Ketäs sieltä on nytten lähtenyt A-junnujen viime kauden ringistä pois? Puolustuksesta ainakin Hovinen (Ilves), Finnilä (HIFK). Sen lisäksi Mannista, Väkipartaa ja Lainetta ei näy ainakaan ringissä. Näistä Manninen oli viime vuonna yksi yli-ikäisistä ja tällä kaudella Laine ja Väkiparta olisivat olleet. Itse olisin toivonut Väkiparran jatkoa A:ssa yhtenä yli-ikäisistä, että mutta tiedä sitten olisiko tuo pelaajan kannalta niin kehittävää.
Korjatkoon joku jos olen pahastikin väärässä, mutta eikös Sm-sarjoihin tullut sääntö ettei yli-ikäiset pelaajat ole enää jatkossa pelikelpoisia? Näin ollen Väkiparran lähtö olisi ollut välttämättömyys mikäli kerta yli-ikäinen on.
Hyökkäyksestä on poistunut Koski (Lukko). Sen lisäksi yli-ikäisiksi tulivat kapteeni Tervonen ja Basili. Sen lisäksi itseäni myös kiinnostaa Sami Salmisen kohtalo kovasti Dekon ohella. Ei vakuuttanut minua kauheasti niissä peleissä mitä tuli nähtyä viime kaudella, mutta kyllä kaverissa jonkinlaista potentiaalia varmasti on. Toivottavasti jatkaa A-junnut/KiVa akselilla tälläkin kaudella!
Summattuna : Hovisen ja Salmisen sekä Väkiparran mahdolliset lähdöt harmittavat. Finnilä, Manninen, Laine, Koski, Tervonen ja Basili ovat kaikki enemmän kuin helposti korvattavissa.
Salminen ja Hovinen harmittaa minuakin. Väkiparta ei niinkään ja lisäksi Kosken olisin kyllä mielelläni pitänyt Helsingissä.
Taitaa muuten nämä treeniringit vahvistaa sitä huhua että Joonas Korpisalo lähtisi rapakon taakse kokeilemaan siipiään. Henkilökohtaisesti kyllä harmittaa jos näin on, koska mielelläni olisin katsonut kaverin lyövän meillä läpi.
Loppuun lisäyksenä tuosta kesäringistä todettakoon että itse odotan mielenkiinnolla erityisesti omista nuoremmista junnuista nousseiden Lankisen, Heikkilän, Kivirannan, Ojantakasen, Takaveräjän ja Turusen otteita. Vaikkakin osa jo viime kaudella pelejä A:ssa alleen sai.
Lisäksi muualta tulleet kiinnostavat kovasti! Erityisesti tämä hyökkäyksen kolmikko :)