Jokereille ja HIFK:lle 15000,- sakot

• 39 923
  • 238

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Sape28 kirjoitti:
Niin, ehkäpä tässä asiassa olisi nyt lätkäväen syytä yhdistäytyä, seurasta riippumatta.

Miksi?

Minulle ainakin on ihan sama saako Jokerit ja HIFK sakot jostain tappelusta. Miksi minun pitäisi asiasta olla moksiskaan. Jos haluan nähdä oikeasti fyysistä jääkiekkoa johon tappelut kuuluvat, katson NHL:aa.

Olen varsin tyytyväinen niin kauan, kunnes TPS saa sakot showtappelusta. Ja sitä varmasti saan odottaa.

Lawless kirjoitti:
SM-liiga tällä päätöksellä kehottaa telomaan vastustajia kaukalossa, jotta saataisiin hyvä syy tappeluille.

Miksi pitää tapella, jos sille ei ole hyvää syytä?

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä asiassa ei ole oleellista näkemykset siitä saako tapella vai ei, ja jos saa niin minkälaisessa tilanteessa. Minusta tässä on kyse nyt enemmänkin siitä, että voiko liiga langettaa taloudellisia sanktioita tuon tyyppisistä tapauksista, jos ko. sanktioiden mahdollisuutta ei ole missään määritelty. Kurinpitoasiat käsittelee siihen tarkoitukseen muodostettu eli etukäteen määriteltyjen reunaehtojen puitteissa. Sellaiset asiat, jotka kuuluvat kurinpitoelimelle, eivät voi minusta kuulua liigahallitukselle, jos tällaista mahdollisuutta ei ole säännöissä määritelty.

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Banderolli voisi kuvata Urpoa ja Toveri Eeroa kiillottamassa toistensa uimalakkeja kyynelillään, Kunnon Liigaseurojen logoista muodostetut sädekehät päidensä päällä. No joo, saa olla jo aika iso lakana että näkyisi.

15 K, pyh. Ei tunnu missään. Oli se sen arvoista, että jäi jotain tästäkin ringettekaudesta mieleen. Ihan turha tulla kyselemään kuka teki mestaruusmaalin jossain perunapellolla yms., itse muistan aina parhaiten Persoonat ja Tapaukset. Lajin suolat. Turpaan vaan jatkossakin, kunhan pelin henki pysyy reiluna.

Kaikki ovat varmaan nähneet YouTuben pätkän jostain Romanian puulaakisarjasta, missä hakataan jäässä makaavia mailoilla tjsp. Se on sellaista kamaa, mistä itsekin herkkänä ihmisenä voisin uneni menettää, ja mistä 15 tuhatta euroa olisi ns. kohillaan. Se on väkivaltaa, valtaa väkisin.

Toisaalla kung fu -huivinen mies Nivalasta ottaa nätin erän teippiranteisen ammattireiskan kanssa, ja toinen saa mustelman. Poliisitutkinta ja 30.000,00 EUR. Luulisi että tällaista ei voisi tapahtua, mutta toisaalta luulisi myös että entinen tissityttö ei päädy ministeriksi.

PJx

Jäsen
JV kirjoitti:
Nythän on niin että jokun yksityisen tahon oma "kurinpito" ei voi vaikuttaa poliisin tutkimuksiin tai syyttäjän päätöksiin. Ajatushan on täysin kestämätön oikeusjärjestelmämme kannalta.
Tieto vai arvaus? Minulla on asiasta päinvastainen käsitys. Olen elänyt siinä käsityksessä, että rangaistuksen täytyy olla suhteessa rikokseen. Jos rikoksesta koituu ”välillisiä” rangaistuksia, niin ne otetaan huomioon lopullisessa tuomiossa tyyliin: Ammattiautoilija kärähtää ratista -> tuomiossa otetaan huomioon ammatin (väliaikainen) menettäminen -> mattimeikäläistä pienempi tuomio. Samalla tavoin Poliisit saattavat selvitä tietyistä rikoksista vähemmällä (ammatin menetys), yms…

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
A#A kirjoitti:
Ja vielä siis: kaikki tämä olisi vältetty jos TYPERÄ-NIELIKÄINEN olisi edes odottanut johonkin tilanteeseen asti ja sitten totettanut ääliö-tekojaan.Asia olisi mennyt menojaan, mutta nyt ollaan tässä ja täällä voi vaan huutaa ja itkeä katkeruuttaan.

Onko nyt odotettavissa jotain toivottomia protesteja tappelujen puolesta ????
Niin, mistä näkökulmasta asiat haluaa nähdä. Hieno pilkkanimi Pasille muuten. Asiahan oli jo menossa menojaan ja kenelläkään ei ollut mitään valittamista kunnes Heinäluoma&Saarela päättivät avata sanallisen arkkunsa.

Ja toivottavasti nähdään protesteja, ainakin sen puolesta että suosikkilajimme asioista ei päätettäisi poliitikkojen tai median paineen vuoksi sille kuulumattomaan suuntaan. Oli kyseessä sitten mikä tahansa sääntökohta.

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Grainger kirjoitti:
Miksi pitää tapella, jos sille ei ole hyvää syytä?
Erittäin hyvä kysymys, johon en osaa vastata. Hyvä syy on myös suhteellinen käsite. SM-liigan mielestä ilmeisesti esim. kyynärpäätaklaus päähän on pätevä syy aloittaa tappelu, mutta Pasi vs. RVB -tyyppinen sanailu (+ jatkumo edellisestä ottelusta) ei nähtävästi kelpaa näille herroille syyksi.

Tappeleminen sillä perusteella, että "se nyt vaan on kivaa", saa minun puolestani pysyäkin pois kaukalosta.

Mitä tähän sakotushommaan tulee, niin se tuntuu erittäin mielivaltaiselta toiminnalta.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi mielenkiintoista kuulla sm-liigan johdon kanta näihin mailalla huitomisiin, päähän kohdistuneisiin taklauksiin ja päällekarkauksiin joista pelaajat ovat yhtä suuressa vastuussa kuin keskenään käymissä tappeluissa. Miksi Burke Henryn taklauksesta ei tullut 15000€ sakkoa, tai miksi Nielikäisen päällekarkauksesta ei tullut 15000€ sakkoa? Miksi aikoinaan Gagnonin kirvesiskusta Tähtiseen ei tullut 15000€ sakkoa?

Jotkut haluavat verrata tätä nakkikioskitappeluun. No verrataan.

Kaksi ihmistä jotka tuntevat toisensa sopivat esson pihalla että otetaan vähän erää. Miehet mukiloivat hetken toisiaan, kumpikaan ei loukkaannu. Hetken kuluttua he juovat kahvia esson baarissa ja paiskaavat kättä. Paha juttu?

Entäs jos toinen ihminen seisoo nakkikioskin jonossa odottaen vuoroaan, ja yhtäkkiä toinen ihminen hyppää niskaan ja alkaa hakkaamaan toista takaraivoon. Pahempi juttu?

Entäs jos toinen ihminen taas odottaa kiltisti vuoroaan jonossa, ja takaa tulee joku vääräleuka ja iskee kepillä häneltä luut poikki kädestä. Pahin juttu?

Jeesustella voi aina, ja verrata tekoja normaalielämään. Mutta otetaan sitten samalla huomioon ne teot mistä rangaistuksia ja sakkoja ei ole koskaan tullut. Ja joihin ministerit eivät ole koskaan puuttuneet.

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä protesti torstain paikalliseen olisi että kumpikin joukkue jättäsi pelaamatta minutin alusta samaan aikaan kuin Jokeri ja IFK fanit laulaisivat yhteiskeinon laulun Urpo Helkovaarasta, Tanja Saarelasta tai jostain muusta..

Itseäni vituttaa suunnottomasti tällainen touhu että ''ylempää tahtoa'' nuoleskellaan sen sijaan että oltaisiin suoravitunselkäisiä ja annettaisiin kunnon lausunto medialle joka sais kukkahattutädit
1.Rahoittumaan, 2. Ymmärtämään, 3. Lopettaisi Lätkän seuraamista..

No mutta itse olen jo reilu 2 viikkoo sitten tehnyt lupauksen että muutan Suometa joten tällä ei niin paljon väliä enään ole..

Häpeä SM-Liiga

REDNECK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -68
Salaliitto teoria...

Kaikki sai alkunsa "ringette" toimittajan Mr.XX loukkasi pahasti mielensä lukiessaan jääkiekosta kiinostuneiden ihmisten hänestä tekemiä negatiivisia juttuja. XX odottaa tilaisuutta kostaa jääkiekkokansalle hänen pilkkaaminen ja tilaisuus koittaa kun hän kuulee että Jokerit on tehnyt sopimuksen tappelijana mainetta niittäneen Vandenbussin kanssa. Ei muuta kuin juttuja tekemään kuinka kohta tapellaan ja samalla lyödään paineita "tappelijoille" että pakko tapella tai XX haukkuu kukkahattu pelaajaksi. Heti tappelun jälkeen kuvien kanssa kyselemään Tanjalta mielipidettä asiaan ja juttua ulos kuinka tappelut eivät kuulu jääkiekkoon ja Tanjakin on samaa mieltä minun kanssa. Tanja kysyy Don Heinäluoman mielipidettä, johon Don sanoo "tuo kuuluu lajiin". Tanja pistää miehensä Ollin asialle joka pelottelee Donia ja johan mieli Donilta äkkiä muuttuu. Tanja pyytää virkavaltaa tutkimaan asian ja tutkinta on ikävä kyllä vielä kesken. Tanja tekstaa Urpolle ja vaatii Urpomaista toimintaa ja senhän vain Urpo ja Urpon klaani osaa. Nyt on sakot annettu ja yleinen syyttäjä mätkii vielä lisää sakkoa.

Lyhyt yhteen veto:

Syyllisiä ovat kelteinen lehdistö ja toimittaja XX ja hänen kaverit.

Syyttömiä HIFK ja Jokerit, ainoat jotka on tällä hetkellä tuomittu.

Vedätettyjä ovat Tarja, Olli, Don ja Urpo, jotka eivät tajua mistä tässä on kysymys.

Petettyjä ovat jääkiekon katsojat ja jatkoajan lukijat.

Pasi ja Ryan ovat objekteja...

Jäsen
Sen laajemmin yhteiskuntaa anylysoimatta, jos pysytään kaukalon sisällä. Miten aiemmista teoista kaukalossa on tullut sakkoja? Viime kaudella HIFK ja Ässät saivat seurana sakot useista tappeluista, mutta annetaanko ainoastaan tappeluista sakkoja, koska ne kestävät hiukan pidempään ja usein niistä jää myös kunnon kuvamateriaalia, että hallin ulkopuolellakin olleet voivat iltauutisissa katsoa miten väkivaltainen laji jääkiekko on ja sitten tuomita sitä kuvan perusteella. En ainekaan muista mm. mailan iskuista jaetun sakkoja vaikka kohde olisikin loukkaantunut, mutta sehän ei olekaan kiekkoväkivaltaa vaan nopea tapahtuma.

Suurin osa SM-liigan tappeluista on minusta turhaa katsojien viihdykettä ja itse en ainekaan jäisi niitä kaipaamaan vaikken hallissa tätä pelleilyä ikinä näkisi. Itse asiassa olen varmaan keskiarvolta joka 6-8 pelissä tappelun nähnyt vaikka seuraankin IFK:n pelejä, joten kauhean yleisenä tai isona ongelmana en näitä pitäisi.

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaivanto kirjoitti:
Nyt lähti Liigalle palautetta! Vaikka tässä on myös julkisuuden mukana tempoilun sävyjä, päätös on pohjimmiltaan hyvä osoittaessaan, että SM-liigassa on tarkoitus keskittyä jääkiekkoon ja ne, joita ei itse peli kiinnosta vaan jotka tarvitsevat näitä sirkusnumeroita peliin lähteäkseen, voivat jäädä kotisohvalle katsomaan vaikka wrestlingiä.

Allekirjoitan. Näin se asia pitääkin hoitaa, liiga määrittää itse selkeät rajat peliin kuulumattomalle machoilulle ja turhalle väkivallalle. Erittäin pitkä miinus tulee kyllä myöhäisestä reagoinnista. Sillä välin ne parjatut politikotkin ottivat asiaan kantaa, kun hommaa ei liigan puolelta hoidettu. Joku on nostanut esille Schnabelin ja Kudrocin vastaavankaltaisen tappelun, joka jäi vaille mitään jälkiseuraamuksia. Juuri näin, samaa ilmensivät myös Nielikäisen ja Vandenbusschen tappelusta alunperin annetut peli(ei ottelu)rangaistukset. Tämä on niitä harvoja asioita, joista olen Vesa Rantasen kanssa täsmälleen samaa mieltä.

Liigalla pitää olla mielestäni jatkossa selkeä (kielteinen) linja varsinkin itsetarkoituksellisiin tappeluihin, ylipäätänsäkin linja saisi olla mielummin tiukempaan kuin löysempään suuntaan. Tarkoitan nyt varsinaisia nyrkkitappeluita - en mitään pieniä paineja, joista on joskus toissakautisen Salmela-Ruutu -tapauksen tapaan ajettu perusteettomastikin ulos.

104

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
eikö teille ole kellekään käynyt mielessä, että liigan sanktioiden takana voisi olla sellainen pieni asia, että jospa poliisi katsoisikin asian jo käsitellyksi? Tuo liigan rangaistus joka tapauksessa vaikuttaa mahdollisiin rangaistuksiin, jos sinne asti mennään.

No tuo ei ole kyllä tullut mieleen ja jos liigahallitus on tehnyt päätöksensä tuolla perusteella, niin metsään meni. Päätöksessä todetaan, ettei ko. tappelu ollut pelin luonteeseen kuuluva. Tämä tarkoittaa päinvastoin sitä, että Nielikäiselle ja VandenBusschelle tulee tuomio entistä varmemmin. Ihme on, jos jutun tuleva syyttäjä ei tule vetoamaan liigan päätökseen juttua ajaessaan. Tuomioistuimen ei tarvitse tämän jälkeen pohtia kovin kauan, oliko tappelu pelin luonteeseen kuuluva vai ei, kun asian on todennut itse sarjaa hallinnoiva taho.

Liigan seuroille langettama rangaistus ei tule vaikuttamaan Nielikäisen ja VandenBusschen mahdollisiin rangaistuksiin millään tavalla, koska rangaistusta mitattaessa voidaan huomioida vain TEKIJÄLLE teosta aiheutuneet muut negatiiviset seuraamukset.

104 kirjoitti:
...jos liigahallitus on tehnyt päätöksensä tuolla perusteella, niin metsään meni. Päätöksessä todetaan, ettei ko. tappelu ollut pelin luonteeseen kuuluva. Tämä tarkoittaa päinvastoin sitä, että Nielikäiselle ja VandenBusschelle tulee tuomio entistä varmemmin. Ihme on, jos jutun tuleva syyttäjä ei tule vetoamaan liigan päätökseen juttua ajaessaan. Tuomioistuimen ei tarvitse tämän jälkeen pohtia kovin kauan, oliko tappelu pelin luonteeseen kuuluva vai ei, kun asian on todennut itse sarjaa hallinnoiva taho.

Jolloin se tulee ajattelemaan liigaa tapahtumaan riittävänä auktoriteettina todennäköisesti. Voihan se olla, että metsään meni, mutta maailmassa asiat eivät mene niin mustavalkoisesti kuin täällä. Jos menee käräjille asti, niin syyttäjän sanoessa "sm-liigan mielestä tämä ei kuulu jääkiekkoon" niin puolustus sanoo "ja sm-liiga järjestävänä instanssina on tehnyt parannuksia näiden tapausten ehkäisemiseksi".

Liigan seuroille langettama rangaistus ei tule vaikuttamaan Nielikäisen ja VandenBusschen mahdollisiin rangaistuksiin millään tavalla, koska rangaistusta mitattaessa voidaan huomioida vain TEKIJÄLLE teosta aiheutuneet muut negatiiviset seuraamukset.

Tuon voit kysyä vaikka keneltä juristilta niin saat eri vastauksen. Jokainen seikka, joka voi lieventää tulevia rankaisuja, lieventää. Suomessa mennään aina alimman rankaisun periaattella, paitsi tietysti tieliikennelaissa, jossa on poikkeuksellisesti kaikista samat tuomiot asteikolta suoraan.

Joka tapauksessa.. sinänsä hyvä tuomio, koska jotain heidän piti tehdä, varsinkin jos/koska katsoivat tappelun kuulumattomaksi peliin ja halusivat jälleen kerran johdon mukaisesti antaa viestiä siitä, että näitä ei hyväksytä. En itse keksi mikä olisi parempi tuomio. Itseni kannalta: jos molemmille olisi annettu 10+ peliä pelikieltoa niin minä olisin katsojana kärsinyt. 15K en kärsi sitten mitenkään.

P.S. Löisinpä melkeinpä vetoa, että turhaan tässä odotellaan jotain oikeusistuntoja. Liiga on osaltaan käsitellyt asian ja osapuolet (valtiovalta myös) tyytynee siihen.

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Tuon voit kysyä vaikka keneltä juristilta niin saat eri vastauksen. Jokainen seikka, joka voi lieventää tulevia rankaisuja, lieventää. Suomessa mennään aina alimman rankaisun periaattella, paitsi tietysti tieliikennelaissa, jossa on poikkeuksellisesti kaikista samat tuomiot asteikolta suoraan.

Tulkitsen itse asian niin että tuo Pasi vs. Vandy oli tai ei ollut pahonpitely riippumatta SM-liigan sanktioista. Toki jos pelaajat olisivat saaneet sakot SM-liigalta, se olisi voinut vaikuttaa käräjien määräämään rangaistukseen. Tämä myös siis vastauksena PJx:lle.

JV kirjoitti:
Tulkitsen itse asian niin että tuo Pasi vs. Vandy oli tai ei ollut pahonpitely riippumatta SM-liigan sanktioista. Toki jos pelaajat olisivat saaneet sakot SM-liigalta, se olisi voinut vaikuttaa käräjien määräämään rangaistukseen. Tämä myös siis vastauksena PJx:lle.

Noh, ainakaan ei tarvinnut kauaa juristia hakea :) Mitä itse olen oikeuslaitokseen ja juttuihin tutustunut, niin lähes jokainen, lähinnä lieventävä asia, on määrättäviin rangaistuksiin vaikuttaneet.

Mutta tuosta toisesta olen hieman eri mieltä. Aina kun järjestöt sanktioivat tai ottavat kantaa sisäisiin asioihin, niin ne huomioidaan oikeuslaitoksessa sekä poliisissa jollain tavalla. Toisaalta itselleni on sikäli se ja sama mitä tuosta seuraa.. luultavasti ei mitään.

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
http://iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1251916

Lainaus ko. jutusta "Halusimme muistuttaa, ettei tällaista toimintaa haluta SM-liigaan. Samalla se oli viesti, että seurojen työnantajina pitää pystyä huolehtimaan työntekijöistään. Se oli hyvin linjakas ja yksimielinen päätös, liigahallituksen kokouksessa mukana ollut jäsen sanoi."

Harvinaisen selvästi kerrotaan päätöksestä tuossa.

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehdotan, että huomisessa matsissa Pasi ja Ryan heittävät heti ekassa vaihdossa hanskat pois - ja ottavat erän joko sormikoukkua tai vaikka läpsyä, jossa lyödään kämmenet yhteen kaverin kanssa ja välillä polviin nopeuden noustessa koko ajan.. Tiedätte varmaan, mitä leikkiä tarkoitan!

Tällä voisi ainakin yrittää osoittaa, kuinka naurettavia tällaiset tuomiot ovat!

tulppaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ois ihan hyvä kyllä vähän osoittaa mieltä. "Showtappelut ei kuulu SM-liigaan" montako niitä nyt sitten on? Ketä ne häiritsee? Poliitikkoja, demareita ja muita kusipäitä. Onhan se vähän kummallista kun joku läski valtiovarainministeri laukoo mielipiteitään Jääkiekosta ja sitä pitäisi muka kuunnella, vittu mitä lammastelua. Paljonko se valtion tuki SM-liigalle on? Luulis löytyvän sen verran rahaa ettei tarvitsisi rahan takia ainakaan nöyristellä. Eri asia on jos uhataan "vakavilla seurauksilla" kuten Sarasvuota aikoinaan julkisen verokapinan aikaan, niin kuka nyt haluaa olla valtiollisen murhakoneiston kanssa tekemisissä, yksin.

Sääntökirjaan vaan muutos että tappeluista mihin molemmat on halukkaita annetaan 10min rangaistus ja jos sama pelaaja tappelee kaksi kertaa samassa pelissä, niin lentää ulos. Ja samaten jos hyökkää jonkun pelaajan kimppuun ilman että tämä haluaa tapella, niin silloin mentäisiin ehdoitta siviilioikeuden puolelle. Jos joku demarinkusipää sanoo silloinkin vielä ettei jääkiekossa voi tapella, niin kyllä siinä puhutaan jo vapaudesta siinä mittakaavassa että alkaa olemaan vitsit vähissä. Silloin alkaa tuntumaan herrojen sivuuttaminen vallasta vaikka pakkokeinoin järkevimmältä vaihtoehdolta.

tulppaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin ja sakko on suuri kaiketi sen takia että pienempi summa olisi helpompi tulkita showtappelun hinnaksi ennakkopäätöksenä tasavertaisuuden nimissä. Ja Showtappeluita voitaisiin alkaa markkinoida tarkan kustannushaarukan mukaisesti ja vaikka laittaa lahjoituskolehti kiertämään että kun 5000e on täynnä, niin The Pasi ottaa matsin kenen kanssa tahansa. Aika epämiellyttävä ilmiö kaikenkaikkiaan. Showtappelut ei varmaan miellytä montaa ihmistä, mutta rajanveto on hankala, ketä sen tekee? Punnitaanko se media hehkutuksella, jolloin annetaan taas kaikki valta medialle, joka aivan suoraan uutisoinnillaan päättää mitä tapahtuu ja ketä median takana taas on... huhhuh, ei jaksa.

M10

Jäsen
En ole juurikaan lukenut tätä ketjua, joten en tiedä onko joku täällä jo nostanut seuraavan kysymyksen esille:

Minkä vuoksi linjatuomareita ei hyllytetty tai sakotettu tuossa Nielikäinen/Vandy -tapauksessa, kun eivät menneen miesten väliin ja ehkäisseet tappelua? Tuomarithan ovat vastuussa siitä, että kaukalossa pysyy kuri ja järjestys.

Heille pitäisi mielestäni nyt asetetun linjan mukaan lätkäistä myös sakot tapahtuneesta. He olisivat yhtälailla voineet ehkäistä tappelun, kuin pelaajatkin.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Morrow10 kirjoitti:
En ole juurikaan lukenut tätä ketjua, joten en tiedä onko joku täällä jo nostanut seuraavan kysymyksen esille:

Minkä vuoksi linjatuomareita ei hyllytetty tai sakotettu tuossa Nielikäinen/Vandy -tapauksessa, kun eivät menneen miesten väliin ja ehkäisseet tappelua? Tuomarithan ovat vastuussa siitä, että kaukalossa pysyy kuri ja järjestys.

Heille pitäisi mielestäni nyt asetetun linjan mukaan lätkäistä myös sakot tapahtuneesta. He olisivat yhtälailla voineet ehkäistä tappelun, kuin pelaajatkin.

Koska sekä liiton että liigan linja on se että tuomareiden ei julkisesti myönnetä tekevän virheitä. Sehän on huomattu vuosien aikana. Pari rangaistusta rattijuoppoudesta, niistä kun on ollut pakko rankaista.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
15000e on molemmille seuroille naurettavan pieni summa. Tajusin sen juuri kun lunastin tänään 16 lippua marraskuun HIFK-TPS matsiin ja siinä meni jo 1/30 tuosta sakkosummasta. Siinä on vasta yksi hikinen kaveriporukka todennäköisesti loppuunmyydyssä matsissa ja hallilla käytetään lisää n. 50 kaljan ja muiden virvokkeiden verran. 15000e on juuri sitä, miksi Matikainenkin sitä sanoi. Sen ainoa tarkoitus oli laittaa HIFK ja Jokerit tavallaan pyytämään julkisesti anteeksi langettamalla sakko, jossa on riittävän monta numeroa kuullostaakseen vakuuttavalta lehtien sivuilla. Sakon viivyttäminen vasta poliisitutkinnan alkamisen jälkeen, kun itse ottelusta ei tehty edes raporttia, tekee siitä vielä koomisemman.

Itse tappelusta olen kuitenkin Urpon kanssa samaa mieltä. Kyllä se oli showta ja sitä ei tarvita. Nielikäisellä olisi ollut tunti peliaikaa keksiä edes tekosyy aloittaa matsi, eikä kukaan olisi huutanut perään.

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Morrow10 kirjoitti:

Linjatuomareilla on annettu nimenomaan ohjeet, että jos ns. isot pojat ottaa yhteen, niin heidän ei pidä mennä väliin satuttamaan itseään. Vasta kun tappelu on "ratkennut" eli käytännössä mennyt joko pysty- tahi jääpainiksi pitää mennä väliin. Ettei kumpikaan pukari saa liikaa nekkuunsa. Siis samalla lailla kuin NHL:ssä. Heille on myös annettu mahdollisuus toimia myös oman harkintansa mukaan. Siis tässä tapauksessa linjatuomarit toimivat nimeomaan ohjeiden mukaan, onneksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy