McMulligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Ajattelin juurikin tuota media-arvoa mikä tuommoisella tapahtumalla on tuoden kivasti lisää pöhinää Liigan ympärille verrattuna normaaliin HIFK - Kärpät matsiin Nordiksella. Eiköhän tuon tapahtuman aika moni tule televisiosta/netistä väijymään.
Hieman lisää hetkellistä media-arvoa ehkä. Tosin Liiga on jo sen verran tunnettu tuote Suomessa, ettei tuo yksi ulkoilmapeli ja sen tuomu media-arvo kovin konkreettista lisäarvoa tuo koko Liigalle. IFK:lle se saattaa tuoda parempaa rahallista tulosta, jos liput menee hyvin kaupaksi, mutta IFK:n etu ei välttämättä ole Liigan etu.
On myös toinen täysin mahdollinen skenaario. Jos isot massat huomaavat samassa tapahtumassa pelattavan KHL-pelin olevan laadultaan huomattavasti parempi ja tapahtumasisällön olevan houkuttelevampi, saattaa se muuttaa ison yleisön käsityksiä ja suhtautumista sarjojen suhteen, tuoden Jokereille suuremman lisäarvon.
En osaa itse sanoa kumpi on todennäköisempi vaihtoehto, mutta siitä olen täysin varma, ettei tuosta nyt mitään kummempaa lisäarvoa Liigalle tule.
Miten tämä on ilmennyt?
Älä leiki tyhmää. Tiedät aivan varmasti mitä tässä tarkoitetaan. Harjoituspelit ja pelaajasiirrot Jokereiden kanssa on Liigassa kielletty tasan siitä syystä, ettei olisi mitään yhteistyötä tai helpotettaisi Jokereiden KHL-taivalta. Nyt taas IFK tekee aivan suoraa yhteistyötä Jokereiden kanssa, joka ei oikein istu tuohon alkuperäiseen päämäärään, jonka mukaisesti on lähdetty muita seuroja sakottamaan. Tukeutuminen siihen, että vain harjoituspelit ja pelaajasiirrot olisivat kiellettyä, ovat pelkkää lapsellista saivartelua tuon varsinaisen päämäärän ja tarkoituksen taustalla.
Jos multa kysyttäisiin, niin tämä tapahtuma olisi oikein hyvin saanut jäädä järjestämättä. En näe tästä mitään hyötyä Jokereille, ellei tämä tapahtuma ole ensimmäinen askel hieman vapauttamaan Liigan suhtautumista Jokereihin ja salli sitä kautta jatkossa jonkunasteista yhteistyötä. Toisaalta taas sekin kävisi oikein hyvin, että olisi ihan normaalia yhteistyötä sarjojen ja seurojen välillä, eli harjoituspelit ja pelaajasiirrot olisivat sallittuja (ei farmisopimukset). Se taas on mun mielestä täyttä pelleilyä ja puuhastelua, että kielletään toisilta yhteistyö ja sallitaan se toisilta. Etkö itse näe tässä asiassa mitään ristiriitaa ja järjettömyyttä? Ymmärrän toki senkin, että punaisten lasien takaa on ehkä vaikea myöntää ristiriitaa olevan, kun on itse saamapuolella.