Jaaha, siellä on toinen iltapäivälehti löytänyt syyn Jokereiden pudotuspelitaaperrukselle (ei tarvitse käydä klikkaamassa). Päätös pelata ottelut vieraskaukalossa on pilaamassa kauden...
Itselläni on aika korkea kynnys kritisoida, sillä ymmärrän että jostain on juttu tehtävä ja välillä pitää vähän repäistä. Mutta onhan tuo nyt ihan ainutlaatuisen yksinkertaistettua. Kausi päättyy parin päivän kuluttua ja Jokereista pitäisi saada väännettyä pari negatiivista otsikkoa ennenkuin lypsylehmä on kesälomalla. Herää kysymys, onko toimittaja nähnyt yhtään joukkueen peliä tällä kaudella? Tuosta touhusta voisi kirjoitta rajattomasti negatiivisia juttuja myös asiapohjalta.
Itse uskallan väittää seuraavaa:
Jokereiden peli on ollut paskaa lähes koko kauden. Syy on väärin rakennettu joukkue, tyytyväiset veteraanit ja epäonnistunut valmennus. Uskaltaisikohan joku toimittaja kauden päätteeksi nostaa OIKEAN ongelman pöydälle ja kirjoittaa ihan reippaan jutun Kurrista, Marjamäestä ja ehkä myös kritisoida paria MM-sankaria? Tästä saatte ihan ilmaiseksi juttuidean, vaatii toki uskallusta jättää Venäjäukrainatuomarointivenäjä-lasit pois ja lähestyä mahalaskun todellisia syitä. Anybody?
Itse olen muuten sitä mieltä että Jokerit on pelannut paremmin vieraissa kuin kotona tällä kaudella. Todennäköinen syy sille on että vieraissa on ollut jonkin verran yleisöä paikalla, ja se on edes hieman sytyttänyt pappakerhon. Mutta mitä minä tiedän, olen nähnyt vain kaikki pelit.
Pisteitä on kerätty enemmän kotona kuin vieraissa. Yhtä kaikki - erinomaisia peliesityksiä on muutamia koko kaudelta.
Noita erinomaisia esityksiä juuri tarkoitin. Ne muutamat ottelut, joissa Jokerit on mielestäni todella pannut itsensä likoon ja pelannut yläkanttiin ovat olleet vierasotteluita kovissa paikoissa yleisön edessä. Vieraissa on myös mielestäni useammin hävitty n.s. saappaat jalassa. Itselläni oli se odotus, että Jaroslavin yleisö ja haaste olisi saanut nämä meidän ukot suorittamaan. Mene ja tiedä, voihan se olla että tyhjä kotihalli ja lattea tunnelma ottaa päähän jo itsessään niin paljon että sitä on näkevinään kotiesitykset entistä huonompina.