Itse kun olen alunperin toiselta (Liiga-)paikkakunnalta kotoisin ja toiminut jääkiekon parissa, niin tottakai KHL on ollut paljonkin puheena. Minun Jokereiden kannattaminen tietysti on ollut aiheena ko. kaupungin ystävilläni ja kylänmiehillä aina lapsuudesta saakka, varsinkin kun junioritasolla niin maalivahtina kuin valmentajana toimin ko. seurassa yhteensä yli 15 vuotta, mutta Jokerifani olen ollut vuodesta Markus Ketterer. Mutta se, mikä on ollut huomionarvoista varsinkin jääkiekkoa seuraavien ihmisten kanssa keskusteltaessa, on ollut se että erittäin moni on tullut sieltä asti kerran pari kaudessa ihan Helsinkiin asti katsomaan Jokereita ja KHL:ää. Vastaus on ollut lähes joka kerta sama: "KHL sarjana, pelin taso sekä yksilöt kiinostavat kovasti ja tietenkin Jokerit suomalaisena jenginä siellä." Samaan aikaan he ovat todenneet, että ei se ota heiltä mitään pois siitä, että kannattavat omaa Liiga-joukkuettaan ihan yhtä lailla kuin ennenkin. Nyt siihen on vain tullut jotain lisää kun nähdäkseen kovia nimiyksilöitä ei tarvitse matkustaa rajojen ulkopuolelle isomman budjetin reissuille vaan Jokerit tarjoaa sitä.
Ja jos tässä halutaan jokin skaala, niin puhutaan n. 35-45 aktiivisesti jääkiekkoa seuraavasta ihmisestä, joista lähestulkoon kaikki ovat vastanneet tuon saman. Siitä minulle on jäänyt käsitys, että lätkäfanien keskuudessa Jokereita "piilofanitetaan" ikään kuin kakkosjenginä paljon luultua enemmän. Itseäni jopa vähän yllätti, kuinka monella se, että Jokerit on Suomesta, on ollut se merkitsevä tekijä ottaa joukkue toiseksi suosikikseen, vaikka ennen inho olisi ollut suurtakin meitä kohtaan. Ihmettelisin, mikäli ko. kaupungin seuran kannattajien kohdalla olisi jokin poikkeama, sillä kun Jokerit Liigassa pelasi, niin myös siellä oli varmasti top-3 vihatuin joukkue, joten uskon tilanteen olevan samankaltainen monessa muussakin kaupungissa. Nettikeskusteluissa vaan tulee hieman vääristymää siitä, kuinka paljon Jokereita "vihataan" kun lopulta ne ovat muutamat samat nimimerkit, jotka jaksavat lässyttää ja sillä luoda vääristynyttä kuvaa täällä palstoilla. He jaksavat nillittää joka päivä, kun ne jotka kiinnostuvat KHL:stä Liigan ohella, tuskin jaksavat käydä ilmoittamassa tätä asiaa päivittäin tänne Jokereiden osioon tai nettiin yleensä.