Mainos

Jokerien mediaketju

  • 2 392 618
  • 10 049
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jokerien j - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Vähän vaikea pysyä samoilla aaltopituuksilla tuon Syväsalmen kanssa. Suomessa kun elämme niin tiedämme jo valmiiksi mihin tuo selvitys päätyy, mutta mitä siitä sitten seuraa on toinen kysymys. Syväsalmella on kyllä aika eeppisiä kommentteja tuossa artikkelissa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Jokerien j - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Vähän vaikea pysyä samoilla aaltopituuksilla tuon Syväsalmen kanssa. Suomessa kun elämme niin tiedämme jo valmiiksi mihin tuo selvitys päätyy, mutta mitä siitä sitten seuraa on toinen kysymys. Syväsalmella on kyllä aika eeppisiä kommentteja tuossa artikkelissa.

Nyt on sitten Jääkiekkoliiton toimitusjohtajakin ottanut kantaa tähän caseen. Lähtökohtana on se, että Jokerit on Jääkiekkoliiton alainen organisaatio vaikka pelaakin ulkomaalaisessa liigassa ja täten rikkoneet liiton ja Veikkauksen välistä sopimusta solmiessaan tämän sponsori sopimuksen Bettsonin kanssa.

IS:n lööppi
 
Ei vittu mä en käsitä! Kerrankin joku lähtee riskillä täysin tuntemattomaan maailmaan ja joka puolelta lyödään "kapuloita rattaisiin". Mä en tietenkään perusjamppana nää tuossa sopparissa mitään ongelmaa, mainoksethan ovat pelipaidoissa vain vieraspeleissä. Kale, Hjallis ja Kurri varmaan saavat saunaillassa tästä hyvät naurut. Todella tärkeä soppari koko organisaatiolle, mahtaa Veikkaus olla kateellinen?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Nyt on sitten Jääkiekkoliiton toimitusjohtajakin ottanut kantaa tähän caseen. Lähtökohtana on se, että Jokerit on Jääkiekkoliiton alainen organisaatio vaikka pelaakin ulkomaalaisessa liigassa ja täten rikkoneet liiton ja Veikkauksen välistä sopimusta solmiessaan tämän sponsori sopimuksen Bettsonin kanssa.

Tuohan on helposti ratkaistu homma. Jokerit eroaa Jääkiekkoliitosta ja kaikki on hyvin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan hieno mainos mutta mä en vaan käsitä tota englanninkielen käyttämistä. "I am the Jokeri". Oikeesti? Tai siis "Really?"

Ps. Tanssitytöt näytti vilaukselta ihan saatanan lupaavilta. Nyt kaikki pervot tarkkana Arenalla ettei jää telkkarikuviin kiinni perseiden kuolaamisesta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ihan hieno mainos mutta mä en vaan käsitä tota englanninkielen käyttämistä. "I am the Jokeri". Oikeesti? Tai siis "Really?"

Se on sitä kansainvälisyyttä. Ei ne stadin ryssät löydä Arenalle jos mainostetaan suomeksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on sitä kansainvälisyyttä. Ei ne stadin ryssät löydä Arenalle jos mainostetaan suomeksi.
Näin mäkin tän päättelin, mutta mites se kielitaidoton jarruasentaja? Taino ehkä just se on sit tosi innoissaan tollasesta. Mun mielestä toi on jotenkin tosi kiusallista.

Minä, me, Jokeritkin on vaivihkaa muuttunut muotoon I am, We are... Kökköä!
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ei voi ymmärtää, että miksi tota Kamalahtea pitää käyttää noin paljon joukkueen markkinoinnissa. Tuntuu silkalta vittuilulta vanhoja faneja kohtaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei voi ymmärtää, että miksi tota Kamalahtea pitää käyttää noin paljon joukkueen markkinoinnissa. Tuntuu silkalta vittuilulta vanhoja faneja kohtaan.

Kun kerran Jere on otettu joukkueeseen, pitää valinnan takana seistä, eikä yrittää peitellä sitä, että meillä se pelaa. Jere on kuitenkin joukkueen yksi mielenkiintoisimmista pelaajista ja myös yksi tunnetuimmista. On jopa positiivinen asia, että Jereä käytettiin mainoksessa. Se toi mainokseen asennetta ja kertoi myös siitä, että valintojen takana seistään häpeilemättä. Jere on nyt 100% osa joukkuetta ja sillä sipuli.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Periaatteessa näin, mutta miten se vaikuttaa esimerkiksi narrien junioritoimintaan?

Ei tuo nyt ainakaan minun korvaani kuulosta fiksulta vaihtoehdolta, että kokonaan jääkiekkoliitosta erottaisiin. Tosiaan en tiedä mitä vaikutusta asialla olisi, mutta on se kyllä merkillistä jos siihen täytyy mennä. Veikkausmafia taitaa päästellä kuolonkorinoitaan ja nyt käytetään kaikki viimeisetkin eväät.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi ymmärtää, että miksi tota Kamalahtea pitää käyttää noin paljon joukkueen markkinoinnissa. Tuntuu silkalta vittuilulta vanhoja faneja kohtaan.

Ei noita mainoksia ole suunnattu niille, jotka käyttävät rahaa Jokereihin joka tapauksessa. Seura asettaa mainoskampanjalle kohderyhmän ja tavoitteen, markkinointiosastolla on tarvittavat taustatiedot ja palkatulla mainostoimistolla näkemyksensä/tapansa, joilla halutunlaista mainosta lähdetään rakentamaan.

Jere Karalahti on kaikesta päätellen hyvin "myyvä" markkinakasvo lätkäjengille etenkin nyt tilanteessa, jossa seura pyrkii aggressiivisesti laajentamaan kannattajakuntaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Mä en suoraan sanoen ymmärrä tätä wannabe-''kansainvälisyyttä'' mitä markkinoinnissa nyt käytetään. Kuitenkin kohdeyleisöstä noin 99 prosenttia on suomalaisia joten kyllä suomeksi kannattaisi mennä. Kamalahden käytöstä nyt tietenkin kerrostalon kokoinen keskari päälle. Kyllä Jokerit voi kalastella mainoksilla uusia faneja ilman, että vanhoille ja joukkueen perinteiseen taitokiekkoon pohjautuvaan identiteettin mieltyneille kannattajille tarvitsee suoranaisesti vittuilla kuten nyt tehdään. Ja tosiaan ''I am the Jokeri''...ei riitä sanat kuvailemaan tätä myötähäpeää.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tulee Resteliin, niin ei se muuksi muutu muillakaan isoilla toimijoilla, niin kauan kuin teho/kate/konversio-ajattelu on kaiken liiketoiminnan lähtökohta asiakaspalvelun sijaan.

Tästä olen eri mieltä. Areenan ravintolat on sen verran houkutteleva liikevaihtopotti Suomen mittakaavassa, että vaihtoehtoja pystyy rakentelemaan kansainvälisiä toimijoita myöten. Hyvä vaihtoehto olisi myös jakaa ravintolapalveluita (tietämättä nyt että miten isot keittiötilat yms. on rakennettu) siten, että operaattorien välille syntyisi aitoa kilpailua.

Vahva veikkaukseni on että nykyinen sopimus on neuvoteltu yksinkertaisesti siten, että on tarjottu %-vuokraa liikevaihdosta sen kummemmin laadusta tai halutusta tuotteesta välittämättä tai mitenkään. Sen jälkeen laiska operaattori maksimoi omaa profittia lähinnä tekemällä bulkkia annetusta volyymistä tehokkaasti. Kunnianhimo liikevaihdon ajamiseksi tuotteen houkuttelevuuden kautta loistaa täysin poissaolollaan. Jotenkin 2010-luvun maailmassa ankeat dallaspullat, nacholautaset ja kanakorit tuntuu ihan käsittämättömältä, vain Osuuskunta-Suomessa nämä.

Esim. HKI-Vantaa Lentokentällä mentiin aivan oikeaan suuntaan kun SSP:n eksklusiivisuus rikottiin ja jatkossa on edes kaksi keskenään kilpailevaa operaattoria lentokentällä. Linnanmäellä oli aikanaan muistaakseni Restel eikä tilanne kai nyt ainakaan huonommaksi ole mennyt sen jälkeen kun säätiö avasi tuon useammalle yrittäjälle.

Ja onhan näitä kansainvälisiäkin Arena-ravintolatuotteisiin erikoistuneita ketjuja esim. Levy Restaurants
, joka on esim jenkeistä laajentunut UK:hon.

Jälleen kerran kysymys on siitä, että tehdäänkö hommaa ambitiolla ja satsataan kunnolla vai mennäänkö helpoilla ratkaisuilla ja kuten aina ennenkin.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ei noita mainoksia ole suunnattu niille, jotka käyttävät rahaa Jokereihin joka tapauksessa. Seura asettaa mainoskampanjalle kohderyhmän ja tavoitteen, markkinointiosastolla on tarvittavat taustatiedot ja palkatulla mainostoimistolla näkemyksensä/tapansa, joilla halutunlaista mainosta lähdetään rakentamaan.

Jere Karalahti on kaikesta päätellen hyvin "myyvä" markkinakasvo lätkäjengille etenkin nyt tilanteessa, jossa seura pyrkii aggressiivisesti laajentamaan kannattajakuntaansa.

Näin. Myös Jarkko Ruutu oli ristiriitainen (ei siis verrattavissa Karalahteen ifk-leimassa, mutta pelajaaprofiililtaan tunteita herättävä) hahmo, jota kuitenkin tunnettuna nimenä käytettiin melko näkyvästi esim. Jokereiden kotisivuilla. En nyt tiedä onko mikään maailman paras idea, mutta Karalahti on kuitenkin maajoukkuesta kaikille tuttu ja sopii ihan hyvin tuohon "koko Suomen Jokerit" markkinointiin.

Ja siihen "Koko Suomi" -tyyliseen kampanjointiin joutuu Jokereiden kanssa tottumaan, kun seura meinaa edes lähelle päästä hieman epärealistista katsojatavoitettaan.

max power kirjoitti:
Ja tosiaan ''I am the Jokeri''...ei riitä sanat kuvailemaan tätä myötähäpeää.

No tähän kyllä sama. Ihan ok settiä mainonta muuten, mutta tuollaiset pistää kyllä korvaan. Kas kun ei vielä "Da! Mjina ollash hjookeri"
 

Helsing#65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers, sympatiat myös Senators & Hurricanes
Ihan hyvin toi mainos on toteutettu ja editoitu, mutta olisihan sen nyt paremminkin voinut tehdä. Juuri noi englanninkieliset iskulauseet ovat aika korneja, onhan joukkue suomalainen ja markkinointiakin luulisi suunnattavan lähes kokonaan suomalaisille. Jos tolla "I am, we are"-jutulla ollaan korvaamassa huomattavan toimivaa Minä-Me-Jokerit slogania niin onhan se aika helvetin typerää. Muutenkin englantia käytetään ihmeen paljon tässä markkinoinnissa (esim. KHL is here -mainokset), vaikka sitten puhutaan samaan aikaan nimenomaan koko Suomen Jokereista. Ristiriitaista.

Ja vaikka en Jereä sinänsä vastustakkaan viime kauden näyttöjen jälkeen, niin onhan se aika perseilyä sisällyttää juuri hänet tuohon mainokseen esimerkiksi Mäksän tai Pollen kaltaisen seuralegendan sijasta. Joo, meillä se pelaa ja oli viime kaudella yksi parhaita pelaajia, mutta taustan vuoksi ei sitä siltikään joukkueen mainostuksessa pitäisi käyttää.

Edit: Niin, onhan Jere toki tunnettu hahmo maajoukkueesta ja muutenkin, mutta jos sellaisilla halutaan hakea uusia kannattajia, niin siihen tarkoitukseen löytyisi vaikka Aaltosta, Hagmania ja Kapasta, jotka nyt luulisi ihan perus majun seuraajankin tuntevan.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Ja vaikka en Jereä sinänsä vastustakkaan viime kauden näyttöjen jälkeen, niin onhan se aika perseilyä sisällyttää juuri hänet tuohon mainokseen esimerkiksi Mäksän tai Pollen kaltaisen seuralegendan sijasta. Joo, meillä se pelaa ja oli viime kaudella yksi parhaita pelaajia, mutta taustan vuoksi ei sitä siltikään joukkueen mainostuksessa pitäisi käyttää

Mäksää olisivat saaneet käyttää enemmän, mutta kai tässä taas mentiin "mediaseksikkyys" edellä. Itselleni kyllä mäksä on se jokerit ja polle myös.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mäksää olisivat saaneet käyttää enemmän, mutta kai tässä taas mentiin "mediaseksikkyys" edellä. Itselleni kyllä mäksä on se jokerit ja polle myös.

Yet again; Mäksällä ja Pollella ei houkutella uusia asiakkaita, joka eittämättä on mainoskampanjan tarkoitus. Mitä sitä kausikorttilaisia enää houkuttelemaan? MM-kisoissa edukseen esiintynyt ja Mertsin hehkuttama Karalahti on vaan suurelle yleisölle mediaseksikkäämpi. Itse katselisin Mäksää vaikka joka mainoksessa, mutta käy tämä näinkin kun ymmärtää agendan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yet again; Mäksällä ja Pollella ei houkutella uusia asiakkaita, joka eittämättä on mainoskampanjan tarkoitus. Mitä sitä kausikorttilaisia enää houkuttelemaan? MM-kisoissa edukseen esiintynyt ja Mertsin hehkuttama Karalahti on vaan suurelle yleisölle mediaseksikkäämpi. Itse katselisin Mäksää vaikka joka mainoksessa, mutta käy tämä näinkin kun ymmärtää agendan.

Olen samoilla linjoilla kanssasi, jos olisin ulkopuolinen (kuten olen, eli tunnesidettä Jokereihin ei ole) niin tällöin Jere Karalahti kaikessa ristiriitaisuudessaan herättää huomiota ja nostaa mieleen ajatuksia ja voimakkaita tunteita ja nämä tunteet voivat herättää aivan toisella tapaa sen uuden katsojan - mahdollisen kausikorttilaisen - ajatukset niin joukkuetta kuin myös KHL:ää kohtaan.

Ja miksipä ei Jere Karalahtea käyttäisi mainonnassa hyödyksi kun herralla on uraa KHL:ssä takanaan ja näin side liigaan on olemassa ja sen kautta voi herättää tunteita tietyssä katsojaryhmässä.

vlad.
 
Video oli kyllä sekava sillisalaatti jossa ratsasteltiin tsiirliidereillä, mtv-aikakauden kahden sekunnin leikkauksilla ja finglishillä todella rajusti. Lisäksi iltasanomien uutisoinnissa oli tarinaa, että karalahti pumppailisi rautaa viimeisen päälle hiotuilla hauiksilla, mikä oli paskapuhetta koska varmaan joka toisella jatkoaikalaisellakin on isommat sarjapainot kuin jerellä videossa.

Hienoa on pitkät vihaiset hidastetut tuijotukset, eikä tuollaiset sinne tänne säntäävät kuvat. Eri asia tässä kuitenkin on se, kenelle tämä mainosvideo oli suunnattu. Karalahti ja Ossi oivat mannekiinit siihen tarkoitukseen.

Itse pidin Erkan osuudesta. Mäksää ja Pollea ihan turha tälläisiin sotkea, he ovat fanin suosikkeja mutta eivät kiinnosta juuri muita.

Olisin toivonut esim. Omarkin mukaan tuomista videoon. On niin jokerimainen pelimies kuin voi olla. Toinen vaihtoehto olisi ollut JMA.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisin toivonut esim. Omarkin mukaan tuomista videoon. On niin jokerimainen pelimies kuin voi olla. Toinen vaihtoehto olisi ollut JMA.

Kuka voi sanoa tunnistavansa Omarkin? Siis jos lyödään kuva eteen että kuka tää on? Entä kuinka moni tunnistaa Karalahden? Harva tuulitakkikatsoja tunnistaa Kapasta. Tai Hagmania. Niminä toki varmasti tuttuja. Jeren tunnistaa varmasti useampi. Ymmärrän erittäin hyvin Jeren käyttämisen mainoksessa. "Linnakundi " tyyli, vähän rokkenroll tyyliä, tatskaa jne, hämyistä salia, joku siinä viehättää. Se on eri asia hyväksynkö mä sen mutta ei mun mielipiteellä oo tässä asiassa mitään väliä, tiesin jo aiemmin että jokerit siirtyy khl ja mulla on jo kausari ostettu. Eli, en siis ole kohderyhmää.
 

Ikijokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Fc Barcelona
Video oli kyllä sekava sillisalaatti jossa ratsasteltiin tsiirliidereillä, mtv-aikakauden kahden sekunnin leikkauksilla ja finglishillä todella rajusti. Lisäksi iltasanomien uutisoinnissa oli tarinaa, että karalahti pumppailisi rautaa viimeisen päälle hiotuilla hauiksilla, mikä oli paskapuhetta koska varmaan joka toisella jatkoaikalaisellakin on isommat sarjapainot kuin jerellä videossa.

Tähän on osaltaan helppo yhtyä hieman sekavideohan se oli. Ainekset olisivat olleet parempaan, mutta ehkä tuohon silmä tottuu kun sen näkee muutamaan kertaan uudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös