Kritisoin Jokereiden omistuspiirin tapaa kiertää pakotteita, mutta keskustelu yritetään ohjata sivuraiteille koska suosikki joukkueeks olin merkinny Tapparan. Keskustelu ohjattii johonki omistajaan jonka tekemisistä en tiedä yhtää mitään ja hyvä ku nimen kuullu ja sillä perusteella sit en sais kritioida Putinia ja lähipiiria?
Takaisin retkeltä ja mökillä ja vastaan vain tähän koska en aio viettää iltaani tämän casen parissa paria minuuttia enempää. Johtuu yksinkertaisesti siitä, että samaa perusmantraa joutuu toistamaan kerta toisensa jälkeen:
1. Jokerien kannattajista ehkä jopa 99 prosenttia tuomitsee Putinin ja arvostelee Putinia tai ei ainakaan kannata hänen toimiaan;
2. Jokerien kannattajista ehkä jopa 99 prosenttia tuomitsee Venäjän sotimisen Ukrainassa.
Taloudellisessa mielessä Rotenbergit ovat hyötyneet Putinin vallasta ja saaneet rahansa sitä kautta. Menettely ei poikkea mitenkään italialaisesta, kreikkalaisesta tai espanjalaisesta tavasta jakaa urakoita lähipiirille. Tai poikkeaa kyllä. Paljonkin. Putinin lähipiiri ei kuppaa EU:n veronmaksajia kuten Suomea, mutta näissä eteläisen euroopan mulle-sulle jaoissa se tehdään surutta. Suomi(kin) maksaa EU:n kautta miljoonia. Rotenbergit sen sijaan kantavat selkä vääränä verotuloa Suomeen Jokereille.
Jatkoajassa se on kuitenkin ihan OK että kaiken maailman siipeilijät vetävät EU:n kautta rahaa mihin vittuun tahansa ja laskut maksaa sitten jäsenmaat ja niiden veronmaksajat tai asetrokarit ovat osa seuraa ja vielä todetaan, että eihän se ketään haittaa kun ei näkyvästi ole esillä. Voi jumalauta! Kysehän on siitä, mistä nekin rahat alkujaan tulevat - ei siitä tuoko ne missi vesirajaisessa minihameessa.
Poliittisessa mielessä tilanne on sitten toinen ja se muuttui paljon Ukrainan sodan myötä. Siinä vaiheessa Hjallis & Kummola olivat kuitenkin jo päätöksensä tehneet ja Arenalla sekä Jokereilla oli uudet omistajat. Keskeisin syy oli kaiketi se, että Hjalliselta alkoi terveys ja raha Areenan & Jokerien kanssa loppumaan.
Faktat on tuossa. Minua ei voisi kiinnostaa väähääkään mitä joku muutaman vuoden kalpasaipahifkilvestappara kannattaja aiheesta tuumii sen osalta, että miten minun pitäisi jatkossa Jokereihin suhtautua. Suhtaudun tasan kuten tähänkin asti. 40 vuotta yhdessä ja kiitos, jatkamme myös ensi kaudella.
Puuuhasteluliigassa kun ei ole vanhan ajan kunnon fanitoimintaa kuin muutamalla joukkueella (Sport kai lähinnä, ehkä Ässät) niin sellainen termi kuin LOVE urheiluseuran kannattamisen yhteydessä saattaa olla vieras. Mutta se sana kuvaa ehkä parhaiten omaan suhtaumistani Jokereihin. Omisti sen sitten jenkit, ryssät, vietkong tai marsilaiset. Jos pelataan kahden vuoden päästä Viron alasarjoissa, se sopii kuten sopii sekin, että ollaan ensimmäinen joukkue joka pelaa Euroopan NHL:ssä.
Lopuksi vielä se, että yllättävän vähän eli vain 1-2 kirjoitusta olen lukenut niiltä muiden seurojen kannattajilta, jotka ymmärtävät syntyneen kokonaisuuden ongelmineen ja antavat tukea Jokerien faneille vaikeassa tilanteessa. Kertoo siitä, että tässä maassa ei fanikulttuuria edes ole. Kun tätä ketjua luki nyt palattuani ja katsoi mitä kaikkea paskaa tänne on tuotettu aamun jälkeen niin tässä kommentti: vetäkää käteen.