Jokerien mediaketju

  • 2 341 768
  • 9 837

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkseni Suomessa vallitsee mielipiteenvapaus. Minun ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä kanssasi mistään. Sinä koet sen erilailla kuin minä, joten ole mitä mieltä olet, sinulla on siihen oikeus.

Törmäsellä varmaan on myös mielipiteen vapaus.

Tuollaisista haastatteluista on aika turha vetää mitää mielipiteitä kun ei julkaista myös niitä kysymyksiä miten ne on haastateltavalle esitetty. Jos haastateltavalle esitetää kysymys että syökö KHL teidän otteluista katsojia niin saa varmasti eri vastauksen kuin että kiinnostaako KHL suomessa. Ja tuo Törmäsen vastaus sopisi noihin kumpaakin kysymykseen.

Mulle Törmänen on edellee suuri Jokeri-ikoni eikä se siitä mihinkää muutu vaikka ei ikonina itseään pidäkää. Saavutukset puhukoon puolestaan.

Koko homma edes tähän ketjuun kuulu mutta menköön...
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa, että saatiin Kapanen.

Ihmettelen vain, miksi tällaiset tunnetut nimet julkaistaan tyyliin sivulauseessa. Vaikka Kapanenkin on ehkä jo parhaat päivänsä nähnyt, on kyseessä kuitenkin kaikkien tuntema suomalaisnimi, jonka sopimusta tulisi käyttää markkinoinnissa. Jalkapallon MM ei voi olla mikään tekosyy, sillä olisihan tämän voinut julkaista viikon päästäkin.

Jotenkin irvokasta, että jotain Joonas Raskin hankintaa tiedotetaan arvausleikeillä ja sitten Niko Kapasen hankinta vain tyydytään toteamaan. Ois nyt vaikka nostettu se jollain nosturilla sataan metriin ja pikkuhiljaa hivutettu alaspäin, jotta paljaalla silmällä sen olisi nähnyt noin tunnin odottelun jälkeen. Sitten olisi voitu järkätä muutama kiikarimies siihen alle heittelemään "varmoja" tietoja siitä, kuka se laskeutuja on.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin irvokasta, että jotain Joonas Raskin hankintaa tiedotetaan arvausleikeillä ja sitten Niko Kapasen hankinta vain tyydytään toteamaan. Ois nyt vaikka nostettu se jollain nosturilla sataan metriin ja pikkuhiljaa hivutettu alaspäin, jotta paljaalla silmällä sen olisi nähnyt noin tunnin odottelun jälkeen. Sitten olisi voitu järkätä muutama kiikarimies siihen alle heittelemään "varmoja" tietoja siitä, kuka se laskeutuja on.

Ja sen jälkeen täällä kirottaisiin, että taivaasta laskeutui vain joku kapanen, kun odotettiin Selännettä :)
 
Suosikkijoukkue
KK
Törmäsen jutuissa on perää, mutta uskon, että moni Suomessa (pääkaupunkiseudulla) asuva venäläinen menee katsomaan KHL-pelejä. Tosin en usko, että halli on edes puolillaan alkuhuuman jälkeen. Isot vastukset varmasti tuovat porukkaa hallille, mutta itseäni ei kiinnosta mennä piippuhyllylle katsomaan jotain läpsyttelyä. Mitäköhän liput maksaa peleihin ja mille paikoille?
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Mitäköhän liput maksaa peleihin ja mille paikoille?

Kausikorttien lipunhinnat pysyivät samana viimekauteen verrattuna ja uskon, että samana pysyy myös irtolippujenhinnat. Pelkkää mutuilua siis. Viime kaudella piippuhyllylle (ei vaijereita edessä) pääsi n. 15€llä ja alakatsomosta kulmista taisi saada jollain 25€ summalla jo paikan. Huomattavasti halvempaa siis kuin naapurihallin Lüga-pelit.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit on nyt ilmeisesti aloittanut mainoskampanjan. Twitterissä kuva "lyhtypylväs-tienvarsi"-mainoksesta sloganilla "#khl is here".
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit on nyt ilmeisesti aloittanut mainoskampanjan. Twitterissä kuva "lyhtypylväs-tienvarsi"-mainoksesta sloganilla "#khl is here".

Ja tässä kyseinen foto:
 

Liitteet

  • BsSFzr1IEAAGMae.jpg
    BsSFzr1IEAAGMae.jpg
    43,9 KB · kertaa luettu: 1 555

Gemondo

Jäsen
Ihan äkkiseltään mutu-tuntumalla voisin väittää että Jokerit ei ole maksanut tuosta mainokseksesta euroakaan. Toivottavasti sieltä on tulossa myös kampanja jossa Jokerien logo on suuremassa roolissa kuin KHL:n.

Tosin eipä tuossakaan ole mitään vikaa, mikäli kyseessä on vain KHL:n ensimmäinen yritys muistuttaa suomalaisia toisenkin liigan olemassa olosta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ikävä kyllä aika malliesimerkki vastenmielisestä mainonnasta. Mä olen hyvin vakaasti sitä mieltä, että suomalaiset tarttuisivat KHL:ään tehokkaimmin, jos se näkyisi mainonnassa vähemmän. Painopisteen tulisi olla Jokereissa ja sen hankkimissa tunnetuissa pelaajissa, ei itse liigassa, joka muistuttaa suomalaisia venäläisyydestä Suomessa. Suomihan on tunnetusti yksi maailman Venäjä-vastaisimmista maista.

Tuskinpa tuo tosiaan Jokereiden tilaama mainos on, sillä seura on mainostanut nyt muutaman vuoden tosi laadukkaasti. Tuon KHL-painotteisen mainostustyylin mukana saattaa lorahtaa kusta muroihin, jos sitä samalla lailla jatketaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ikävä kyllä aika malliesimerkki vastenmielisestä mainonnasta. Mä olen hyvin vakaasti sitä mieltä, että suomalaiset tarttuisivat KHL:ään tehokkaimmin, jos se näkyisi mainonnassa vähemmän.

KHL hakee samaa tyyliä mainontaan kuin NHL joka tuli samalla tyylillä esille työsulun jälkeen. Tekstinä siellä tosin NHL is back/Hockey is back koska uusia seuroja ei ole tullut vähään aikaan. Eipä mua ainakaan haittaa yhtään se, että KHL näkyy vaikka en Venäjän politiikasta saati Putinista pidä. Jos käyttäisin päätösvaltaa, KHL ostaisi koko Suomesta kaikki pylväät yms seuraavaksi pariksi kuukaudeksi ja niiden lisäksi sitten iso vain Jokereihin keskittyvä kampanja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Englannin käyttö suomen sijaan on vähän kornia. Kyllä, kansainvälinen sarja ja jatkuvasti kansainvälistyvä kaupunkialue, mutta silti.

Enkä nyt tarkoita, että ihmiset eivät ymmärtäisi, mitä tuossa sanotaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Englannin käyttö suomen sijaan on vähän kornia. Kyllä, kansainvälinen sarja ja jatkuvasti kansainvälistyvä kaupunkialue, mutta silti.

Enkä nyt tarkoita, että ihmiset eivät ymmärtäisi, mitä tuossa sanotaan.

Ruotsinkielen käyttö sen sijaan ei ole kornia. Joo kaksikielinen maa ja blaa blaa, mutta suuremmalle yleisölle KHL is back aukeaa varmasti "hieman" paremmin, kuin ifk:n pesukone/pesulamainos. Eipä siinä, likapyykiähän tuolla paljon pyöritettiinkin naapurissa.

Näille negailijoillekko olisi ollut parempi, ettei mitään mainosta olisi tullut? Jokerien kamppania nyt tuskin jää tuohon, mutta täällä ollaan, jatkoaikalaismaiseen tyyliin, ampumassa alas jo koko organisaation markkinointi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruotsinkielen käyttö sen sijaan ei ole kornia. ...

Jos viittaat IFK:n ruotsinkielisiin mainoslauseisiin, niin mielestäni ei, seuran taustat ja kaupungin historia huomioon ottaen.

Ehkä näkemykseni juuret juontaa jostain ysärin naurettavasta ämerikkä-meiningistä, jota IFK:kin harrasti suurella innolla.

Mielipideasiahan tämä, toki.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Aivan käsittämätön kitinä yhdestä ihan pätevästä mainoksesta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
KHL hakee samaa tyyliä mainontaan kuin NHL joka tuli samalla tyylillä esille työsulun jälkeen. Tekstinä siellä tosin NHL is back/Hockey is back koska uusia seuroja ei ole tullut vähään aikaan. Eipä mua ainakaan haittaa yhtään se, että KHL näkyy vaikka en Venäjän politiikasta saati Putinista pidä. Jos käyttäisin päätösvaltaa, KHL ostaisi koko Suomesta kaikki pylväät yms seuraavaksi pariksi kuukaudeksi ja niiden lisäksi sitten iso vain Jokereihin keskittyvä kampanja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin.

Minustakin tällainen mainoskampanja on aivan luonteva ja normaalia liiketoimintaa ja sellaisena se pitääkin ottaa olipa itse tuotteesta sitten mitä mieltä tahansa. Onhan se nyt kaikesta huolimatta loogista ja järkevää tehdä kaikille selväksi se, että KHL tulee ja Jokerit on siinä mukana. Kausi on tuloillaan ja nykyvyyttä on saatava ja tuote on tehtävä tunnetummaksi.

Turhaa kitinää siis minunkin mielestä mainoskampanjasta kitiseminen, mutta anna oikeuden olla eri mieltä asiasta, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sellaisen ilmaisemiseen.

vlad.
 
KHL:ssä on monia positiivisia puolia, mutta kokonaisuudessaan nimen kaiku on kuitenkin negatiivinen (vrt. vaikka NHL, joka herättää positiivisia tuntemuksia). Nyt mainoksesta tulee auttamatta vähän sellaiset "Venäjä on täällä"-vibat, kun mainostetaan vaan puhtaasti liigaa, eikä lähdetä Jokerien ja KHL:n oikeasti positiivisten puolien (kuten se, että Jokerijengi on täynnä hemmetin kovia pelaajia) kautta.

Eiköhän mainos ole KHL:n tilaama, tarkoituksena nimenomaan tuoda sarjaa suomalaisille tutummaksi. Eikös tässä hetki sitten ilmoitettukin, että KHL saa käyttää Jokereita markkinoinnissaan ja vice versa. Se, että KHL-nimen kaiku on negatiivinen, on vain henkilön omaa ahdasmielisyyttä. Ei se ole mikään peruste olla mainostamatta uutta sarjaa muille suomalaisille.

Käsittämätöntä nillitystä ja kokonaiskuvan puutetta teiltä negailijoilta. Englannin kielen käytöstä minultakin miinukset, se on niin ysäriä.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mulle tulee noista KHL mainoksesta lähinnä mieleen Burger Kingin "VIHDOINKIN SUOMESSA" mainoskampanja. Saapi nähdä aiheuttaako KHL samanlaisia jonoja lippuluukuille mitä BK:ssa oli parit ekat viikot.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Äärettömän fiksu lähestymistapa tuo "jos kuluttaja ei pidä, kuluttaja on ahdasmielinen ja väärässä". Jos tilanne on se, että kuluttaja kokee KHL:n negatiivisena - ja nyt ei puhuta ihan yhdestä tai kahdesta henkilöstä - ei tuotetta kannata markkinoida niin, että "vittu KHL tulee!!", vaan keskittyä mainonnassa negatiivisen kokonaisuuden (KHL) positiivisiin puoliin (kova taso, starat jne.). Kuluttajille se mainos on suunnattu, eikä jollekin Jatkoajan raadille, jossa ymmärrys on ahdasmielistä idioottia korkeammalla, joten ei myöskään varmaan kannata asettua napit vastakkain sen keskivertokuluttajan kanssa.
Jos sille kuluttajalle tulee vahvat inhon väristykset kirjaimista KHL, niin tuskinpa se olisi hallille tullut muutenkaan. Markkinoinnissa kannattanee keskittyä niihin, joita on ylipäätään mahdollista houkutella hallille ja antaa vihaajien vihata ihan kuten aina ennenkin.

Pakkohan se uusi tuote on lanseerata. Tyylistä voi jokainen olla mitä tahansa mieltä, mutta olisihan se ihan urpoa alkaa sensuroimaan markkinoinnista uuden sarjan nimeä siksi, että joitakin se voi ärsyttää. Kyseessä on kuitenkin ihan äärimmäisen oleellinen asia Jokereiden kannalta.

Se on sitten eri asia, jos koko markkinointistrategia keskittyy uuteen sarjaan joukkueen kustannuksella, mutta yksi tienvarsimainos ei ihan vielä sitä tarkoita. Muutenkin vähän omituisia reaktioita yhteen mainokseen, joita ei ainakaan minun silmiini ole kovin montaa edes osunut. Tai no, en ole nähnyt ainuttakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Äärettömän fiksu lähestymistapa tuo "jos kuluttaja ei pidä, kuluttaja on ahdasmielinen ja väärässä". Kuluttajille se mainos on suunnattu, eikä jollekin Jatkoajan raadille, jossa ymmärrys on ahdasmielistä idioottia korkeammalla, joten ei myöskään varmaan kannata asettua napit vastakkain sen keskivertokuluttajan kanssa.

Lähinnä kritisoin mainosta Jokerien mainoksena, joten kokonaiskuvan puute on kohdallani ihan realismia, jos kyse onkin KHL:n mainoksesta, jossa Jokerit on vain co-starring.

Mitä olen Jatkojan KHL-keskustelua seurannut ja aivan vähän siihen osallistunutkin, rohkenen sen perusteella väittää, että Jatkoajassa on päinvastoin huomattavasti ahdasmielisempää näkemystä KHL:stä kuin keskivertokuluttajalla. Tämä on käynyt ilmi myös keskusteluissa KHL:stä ihan tavallisten ihmisten kanssa, joiden ensimmäinen kommentti sanasta KHL ei ole Jatkoajan tapaan "yäk, mitä vittua, piilottakaa se sana" vaan tavallinen kuluttaja jopa yhdistää sanan jääkiekkoon. Jos Jatkoajassa erehtyy toteaamaan, että katsokaa kuinka hyvä joukkue ja kokonaisuus Jokereilla on, saa pelkästään vittuuntuneita kommentteja takaisin. Oikeassa elämässä näin ei onneksi käy.

Noin muuten, tuo kampanja on KHL:n kampanja kuten täällä on todettukin. Jokereilla tulee omia mainoksia yms myöhemmin.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Minäkin kyllä olen sitä mieltä, ettei KHL:n tulisi mainostaa itseään liiga edellä, sillä jotkut saattavat sen liittää itse Venäjään ja politiikkaan ja jotkut taas eräänlaiseksi muoviliigaksi. Toki monille on myös hälläväliä, mutta en näe, että itse liiga olisi brändiltään niin vetovoimainen, että sen pitäisi olla markkinoinnin keihäänkärki. Jos minä olisin Nikolai ja vastaisin KHL:n markkinoinnista Suomessa, lähtisin kansaa lähestymään vähänkin lätkää seuraavien suomalaisten tuntemien kiekkotähtien kautta, kuten Kovalchuk, Mozyakin, Kapanen, Cervenka, Salminen, Immonen, Radulov jne. Nostattaisi varmasti mielenkiintoa enemmän kuin KHL-logo ja "#khl is here"-lause, joka on niin tekemällä tehty ja muovinen. JYPin markkinoinnilta vielä voi tuollaisia odottaa, mutta maailman toiseksi parhaalla kiekkoliigalla, jolla on halu ottaa jalansija Suomesta, voisi odottaa enemmän.
 

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Tämä on nyt ihan vain minun mielipiteeni, mutta en pysty ymmärtämään tätä itkua näinkin harmittomasta mainoksesta. Tarkoituksena varmaan on muistuttaa syksyn ja kauden lähestymisestä ja tietenkin siitä, että KHL todellakin is here, ensimmäistä kertaa. Miksi ihmeessä tätä pitäisi olla mainostamatta?

Kyllä KHL:n tuloa voi mainostaa, mutta kritisointi koskeekin juuri sitä, että pelkkä liigan itsensä mainostaminen ei herätä kuluttajassa juuri tunteita. KHL itsessään sanoo monelle suomalaiselle hyvin vähän.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Tarkoituksena varmaan on muistuttaa syksyn ja kauden lähestymisestä ja tietenkin siitä, että KHL todellakin is here, ensimmäistä kertaa. Miksi ihmeessä tätä pitäisi olla mainostamatta?

Mainostaminen maksaa ja vielä melkoisen paljon. Ja sen voi tehdä hyvin tai huonosti. Miksi se silloin pitää tehdä huonosti? Ja mikseivät Jokereille onnistunutta idänretkeä toivovat saisi olla pettyneitä huonoon mainontaan, josta Jokereiden hankkeen onnistumismahdollisuudet kärsivät?

Jos tarkoitus on, että KHL-Jokerit herättäisi aitoa hypeä, on asiat tehty päin sitä itseään markkinointimielessä koko KHL-systeemin ajan. Jos tarkoitus on, että KHL-Jokerit on parin hyperrikkaan venäläisen leikkikalu, jota paikalliset tsuhnat saavat tulla katsomaan, jos välttämättä haluavat, niin sitten markkinoinnin laadulla ei toki ole väliä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Yllättävän paljon parranpärinää kohtalaisen suppeasta ja yksinkertaisesta mainoskampanjasta, jonka tarkoituksena on lähinnä muistutella KHL:n tulemisesta Suomeen.
Taitaa porukka unohtaa, että eletään heinäkuuta, jolloin kovin monella perusjampalla ei paljon lätkähommat pyöri mielessä. Toisin sanoen vuodenaika ei ole kovin otollinen millekään suuren mittakaavan mainoskamppikselle.

Katsellaan elokuussa uudelleen...
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
On kyllä hauska ketju seurata näin lomatunnelmissa. KHL-kielteiset arvostelevat toimintaa ja KHL-myönteiset ovat heti takajaloillaan puolustelemassa Jokereiden toimiston jokaista liikettä.

Hieno kausi varmasti tulossa ihan näin median seuraamisenkin puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös