pystyyn, ymmärsin mitä ilmeisimmin väärin mitä hait takaa. Noita "mitään ei saa kritisoida"-henkilöitä on jo sen verran täälläkin, ettei aina nimimerkistä suoraan muista viestin keskeistä sävyä.
Varo mitä toivot, joskus toiveesi saattaa toteutua. Tosin mikään kummoinen video toi ei ole, mutta oletettavasti fanivideon kriteerit täyttyy.Harmittaa, että Jokerifanit on niin laiskoja koostamaan omia fanivideoita. Olisi mukava katsella.