Justiinsa. Tahallaan kiusaavat meitä.
En mä kyllä tajua mikä tossa meni pieleen. Faktat kerrottiin ilman huutomerkkejä, vihjailuja tai ylisanoja selkeästi ja asiallisesti. Tunnin päästä on uutisia. Piste. Jos niiden rivien välistä löytää vinkkejä Lahden, Hovisen, tai vastaavien julkaisusta, niin vähän voi mun mielestä ottaa omaankin piikkiin. Mun mielestä olis nimittäin ollut varaa hehkuttaa enemmänkin, mutta ymmärrän kyllä miksei niin tehty.
Mites tehdään jatkossa ns. kakkoskorin pelaajien kanssa? Pitää varmaan jo etukäteen ilmoittaa, että nyt tulee uusi pelaaja, mutta se on lähtökohtaisesti aika paska. Ei tulisi fb:ssä pettymyksiä. Tiedän, että Jokereiden fb:n päivittäjät lukevat tätäkin palstaa ja varsinkin tätä ketjua, niin ihan heidän puolestaan tässä kyselen.
Pieleen meni se, että fanit pettyivät, koska odottivat enemmän. Mä voin antaa yksinkertaisia esimerkkejä:
Jokereilla on haavissaan Janne Lahti tai Niklas Hagman. Tällöin kannattaa laittaa kaksi tuntia ennen julkistamista pieni vinkki, että you don't wanna miss this.
Jokereilla on haavissaan Antti Kerälä. Tällöin kannattaa vain julkistaa sopimus ilman sen kummempia heads-uppeja tai ennakkohehkutuksia.
Jokerit on tehnyt jatkosopimuksen Riku Hahlin, Semir Ben-Amorin ja kumppaneiden kanssa. Ne voi joko julkistaa ilmoittamatta siitä etukäteen, tai sitten vihjata etukäteen, että tiedossa on jatkosoppareita.
Ei kaikista tiedotteista tarvitse tiedottaa. Kun on duunissa lätkäseuran tiedotusosastolla, kannattaisi varmaan olla myös hyvä käsitys siitä, millaiset ihmiset seuraavat koko sirkusta. Mulle ei ainakaan tullut yllätyksenä, että porukka alkaa elämöidä, kun ilmoille pamahtaa mystinen ilmoitus siitä, että klo 11 tapahtuu. Enkä usko, että siellä oltiin pimennossa senkään suhteen, että media on rummuttanut suht paljon Jokerien mahdollisista hankinnoista edelliset päivät, mikä tietysti on omiaan lisäämään vettä myllyyn.
On erikseen ihmiset, jotka kokoavat menestyvän lätkäjengin ja sitten ihmiset, jotka tekevät hommasta mielenkiintoista ulospäin.