HS:n tämänpäiväinen juttu Roman Rotenbergistä on oikein hyvä ja sisältää paljon mielenkiintoista. Rotenberg mm. kertoo siitä, miten otteluiden tunnelmaan tullaan panostamaan Helsingissä. Rotenberg aikoo tuoda Helsinkiin maailmanluokan viihdettä, "uudistetut äänet ja valot". Toimittaja on melkein järkyttynyt siitä, millainen tunnelma SKA:n ottelussa on. "Huutomyrsky ja kannustus pakottavat suojaamaan korvat. Fanipääädyssä tanssitaan koko katsomon leveydeltä". Lisäksi fanituotteet käyvät kaupaksi ja tanssityttöjä "riittää joka käytävälle". Itse pelistä (SKA-TSSKA) toimittaja Miettinen toteaa että se on yllättävän vauhdikasta ja että taklauksia ja yritystä riittää. Juuri vauhdissa on hänen mukaansa Jokereiden suurin haaste ensi kaudella. Rotenberg puhuu ainakin tässä haastattelussa joukkueesta sen oikealla nimellä. "Asiat näyttävät Jokerien kannalta todella hyviltä".
Tämä on tottakai mainospuhetta, mutta siinä puhutaan paljon oikeista asioista. Minua on vuodesta 1997 (eli koko Areenan ajan) ottanut päähän surkea audiovisuaalinen tuotanto ja musiikin yksipuolisuus. Ja jos fanituotepuoli saadaan kuntoon niin mikäs sen hienompaa.
Jotain negatiivistakin on tietysti ollut pakko keksiä. Jutussa ollaan huolissaan "perinteisestä kontulalaisesta Jokerien ikikannattajasta", jolla on kuulemma ihmettelemistä, jos tämä meno rantautuu Helsinkiin. Tähän voisi laittaa kommenttina että Jokerit on alunperin Töölöläinen seura, jolla toki on pajon kannattajia itä-Helsingissä. Fanien sitouttamisessa on todellakin Rotenbergin suurin haaste, mutta itse en lähes kaikissa itä-Helsingin kaupunginosissa asuneena oikein ymmärrä miksi juuri kontulalaisilla olisi ongelmia tanssityttöjen ja hyvän musiikin kanssa. Päinvastoin, jos nuo kuvissa esiintyvät SKA:n mimmit saadaan Hartwall Areenalle niin puolet Kontulan ja Myllypuron väestöstä on äkkiä paikalla.
Koko tämä juttu hieman yllätti minut, sillä minähän olin saanut täkäläisestä mediasta sellaisen kuvan että KHL on hidasta, löysää jääkiekkoa jota pelataan tyhjille katsomoille ja että Rotenberg ei muuta kerkiä kuin suunnittelemaan talousrikoksia, yleistä suhmurointia ja nimenvaihdoksia Jokereille. Olisikohan se niin että kun toimittaja (Heikki Miettinen) vaivautuu itse paikalle tekemään juttua ja kysyy pääpiru Rotenbergiltä itseltään asioista niin jutun sävy onkin sitten yhtäkkiä hieman erinlainen kuin vaikkapa Urheilulehden Jokerit-ripuloinneissa? Roman Rotenberg on ainakin antanut tähän mennessä itsestään hyvän kuvan julkisuuteen, varsinkin jos verrataan erääseen Hjallikseen twitterviesteineen.