Mainos

Jokerien mediaketju

  • 2 392 598
  • 10 049

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Oli lukemat mitkä vain, kiistaton fakta on Jokerien erinomaisuus. TPS:n kausi huipentuu tänään, siitä merkkinä 10 euron hinta harjoituspelillä :D Tottahan se on kauden kovin kohtaaminen heille.

Totta sen sinä sanoit. Jokerithan dominoi liigaa vuosikausia eikä edellisestä pytystä ole montaa vuotta. :D
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Totta sen sinä sanoit. Jokerithan dominoi liigaa vuosikausia eikä edellisestä pytystä ole montaa vuotta. :D

Luetun ymmärtämisestä saat täyden kympin mutta nauravalla hymiöllä varustetusta vanhasta ja paskasta vitsistä tulee hylsy.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä jotain uutiskuvia näytettiin, niin voi pitää paikkansakin, pikkukundeja istui katsomossa pipot silmillä vieri vieressä.

Tällaiseen en kyllä paikan päällä kiinnittänyt huomiota. Areenalla näitä ryhmiä on toisinaan näkynyt, mutta tuolla en kyllä havainnut moista. Katsoin vielä kuvia, joita otin tuolla stidilässä, niin ei siellä mitään junnujengejä katsomossa istunut. Jos myytyjä kausikortteja tosiaan olisi ainoastaan 2300 mukaan lukien firmoille myydyt, niin harkkamatsissa oli normaalia runkosarjamatsiakin kovempi osallistumisprosentti. Lomakausi päällä, Stadissa pilvetön päivä ja 28 astetta lämmintä. Vaikea uskoa noin kovaan osallistumisprosenttiin. Toisaalta en näe miksi Kohonen olisi ilmoittanut liian pienen luvun. Varmaankin myynnillä tarkoitti juuri tuota Gemondon mainitsemaa myynnin edistymistä suhteessa kausikorttimyynnin aloitukseen.

Jos näin on, niin ollaan kyllä pahasti jäljessä. Viime vuonna myynti alkoi muistaakseni huhti-toukokuussa, jolloin menekki tuskin on kovin vilkasta. Nyt kunnon mainoskampanjalla voitaisiin hyödyntää tätä orastavaa hypeä, joka oli Admiral matsissa havaittavissa. Monet omista frendeistä odottavat kauden alkua aiempaa innokkaammin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tällaiseen en kyllä paikan päällä kiinnittänyt huomiota. Areenalla näitä ryhmiä on toisinaan näkynyt, mutta tuolla en kyllä havainnut moista...

Juu, siis mun on vaikeata sanoa mitään varmaa, kun en kerta paikalla ollut, mutta eikö tuossa yllä jo toinen nimimerkki vahvistanut ainakin sen, että junnuja + vanhempia oli kutsuttu suuret määrät?

Jokerit kutsuivat peliin kaikki yhteistyöseurojen ( Karhu-kissat, Viikingit ja hunters ) pelaajat ja vanhemmat. Lisäksi myös Evu ja Kiva on yhteistyössä.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedot ovat siinä määrin ristiriitaisia, ettei niistä taida nettipalstalla vatvomalla saada sen kummempia johtopäätöksiä. Ehkä parempi vain vetää henkeä ja odotella rauhassa lisäinfoa.

(e. viitaten siis myytyjen kausikorttien määrään)
 

Stadin1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sen verran vatvon, että itse hain yhden yhteistyöseuran kahdelle ikäryhmälle liput Arenalta n. 100kpl. Eikä ollut edes paksuimmat kuoret. Kirjekuoria oli paljon.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tepsin sivuilla sekä Mäki että Nummelin muistelivat ennen illan peliä menneitä ja kertoivat ajatuksiaan Jokereiden KHL:ään siirtymisestä.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se pisti silmään jossain Urheiluruudun haastiksessa, että tj Kohonen totesi kausikortteja myydyn joku 2200-2300. Tuosta on ihan saatanan pitkä matka sille tasolle, että se yleisökeskiarvotavoite 11 000 (?) toteutuu.

Luulisi, että tuohon päästäkseen pitäisi myydä joku 6000 kausaria ainakin, vai mitä muut olette mieltä?

Varsin hämmentävän huonoja lukuja. Eikös noi kausarit ole vielä ihan helvetin halpoja?

No, jos voi pyörittää toimintaa tolleen, niin ei siinä mitään. Mutta ei tuollainen kyllä mitään tervettä bisnestä ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkohan mahdollista että Kohonen tarkoittaisi tässä tapauksessa että ollaan "ajalla mitattaessa" edellisvuotta edellä?
Eli esimerkiksi kausarimyynnin aloittamisen jälkeen ensimmäisen kuukauden aikana on myyty enemmän kuin vuosi sitten?

En tiedä onko kyse samasta haastattelusta, mutta aiemminhan Kohonen sanoi, että myynti on nimenomaan rahallisesti edellä viime kautta. Tarkoittaisiinko tuolla siis sitä? Eli vaikka kortteja on myyty määrällisesti vähemmän, on niiden yhteenlaskettu rahallinen arvo enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ennen Kohosen aikakautta Jokerien yhteistyösopimuksiin oli leivottu sisään kausi- ja ottelukohtaisia pääsylippuja keskimäärin muutaman tuhannen paikan verran per ottelu. Tämä selitti sen, miksi hallissa saattoi olla sisällä jossain ottelussa noin 6 000 katsojaa, mutta yleisömääräksi ilmoitettiin noin 8 500 katsojaa. Kaikesta päätellen tästä käytännöstä on luovuttu ja näin nyt myytyjä kausikortteja tulisi verrata vastaavalla tavalla myytyihin kortteihin viime kausilta. Vertailu saattaisi toki silti olla tälle kaudelle tappiollinen.

Totta. Saattaisi olla harkinnan arvoinen paikka Jokereille tuoda markkinoille yhä erilaisempia lippupaketteja. Puolen kauden kausikortti löytäisi varmasti ostajia etenkin, jos Jokereiden ottelut ovat viihdyttävyydeltään korkeatasoisia ja joukkue menestyy. Myös erilaiset lippupaketit - esim. viiden pelin paketti, jossa kuudes peli tulee kaupan päälle jne.- kävisivät uskoakseni hyvin kaupaksi ja näitä voitaisiin mahdollisesti kaupata vaikka fanituotemyymälässä.

Jos kuitenkin heikohkosta kausikorttien myynnistä huolimatta hallin täyttöaste on riittävä ei ylläoleville tuotteille ole tarvetta. Tämä edellyttäisi kuitenkin erittäin vilkasta irtolippukauppaa.

Uskon että Jokereiden pari kolme ensimmäistä kotipeliä myydään joka tapauksessa loppuun oli kausikorttimyynnin tulos mikä tahansa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Jokerit päivittivät sitten kotisivujensa väritystä uuteen uskoon näin aamusta. Omaan silmään tuo uusi väritys ei kyllä oikein tunnu hyvältä. Voi toki olla, että on vain tottumis kysymys.

Uudessa värityksessä on painotettu enemmän punakeltaisuutta ja sininen ei ole ihan niin voimaakkaasti esillä, kuin edellisessä versiossa. Nyt tuo sininen on hieman liilahko.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Myös erilaiset lippupaketit - esim. viiden pelin paketti, jossa kuudes peli tulee kaupan päälle jne.- kävisivät uskoakseni hyvin kaupaksi ja näitä voitaisiin mahdollisesti kaupata vaikka fanituotemyymälässä...

Tuo on muuten helvetin hyvä idea, tuolla Jokerit voisi saada enemmän katsojia juuri sellaisille viikoille, kun on monta kotimatsia putkeen.
 

bollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998, 2011
Uskon että Jokereiden pari kolme ensimmäistä kotipeliä myydään joka tapauksessa loppuun oli kausikorttimyynnin tulos mikä tahansa.

Ihan pokallako väität, että kun maanantaina 8.9. Jokereiden kohdatessa tänä vuonna perustetun jääkiekkojoukkueen nimeltä HK Sotshi, niin n. 13,5 tuhatta ihmistä vaivautuu Hartwall Arenalle katsomaan kyseistä matsia? En usko, että moiseen yleisömäärään päästäisiin, vaikka osalle katsojista maksettaisiinkin, että hallille saapuisivat (ilmaislippujahan on toki jaossa jo muutenkin).

P.S. Eihän tohon matsiin näytä olevan edes irtolippujakaan vielä myynnissä...
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ihan pokallako väität, että kun maanantaina 8.9. Jokereiden kohdatessa tänä vuonna perustetun jääkiekkojoukkueen nimeltä HK Sotshi, niin n. 13,5 tuhatta ihmistä vaivautuu Hartwall Arenalle katsomaan kyseistä matsia?

Perustan tuon mielipiteeni sille, että jo pelkästään uutuudenviehätys tuo väkeä katsomoon alkukaudesta. Jos kauden pari ensimmäistä peliä ei houkuttele yleisöä Arenalle on Jokereilla edessään aikamoinen haaste täyttää Arenaa kauden myöhäisemmässäkään vaiheessa pl. sarjan profiilijoukkueita vastaan käytävät ottelut. Kun Jokerit ovat budjetoineet tuon katsojatavoitteen 11 000 / ottelu tarkoittaa se sitä, että noin puolet kotipeleistä tulisi olla myytynä loppuun tai lähellä sitä. Tässä kontekstissa tuo ottelu Sotshia vastaan on houkuttelevuudeltaan suhteellisen korkea. Voihan olla, että menen ryminällä metsään ja arvioni on yltiöpositiivinen. 8.9. se nähdään.

Mutta tämä osaltani tästä off-topicista.
 

Kärkiminttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit päivittivät sitten kotisivujensa väritystä uuteen uskoon näin aamusta. Omaan silmään tuo uusi väritys ei kyllä oikein tunnu hyvältä. Voi toki olla, että on vain tottumis kysymys.

Uudessa värityksessä on painotettu enemmän punakeltaisuutta ja sininen ei ole ihan niin voimaakkaasti esillä, kuin edellisessä versiossa. Nyt tuo sininen on hieman liilahko.

Jaa-a. Sanotaanko että molemmat väritykset on hyviä, en osaa päättää onko jompi kumpi parempi. Plussaa siitä että tuo sivujen ulkoasu on muuttunut ainakin positiivisempaan suuntaan.

Ihmettelin jo aiemmin, kun yhden nettisivuilla olleen Jokerilogon reunus oli vaihtunut mustasta siniseksi. Sama trendi tuntuu jatkuvan ainakin netin puolella, saa nähdä tuleeko tämä muutos joskus pelipaitoihinkin.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta. Saattaisi olla harkinnan arvoinen paikka Jokereille tuoda markkinoille yhä erilaisempia lippupaketteja. Puolen kauden kausikortti löytäisi varmasti ostajia etenkin, jos Jokereiden ottelut ovat viihdyttävyydeltään korkeatasoisia ja joukkue menestyy. Myös erilaiset lippupaketit - esim. viiden pelin paketti, jossa kuudes peli tulee kaupan päälle jne.- kävisivät uskoakseni hyvin kaupaksi ja näitä voitaisiin mahdollisesti kaupata vaikka fanituotemyymälässä.

Ihmettelen muuten että miten ihmeessä NHL:stä ja muualta isosta maailmasta tuttua "ticket plan" -ajattelua ei ole tuotu meikäläiseen lippukauppaan?

Ylipäätänsä millään tavalla "dynaaminen" hinnoittelu kuluttajalle suunnattuna on ollut aika pientä, ulkomuistista ainoastaan katsomo, penkkirivi ja VIP-palvelut vaikuttavat lipun hintaan, ja kausikortilla pääsee halvemmalla kuin irtolipulla.

Aikanaanhan jo 90-luvulla muistaakseni oli puolen kauden kausikortteja (joista ilmeisesti jossain välissä luovuttiin) ja lisäksi Liigassa oli käytössä ainakin IFK-lisää ja olisikohan Kärpät-lisäkin ollut. Huonoihin matseihin on sitten saanut S-Etukorttilippua ja perhelippuja tms.

Jotenkin uskon että tällä saralla olisi paljon kynnettävää, jos rohkeasti lähdettäisiin hinnoittelemaan matsit lukuisia eri muuttujia käyttäen ja tarjottaisiin mahdollisuus ostaa erilaisia paketteja kausikortin tai irtolipun sijaan.

Tämähän vaatisi vain huolellista kuluttajapohjan segmentointia yms. ja tietysti rohkeutta sille, että uskaltaa lähteä kokeilemaan eikä vain käperry "no sithän vaan kaikki kausarinostajat ostaa perjantaimatsit + parkkilippu -paketin ja liikevaihto laskee" -ajatteluun. Lisäksi lisäpalveluita voisi voimakkaasti taas kehittää, Suomikin (tai ainakin Helsinki) on pikku hiljaa kypsä erilaisille mukavuuspalveluille. Paremmin tehdyt (eli ei Restelin kanssa) ravintolapalvelut tietysti perusjuttuna, mutta miksei kiekkotuotteeseen voisi ticket planin yhteyteen myydä esimerkiksi valet parkingia tai lastenhoitoa pelin ajaksi? Tai tiettyyn ticket planiin voisi kuulua päivä Erkka Westerlundin kanssa taktiikkaa opiskellessa? Tai tiettyy Club Sectioniin osallistuminen yhdessä tehtävälle vieraspelireissulle?

Mahdollisuuksia on jos vaan on energiaa aidosti konseptoida uudestaan Jokerit-tuotetta. KHL antaa siihen uskottavan mahdollisuuden kun ei ole "liigaperinteen" painolastia mutta on kuitenkin vahva jääkiekkobrändi jolle rakentaa.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Jokereiden lipunmyynti alkaa 18.8. klo 18:00 Kampissa järjestettävässä tapahtumassa, jossa myös joukkue esittäytyy Erkan johdolla.

Lähde: Jokerit.com
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
"Pelaajien lisäksi tapahtumassa esittäytyy ensimmäistä kertaa Jokereiden uusi dance team."
Flintti on ainakin paikalla siis!

Ja huomioikaa tämä:

Kun lipunmyynti starttaa 18.8. klo 18.00, myyntiin tulevat vain seitsemän ensimmäisen kotiottelun liput. Ensimmäinen vaihe koskee siis syyskuun kotiotteluita, joissa Jokerit kohtaa Dinamo Minskin, Lokomotiv Jaroslavlin, HK Sotshin, Vitjaz Podolskin, Admiral Vladivostokin, Atlant Mytishtshin ja Dinamo Riikan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jostain muistan lukeneeni, ettei ainakaan Lippupalvelun systeemi mahdollistaisi erilaisia lippupaketteja/puolen kauden kausareita. Voi olla, että sama pätee myös Lippupisteeseen. Jokerit kyllä ehdottomasti tarvitsisi uusia lipunmyyntivaihtoehtoja epätasaisen otteluohjelman takia.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oma perinteinen ja hieman paikkaa fiksattu EP-kausari maksoi sen 299 € mikä mielestäni on todella edullinen. Samalla hinnalla kuin aikaisemmin näkee oman suosikkijoukkueen EHT-tasoisena ja huikeaa lätkää. Mulle kelpaa, mutta joo erilaisia paketteja vaan myös peliin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jokerit kyllä ehdottomasti tarvitsisi uusia lipunmyyntivaihtoehtoja epätasaisen otteluohjelman takia.

Tätä mieltä minäkin olen ja näyttää siltä, että moni muu on myös sitä mieltä, että uudistuksia lipunmyyntivaihtoehtoihin kannattaa tehdä ja näin lisätä kiinnostusta otteluita kohtaan. Esille nostetut paketit ovat oivallinen ratkaisu, samaten NHL:n suunnalla käytössä olevat perheliput (johon kuuluu usein lisänä juomat ja joku safka koko köörille) tai muut yksilöidymmät ratkaisut. Ja jos Lippupalvelu tms. eivät kykene sellaisia järjestelmiensä takia tarjoamaan niin ei muuta kuin paketit myyntiin esim. fanimyymälän tai kotisivujen kautta ja toimitus sitten tavalla tai toisella käteen.

vlad.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lastenhoitopalvelut matsin aikana olisi varma keino myydä minulle kausari. Nyt pitää mennä nettistriimeillä sen jälkeen kun skidit on pulkassa.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Jos otetaan satunnaisesti vaikkapa AHL:stä Grand Rapids Griffinsien lipunmyynti syyniin, niin tarjonta on varsin monipuolista. Koko kauden kausareiden lisäksi löytyy 10 ja 20 ottelun kausarit, joita tilattaessa voi itse valita, tietyin rajoituksin, mitkä ottelut kausariinsa haluaa. Lisäksi löytyy FLEX-lippuja, joita voi käyttää mihin tahansa runkosarjan otteluun ja yhteen otteluun voi käyttää useammankin lipun, jos haluaa vaikka kaverinsa paikalle. Hinta on hieman halvempi kuin normilipuissa eikä ostotapahtumasta veloiteta palvelumaksuja, sillä liput täytyy lunastaa hallin lipputiskeiltä tai fanipisteestä.

Jos tällaiset vaihtoehdot onnistuvat pienehkön kaupungin AHL-seuralta, niin saman luulisi onnistuvan myös Jokereilla.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen muuten että miten ihmeessä NHL:stä ja muualta isosta maailmasta tuttua "ticket plan" -ajattelua ei ole tuotu meikäläiseen lippukauppaan?

Ylipäätänsä millään tavalla "dynaaminen" hinnoittelu kuluttajalle suunnattuna on ollut aika pientä, ulkomuistista ainoastaan katsomo, penkkirivi ja VIP-palvelut vaikuttavat lipun hintaan, ja kausikortilla pääsee halvemmalla kuin irtolipulla.

Aikanaanhan jo 90-luvulla muistaakseni oli puolen kauden kausikortteja (joista ilmeisesti jossain välissä luovuttiin) ja lisäksi Liigassa oli käytössä ainakin IFK-lisää ja olisikohan Kärpät-lisäkin ollut. Huonoihin matseihin on sitten saanut S-Etukorttilippua ja perhelippuja tms.

Jotenkin uskon että tällä saralla olisi paljon kynnettävää, jos rohkeasti lähdettäisiin hinnoittelemaan matsit lukuisia eri muuttujia käyttäen ja tarjottaisiin mahdollisuus ostaa erilaisia paketteja kausikortin tai irtolipun sijaan.

Tämähän vaatisi vain huolellista kuluttajapohjan segmentointia yms. ja tietysti rohkeutta sille, että uskaltaa lähteä kokeilemaan eikä vain käperry "no sithän vaan kaikki kausarinostajat ostaa perjantaimatsit + parkkilippu -paketin ja liikevaihto laskee" -ajatteluun. Lisäksi lisäpalveluita voisi voimakkaasti taas kehittää, Suomikin (tai ainakin Helsinki) on pikku hiljaa kypsä erilaisille mukavuuspalveluille. Paremmin tehdyt (eli ei Restelin kanssa) ravintolapalvelut tietysti perusjuttuna, mutta miksei kiekkotuotteeseen voisi ticket planin yhteyteen myydä esimerkiksi valet parkingia tai lastenhoitoa pelin ajaksi? Tai tiettyyn ticket planiin voisi kuulua päivä Erkka Westerlundin kanssa taktiikkaa opiskellessa? Tai tiettyy Club Sectioniin osallistuminen yhdessä tehtävälle vieraspelireissulle?

Mahdollisuuksia on jos vaan on energiaa aidosti konseptoida uudestaan Jokerit-tuotetta. KHL antaa siihen uskottavan mahdollisuuden kun ei ole "liigaperinteen" painolastia mutta on kuitenkin vahva jääkiekkobrändi jolle rakentaa.

No johan tätä dynamiikkaa alkoikin tulemaan kun sitä toivoi, nyt siis muuttujina hallin varaustilanne, viikonpäivä, vastustaja ja ostajan ikä. Ticket planeja ei kai vielä ole.

Uudistettu lipunmyynti alkaa 18.8. | Jokerit.com

Edelleen noita lisäpalveluita, clubeja yms. voisi bundlata jotenkin mukaan. Ravintolapalveluiden osalta pitää kai vaan odotella että Restel parantaisi oleellisesti menoaan tai kumppani vaihtuisi johonkin huipputekijään.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
No johan tätä dynamiikkaa alkoikin tulemaan kun sitä toivoi, nyt siis muuttujina hallin varaustilanne, viikonpäivä, vastustaja ja ostajan ikä. Ticket planeja ei kai vielä ole.

Uudistettu lipunmyynti alkaa 18.8. | Jokerit.com

Edelleen noita lisäpalveluita, clubeja yms. voisi bundlata jotenkin mukaan. Ravintolapalveluiden osalta pitää kai vaan odotella että Restel parantaisi oleellisesti menoaan tai kumppani vaihtuisi johonkin huipputekijään.
Positiivista, että Revenue Management rantautuu vihdoin vähän suuremmissa määrin suomalaiseen event-kulttuuriinkin, mielenkiintoista olisi tietää millaisen softan ovat tuota varten hommanneet entisen kertaluonteisen manuaalinäpyttelyn sijaan.

Mitä tulee Resteliin, niin ei se muuksi muutu muillakaan isoilla toimijoilla, niin kauan kuin teho/kate/konversio-ajattelu on kaiken liiketoiminnan lähtökohta asiakaspalvelun sijaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös