Kaikille jääkiekon seuraaminen ei ole pelkkää pelien katsomista ja niiden analysoimista. Jotkut kaipaavat mausteeksi show'ta, meikäläinen mukaanlukien. Tämän on tarkoitus olla kuitenkin viihdettä loppujen lopuksi.
En usko, että olen yksin tai edes vähemmistössä sen fiiliksen kanssa, että "harmi, kun ei tullut jotain isompaa". Jatkosopimuksinahan julkaistut nimet ovat erinomaisia, eikä kyse ole ollenkaan siitä, että Jokerit olisi tehnyt jatkoja huonojen nimien kanssa. Mutta pari vuotta jengissä jo pelanneet nelosketjun laita ja kolmosen sentteri eivät ole kovin mediaseksikkäitä julkistuksia.
Mä yritän vain sanoa, että Jokerien tarjoama viihdearvo kärsii näistä odotusten alittamisista. Ei isoilla screeneillä pidä julkaista nobodyjä, eikä huhujen velloessa lisätä vettä myllyyn ja sitten julkaista nobodyjen jatkosopimuksia. Ja puhun nyt nobodyista suuren yleisön silmissä. Niin erinomainen pelaaja kuin esimerkiksi Riku Hahl onkin, nimenä hän ei ole mitään.
Jos luo jännitystä, täytyy "live up to the hype". Odottamisen riemu ei ole pitkään pelkkää riemua, jos tuloksena on aina joonasrask tai semirbenamor. Siksi hype täytyy säästää sellaisiin hetkiin, kun voi täyttää odotukset tai ylittää ne. Nyt niitä alitetaan.Niin, kumpi sitten on fanien palvelemista, jos vaihtoehtona ovat pieni jännityksenluonti ennakkovaroituksella, vai kylmästi vaan infota, että tälläistä tehtiin.
Täällä suurin osa asiaa kommentoimaan ehtineistä toivoi Lahtea tai huhuili veskareita, Lepistöä tms. Facebookissa nopean vilkaisun perusteella suurin osa arvaili uusia pelaajia ennen julkistamista ja moni ilmaisi pettymyksensä tiedotteen antiin. En mä sen kummempaa meinannut elämöimisellä, lähinnä tarkoitin sitä, että moni alkoi elätellä toiveitaan jostakin huippunimestä.Onko porukka sitten "elämöinyt" jossain? Facebookissa meillä on yli 50 000 fania, joten joku varmasti odottaa Jere Karalahtea, vaikka annettaisiin vihjeeksi nimikirjaimet NH ja pelipaikaksi maalivahti. Kaikkia on mahdoton miellyttää ja uskon sinun olevan tässä tapauksessa harmituksesi kanssa vähemmistössä.
En usko, että olen yksin tai edes vähemmistössä sen fiiliksen kanssa, että "harmi, kun ei tullut jotain isompaa". Jatkosopimuksinahan julkaistut nimet ovat erinomaisia, eikä kyse ole ollenkaan siitä, että Jokerit olisi tehnyt jatkoja huonojen nimien kanssa. Mutta pari vuotta jengissä jo pelanneet nelosketjun laita ja kolmosen sentteri eivät ole kovin mediaseksikkäitä julkistuksia.
Ei se ole Jokerien vika, että mediassa on vihjailtu Jokerien hankkineen hurjia vahvistuksia. Mutta se on fakta, että niin on vihjailtu. Jokerit ei voi teeskennellä, etteikö niin olisi tehty ja etteikö se vaikuttaisi kannattajien - etenkin rivikannattajien - mielentilaan. Tämän tiedostaen Jokerit laittoi pari tuntia ennen jatkosopimusten julkistamista tuon lainaamasi päivityksen. Sillä hetkellä Jokerit lähti mukaan siihen hypeen ja antoi ihmisten olettaa, että jotain on tulossa. Moni laski 1+1. Ei se ole Jokerien vika, että laski, mutta niin tapahtui.Siis mitä?
Jokerien tiedoitus on siis mennyt pieleen koska fanit odottivat heidän ilmoittavan jotain muuta ja petyivät, kun sieltä ei tullutkaan odotettuja nimiä?
Sekin on varmasti Jokerien vika, että muut mediat ovat höpöttäneet jostain uutispommista ja nostaneet omaa profiiliaan hypettämällä ja spekuloimalla ties millä nimillä, vaikka itse joukkue ei ole hypettänyt yhtään mistään.
"Huomenta punakeltaiset! Tänään meillä on uutisia. Olkaahan linjoilla klo 11.00" on mielestäni jopa erittäin alimitoitettu tapa ilmoittaa niinkin tärkeiden pelaajien kuin Hahl ja Ben-Amor jatkosoppareista.
Minä en pettynyt ainakaan yhtään.
Mä yritän vain sanoa, että Jokerien tarjoama viihdearvo kärsii näistä odotusten alittamisista. Ei isoilla screeneillä pidä julkaista nobodyjä, eikä huhujen velloessa lisätä vettä myllyyn ja sitten julkaista nobodyjen jatkosopimuksia. Ja puhun nyt nobodyista suuren yleisön silmissä. Niin erinomainen pelaaja kuin esimerkiksi Riku Hahl onkin, nimenä hän ei ole mitään.
Täytyy vain toivoa, ettei seuran johdossa ajatella näin. Naapurissa ja SM-liigan johdossa sellaisia merkkejä on jo näkyvissä.No jos Jokerit ilmoittaa tiedottavansa pelaajistoaan koskevista asioista, eikä se seuran kannattajaa kiinnosta niin sitten on vika kyllä kannattajassa.