Rantasen poppoon ajojahti on äitynyt jo siihen pisteeseen, että kaikki aiheet, joista Jokerit vastaisia otsikoita on mahdollista repiä, kahlataan läpi.
Nämä paskakasathan voivat vääntää vaikka mitä savea pelaajien avautumisista, niin kauan kun nämä "lähteet" pysyvät nimettöminä. Eli suoraan sanoen heittää hatusta. Ei ole kovin vaikeaa lukea rivien välistä Sanoman agendaa; pyrkimys suolata Jokereiden KHL -siirtymää mahdollisimman paljon. Mihin on tehokkainta iskeä? Maksavaan yleisöön.
Itse olen kuitenkin vakuuttunut, että Suomesta löytyy myös fiksuja ihmisiä, jotka näkevät metsän puilta. Ja ymmärtävät, että voit käydä katsomassa Jokereita KHL:ssä ilman, että se tarkoittaa Putinin halllinnon tukemista. Samalla tavalla voidaan ruveta kaivamaan NHL -organisaatioiden omistajien taustoja ja vetää johtopäätökset heidän osallisuudestaan siviilien pommituksiin Pakistanissa jne.
Saa nähdä mitä on tänään aihelistalla?
Juuri näin. Ihan selvä stratregia tuo on Sanomien puolelta ja
vesarantanen on varmasti saanut Sanomilta kaiken tuen toteuttaa sitä. Ilman Sanomien ylimmän kerroksen tukea
vesarantasella ei koskaan olisi munaa mm. hyökätä Hjalliksen persoonan kimppuun ja esittää mahdollisimman provosoivia ja sensaatiohakuisia väitteitä Jokereista. Pelkästään se, että IS/USanomat toistuvasti ja poikkeuksetta viittaavat jutuissaan nimettömiin lähteisiin pitäisi laittaa hälytyskellot soimaan henkilöillä, joilla on edes pientä hajua lähdekritiikistä. Onneksi näitä henkilöitä on enemmistö.
Meitä Jokerikannattajia tietysti vituttaa Sanomien harrastama ajojahti ja systemaattinen mustamaalaaminen, mutta on samalla etu, että ne harjoittavat sitä kuten amatööreillä on tapana eli täysin yliampuvasti ja vailla mitään todellista näyttöä väitteidensä tueksi. Mä olen aivan vakuuttunut, että ennenpitkää se kääntyy heitä ja heidän tavoitteitaan vastaan ja lopputulos on aivan toisenlainen kuin Sanomien norsunluutornissa kuviteltiin. Kun konsernin strategiset linjanvedot ovat tämänkaltaisia ei tarvitse hämmästellä sitä miksi konsernilla menee taloudellisesti heikosti. Useimmat ymmärtävät, että mustamaalaamisessa on kyse kostosta Hjalliksen ja Sanomien välisestä hallikaupasta. Aika isoilla panoksilla Sanomat on lähtenyt tähän leikkiin, jossa sillä on paljon enemmän hävittävää kuin voitettavaa. Mulla on sellainen tunne, että kosto on sokaissut liian monta henkilöä, jotka istuvat liian isoilla tuoleilla ja tavoitteeseen pääseminen pyhittää keinot, jossa ei välitetä edes konsernin maineesta ja imagosta kunhan kosto saadaan suoritettua. Sanomissa olisi hyvä muistaa, että IS/USanomat ovat yksi sen näyteikkunoista ja sen yksipuolinen ja subjektiivinen uutisointi Jokereista toimii välillisesti mm. Sanoma-konsernin päätuotetta Helsingin-Sanomia vastaan, joka on profiloitunut paitsi suurimpana sanomalehtenä myös siitä, että sen imago on ollut neutraali ja uutisointi objektiivista. Ainakin tähän päivään asti.
On hupaisaa, että
vesarantanen kuvittelee asemansa niin merkittävänä mielipidevaikuttajana, että pystyy toiminnallaan vaikeuttamaan Jokereiden KHL-taipaleen alkua. Jos jonkun, niin
vesarantasen tulisi muistaa, että karavaani kulkee ja koirat räksyttää, kun
vesarantanen on kuitenkin se kaikkein kovaäänisin rakki, jolla on tapana kääriä lahkeet kun pitäisi kääriä hihat.