Jaa oikeasti? Joo ei se nyt tosiaan aidosti hauskaa olisi, ihan vitsinähän mä. Ja edelleen mun makuun hauska huuto, syystä että tokkopa kukaan sieltä fanikatsomosta ihan oikeasti dumarin perään spurttaisi.
Niinhän se yleensä on. Mutta ei se vaadi kuin sen yhden vatipään, joka innostuukin ja ottaa sen tosissaan. Jos taas mietitään psykologisesta näkökulmasta, niin enpä usko että tuollainen fanikatsomon huuto (joka varmasti kuuluu kentälle) ainakaan parantaa tuomarityöskentelyä. Hyvä tuomari pystyy jättämään sen enimmäkseen huomioimatta, mutta aina on riski että se jää mieleen ja tuo lisää epävarmuutta. Joidenkin kohdalla jopa ärtymystä Jokereita kohtaan. Tuomarit ovat ihmisiä, ja kaikki mitä heille kentällä tai katsomosta sanotaan/huudetaan vaikuttaa heihin. Joihinkin minimaalisesti, joihinkin vähän enemmän.
Joku voisi sanoa kukkahattu-ukkeliksi, mutta toisen lajin parissa olen ollut tekemässä isoa kulttuurimuutosta sen eteen, että pelaajat, valmentajat ja tuomarit kokisivat olemansa yhdessä mahdollistamassa pelit. Eikä niin, että tuomarit ovat lähtökohtaisesti aina pelaajia ja valmentajia vastaan.