Jokereiden peliesitykset kaudella 09-10

  • 405 855
  • 1 047

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyisen pistelaskusysteemin aikana alhaisin kuudenteen sijaan oikeuttanut ottelukohtainen pistekeskiarvo on ollut 1,61. Tuolla pistekeskiarvolla saisi nykyisessä sarjassa 93 pistettä.

Tuohon pistesaldoon pääseminen edellyttäisi, että Jokerit keräisi kauden lopuista otteluista pisteitä 1,86 pisteen keskiarvolla, eli käytännössä pelaisi yhtä hyvin kuin IFK tähän asti. Uskokoon ken tahtoo. Minä en.

Kymmenen joukkoon Jokereilla on ihan hyvät saumat, säälipleijarikierroksella jopa kotietuun. Kuuden joukkoon nouseminen olisi ihme, neljän sakista on turha edes puhua. Puolivälieriä pidemmälle tämä kausi ei Jokereilla jatku.

Analyysisi johtopäätös voi perustua Jokereiden pelissä oleviin ongelmiin. Perustelet kuitenkin tilastoilla ja matematiikalla, joten jatketaan siitä. Itse en ole sanallakaan puuttunutkaan Jokerien pelin ongelmiin, koska minulla ei ole pelejä näkemättä moiseen pätevyyttä.

Mutta älä, eh hyvä, pelaa edellisiä kausia, vaan katso sarjatilannetta nyt. Kolmanteen sijaan on matkaa 13 pistettä ja meillä on yksi rästipeli sarjajumboa vastaan kotona. Voidaan toki hävitä, mutta jos voitetaan, ero sarjakolmoseen on 10 pistettä. Siis kolmen voiton ja yhden jatkoaikahäviön verran.

Kuuden joukosta puhut ihmeenä. Kuudentena on HPK, johon matkaa kymmenen pistettä ja meillä kerhoon nähden kaksi rästiottelua. Nyt kerämäällään tahdilla HPK kerää kauden loppuun mennessä alle 86 pistettä. Meiltä 86 pisteeseen pääseminen edellyttää loppukaudesta 1,68 pisteen keskiarvoa.

Ei tässä mistään ihmeistä vielä puhuta näin sarjataulukkotasolla. Se kentän tason todellisuus voi vaatia ihmeitä.

Majutauon jälkeen on voitettu neljästä pelistä kolme, pistekeskiarvo on tauon jälkeen 2,25. Jos tämän todella lyhyen otannan tahdin oletettaisiin jatkuvan (mitä tuskin tapahtuu), kauden lopussa meillä olisi 107 pistettä, kun esim. Jyp kerää nykytahdillaan 97 pistettä kauden loppuun menessä.

Summa summarum: Jos peli alkaa kulkea, hyvät sijoitukset runkosarjassa ovat yhä aivan mahdollisia. Jos peli ei kulje, se ei tietenkään johda kuin yhteen lopputulokseen.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Se on yleensä SM-liigassa niin, että ne joukkueet, jotka pärjäävät tasaisesti koko kauden pärjäävät myös keväällä. Peruspelin tulisi olla kunnossa ihan harjoituskaudesta alkaen, jotta voisi taistella tosissaan mestaruudesta. Toki poikkeuksiakin on ollut, kuten Jokerit 1993-1994.

Jokereilla ei vielä ole voittamisen rutiinia ja peli kuulemma ailahtelee miten sattuu. Nyt eletään niitä viimeisiä aikoja tällä kaudella, jolloin pelin olisi syytä parantua huomattavasti ja sitä kautta saatava useampia voittoja peräjälkeen. Mietin vähän tulevaisuutta. Jokereiden mahdollisen pitkähkön voittoputken ansiosta sijoitus nousee luonnollisesti ja pidän mahdollisena yltää aina kuuden jtai jopa neljän joukkoon pääsyä. Tämän skenaarion toteutuessa on luonnollista olettaa, että joukkue valmentajineen ovat tehneet jotain oikein ja välierä ei ole mahdotonta.

Niin en ole ennustaja enkä myöskään toimitusjohtaja. Totesinpa vaan, että seuraavien viikkojen Jokereiden peliesitykset ovat ratkaisevat tämän kauden menestyksen kannalta.
 

scholl

Jäsen
Aran osalta eräpäivä on todellakin ummessa ja se näkyy ikävällä tavalla joukkueen tekemisessä.

Itse viittasin kyllä pelaajiin. Ei haittaa, että Jussi Pesonen tekee nyt maaleja Ilveksessä, kun IFK:ssa ei saanut mitään aikaan. Tom Koivisto, Juha Lind, Jani Rita, Janne Lahti nyt ainakin tulee mieleen pelaajista, joilla on paperilla nimeä, mutta jotka ovat todellisuudessa arvottomia. Jokereiden kannattaisi korvata ne pelaajat mahdollisesti halvemmilla ja tällä hetkellä paremmin joukkueeseen sopivilla pelaajilla kuten IFK on tehnyt korvaamalla edarin jätkät Ramun, Ahtolan ja monen muun muodossa.

Jokereissa puhuttiin omista pojista, kukas siellä on saanut edes vastuuta? Saa oikein suurennuslasilla katsoa, jotta kolmesta ensimmäisestä ketjusta ajoittain jonkun löytäisi.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereissa puhuttiin omista pojista, kukas siellä on saanut edes vastuuta? Saa oikein suurennuslasilla katsoa, jotta kolmesta ensimmäisestä ketjusta ajoittain jonkun löytäisi.

Alkukaudesta ennen loukkaantumistaan Teemu Pulkkinen, nytkin jatkuvasti kokoonpanossa olevat Olavi Vauhkonen, Jan-Mikael Juutilainen ja Ilmari Pitkänen kun nyt on toipunut possunuhastaan. Myös Tony Pulkkinen mahtui alkukaudesta joukkueen kokoonpanoon. Puolustuksessa on käynyt sitten jo 4 kaveria: Ölander, Eronen, Manelius ja Kivistö ja kaikki onnistuneet vähintään tyydyttävästi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse viittasin kyllä pelaajiin. Tom Koivisto, Juha Lind, Jani Rita, Janne Lahti nyt ainakin tulee mieleen pelaajista, joilla on paperilla nimeä, mutta jotka ovat todellisuudessa arvottomia.

Ymmärsin kyllä viittauksesi, mutta jätin sen huomiotta koska se ei sitä ansainnut. Kun valmennus toimii, Koivisto, Lind, Rita ja Lahti ovat ilman vammoja nykyliigassa eliittiä. Ei ne pelaajat arvottomiksi muutu vaikka joukkue perseellään pelaakin.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Ymmärsin kyllä viittauksesi, mutta jätin sen huomiotta koska se ei sitä ansainnut. Kun valmennus toimii, Koivisto, Lind, Rita ja Lahti ovat ilman vammoja nykyliigassa eliittiä. Ei ne pelaajat arvottomiksi muutu vaikka joukkue perseellään pelaakin.

Ainahan sä voit jossitella että Jani Rita olisi liigan huippuja jos olisi sitä ja tätä, mutta viimeisen kolmen kauden näyttöjen perusteella Jani Rita on kaukana liigan huipputasosta. Kyllä Jani Rita on nykynäytöillään kolmoskentän koohottaja joita jokaisella joukkueella on muutama ja jotka tekee maalin kerran pari kuussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ainahan sä voit jossitella että Jani Rita olisi liigan huippuja jos olisi sitä ja tätä, mutta viimeisen kolmen kauden näyttöjen perusteella Jani Rita on kaukana liigan huipputasosta. Kyllä Jani Rita on nykynäytöillään kolmoskentän koohottaja joita jokaisella joukkueella on muutama ja jotka tekee maalin kerran pari kuussa.

Voihan se noinkin olla. Itse en näe asiaa kuitenkaan noin. Miksi?

1. Jokerien kesäharjoittelu on ollut lähinnä vitsi Sheddenin kakkoskaudella, viime kaudella ja tällä kaudella. Heikkoa se oli pitempään jo sitä ennenkin. Ainoastaan Jortikka sai nousun koska istui itse valvomassa kesä- ja voimatreenitkin... Voi sanoa suoraan, että muita kalliita valmentajia on kiinnostanut lähinnä oma palkka ja muulla ei ole ollut kesällä niin väliä. Sitten alkoi pelit ja mentiin kovaa. Tämän takia Jokerien pelaajat ovat kärsineet loukkaantumisista ja erilaiset nivusvammat vaivaavat suunnilleen puolta joukkuetta. Jokereilta on puuttunut jo vuosia ammattimainen treenaus ja kas kummaa, Jokerien alamäki alkoi suunnilleen samaan aikaan kun Hirvonen sai Jokereista kenkää eikä häntä korvattu kenelläkään ammattimaisella fysiikka-, kestävyys-, lihaskunto- ja voimavalmentajalla.

2. Edellisestä johtuen Jokereissa oikein korostuu tilanne, jossa raskaat pelajaat kuten Rita floppaavat pahasti kuten floppaavat monet erilaisista vammoista kärsivät. Varsinkin luisteluvoiman ja nopeuden treenaus vaatii ammattilaisen otetta ja sitä ei Jokereista löydy. Ridan vahvuus on ollut ennen kaikkea jaloissa ja huono harjoittelu näkyy erityisesti hänen kohdallaan.

3. Lisäksi Rita tarvitsee onnistuakseen sekä puolustajan että sentterin, jotka kykenevät syöttämään nopeasti ja tarkasti pystyyn ja pelitavan, joka mahdollistaa nämä syötöt. Näistä Rita tekee maalit ja polkee jalkojen sen mahdollistaessa vastustajasta eroon.

Edit: jotain tällaista lähti bitteinä avaruuteen palstan katkon takia:

Aika usein esitetään, että kai ne pelaajat osaavat itse treenata jos joukkueen treenit eivät riitä. Mutta ei se todellisuudessa niin mene. Joukkueet pyrkivät systemaattiseen harjoitteluun ja pelaamiseen ja silloin jo väärä syöminenkin on kriminalisoitua - omista voimatreeneistä nyt puhumattakaan. Se että Jokerit floppaa joukkueena suht säännöllisesti ja Jokereissa flopataan, ei ole sattumaa vaan Hjalliksen johdolla tapahtuvan tumpeloinnin väistämätön seuraus.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi jumalauta. Ei tästä tule yhtään mitään. Ei tää jätä oikeasti paljon vaihtoehtoja. Aralle kenkää! Tilalle sitten onkin vaikeampi löytää ketään, mutta itse ehdottaisin kyllä jääkiekkoleijona numero 79:ää...
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei alkanut Jokereiden nousu! Kyllä nyt jotenkin pitäisi Jokeri johdon reagoida tähän tilanteeseen. On vaikea enää uskoa, että Aran avulla noustaan edes säälipleijareihin! Kyllä oli säälittävää esitystä Pelsuja vastaan.
Kun täällä on puhuttu kesäharjoittelusta ja sen heikkoudesta, niin miksi asiaan ei ole puututtu?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei alkanut Jokereiden nousu! Kyllä nyt jotenkin pitäisi Jokeri johdon reagoida tähän tilanteeseen. On vaikea enää uskoa, että Aran avulla noustaan edes säälipleijareihin! Kyllä oli säälittävää esitystä Pelsuja vastaan.
Kun täällä on puhuttu kesäharjoittelusta ja sen heikkoudesta, niin miksi asiaan ei ole puututtu?

Mä olen aina uskonut että tuo kesäharjoittelun huonouden syyttely ja puhuminen on vaan sitä kun ei uskalleta syyttää oikeita tahoja.

Täällä jatkoajassa kaikki tietää jokerien ongelman, mutta se ei riitä..
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun täällä on puhuttu kesäharjoittelusta ja sen heikkoudesta, niin miksi asiaan ei ole puututtu?

Monta kertaa todettu: Jokerien organisaatiosta on potkittu ulos käytännössä kaikki jääkiekkoasiantuntemus. Kun muilla joukkueilla on voimavalmentajaa, luisteluvalmentajaa, kuntovalmentajaa, ravitsemusvalmentajaa, pätevää kakkosvalmentajaa ja erinomaista kolmosvalmentajaa, Jokereista näitä on turha odottaa. Oli joskus, mutta ei enää vuosiin.

Hjalliksen erätaukokommentit kertoivat Jokerien organisaation kriisin syvyyden ja kyvyttömyyden täydellisesti. Vastaavasti Tamminen kiteytti Jokerien ongelmat juuri sellaisina kuin ne ovat. Oltakoon Tamista mitä mieltä tahansa, mutta kyllä hän pelistä ymmärtää ja näkee virheet ja niiden syyt erinomaisesti.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän täytyy ihmetellä Jokereiden touhua. Pelsu himassa pitäisi olla niitä pelejä, joista tuossa tilanteessa otetaan pakkopisteet. Mahtaa naapurin kopissa olla aika kepeä tunnelma just nyt.

En vittuile, mutta en ihmettele jos siltä vaikuttaa. Aihetta meinaan on.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hjalliksen erätaukokommentit kertoivat Jokerien organisaation kriisin syvyyden ja kyvyttömyyden täydellisesti. Vastaavasti Tamminen kiteytti Jokerien ongelmat juuri sellaisina kuin ne ovat. Oltakoon Tamista mitä mieltä tahansa, mutta kyllä hän pelistä ymmärtää ja näkee virheet ja niiden syyt erinomaisesti.

Olinko lukevani Hjalliksen kommenteistä rivien välistä, että myös valmentajan vaihto voisi tulla kysymykseen? Jos näin kävisi, niin kuka voisi olla se valmentaja joka saisi ensinnäkin pelikurin ja sellaisen iloisuuden pelata kiekkoa takasin?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelastakaa liikemies Hjallis

Voi taivaan tuska, tämä on ihan helvettiä. Divarit ja monen monta floppikautta on nähty ja taas mennään. Jos oman sydämensä pystyisi vaihtamaan, niin vaihtaisin leiriä.

Otsikon on tarkoitus kertoa kaikki. Nyt ei aidosti jaksa enää lukea täältä viestejä kuinka Hjallis sotkeutuu asioihin ja Masa ei osaa mitään ja niin edelleen.

Hannu Aravirralle annettiin joukkue, joka käsittääkseni on kilpailukykyinen. Joukkueen olosuhteissakaan ei liene kovin paljon valittamista Suomen mittakaavassa. Jos/kun jollekin annetaan tuollaiset työvälineet on minusta lupa odottaa tuloksia. Vastuu resurssien ja mahdollisuuksien luomisesta on johdolla Hjallis&Masa ja kun kilpailukykyiset aseet on annettu siirtyy vastuu valmentajille ja pelaajille ja näistä päävalmentaja kantaa vastuun.

Älkää erottako Araa, katsotaan ymmärtääkö tuo itse erota ja pyytää sopimuksen lopettamista. Sama pätee Törmäseen, menkää nyt jumalauta ja lainatkaa vaikka Kibeltä peili ja tsekkailkaa vähän aikaa sinne. Hyvä liksa ja nolla tulos, hävettääkö ?

Maakunnista turha tulla turhaan avautumaan, kyllä tämä sattuu ja teillä on oikeus nauttia siitä.
 

Tuoppi

Jäsen
Ainakin annettiin Toivolan Mikalle vähän lisäaikaa...

En ole IFK-matsin jälkeen hallille mennyt eikä ihan heti ole listan kärkipäässä jokerimatseihin meneminen. Mitä noihin peliesityksiin tulee niin ei ne tällä kaudella enää parane! Saadaan olla tyytyväisiä jos saadaan lähteä lomille ilman lisäpelejä runkosarjan jälkeen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olinko lukevani Hjalliksen kommenteistä rivien välistä, että myös valmentajan vaihto voisi tulla kysymykseen? Jos näin kävisi, niin kuka voisi olla se valmentaja joka saisi ensinnäkin pelikurin ja sellaisen iloisuuden pelata kiekkoa takasin?

Ongelma vain on siinä, että Hjallis on oikeassa sanoessaan että valmentajan vaihto auttaa harvoin. Miten se voikaan auttaa kun Hjalliksen osaaminen on tasolla jossa ensin valitaan Lukkarila-Immonen valmentajiksi ja sitten pari korvataan Curre-Virmasella?

Tässä kristallisoituu Jokerien ongelma. Jääkiekko-osaamista ei yksinkertaisesti ole.

Jortikka olisi kuitenkin ratkaisu. Paketti olisi suht valmiina. Hjallis ei siitä kuitenkaan mitään ymmärrä joten jos vaihto vielä tehdään, eiköhän hommaan valita joku ex-valmentaja Ruotsista, joka on viimeiset viisi vuotta rakennellut lähinnä huvilaa saaristossa ja salkkua pörssissä.
 

Stigu

Jäsen
Monta kertaa todettu: Jokerien organisaatiosta on potkittu ulos käytännössä kaikki jääkiekkoasiantuntemus.
Luulisi, että Aravirran tasoinen valmentaja osaisi vaatia- tai olisi osannut vaatia jo kesällä- kyseistä asiantuntemusta organisaatioon.

Kyllähän tuo Jokereiden takalukko johtuu juuri siitä syystä, minkä Aurinkokuningaskin mainitsi: Kiekollisen pelin täydellinen puuttuminen. Toisaalta IFK-sydämeni iloitsee suuresti naapurin alennustilasta, mutta toisaalta on harmi nähdä, että liigan TOP2-materiaali menee täysin harakoille.

Jotenkin tuntuu siltä, että Tammisella on jo toinen jalka Jokereiden pukukopissa- sen verran suoraa arvostelua (tosin syystäkin) esitti Araa kohtaan Urhossa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastuu resurssien ja mahdollisuuksien luomisesta on johdolla Hjallis&Masa ja kun kilpailukykyiset aseet on annettu siirtyy vastuu valmentajille ja pelaajille ja näistä päävalmentaja kantaa vastuun.

En ollenkaan puolustele Araa, t-o-d-e-l-l-a heikko esitys tältä "huippu"valmentajalta ja jos miehellä on yhtään munaa niin hänen pitäisi ymmärtää erota itse.

Silti, jos olen ymmärtänyt oikein on Jokereissa tällä hetkellä paperilla "pätevä" ykkösvalmentaja ja ok kakkonen, mutta kunto/ruokavalio/fysiikkavalmennus loistaa poissaolollaan. Siis mitä helvettiä??? Miten voidaan sanoa että kilpailukykyiset aseet on annettu jos tällainen PERUS osa loistaa poissaolollaan organisaatiossa. Varsinkaan en ymmärrä tilannetta koska ei tuollainen tyyppi nyt mitään taivaita voi maksaa.

Pelicans pelissä näki että luistin ei kulje, ei vaan sitten millään. Ja toki kentälliset ovat täysin pihalla missä kenenkin pitäisi olla ja koska.

Hirveätä paskaa. Hävetkää koko organisaatio.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jotenkin tuntuu siltä, että Tammisella on jo toinen jalka Jokereiden pukukopissa- sen verran suoraa arvostelua (tosin syystäkin) esitti Araa kohtaan Urhossa.

Sama tuli mieleen. Mutta kuten tiedämme, Tammisella on jalka jokaisessa SM-liigan pukukopissa ja kaikissa yhtä aikaa :)

Silti Tammisen arvio Jokerien pelin ongelmista on aivan oikea. Kyllä kiekollisen pelin pitäisi toimia tuolla rosterilla. Hyvä valmentaja + toimiva pelitapa ja Jokerit johtaisi liigaa. Olkoonkin, että Jokereissa säästetään sitten väärissä asioissa eli voima- yms valmennuksessa. Ne eivät ole kuitenkaan ratkaiseva syy alamäkeen, vaan syy on se mistä täällä on puhuttu kauden alusta asti eli surkea kiekollinen pelaaminen.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silti Tammisen arvio Jokerien pelin ongelmista on aivan oikea.
Niin oli. Toisaalta ei tarvita 43 vuoden uraa jääkiekossa jotta näkisi saman. Sokea Reettakin sen huomaa: nyt ollaan pelottavasti taas viime vuoden mallissa jossa hyökkäyspeli on seisoskelua ja epätoivoisia roiskaisuja vastustajan päädyn suuntaan. Onko Aravirta varastanut Hanlonin pelikirjan? Olisi sitten varastanut senkin osan jossa käsitellään puolustamista.

Ja pakko sanoa että Riksman oli huono. Pelikaanien ensimmäinen ja kolmas olivat aivan anteeksiantamattomia huippuveskarille.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Silti, jos olen ymmärtänyt oikein on Jokereissa tällä hetkellä paperilla "pätevä" ykkösvalmentaja ja ok kakkonen, mutta kunto/ruokavalio/fysiikkavalmennus loistaa poissaolollaan.

Nää nyt on ihan lillukanvarsia tässä tilanteessa, kun Jokereista loistaa poissaolollaan kaikenlainen organisoitua pelaamista muistuttavakin, joka taas on täysin absurdi juttu, kun kysymys on yksinkertaisesta lajista ja herra "ammattivalmentajalla" on ollut puoli vuotta aikaa systeemejään heille kertoa. Pelistä ei löydy edes yhtä hyvää joukkupelaamista tukevaa asiaa. Ei mitään.

Joukkue on vielä pullollaan kokeneita pelaajia, jotka omaksuvat nopealla aikataululla vaikka paskan syömisen, jos heille edes vähän osataan sen perusajatusta tavata.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silti, jos olen ymmärtänyt oikein on Jokereissa tällä hetkellä paperilla "pätevä" ykkösvalmentaja ja ok kakkonen, mutta kunto/ruokavalio/fysiikkavalmennus loistaa poissaolollaan. Siis mitä helvettiä??? Miten voidaan sanoa että kilpailukykyiset aseet on annettu jos tällainen PERUS osa loistaa poissaolollaan organisaatiossa. Varsinkaan en ymmärrä tilannetta koska ei tuollainen tyyppi nyt mitään taivaita voi maksaa.
Mä olen yksinkertainen mies. Mun yksinkertaisessa mielessä PÄÄvalmentaja vastaa siitä, että kaikki on valmennuksen suhteen kunnossa.

Sitä mä cobolin viesteissä ihmettelen, että uskotko ihan tosissaan, että ara ottaa VASTUUvalmentajan paikan ja hän ei tuossa VASTUUvalmentajan pestissä ymmärrä omaa vastuutaan mikä tulee pelaajiin ja harjoitteluun. Kukaan itseään kunnioittava valmentaja ei lähde valmentamaan Jokerien tasoista joukkuetta, jos ei siitä itse pysty kantamaan vastuuta ja myös VASTAAMAAN siitä mitä tehdään. Turha tässä on Hjallista tai Masaa syyttää, Ara&Stögö olisivat, jos on munaa, voineet sitten itse sanoa, että jo kesällä mennään väärään suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oksettavaa paskaa

Jaksoin jopa kaksi erää katsoa tän illan peliä ennen kun lähdin kotiin, ei vaan enää pää kestänyt jatkuvia vitutuskramppeja.

Jos ei nyt tule radikaaleja muutoksia (Ara ulos jne.) niin itse en enää hallille kausarista huolimatta vaivaudu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sitä mä cobolin viesteissä ihmettelen, että uskotko ihan tosissaan, että ara ottaa VASTUUvalmentajan paikan ja hän ei tuossa VASTUUvalmentajan pestissä ymmärrä omaa vastuutaan mikä tulee pelaajiin ja harjoitteluun. Kukaan itseään kunnioittava valmentaja ei lähde valmentamaan Jokerien tasoista joukkuetta, jos ei siitä itse pysty kantamaan vastuuta ja myös VASTAAMAAN siitä mitä tehdään. Turha tässä on Hjallista tai Masaa syyttää, Ara&Stögö olisivat, jos on munaa, voineet sitten itse sanoa, että jo kesällä mennään väärään suuntaan.

En mä Aran vastuuta kierrä. Ara on vastuussa tämän kauden joukkueen munattomasta pelistä, surkeista kesätreeneistä ja kaikesta muusta paskasta.

Mutta Hjallis on vastuussa siitä, että tämä sama paska toistuu Jokereissa säännöllisesti. Lähes jo kaudesta toiseen. Hjallis on myös vastuussa siitäkin, että potki Jokereista aikanaan ulos päävalmennuksen tarpeelliset avut tyyliin kunto- ja voimavalmentaja jne. Onhan se nyt fakta, että ei päävalmentaja ole expertti harjoituttamaan vaikkapa loukkaantumisesta toipuvaa pelaajaa erikoistreenein vaan siihen vaaditaan ammattilainen. Jokereissa kun pelaaja loukkaantuu ja palaa loukkaantumisen jälkeen rosteriin, uudelleen loukkaantumisen riski on selvästi suurempi kuin joukkueissa joissa tämä treenipuoli on ammattimaisemmin hoidettu.

Hjallis on myös vastuussa siitä, että Jokereilla ei ole enää Jokerien pelitapaa. Ei ole ollut vuosiin. Hjallis on vastuussa siitä, että Jokerit yritti apinoida HIFK:ta palkkaamalla vopatit ja muut Jokereihin. Hjallis on vastuussa siitä, että ei perheenjäseniä tai ystäviä enää edes kehtaa viedä Jokerien peleihin.

Ei se ole Jokerit joka siellä kentällä lusmuilee.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En mä Aran vastuuta kierrä. Ara on vastuussa tämän kauden joukkueen munattomasta pelistä, surkeista kesätreeneistä ja kaikesta muusta paskasta.
Tänks ja kuittaus. Pipo on tällä hetkellä niin kireällä, että on aidosti vaikea saada järkevää tekstiä aikaan. Lähinnä tuon halusinkin varmistaa, että tämä kausi voidaan kyllä aika huoletta kaataa Aran niskaan.

Muut mainitsemasi ongelmat ovat takuulla olemassa, mutta tällä hetkellä minua vituttaa se, että;
- Aralla on menestykseen tarvittavat pelaajat
- Aralla ja pelaajilla on olosuhteet kunnossa
- Ara päävalmentajana vastaa joukkueesta ja sen kunnosta (jos ei osaa itse, siitä voi sanoa ajoissa)
- Joukkue on flopannut täysin ja se on 99% Aran syy.

Hjaliis ja Jokerit ovat tehneet paljon väärin ja olen samaa mieltä esittämistäsi asioista. Silti, vitutus tällä hetkellä on tämä kausi ja siitä Ara kyllä kantaa vastuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös