Jokerien mediaketju

  • 2 348 706
  • 9 869

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Onkohan bussipysäkkimainoksista vastuussa Jokereiden markkinointiosasto vai onko mainokset tilattu joltain ulkopuoliselta firmalta? Joka tapauksessa käsittämättömän heikkoa suorittamista. Siellä pitäisi olla ammattilaisia duunissa, mutta ei näillä tunnu olevan hajuakaan siitä miten urheiluseuraa markkinoidaan tyylillä. Tänään kurvissa tuon nähdessäni tuli mieleen, ettei tuon tyyppisellä markkinoinnilla taatusti saada yhtään uutta katsojaa hallille.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Ei kyrpä. Jätkien kuvat otettu suoraan niiden omista Tinderprofiileista. Joensuullakin joku ihme duck face-hymy. Näyttää kiltiltä jäätelöautomyyjältä. Vittu mitä touhua. Arenan banneri antaa kuvan, kuin joku 2000-luvun Pet Shop Boys tulee vetää keikan syksyllä. Veikkaan että Jormakalla on paras lauluääni ja Regin tanssii kaikista hienoimmin. Jesse varmaan räppää.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Onkohan bussipysäkkimainoksista vastuussa Jokereiden markkinointiosasto vai onko mainokset tilattu joltain ulkopuoliselta firmalta?

Muistaakseni Kekäläinen mainitsi joskus jossain haastattelussa, että silloiset mainokset tilattiin ulkopuoliselta markkinointifirmalta, josta myös saatiin slogan Minä, Me, Jokerit. Hämmästeli positiivisesti vielä että fanit ottivat tuon myös omakseen. Pieni downfall käynyt. #YES

Edit. En löydä mistään tuota haastattelua, joten on mahdollista että Jokereiden oma markkinointikoneisto on ollut sen takana. Tosin toivon todellakin että nykyiset mainokset ovat ulkopuoliselta taholta tilattu. Muuten uidaan syvissä.
 
Viimeksi muokattu:

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tietenkin skidisti hymyilyttänyt, kun taas on toisessa stadilaisessa leirissä "kaikki sekaisin". Nehän on kuitenkin vain mainoksia. No sitten iltapäivällä töiden jälkeen Tikkurilaan väijymään HIFK:n harjoituspeliä Luganoa vastaan ja vasta äskettäin kotiuduin, hyvillä mielin. Niin mitä helvataa!! Ovessa lukee selvästi Suomeksi, että "EI MAINOKSIA" ja siis vielä isoilla kirjaimilla! Silti oven avatessa silmät osuu yhteen kirjekuoreen (jossa ilahduttavasti SMJK:n kannattajakortti) ja mainosläpyskään, jossa samat YES janarit osoittelee ja nauraa mulle! Mitä pahaa me tavalliset ihmiset ollaan tehty, että joudutaan altistumaan jollekin venäläiselle softpower projektille, näinkin herkällä paikalla, kuin omalla postiluukulla. Bärkkele! Toinen paskahalvaus meinas tulla, kun nostin tuon läpyskän ja käänsin sen. Oli tullu omalla nimellä ja omalla osoitteella! Jättäkää tshekki77 rauhaan! Mitään pahaa en ole teille tehnyt! Mä en oikein edes tiedä, että ketä tässä pitäisi alkaa boikotoimaan?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Myötähäpeän määrä on suuri. Käsittämättömän urpoa mainostamista.

Täytyy käydä katsastamassa bussipysäkkejä. Tolpissa on KHL:n mainokset ja ne taitaa maksaakin KHL. Niissä on esillä kauden alku, Peking ja Jokeritkin. Jos bussipysäkkimainokset on samoja kuin twitterissä näkyy, en osaa noita mitenkään huippuhuonoina pitää. Kohderyhmä taitaa olla ihan muualla eli nuoret ja vanhemmat naiset.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kaikki enteilee sitä, että kyseessä on pelaajakortit joihin Jokerit jakelee nimikirjoituksia. Voin kuvitella, että jätkillä vähän korvat punottaa huomenna kun Kolmen sepän patsaalla tavataan. Ainakin ilmeet on näkemisen arvoiset.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Taattua ryssäosaamista, ei tosiaan tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. No, yksi kotipeli katsomaan tällä kaudella niin Jokerit on kyllä aika hyvin poissuljettu elämästä vrt. liiga-aikojen n.35-40 ottelua paikanpäällä/kausi.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Taattua ryssäosaamista, ei tosiaan tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. No, yksi kotipeli katsomaan tällä kaudella niin Jokerit on kyllä aika hyvin poissuljettu elämästä vrt. liiga-aikojen n.35-40 ottelua paikanpäällä/kausi.

Ymmärrän näkemyksesi, mutta vilpittömästi haluaisin tietää että miksi edes vaivaudut mestoille?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Kohderyhmä taitaa olla ihan muualla eli nuoret ja vanhemmat naiset.
En voi käsittää. Jääkiekko on kuitenkin isojen miesten fyysinen peli, joten miksi markkinoinnissa pitää erikseen kalastella naiskatsojia mainoksilla, joista tulee ensimmäisenä mieleen poikabändi eikä jääkiekkoseura? Noh, joukkueen peliesitykset ovat olleet ensimmäisissä peleissä yhtä munattomia kuin Backstreet Boysin musiikki, joten ei kai siinä mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En voi käsittää. Jääkiekko on kuitenkin isojen miesten fyysinen peli, joten miksi markkinoinnissa pitää erikseen kalastella naiskatsojia mainoksilla, joista tulee ensimmäisenä mieleen poikabändi eikä jääkiekkoseura? Noh, joukkueen peliesitykset ovat olleet ensimmäisissä peleissä yhtä munattomia kuin Backstreet Boysin musiikki, joten ei kai siinä mitään.

Ei hajuakaan miksi tekivät kun en tuollaisia olisi itse tehnyt. Mutta kohderyhmä lienee selvä ja ehdin jo yhdeltä kysäistäkin. Vastaus oli: kuka toi on ja toimii.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Ymmärrän näkemyksesi, mutta vilpittömästi haluaisin tietää että miksi edes vaivaudut mestoille?
Kaverin kanssa ollaan sovittu, että tullaan katsomaan Magic Manin otteita SKAn paidassa, valitettavasti Jokereissa ei ole yhtään sykähdyttävää pelaajaa minulle, jonka takia käyttäisin aikaani Jokereihin, eipä sen kummempaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Ymmärrän toki, että mainonta herättää tunteita. Lukisin silti mieluummin kommentteja siitä miten se olisi pitänyt tehdä, minkälainen kampanjan olisi pitänyt olla, eikä pelkästään näitä "vittu kaikki on ryssäpaskaa" -kommentteja.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa aamusella pari teinityttöä otti selfietä siinä Jokereiden mainoksen edessä ja oikein asettuivat niin että Peter "bassossa tänään" Reginin naama osui kuvaan... eli siis taas kun jättää tämän meidän hc fanittamisen pois niin noi mainokset voi upota osalle jengistä todella kovaa!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän toki, että mainonta herättää tunteita. Lukisin silti mieluummin kommentteja siitä miten se olisi pitänyt tehdä, minkälainen kampanjan olisi pitänyt olla, eikä pelkästään näitä "vittu kaikki on ryssäpaskaa" -kommentteja.

Juuri näin. Arvosteleminen on helppoa mutta kun pitäisi tuoda jotain omaa näkemystä tilalle niin yleensä kaikki ovat aivan hiljaa.

Itse olisin lähestynyt varmaan siitä "pissa på...." näkökulmasta ;=D
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ymmärrän toki, että mainonta herättää tunteita. Lukisin silti mieluummin kommentteja siitä miten se olisi pitänyt tehdä, minkälainen kampanjan olisi pitänyt olla, eikä pelkästään näitä "vittu kaikki on ryssäpaskaa" -kommentteja.

Mielestäni vähän niin kuin vieraspaidat. Todella pelkistetysti ja logo helvetin isolla. Mahdollisesti jotain ennestään tuttua tekstiä kuten "Minä, Me, Jokerit". Näitä sitten vähän eri värisillä taustoilla.

Yksityiskohtaisempia versioita on sitten vaikeampi kuvailla koska yksi kuva on tuhat sanaa. Mahdollisesti jotain "game faceja" ja kuvia otteluista.
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
Ymmärrän toki, että mainonta herättää tunteita. Lukisin silti mieluummin kommentteja siitä miten se olisi pitänyt tehdä, minkälainen kampanjan olisi pitänyt olla, eikä pelkästään näitä "vittu kaikki on ryssäpaskaa" -kommentteja.

Samaa mieltä. Tulee mieleen Särkänniemen delfiinit. Risuparrat ja kettutytöt kovasti vaati delfiineille parempaa kohtelua. Mitään ehdotusta ei tietenkään kuulunut. Itselle ei ole hankalaa nähdä punakeltainen mainos, jossa kaunis logo ja tekstinä "YES". Tein myös kotona ratsian. " tulkaas tytöt ja pojat katsomaan tätä ". 3/3 näytti tälle peukkua. Tottakai mainos voisi olla paljon parempi, mutta en osaa sanoa mitä siinä pitäisi olla? En todellakaan muodosta päätöstä lähteä hallille sen mukaan, mitä lukee jossain dösäpysäkillä. Ymmärrän kohderyhmän tälle kamppikselle täysin.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
En todellakaan muodosta päätöstä lähteä hallille sen mukaan, mitä lukee jossain dösäpysäkillä. Ymmärrän kohderyhmän tälle kamppikselle täysin.
Tässä omat ajatukset kiteytettynä.

En ymmärrä, miksi useammat täällä vetävät suoran viivan mainoskampanjan tyylistä siihen minkälaisia uusia kannattajia hallille tulee. En usko, että kadunvarsimainoksilla houkutellaan joukkueen tai lajin piiriin täysin ummikkoja. Eiköhän näillä jokavuotisilla kampanjoilla vain herätellä faneja ja jääkiekosta jotain tietäviä kauden aloitukseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos pitää kerran olla joku parempi ehdotus tilalle, että saa kritisoida tuota täysin aukeamatonta "YES"-mainosta, niin miten olis jos eivät olisi laittaneet sitä sinne? Siis mainos, jossa olisi Jokereiden logo, hymyilevä poikabändiläinen ja kivoja värejä, mutta jossa ei lukisi "YES". Kyllä ne teiniböönat ottaisi sen selfien Reginin tisseistä ilmankin sitä.

Koska, ihan oikeasti, mikä helvetin YES?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Summa summarum. Me vanhat parveudumme lehtereille oli mainos millainen hyvänsä. Voipi olla että me emme ehkä olekkaan tämän kampanjan kohderyhmä, vaan nuoremmat sukupolvet.
 

Jeffrey

Jäsen
Koska, ihan oikeasti, mikä helvetin YES?

Tämähän on totta! Yksi mahdollisuus olisi ollut, että Jokerilogo lisi photoshopilla "tatuoitu" vaikka Peterin rintaan, Jessen napaan ja Mäksän otsaan. Yes ei oikein avaudu, ellei se sitten ole linkitetty tuohon "Yes We Are Back" -sloganiin. Yes taas on terminä positiivinen, mikä on mainonnassa positiivinen juttu, ja onhan se täälläkin herättänyt huomiota "mikä vitun yes".

Mielestäni vähän niin kuin vieraspaidat. Todella pelkistetysti ja logo helvetin isolla. Mahdollisesti jotain ennestään tuttua tekstiä kuten "Minä, Me, Jokerit". Näitä sitten vähän eri värisillä taustoilla.

Nuo vieraspaidat ovat kyllä tyylikkäät. Tosin bussipysäkkimainokset ja pelipaidat viestivät aika eri porukalle asioita. Pelipaidat ovat meille Viasattia tai Arenaa seuraaville, kun taas dösäpysäkeiltä yritetään herätellä sitä muuta osaa kansasta. Mielestäni KHL aikana hallilla on ollut enemmän naiskatsojia, jotka varmasti ovat iso kohderyhmä Jokereille. Ja eiköhän he ole myös tämän kampanian keskiössä?
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kauden alussa tullaan päätykatsomosta kuulemaan futispuolelta Islannin käyttämän HO! - kannustuksen tilalla meidän oma YES! yhteisläpsytyksin?

Toiset tykkää toiset ei. Onneksi tämäkään mainoskamppania ei vaikuta peliin kaukalon sisällä mitenkään.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, naiset ja tytöt ovat siinä mielessä parempia kannattajia kuin pojat ja miehet, että he eivät ole koko ajan vaatimassa jotain organisaatiolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös