Mitään Toivolaa tai Lehkosen Ikaa tänne ei haluta. Taidot ja meriitit ei riitä. Kakkoskoutsiksi korkeintaan jos löytyy hyvä ykkönen.
Kyllähän sekä Ikalla että Toivolalla meriittejä on ja taidot riittää, mutta onhan se selvää ja aiemmin nähtykin ettei a) stadissa b) ennakkosuosikin parissa kuka tahansa pärjää. Ikalla oli kova paikka HIFK:ssa, joka osaltaan meni puihin liiankin itseluottamuksen ja tähtipelaajan oikkuilun takia. Nämä kummatkin vaihtoehdot vaatisivat kokeneen kakkosvalmentajan, johon hommaan edelleenkin Lehkosen Timppaa haluaisin.Tuohon oli ihan pakko puuttua, sillä millä perustelet tuon, ettei Toivolallla saatikka Ikalla taidot riitä? Meriittejä ei tietenkään kyseisillä miehellä voikaan olla vielä montaa vyöllään, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen nuoret valmentajat.
Tämä olisi aika Jokeri-ratkaisu, ehdoton tuki tälle mahdottomuudelle. Ikasta kuitenkin vielä, siinä on 100% varmuudella koutsi joka on kuin viini. Paranee vanhetessaan. Aika kovaan paikkaan Ika joutui ja suhteellisen kokemattomana kun Hifk:n ruorissa oli. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja nämä asiat saavat minut liputtamaan vakaasti Ikan puolesta yhtenä vaihtoehtona. Ika on joka tapauksessa lätkäjätkä henkeen ja vereen eikä todellakaan ole luistaja-tyyppi vaan panostaa myös omaan kehittymiseen. Tuollainen palavalla sielulla hommia tekevä kaveri, joka on valmis kehittymään ja laittamaan itsensä likoon takuulla paranee vanhetessaan.Nämä kummatkin vaihtoehdot vaatisivat kokeneen kakkosvalmentajan, johon hommaan edelleenkin Lehkosen Timppaa haluaisin.
Tämä olisi aika Jokeri-ratkaisu, ehdoton tuki tälle mahdottomuudelle. Ikasta kuitenkin vielä, siinä on 100% varmuudella koutsi joka on kuin viini. Paranee vanhetessaan. Aika kovaan paikkaan Ika joutui ja suhteellisen kokemattomana kun Hifk:n ruorissa oli. Sen jälkeen on tapahtunut paljon ja nämä asiat saavat minut liputtamaan vakaasti Ikan puolesta yhtenä vaihtoehtona. Ika on joka tapauksessa lätkäjätkä henkeen ja vereen eikä todellakaan ole luistaja-tyyppi vaan panostaa myös omaan kehittymiseen. Tuollainen palavalla sielulla hommia tekevä kaveri, joka on valmis kehittymään ja laittamaan itsensä likoon takuulla paranee vanhetessaan.
En mitenkään jaksa uskoa, että Ikalla edes "yksin" olisi minkään valtakunnan auktoriteetti ongelmaa. Toki vahva kakkonen ja paketti olisi loistava. SItä paitsi, Ika on hyvä äijä.
Jokaisen liigaa ja a-junnuja seuranneen iltarukous päättyy sanoihin, Aamen anna Waden ottaa haltuunsa Jokerien (A) junnut.Mutta meniskös Wade sitten A:han?
Olet lukenut samoja aviiseja/sivustoja kuin minäkin. Kyllä varmasti nauttii olostaan Turussa ja eiköhän häntä siellä arvostetakin. Itse en usko että Ika ihan heti kasvattajaseuraansa palaa, tiedä sitten onko enemmän Harkimon vai Virmasen takia. Mutta ei kai se estä meitä unelmoimasta tuhlaajapojan paluusta?Ika on muistaakseni joku vuosi sitten sanonut ettei enää liigassa valmenna, ei vaikka mies itse nostaisi TuTon liigaan. Mieli voi tottakai muuttua, mutta Lehkonen taitaa nauttia aika paljon asemastaan TuTossa, ja Mestis riittää/kiittää.
Saa, ja pitää unelmoida. Mutta ei pidä pettyä jos kaikki toiveet ei toteudukaan :)Olet lukenut samoja aviiseja/sivustoja kuin minäkin. Kyllä varmasti nauttii olostaan Turussa ja eiköhän häntä siellä arvostetakin. Itse en usko että Ika ihan heti kasvattajaseuraansa palaa, tiedä sitten onko enemmän Harkimon vai Virmasen takia. Mutta ei kai se estä meitä unelmoimasta tuhlaajapojan paluusta?
Saa, ja pitää unelmoida. Mutta ei pidä pettyä jos kaikki toiveet ei toteudukaan :)
Itse toivon että Hjallis valitsee Jortikan.
Aravirta - itse en pitänyt 1990-luvun puolivälissä Aran ultrapassiivisesta taktiikasta jolla kyllä voitettiin mestaruus 1996 ("kaikkien aikojen joukkueella" by Jore Luotonen). Mutta sittemmin mieleni on muuttunut ja Ara on peluuttanut esim. Pelicansia aivan eri taktiikalla. Hyvä valmentaja, joka voisi hyvin tulla Jokereihin. Todennäköisesti ei jatka Lahdessa, mutta valitseeko sittenkin ulkomaat? Ottajia varmasti on sielläkin.
Jortikka - monesta Jokeri-fanista poiketen pidin Jortikan ajan Jokereista ja täytyy muistaa, että Jortikka valmensi lähemmäs mestaruutta Jokerit kuin Shedden (toivottavasti ensi keväänä tilanne muuttuu). En minäkään kaikista Jortsun tempauksista pidä ja mies on toisaalta aika kusipää välillä. Silti voisi tulla uudestaan, tauko peleistä voi tehdä hyvääkin. Pari viimeistä Turun kautta ei paljoa kerro, vaikka toki Jortikka varmaan virheitä teki myös.
Westerlund - tässä olisi minun ykkösvaihtoehto! Erkka ei ole mitenkään vanha ja on nyt ollut pois valmentajan tehtävistä vähän aikaa - > toivottavasti saanut uutta virta. Pelillisesti kaikkein paras - joskaan ei menestyksellisesti - Jokeri-joukkue oli mielestäni kaudella 2000-01, Westerlundin aikana.
Toivola & I Lehkonen - molemmat voisi olla mielenkiintoisia vaihtoehtoja, nousevia valmentajia, sopivan kova itseluottamus kummallakin, hyvä verbaalitaso, mutta toki molemmilla paljon puutteita. Ei kuitenkaan välttämättä kannattaisi unohtaa näitä.
Hjallis sanoi joskus 1990-luvulla, että niin kauan kun hän on Jokereissa mukana, Jokereilla tulee olla korkean profiilin valmentaja, joka kiinnostaa. Silloin kirjaimellisesti hyviä vaihtoehtoja ei ole kuin tasan yksi - Juhani Tamminen.
Minulle jäi muistikuva kaudesta 1995-96, että pelit olivat ainakin runkosarjassa yllättävän puolustusvoittoisia ja passiivisia. Ennen kauden alkua Ara sanoi, että tällä kaudella Jokerit haluaa tehdä paljon maaleja. Minulle on jäänyt päällimmäisenä kuitenkin pettymys sikäli ja mm. lukuisat 1-1 tasapelit runkosarjassa. Tosin muistikuviini huonoista peleistä on varmasti vaikuttanut silloin siviilielämässä tulleet vaikeudet.Minun mielestäni taas Jokerit pelasi Aravirran komennossa 1994-96 todella viihdyttävää jääkiekkoa, jossa taitavat pelaajat pääsivät käyttämään vahvuuksiaan.
ei liian kallis palkkapyyntö
Eikö olisi taas aika käydä muistuttamassa Hjallista, että syytä olisi kuitenkin ensi sijassa miettiä sellaisia asioita kuin motivaatio, ammattitaito ja sopivuus tehtävään?Päätöksen tekee Hjallis ja tärkeimmät kriteerit ovat: ei liian kallis palkkapyyntö ja myös suuren yleisön ja sponsorien tuntema valmentaja.
Aikataulu on perinteinen. Sopimus uuden valmentajan kanssa tehdään marraskuussa ja niille pelaajille, joiden halutaan Jokereissa jatkavan ensi kaudella, uuden valmentajan nimi ilmoitetaan joulukuussa. Todellisina vaihtoehtoina esillä on kaksi kotimaista ja yksi ulkomaalainen valmentaja. Päätöksen tekee Hjallis ja tärkeimmät kriteerit ovat: ei liian kallis palkkapyyntö ja myös suuren yleisön ja sponsorien tuntema valmentaja.
Paljastan kaikille (eli arvaan):
Veikkaan, että kotimaiset vaihoehdot ovat Summanen ja Aravirta, ulkomaalainen on Shedden. .
Annetaan Hjalliksen vapaasti valita nuo kolme. Ryhmä josta voi valita on Doug, Ara, Ika ja Toivola. Jätetään Hjalliksen harkintaan ;)Summanen ei valmenna Jokereita joten vaihtoehtoja on edelleen 3.
Summanen ei valmenna Jokereita joten vaihtoehtoja on edelleen 3.