En tiedä olenko ainoa, mutta mielestäni Jokerien peli ei vakuuta.
Vaikka mennään kuuden matsin voittoputkessa, ja kausi on muutenkin pisteiden valossa sujunut varsin hienosta, ei peliesitykset ole olleet mitenkään vakuuttavia misään oikeastaan vaiheessa muutamia väläytyksiä lukuunottamatta. Matsit tuntuvat olevan lähinnä samaa harmaata massaa. Pelillisesti ei kovinkaan moni matsi ole noussut ylitse muiden.
Valmennus ja pelaajat ovat jauhaneet kaksi kautta siitä, että "koko ajan opitaan" ja "koko ajan mennään eteenpäin". Itse en vaan ole tän kahden kauden aikana nähnyt suurta edistystä viisikkopelissä. Muutoksia on toki tullut, mutta laadullisesti ollaan edelleen samassa ellei jopa huonommassa kunnossa kuin esim. viime kaudella.
Jotenkin tuntuu, että valmennukselta on loppunut ideat - tai ehkä ideoita olisi, mutta niitä ei osata toteuttaa. Trendihän Jokereilla on tällä sesongilla ollut kiekkokontrolli. Omaan silmääni on kuitenkin aika ajoin näyttänyt siltä, että tuo kiekon kanssa näprääminen on vienyt pelistä tunteen ja intensiteetin.
Ja edelleen samojen ongelmien kanssa painitaan, joista suurimpana on paineen alla pelaaminen kiekon kanssa. Sitä kun vaan ei osata laittaa kuntoon. Se voi jälleen koitua viime kevään tapaan myös tulevissa pleijareissa Jokerien kohtaloksi.
Kulmissa pyöritään, vaikka valmennus on toitottanut suoraviivaisuutta hyökkäysten päättämisessä. En tiedä onko se koko hyökkäysten päättämisjuttu vain Westerlundin mediapeliä vai mitä...?
Tämä koko viesti on epämääräisesti monen asian pyörittelyä, eikä kirjoituksesta ota selvää missään vaiheessa mistä näkökulmasta se on kirjoitettu. Puhutaan välillä tylsistä peleistä ja kiekon kanssa näpräämisestä, tunteen ja intensiteetin puuttumisesta, siitä kuinka peli ei vakuuta. Ja samalla joukkue on kuuden ottelun voittoputkessa kauden kriittisimmällä hetkellä ennen pudotuspelejä.
Minä itse olin virheellisesti sitä mieltä, että Erkan eväät olisi syöty, muutama viikko sitten. Mutta päinvastoin mielestäni Erkka sai joukkueen pelaamaan ryhdikkäästi vastoin luulojani. Todisteena esimerkiksi tämä voittoputki. Ja myönnän tässä samalla siis olleeni väärässä: Erkasta on todellakin muuhunkin kuin mulkoilemaan tuomareille.
Jos nyt ihan rehellisesti pohditaan tätä viimeisintä ottelua severstalia vastaan, niin eipä siinä vastustajalla ollut montaa maalipaikkaa. Oikeastaan vastustaja teki sille kuulumattoman maalin ekasta laukauksestaan. Noin muuten raudat kolisivat useasti vastustajan päädyssä, vaikka Jokerit pelasikin huolimatonta kiekollista peliä. Ymmärrän lainaamani kirjoittajan huolen siitä, että joukkue pelaa puolivillaisesti näitä vähemmän hyviä vastustajia vastaan, mutta en väheksyisi sitä millä tavalla nämäkin pelit on käännetty voitoiksi. Samalla kun SKA häviää ja ero kasvaa kauden kriittisimmillä hetkellä näinkin suureksi.
Mitä taas tulee tämän kirjoittaja
@Memotuss viimeiseen asiaan, niin olen samaa mieltä siitä että Jokereiden tietty akilleen kantapää on kauteen lähtiessä ja sen aikana ollut kapea pelaajamateriaali; kaikki on ikään kuin pedattu sen varaan ettei loukkaantumisia tule laajamittaisessa mittakaavassa. Mutta pelin "tappaminen" jollain peluutusvalinnoilla on ehkä kummallisinta paskapuhetta mitä olen tällä palstalla pitkään aikaan nähnyt, ja siihenhän on kuulunut kaikenlaista, hahhahha. Kyllä se kyklooppi osaa vieläkin.