Jokereiden U20-nuoret

  • 927 768
  • 2 557
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
No onko sitä olemassa? Tässä olen pari päivää koittanut äijältäkin saada vastauksia ihan järkeviin kysymyksiin, mutta tuttuun tyyliin Jyväskylän mies häviää kuin piuru Saharaan, kun siun jutut todetaan taas kerran ihan huuhaaksi.
Ei kun Jolle rahamiehenä maksaa A-junnujen pelaamisen ja koko Jokereiden touhun. Lisäksi Borgström RYn adjutantteineen työntää kottikärryillä päivittäin ruplia Areenan varastosta Pirkkolan hallille.

Muuta en enää asiaan kommentoi, kun täällä otetaan kaikki Selänteen itkut vastaan faktana. Katsotaan myöhemmin mitä huuhaata kukakin puhui.
 
Viimeksi muokattu:

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kun Jolle rahamiehenä maksaa A-junnujen pelaamisen ja koko Jokereiden touhun. Lisäksi Borgström RYn adjutantteineen työntää kottikärryillä päivittäin ruplia Areenan varastosta Pirkkolan hallille.

Muuta en enää asiaan kommentoi, kun täällä otetaan kaikki Selänteen itkut vastaan faktana. Katsotaan myöhemmin mitä huuhaata kukakin puhui.

Hienosti pelaat itsellesi ”mitä mä sanoin”-korttia tulevaisuuteen käytettäväksi sanomatta itse asiassa yhtään mitään.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Ja jos nimet tai mielikuvitusrahoittajat häipyy niin voi vedota että joku vetää maton jalkojén alta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
No onko sitä olemassa? Tässä olen pari päivää koittanut äijältäkin saada vastauksia ihan järkeviin kysymyksiin, mutta tuttuun tyyliin Jyväskylän mies häviää kuin piuru Saharaan, kun siun jutut todetaan taas kerran ihan huuhaaksi.

Hienosti pelaat itsellesi ”mitä mä sanoin”-korttia tulevaisuuteen käytettäväksi sanomatta itse asiassa yhtään mitään.

Ja jos nimet tai mielikuvitusrahoittajat häipyy niin voi vedota että joku vetää maton jalkojén alta.
Ongelma on siinä, ettei Keisari 99% todennäköisyydellä tiedä rahoittajaa ja jos tietäisi, niin ei voisi kertoa. En tiedä myös minäkään. Ainahan sitä voi myös epäillä bluffia ja syyttää paskanpuhumisesta, mutta ainakin ylätasolla Keisarin tiedot pitävät paikkansa. Yksityiskohtiin en ota kantaa, enkä myöskään siihen onko rahoittaja "hyvä tyyppi" vai ei. Vajavaisten tietojen perusteella mulla on ihan ok kuva, mutta vajavaisen tiedon perusteella ei pitäisi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Tätä toivoisi monen muunkin pitävän ohjenuoranaan.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Ongelma on siinä, ettei Keisari 99% todennäköisyydellä tiedä rahoittajaa ja jos tietäisi, niin ei voisi kertoa. En tiedä myös minäkään. Ainahan sitä voi myös epäillä bluffia ja syyttää paskanpuhumisesta, mutta ainakin ylätasolla Keisarin tiedot pitävät paikkansa. Yksityiskohtiin en ota kantaa, enkä myöskään siihen onko rahoittaja "hyvä tyyppi" vai ei. Vajavaisten tietojen perusteella mulla on ihan ok kuva, mutta vajavaisen tiedon perusteella ei pitäisi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Tätä toivoisi monen muunkin pitävän ohjenuoranaan.
Antoiko Liiga pakit sen takia että tiesi mysteerin vai siksi ettei mysteerin taustoja kerrottu?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin. Täällä on kovin pauhattu useammankin kirjoittajan toimesta faktoista. En oikein tiedä, mitä paljastuvia faktoja tässä pitäisi odottaa ja miten se muuttaisi tilannetta? Maito on jo pöydällä muutaman asian osalta. Vaikka Jokereiden pääomistajaksi tulisi rikas, länsimainen tapahtumatalo/sijoittaja/bisnesenkeli, on vahinko jo tapahtunut:

-Jokerit ei ole Liigassa kaudella 23-24
-tämän myötä ei myöskään ole varmuutta onko Jokerit Liigassa edes 24-25

Pelkästään nämä kaksi asiaa riittäisi normaalissa yrityselämässä, noh, sanotaanko näin, että organisaatiossa tapahtuviin toimenpiteisiin. Ei mennyt putkeen ei.

Tämän lisäksi Jokereiden brändi on, vaihteen vuoksi, saanut taas lokaa avoimuuden ja läpinäkyvyyden puutteesta. Tämäkin aivan ansaitusti. Tätäkään ei osata nähdä niin, että olisi paikka kehittää omaa toimintaa vaan sen sijaan uhriudutaan ja syytellään Liigaa. Ei se Liigakaan täydellinen ole, mutta onko Jokereiden rooli keskittyä sen arvostelemiseen vai oman toiminnan kuntoon saattamiseen? Ikävän vinossa on asiat tämänkin osalta.

Kaikki tämä, omaa toimintaa peilaten tilanteessa, jossa Jokerit on kroonisesti maalannut mustaa valkoiseksi viimeiset 10v Venäjän reissulla ja kiukutellut itse medialle pitämällä mykkäkoulua. Nöyryys puuttuu, avoimuus puuttuu, läpinäkyvyys puuttuu. Enkä todellakaan tarkoita, että pitäisi yksityiskohtia alkaa kertomaan mistään neuvotteluista, mutta on tämän ja melko totaalisen hiljaisuuden välissä myös välimuotoja.

Näin yksittäisenä fanina surullisena näyttäytyy tilanne ja kun uusi omistaja astuu esiin, niin aika iso paikka on johtajuudelle, pöydän puhdistamiselle ja avoimuudelle. Toivon, että puolivillaisten totuuksien ja uhriutumisten aika on ohi. "Mitä pahaa me on tehty? Me ollaan 100% suomalaisomistuksessa."
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Antoiko Liiga pakit sen takia että tiesi mysteerin vai siksi ettei mysteerin taustoja kerrottu?
Ei käsittääkseni kummastakaan syystä.

Liigan omien sanojen mukaan syitä olivat: Kiekko-Espoon ilmestyminen lisenssijonon jatkoksi (tuliko muka Liigalle yllärinä?) ja "tilanteen rauhoittaminen".

Jos Liiga ei olisi pitänyt rahoittajasta tai olisi epäillyt jotain, niin miksi eivät sanoisi ääneen jos se muka hiertäisi?

Mun korviin on sisäpiiristä kantautunut juttua (korostan: edellen huhua), että tässä olisi mainitut ifk ja Tappara olleet isosti myötävaikuttamassa siihen, että ovi suljetaan. Kuulemma Liigalle annettu selitys oli että Jokerit hallitsee mediatilaa, vaikka liigakausi on alkamassa.

On myös esitetty jotain spekulaatiota parisakin paikassa (Huom. taas spekulaatiota), että etenkin ifk ja ehkä omalta osaltaan myös Tappara (?) olisi halunnut laittaa kapuloita Helsinki Hallin avaamisen rattaisiin. Että rahoittaja vetäytyisi projektista ja Areena jäisi venäläisille ja tyhjilleen, jos Jokereita ei päästetäkkään Liigaan.

En esitä syytöksiä, koska mulla ei ole riittävästi pitäviä faktoja tukemaan tätä väitettä. Mutta spekulaatio on silti sallittua: ifk:n umpisolmu Garden ei etenee ja vielä isompi kanto kaskessa olisi Areena vapaassa käytössä. Jos mä olisin ifk:n leirissä ja laittanut miljoonia tuohon projektiin, niin kyllä mäkin tekisin kaikkeni pitääkseni kilpailijan poissa pelistä.

Osittain sama koskee myös Nokia Areenaa, sillä erotuksella että tuo pytinki on pystyssä ja pyörii hienosti. Määrättyjä tapahtumia Tampereelle valuukin, jotka muuten järkättäisiin Stadissa ja Hartwallilla. Tosin monet isot artistit ei Tampereelle lähde ja skippaavat koko Suomen.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Letkuspede kyllähän se aivan suoraan sanottiin Liigan tj Kivimäen suusta, että Jokereiden toiminta Liigan hakeutumisessa ei ole ollut avointa vs Espoo. Toki narratiivina säilyy, että ei me mitään pahaa olla tehty ja vika on Liigan puolella.

Kati Kivimäki Jatkoajan haastattelu 16.9.22.
"– Tällä hetkellä Kiekko-Espoo on esittänyt meille hyvin avoimesti toimintasuunnitelmaansa siitä, miten projekti etenee ja mitkä ovat seuraavat stepit. Kaikilta osapuolilta meillä ei ole selvyyttä niistä tulevista stepeistä, ja millaisella suunnitelmalla mennään eteenpäin, muotoilee Kivimäki Jokereihin viitaten."
 
Viimeksi muokattu:

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Liiga ei olisi pitänyt rahoittajasta tai olisi epäillyt jotain, niin miksi eivät sanoisi ääneen jos se muka hiertäisi?
Kenties ihan Jokereiden omaa etua ajatellen? Jos tarkoitat ääneen sanomisella asian kanssa julkisuuteen tulemista. Eiköhän se ole ihan Jokereiden oma tehtävä kertoa omistajuuden taustat ja rakenne ääneen. Ei Liigan.

Toisekseen Liigan tj tuli julkisuuteen 4pv sitten ja kertoi jo, että Jokereilla ei ollut avointa ja selkeää suunnitelmaa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Toisekseen Liigan tj tuli julkisuuteen 4pv sitten ja kertoi jo, että Jokereilla ei ollut avointa ja selkeää suunnitelmaa.

Jos Liigan mediaan antamia kommentteja tarkastelee, ei selkeää suunnitelmaa ollut myöskään NN:llä. Liigan suuntaan siis. Suunnitelma kyllä oli ja hyväkin sellainen. Espoo on jo muutaman vuoden rakentanut suunnitelmaansa, joten tottakai näyttäytyy Liigan suuntaan hyvinkin selkeältä.

Mä itse seison Ry:n takana loppuun asti, mutta kuten olen jo jossain toisessa ketjussa sanonut, ei minulle ole mikään ongelma myöntää, että vihkoon meni, jos asia on näin siinä vaiheessa kun molemmista projekteista on kaikki faktat julkisessa tiedossa.

Kuten myös mainittu, se ettei Ry kerro asiasta enempää, ei välttämättä johdu Ry:stä, vaan siitä, että rahoittajan puolelta ei voida asiasta vielä mainita enempää. En tiedä onko näin, mutta en myöskään ymmärrä, miksi Ry vedetään näin rankasti kölin alta joka puolella, kun todellista syytä hiljaisuuteen ei kovin moni tiedä. Ja edelleen, muistetaan myös mikä oli NN:n anti faneille tiedottamiseen; YKSI tiedote, ettei hommat jatku ja sen jälkeen erinäinen määrä Teemun tilitystä milloin missäkin.

Mutta ei ehkä täysin tämän ketjun asiaa tämä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
@Letkuspede kyllähän se aivan suoraan sanottiin Liigan tj Kivimäen suusta, että Jokereiden toiminta Liigan hakeutumisessa ei ole ollut avointa vs Espoo. Toki narratiivina säilyy, että ei me mitään pahaa olla tehty ja vika on Liigan puolella.

Kati Kivimäki Jatkoajan haastattelu 16.9.22.
"– Tällä hetkellä Kiekko-Espoo on esittänyt meille hyvin avoimesti toimintasuunnitelmaansa siitä, miten projekti etenee ja mitkä ovat seuraavat stepit. Kaikilta osapuolilta meillä ei ole selvyyttä niistä tulevista stepeistä, ja millaisella suunnitelmalla mennään eteenpäin, muotoilee Kivimäki Jokereihin viitaten."
Tää on totta siltä osin, ettei Jokerit vielä pystynyt, eikö sen olisi Liigan ohjeiden mukaan tarvinnutkaan esittää valmista settiä. Lokakuun loppuun asti piti olla aikaa tälle.

Liigalta oli selkeät ohjeet ja selkeä malli, jonka mukaan ry ja rahoittajansa toimivat. Prosessia vietiin eteenpäin täysin annetuissa puitteissa. Yhtäkkiä Liiga pyörsi päätöksensä ja laittoi luukut kiinni.

Jokerit ry:n suuntaan tieto Liigan spinnauksesta tuli ihan oikeasti 5 minuuttia ennen julkista mediatiedotetta. Sieltä ei oltu millään tavoin pyydetty tai kehotettu poikkeamaan annetuista ohjeista tai muuttamaan aikataulua. Syitä voi olla monia ja erästä niistä spekuloin yllä. Isoilla seuroilla on paljon valtaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sen sijaan, että keksitään ry:n heikon ja julkisuutta kaihtavan toiminnan sijasta selkeään epäonnistumiseen syyllisiksi Tappara ja HIFK, voisi vähän sitä peiliäkin katsella... Ei noi mene läpi kuin ehkä pieneen "salasseuraporukkaan" muiden ymmärtäessä, että Jokerien paluu Liigaan oli Liigalle toivottava asia, mutta ry sulki oven itse. Se, että Tappara olisi kaivamassa maata Jokerien alta saadakseen Areenan pidettyä kiinni ja tapahtumat Tampereelle, kertoo millaisilla korteilla jotkut pelaavat.

Syyt on käyty läpi moneen kertaan. Siitä alkaen, että Venäjän verirahalla pyörivä Ry lähti osakkaaksi yhtiöön, jonka oli tarkoitus hakea liigalisenssiä tai ainakin valmistella hakemusta. Koska Liigan päätös oli, että tällaista rahaa ja tällaisia henkilöitä ei saa olla mukana, homma kosahti jo tähän. Muitakin syitä oli.

Minkälainen käsitys on ry:n ja Teamin jatkosta? Onko jotain tulossa lähiaikoina julkisuuteen vai jatkuuko sama linja edelleen, jossa ei tiedoteta mitään mistään? Itse ihmettelen, miten ry:n sisällä voidaan tyytyä näin huonoon asioiden ja etujen hoitamiseen. Onko siellä tulossa henkilövaihdoksia vai mennäänkö sen mukaan, että nykyinen puheenjohtaja on aina vallassa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää on totta siltä osin, ettei Jokerit vielä pystynyt, eikö sen olisi Liigan ohjeiden mukaan tarvinnutkaan esittää valmista settiä. Lokakuun loppuun asti piti olla aikaa tälle.

Liigalta oli selkeät ohjeet ja selkeä malli, jonka mukaan ry ja rahoittajansa toimivat. Prosessia vietiin eteenpäin täysin annetuissa puitteissa. Yhtäkkiä Liiga pyörsi päätöksensä ja laittoi luukut kiinni.

Jokerit ry:n suuntaan tieto Liigan spinnauksesta tuli ihan oikeasti 5 minuuttia ennen julkista mediatiedotetta. Sieltä ei oltu millään tavoin pyydetty tai kehotettu poikkeamaan annetuista ohjeista tai muuttamaan aikataulua.
Juu toki on valtaa isoilla seuroilla ja siitä olen samaa mieltä, mitä kirjoitit, että hölmöjä olisivat jos eivät sitä käyttäisi. Mietipä asiaa myös ei Jokereiden vaan Liigan kannalta. Ensin sinne on NN oman kertomuksensa mukaan ollut yhteydessä lukuisia kertoja koskien Liigaan paluuta. Sitten yhtäkkiä homma pysähtyy ja NN poistuu taustalle. Ja muutama kuukausi ennen määräaikaa ilmestyykin uusi taho, jonka yhtenä tekijänä ja ilmeisesti jonkinlaisena puhemiehenä on J Harkimo. Ei tämä kovin suunnitelmallisesti tai selkeästi ainakaan tästä katsannosta näyttäydy, että yht'äkkiä taustat vaihtuu ja esiin paljastuu Harkimo. Oli sitten kuinka pieni rooli tahansa. Enkä tästä alkaisi Liigan "ohjeita" suuremmin syyttämään. Kuten täällä, oliko @iibor vai sinä kun totesit, että ei tämä ole mikään koulutehtävän jättäminen vaan pidempi keskustelu. Ja tämä osa tuon Kivimäen lauseen mukana Jokereilta piiputti mitä tulee uuteen omistajaan.

Viimeisen kappaleen osalta toistoa: Toki herää kysymys, että kuinka aktiivista, selkää ja avointa Jokereiden suunnalta se kanssakäyminen a)Liigan ja b)median suuntaan on ollut, kun Liiga tuollaiseen päätöksen teki? Mielestäni se, joka johonkin pyrkii ja haluaa - ainakin myynnissä näin - tulee olla se aktiivinen osapuoli, ei se joka on jotain ostamassa.
 

jussi57

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigalta oli selkeät ohjeet ja selkeä malli, jonka mukaan ry ja rahoittajansa toimivat. Prosessia vietiin eteenpäin täysin annetuissa puitteissa. Yhtäkkiä Liiga pyörsi päätöksensä ja laittoi luukut kiinni.

Syitä voi olla monia ja erästä niistä spekuloin yllä. Isoilla seuroilla on paljon valtaa.

Oliko nämä ohjeet ja malli kysytty liigalta? Vai toimittiinko sen varassa mitä liiga oli julkisuuteen kertonut? Minusta on varsin ihmeellistä että nyt on monessa kirjoituksessa oletettu että liigan puolelta kaikki tiedonkulku hakijaporukoille pitäisi tapahtua julkisuuden kautta vaikka liigalla ja etenkin liigaseuroilla on aivan yhtä päteviä perusteita pitää jotkin asiat ja mielipiteet poissa julkisuudesta kuin mysteeriporukallakin.

Liigalla oli joitakin positiivisia ehtoja joita pitää täyttää ja näistä oli muutama kerrottu julkisuuteen. Sensijaan liigalla ja liigaseuroilla on aivan oletettavasti joitakin showstopper-ehtoja joita ei kaikkia haluta kertoa julkisuuteen. Nämä olisi ollut saatavissa tietoon vain käymällä henkilökohtaisesti kysymässä. Ei esim liiga voi tehdä listaa kaikista niistä 100000 ihmisestä jotka ei liigan mielestä ole tarpeeksi päteviä tai sopivia johtohenkilöiksi kenen kanssa jotkut liigaseurat haluaa olla liigan hallituksessa päivittäin asioita hoitamassa ja missään tapauksessa tällaista listaa ei haluta julkisuuteen.

Minun ymmärtäkseni joillakin henkilöillä Ry puolelta oli voimakkaita antipatioita Selännettä kohtaan ja tämä aika pitkälle oli se seikka joka sai Ry:n pistämään prosessin poikki NN kanssa. Mutta eipä ole näkynyt julkisuudessa kukaan näin sanovan omalla nimellään. Aivan ymmärrettävästi ei ole näkynyt julkisuudessa koska tällainen olisi hyvin tyhmää.

Se että joillakin isoilla seuroilla joilla on valtaa oli "syitä" on just näitä. Nämä olisi ollut parempi saada selville mahdollisimman aikaisin ennenkuin ajetaan eteenpäin silleen että liigasta näyttää että jokerit haluaa ruveta näistä tapelemaan julkisuudessa sen jälkeen kun hakemus on näistä johtuen hylätty lokakuun jälkeen.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Liigan mediaan antamia kommentteja tarkastelee, ei selkeää suunnitelmaa ollut myöskään NN:llä. Liigan suuntaan siis. Suunnitelma kyllä oli ja hyväkin sellainen. Espoo on jo muutaman vuoden rakentanut suunnitelmaansa, joten tottakai näyttäytyy Liigan suuntaan hyvinkin selkeältä.

Mä itse seison Ry:n takana loppuun asti, mutta kuten olen jo jossain toisessa ketjussa sanonut, ei minulle ole mikään ongelma myöntää, että vihkoon meni, jos asia on näin siinä vaiheessa kun molemmista projekteista on kaikki faktat julkisessa tiedossa.

Kuten myös mainittu, se ettei Ry kerro asiasta enempää, ei välttämättä johdu Ry:stä, vaan siitä, että rahoittajan puolelta ei voida asiasta vielä mainita enempää. En tiedä onko näin, mutta en myöskään ymmärrä, miksi Ry vedetään näin rankasti kölin alta joka puolella, kun todellista syytä hiljaisuuteen ei kovin moni tiedä. Ja edelleen, muistetaan myös mikä oli NN:n anti faneille tiedottamiseen; YKSI tiedote, ettei hommat jatku ja sen jälkeen erinäinen määrä Teemun tilitystä milloin missäkin.

Mutta ei ehkä täysin tämän ketjun asiaa tämä.
Se NN kuitenkin kävi, omien sanojensa mukaan, aika pitkän matkaa keskusteluja Liigan suuntaan avoimesti, mutta tämä toinen taho taas ei. Miksi? Jos Ry on osaomistaja uudessa Jokereissa ja hallitsee logoa olisiko Ry voinut kenties olla aktiivisempi Liigan ja median suuntaan?

NN:n osalta Selänne antoi kyllä palaa useampaan kertaan(turhaan Jokereiden etua tarkastellen). Samoin Säilynoja antoi haastattelun(-ja) julkisuuteen. Toki tämäkään ei mielestäni ole edes oleellista mitä NN teki sen jälkeen kun asiat meni kiville vaan se mitä RY ja uusi mysteeri teki tai itse asiassa se mitä he jättivät tekemättä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juu toki on valtaa isoilla seuroilla ja siitä olen samaa mieltä, mitä kirjoitit, että hölmöjä olisivat jos eivät sitä käyttäisi. Mietipä asiaa myös ei Jokereiden vaan Liigan kannalta. Ensin sinne on NN oman kertomuksensa mukaan ollut yhteydessä lukuisia kertoja koskien Liigaan paluuta. Sitten yhtäkkiä homma pysähtyy ja NN poistuu taustalle. Ja muutama kuukausi ennen määräaikaa ilmestyykin uusi taho, jonka yhtenä tekijänä ja ilmeisesti jonkinlaisena puhemiehenä on J Harkimo. Ei tämä kovin suunnitelmallisesti tai selkeästi ainakaan tästä katsannosta näyttäydy, että yht'äkkiä taustat vaihtuu ja esiin paljastuu Harkimo.

Totta ja oleellista lienee kuitenkin vain se, että Liiga asetti selkeän ehdon Jokerien paluulle. Siteen KHL-Jokereihin ja venäläiseen rahaan poikki. Tästä huolimatta venäläisrahalla edelleen pyörivä ry meni osakkaaksi yhtiöön, joka valmistelee paluuta. Lisäksi vahvistettiin sekin, että Jolle Harkimo on mukana hänen ostettuaan KHL-Jokerien liiketoiminnan.

Kaksi virhettä ja Liiga puhalsi pelin poikki.

Miksi nämä virheet tehtiin kun tiedossa oli ennalta Liigan ehdoton suhtautuminen? Siihen ei ole kukaan edes yrittänyt vastata. Mutta Liigaa ja seuroja on kivitetty senkin edestä. Epä-älyllistä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta ja oleellista lienee kuitenkin vain se, että Liiga asetti selkeän ehdon Jokerien paluulle. Siteen KHL-Jokereihin ja venäläiseen rahaan poikki. Tästä huolimatta ry meni osakkaaksi yhtiöön, joka valmistelee paluuta. Lisäksi vahvistettiin sekin, että Jolle Harkimo on mukana hänen ostettuaan KHL-Jokerien liiketoiminnan,

Kaksi virhettä ja Liiga puhalsi pelin poikki.

Miksi nämä virheet tehtiin kun tiedossa oli ennalta Liigan ehdoton suhtautuminen? Siihen ei ole kukaan edes yrittänyt vastata. Mutta Liigaa ja seuroja on kivitetty senkin edestä. Epä-älyllistä.
Kyllä. Ja tähän narratiivi päälle, että "mitä pahaa me on tehty."
 

fakiiri

Jäsen
Kyllähän Liigan tiedote, joka julkaistiin 21.8. kertoo aika paljon. Ohessa kaksi suoraa lainausta.
"Toinen ryhmä on ollut Liigaan yhteydessä keväästä alkaen. Kyseessä on julkisuudessa Teemu Selänteen kautta esiintynyt yhteenliittymä, Naurava Narri Oy, jonka avaintekijöiden kokoonpano on Liigan tiedossa.
He ovat edistäneet omaa prosessiaan useiden kuukausien ajan ja olleet tasaisin väliajoin yhteydessä Liigaan kysyäkseen tarkennuksia lisenssihakemuksen tekemiseen. Kertaalleen tämä ryhmä on tavannut Liigan edustajia pyrkiessään saamaan hakemuksensa valmiiksi."

"Kuluvalla viikolla esiin astui toinenkin taho – tai mahdollisesti laajempi ryhmittymä. He ottivat Liigaan yhteyttä ja kertoivat aikeistaan edetä julkisuuteen Liiga-hankkeensa kanssa. Tämän hankkeen tarkempi kokoonpano tai taustat eivät ole Liigan tiedossa, eikä Liiga ole käynyt heidän kanssaan virallisia keskusteluja liittyen sarjapaikan tavoittelemiseen."

Kummalta taholta ostaisit auton?
Avoimuus on hyvä tapa hoitaa näitä asioita, salamyhkäisyys ei toimi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokerit ry:n suuntaan tieto Liigan spinnauksesta tuli ihan oikeasti 5 minuuttia ennen julkista mediatiedotetta. Sieltä ei oltu millään tavoin pyydetty tai kehotettu poikkeamaan annetuista ohjeista tai muuttamaan aikataulua. Syitä voi olla monia ja erästä niistä spekuloin yllä. Isoilla seuroilla on paljon valtaa.
Liiga siis maksoi potut pottuina siitä kun Jokerit ilmoitti että Screw you guys, I'm goin to play with Putin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Totta ja oleellista lienee kuitenkin vain se, että Liiga asetti selkeän ehdon Jokerien paluulle. Siteen KHL-Jokereihin ja venäläiseen rahaan poikki. Tästä huolimatta venäläisrahalla edelleen pyörivä ry meni osakkaaksi yhtiöön, joka valmistelee paluuta. Lisäksi vahvistettiin sekin, että Jolle Harkimo on mukana hänen ostettuaan KHL-Jokerien liiketoiminnan.

Kaksi virhettä ja Liiga puhalsi pelin poikki.

Miksi nämä virheet tehtiin kun tiedossa oli ennalta Liigan ehdoton suhtautuminen? Siihen ei ole kukaan edes yrittänyt vastata. Mutta Liigaa ja seuroja on kivitetty senkin edestä. Epä-älyllistä.
Tää on puhdasta spekulaatiota ja suoraan sanottuna ihan puhdasta paskaa. Ihan yhtälailla Naurava Narri olisi ollut yhteistyössä tämän sinun maalaaman "veriraha ry":n kanssa.

Molemmissa caseissa tilanne on sama. Ry:n rahoilla rahoitetaan junioritoimintaa U18 ja alaspäin, rahoittajan, oli se sitten tämä "uusi" mysteerirahoittaja tai NN:n lukuisat "mysteerirahoittajat", rahoitetaan tätä sinun "veriraha ry":tä.

NN:n diili oli ylätasolla erittäin hyvä. Ry kertoo, että heillä on vielä parempi tarjous pöydällä. Täällä kun on näitä bisnesmaailman neroja palsta väärällään, niin eikö ole ihan normaalia, että kilpailutuksenkin jälkeen valitaan se itselle parempi tarjous?

Jos on, kuten on sanottu, että rahoittaja on edelleen mukana pelissä, niin olen valmis katsomaan sen kortin ekana ja dumaamaan asianosaiset tahot vasta sen jälkeen. Täällä vaaditaan eroja, potkuja ja ties mitä aika kevyin perustein, niitä faktoja tietämättä.

Mielestäni tällaisessa keskustelussa on OK: spekuloida vailla faltapohjaa jonkun henkilön positiosta, jos selviää, että on toiminut väärin, huonosti tms.

Mielestäni ei ole OK kovaan ääneen vaatia potkuja, eroamisia yms. tietämättä kokonaisuutta ja siihen oleellisesti vaikuttavia faktoja.

Edit. Kun Liiga oli itse kertonut aikarajat ja sille oli "uuden toimijan" osalta vakuutettu, että annettujen aikarajojen puitteissa tullaan toimimaan ja avaamaan kaikki julkisesti jokaiselle taholle, niin miksi sen piti vetää töpseli seinästä täysin etupeltoon, varoittamatta tai yrittämättä edes keskustella kenenkään asianosaisen tahon kanssa etukäteen?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tää on puhdasta spekulaatiota ja suoraan sanottuna ihan puhdasta paskaa. Ihan yhtälailla Naurava Narri olisi ollut yhteistyössä tämän sinun maalaaman "veriraha ry":n kanssa.

Koitahan taas rauhoittua. Nolaat vain itsesi. Sitten, mitä tulee väitteeseesi, että NN olisi ollut yhteistyössä Ry:n kanssa, kyllä. Näin ymmärsin asian. Sen sijaan NN ei olisi tuonut a) Ry:tä ja b) KHL-Jokerien liiketoimintaa mukaan yhtiöön hakemaan liigalisenssiä. Iso ero.

Kuten totesin pari kertaa aiemmin, myös urheilubisnes on sitä, miltä se näyttää. Jos liigalisenssiä on hakemassa taho, jossa on mukana venäjärahalla edelleen pyörivä ry ja KHL-Jokerien liiketoiminnan ostanut Harkimo, se näyttää huonolta. Niin huonolta, että tiedettiin jo etukäteen, mitä puheita tällainen aiheuttaa ja miten se syö paitsi hakijan, myös Liigan uskottavuutta.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Koitahan taas rauhoittua. Nolaat vain itsesi. Sitten, mitä tulee väitteeseesi, että NN olisi ollut yhteistyössä Ry:n kanssa, kyllä. Näin ymmärsin asian. Sen sijaan NN ei olisi tuonut a) Ry:tä ja b) KHL-Jokerien liiketoimintaa mukaan yhtiöön hakemaan liigalisenssiä. Iso ero.
Koita itse rauhoittua, kyllä täällä ainoa joka nolaa itsensä olet sinä noiden väitteidesi kanssa, jotka ovat pelkkää mutuilua ilman mitään tietoja mistään.

Kyllä, RY olisi mukana uudessa organisaatiossa, mutta ei rahoittajana. RYn rahoitus on sitäpaitsi Jääkiekkoliiton selvityksessä hyväksytty. Mikä ongelma?

Jos sinulle annetaan pöydälle kaksi tarjousta, joista toisessa on 3 miljoonaa Valavuoren tuomana ilman hallia ja toisessa on 100 miljoonaa ammattimaisen liikemiehen tuomana Areenan kanssa, kummanko sinä valitsisit? Jos RY olisi valinnut toisin, se olisi ollut selvä aseman väärinkäyttö.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos sinulle annetaan pöydälle kaksi tarjousta, joista toisessa on 3 miljoonaa Valavuoren tuomana ilman hallia ja toisessa on 100 miljoonaa ammattimaisen liikemiehen tuomana Areenan kanssa, kummanko sinä valitsisit?
Niin. Varmasti on valittu enemmän rahaa. En tätä epäile. Pari juttua. Jokerit unohti Liigan. Ja tämän myötä ongelma vain on se, että kärjistäen sillä rahalla ei tehdä mitään.
Jos Liigasta on annettu ohje, että tuokaa Jokerit takaisin ilman KHL-kytkyjä niin mitä tekee Jokerit? Tarjoaa itseään Harkimo puhemiehenä ja venäläisten omistamassa hallissa takaisin.

Edit. Selvennyksenä, että ei mitään J Harkimoa vastaan, mutta Liigalle asia tuskin on ihan näin yksioikoinen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Koita itse rauhoittua, kyllä täällä ainoa joka nolaa itsensä olet sinä noiden väitteidesi kanssa, jotka ovat pelkkää mutuilua ilman mitään tietoja mistään.

Kyllä, RY olisi mukana uudessa organisaatiossa, mutta ei rahoittajana. RYn rahoitus on sitäpaitsi Jääkiekkoliiton selvityksessä hyväksytty. Mikä ongelma?

Jos sinulle annetaan pöydälle kaksi tarjousta, joista toisessa on 3 miljoonaa Valavuoren tuomana ilman hallia ja toisessa on 100 miljoonaa ammattimaisen liikemiehen tuomana Areenan kanssa, kummanko sinä valitsisit? Jos RY olisi valinnut toisin, se olisi ollut selvä aseman väärinkäyttö.

Tästäkin viestistä selviää, kuinka vähän Liigan vaatimuksista ymmärretään. Siteet poikki KHL-aikaan, henkilöihin ja rahaan. Siis oikeasti. Oli kaksi mahdollisuutta. Hyvä (1) ja surkea (2).

1. Jättää KHL-liiketoiminta ja rahat pois lisenssiä hakevasta tai valmistelevasta yhtiöstä. Syy, miksi Selänne kertoi ettei NN halua ostaa KHL-Kurrin liiketoimintaa, koska se vaarantaa liigalisenssin. NN oli halukas ostamaan vain tiettyjä osia (kuten varusteita yms), jotta Liigan vaatimusta ei vaaranneta.

2. Ottaa KHL-liiketoiminta mukaan liigalisenssiä hakevaan tai sen hakua valmistelevaan yhtiöön Harkimon kautta ja vielä siihen päälle venäjänrahalla pyörivä Ry mukaan yhtiöön.

Nyt pieni osa ei suostu ymmärtämään, että Liiga tarkoitti mitä sanoi, vaan hakee mahdollisesti ry:n opastuksella syyllisiä mistä tahansa muualta, mutta ei niistä, jotka tekivät päinvastoin kuin Liiga edellytti.

Olen tosin aivan 100 varma, että sinäkin Keisari ymmärrät tämän. Ry toimi järjettömällä tavalla syystä, jota emme tiedä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
RYn rahoitus on sitäpaitsi Jääkiekkoliiton selvityksessä hyväksytty. Mikä ongelma?
EI ole mitään jääkiekkoliiton selvitystä rahoituksesta. Jokerit on pelannut kymmeniä vuosia nuorten sarjoissa. Kilpailulautakunta katsoi riittävän, että hallinnollisesti uusi seura ottaa vastatakseen kaikki U20 SM-sarjapaikalla pelaamiseen liittyvät vastuut.

Sen sijaan Mestiksen osalta tuo ei riitä. Mestikseen tulo edellyttää lisenssiehtojen täyttymistä. Samoin kuin Liigan osalta, kytköksiä aiempaan KHL-projektiin ei myöskään voi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös