Mä olen tietysti vähän naiivi enkä myöskään osaa suhtautua vittumaisesti ja epäillen kaikkeen. Ihan tavallisessa elämässä, jossa asioista sovitaan yhteistyössä ja toimitaan tilanteen mukaan, saatettaisiin vähän seurailla talouden kehittymistä kauden mittaan ja tehdä peliliikkeitä sen mukaan. Verrattuna siihen näkemykseen, että Potain antaa syyskuussa Kurrille helkatinmoisen pinkan rahaa ja toteaa, että palataan asiaan vuoden kuluttua.
Kukaan ei voinut varmasti tietää, että nyt taas pelataan tyhjille katsomoille. Ehkä 'Jari' ja 'Potain' (lainausmerkeissä, todelliset neuvottelijat varmaankin toiset) ovat keskenään todenneet, että voi p..., lipputulot jäävät todella onnettomiksi. Potain todennut, että lompsassa on kyllä sen verran rahaa, että kausi voidaan pelata loppuun, mutta voisimmeko säästää jostain kun tulot jäävät noin pieniksi? Aikalailla normimeininkiä, harva firma rekrytoisi kärkiukkoja vastaavassa tilanteessa, kun tuotanto näyttää olevan kunnossa.
Mitä tulee sitoutumiseen ja sen merkiksi omien rahojen sijoittamiseen, niin ei se musta ole ihan noin yksinkertaista. Harvan Liigajoukkueen tai vastaavan yhteisön TJ laittaa omia rahojaan lopullisesti peliin, mutta ovat silti varmasti sitoutuneita. Nyt olen heikoilla jäillä, mutta jättiköhän Harkimo koskaan ottamatta takaisin lainaamiaan rahoja hyvän koron kera?