Erittäin hyvin sanottu. Tarkennetaanpas pari asiaa. Ensinnäkään en ole kertaakaan sanonut etteikö oligarkkien varat ole saatu todennäköisesti epäeettisin keinoin. Todennäköisesti ovat. Olen vain tuonut esille, että mikäli seurajohdon poliittinen suuntautuminen on asia jota kannattaa pohtia matsiin mennessä, niin silloinhan tämä varmasti pätee muhinkin kuin Jokereihin?
Edellisten viestiesi tapaan sotket pitkin tätäkin viestiä seuran omistuksen ja johdon keskenään. Ei ihme jos tulee väärinkäsityksiä. Miten epäeettisin (rikollisin) keinoin hankitut varat muuten liittyvät jonkin poliittisen puolueen äänestämiseen? Minusta nimenomaan aiemmin mainitsin, että minua ei kiinnosta seurajohdon poliittinen suuntautuminen. Kuinkahan paljon tästäkin väittelystä juontuu siitä, ettet ole lukenut lainaamiasi viestejä.
Eli olen sanonut, että myös Suomessa poliittiset johtajat, joita vaikka esim. IFK:n johto tukee, tekevät epäeettisiä juttuja. Sinun mielestäsi näitä ei voi verrata, koska?? Ai niin, Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa ei anneta esim. mitään työtehtäviä ilman kilpailutusta kuten Venäjällä tehdään oligarkeille? Ei meillä sellaista tapahdu, eihän Jyrki ja Himanen? Asiat eivät lakkaa olemasta sillä, että niitä ei suostu katsomaan, vai miten se meni? Eli kannattaa miettiä ketä tukee kun IFK:n matsiin menee, vai? Toki tuollainen ajatusmaailma ei minua yllätä tässä nyky-yhteiskunnassa, jossa kollektiivinen mielensäpahoittaminen on kuuminta hottia.
Eikö sinusta todella epäeettisten tekojen mittakaavalla ole merkitystä? Tottakai niitä voi verrata ja asettaa vierekkäin ja näin ollen huomata, että Venäjällä esiintyy huomattavasti suurempia epäoikeudenmukaisuuksia ja ihmisoikeusrikkomuksia niin sisä- kuin ulkopolitiikankin osalta kuin Suomessa. Onpas muuten sekavaa tekstiä, enkä oikein ymmärrä miksi heittelet jotain Jyrkiä ja Himasta tähän? Mitä helvetin tekemistä Himasella ja Kataisella on HIFK:n kanssa? Sekoitat taas johdon ja omistajat. Sitäpaitsi johtohenkilöt (toki myös omistajat) saavat ihan normaalien kansalaisten tapaan äänestää ketä haluavat, enkä näe tässä mitään kovin epäeettistä tai laitonta. On täysin eri asia käyttää seuraa politiikan tekemiseen. Sellaista en hyväksyisi HIFK:ssakaan, kuten jo mainitsin aiemmassa viestissäni. Missä ristiriita? Olin muuten itse erittäin kova kritisoija tuossa Himas-casessa, joten jos luulet minun symppaavan tällaista suhmurointia, erehdyt vakavasti.
Eli summa summarum. Jos kokee matsiin mennessään tukevansa joukkueen johtoportaan poliittista suuntautumista, niin tämänhän ei loogisesti pitäisi koskea pelkästään Jokereita, eihän? Minun mielestäni edelleenkään matseissa käyminen ei todellakaan ole mikään poliittinen kannanotto, piste. Kävi sitten kenen matseissa tahansa. Peace.
Toki ensimmäinen päätelmäsi on oikea. En sitten tiedä kuka on väittänyt matseissa käymisen tukevan johtoportaan poliittista suuntautumista. En minä ainakaan, joten jos viittaat minun sanomisiini, on kyseessä melkoinen olkinukkeväite. Väitteeni koskivat KHL:n melko kiistatonta (joskin toki vaatimaton) osuutta Venäjän ulkopolitiikassa, omistajien omaisuuden (jolla omistus Jokereista on hankittu) alkuperän hämäryyttä ja omistajien suoria kytköksiä kansainvälistä oikeutta rikkovaan ei-oikeusvaltion tosiasialliseen diktaattoriin. Siitä olen sentään kanssasi samaa mieltä, että en usko kenenkään käyvän Jokereiden otteluissa poliittisena kannanottona. Moni voi kuitenkin sellaisena jättää käymättä niissä.
Kun nyt niin kovasti tuota vertautuvuutta mainostit, niin kerrotko miltä osin suomalaisten puolueiden toiminta on yhtä epäeettistä kuin Venäjän ulkopolitiikka? Koskeeko tämä muita puolueita kuin Kokoomusta?