Jokereiden ja Areenan uudet omistajat USA:n mustalla listalla

• 50 439
  • 194

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin hyvin sanottu. Tarkennetaanpas pari asiaa. Ensinnäkään en ole kertaakaan sanonut etteikö oligarkkien varat ole saatu todennäköisesti epäeettisin keinoin. Todennäköisesti ovat. Olen vain tuonut esille, että mikäli seurajohdon poliittinen suuntautuminen on asia jota kannattaa pohtia matsiin mennessä, niin silloinhan tämä varmasti pätee muhinkin kuin Jokereihin?

Edellisten viestiesi tapaan sotket pitkin tätäkin viestiä seuran omistuksen ja johdon keskenään. Ei ihme jos tulee väärinkäsityksiä. Miten epäeettisin (rikollisin) keinoin hankitut varat muuten liittyvät jonkin poliittisen puolueen äänestämiseen? Minusta nimenomaan aiemmin mainitsin, että minua ei kiinnosta seurajohdon poliittinen suuntautuminen. Kuinkahan paljon tästäkin väittelystä juontuu siitä, ettet ole lukenut lainaamiasi viestejä.

Eli olen sanonut, että myös Suomessa poliittiset johtajat, joita vaikka esim. IFK:n johto tukee, tekevät epäeettisiä juttuja. Sinun mielestäsi näitä ei voi verrata, koska?? Ai niin, Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa ei anneta esim. mitään työtehtäviä ilman kilpailutusta kuten Venäjällä tehdään oligarkeille? Ei meillä sellaista tapahdu, eihän Jyrki ja Himanen? Asiat eivät lakkaa olemasta sillä, että niitä ei suostu katsomaan, vai miten se meni? Eli kannattaa miettiä ketä tukee kun IFK:n matsiin menee, vai? Toki tuollainen ajatusmaailma ei minua yllätä tässä nyky-yhteiskunnassa, jossa kollektiivinen mielensäpahoittaminen on kuuminta hottia.

Eikö sinusta todella epäeettisten tekojen mittakaavalla ole merkitystä? Tottakai niitä voi verrata ja asettaa vierekkäin ja näin ollen huomata, että Venäjällä esiintyy huomattavasti suurempia epäoikeudenmukaisuuksia ja ihmisoikeusrikkomuksia niin sisä- kuin ulkopolitiikankin osalta kuin Suomessa. Onpas muuten sekavaa tekstiä, enkä oikein ymmärrä miksi heittelet jotain Jyrkiä ja Himasta tähän? Mitä helvetin tekemistä Himasella ja Kataisella on HIFK:n kanssa? Sekoitat taas johdon ja omistajat. Sitäpaitsi johtohenkilöt (toki myös omistajat) saavat ihan normaalien kansalaisten tapaan äänestää ketä haluavat, enkä näe tässä mitään kovin epäeettistä tai laitonta. On täysin eri asia käyttää seuraa politiikan tekemiseen. Sellaista en hyväksyisi HIFK:ssakaan, kuten jo mainitsin aiemmassa viestissäni. Missä ristiriita? Olin muuten itse erittäin kova kritisoija tuossa Himas-casessa, joten jos luulet minun symppaavan tällaista suhmurointia, erehdyt vakavasti.

Eli summa summarum. Jos kokee matsiin mennessään tukevansa joukkueen johtoportaan poliittista suuntautumista, niin tämänhän ei loogisesti pitäisi koskea pelkästään Jokereita, eihän? Minun mielestäni edelleenkään matseissa käyminen ei todellakaan ole mikään poliittinen kannanotto, piste. Kävi sitten kenen matseissa tahansa. Peace.

Toki ensimmäinen päätelmäsi on oikea. En sitten tiedä kuka on väittänyt matseissa käymisen tukevan johtoportaan poliittista suuntautumista. En minä ainakaan, joten jos viittaat minun sanomisiini, on kyseessä melkoinen olkinukkeväite. Väitteeni koskivat KHL:n melko kiistatonta (joskin toki vaatimaton) osuutta Venäjän ulkopolitiikassa, omistajien omaisuuden (jolla omistus Jokereista on hankittu) alkuperän hämäryyttä ja omistajien suoria kytköksiä kansainvälistä oikeutta rikkovaan ei-oikeusvaltion tosiasialliseen diktaattoriin. Siitä olen sentään kanssasi samaa mieltä, että en usko kenenkään käyvän Jokereiden otteluissa poliittisena kannanottona. Moni voi kuitenkin sellaisena jättää käymättä niissä.

Kun nyt niin kovasti tuota vertautuvuutta mainostit, niin kerrotko miltä osin suomalaisten puolueiden toiminta on yhtä epäeettistä kuin Venäjän ulkopolitiikka? Koskeeko tämä muita puolueita kuin Kokoomusta?

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Kun nyt niin kovasti tuota vertautuvuutta mainostit, niin kerrotko miltä osin suomalaisten puolueiden toiminta on yhtä epäeettistä kuin Venäjän ulkopolitiikka? Koskeeko tämä muita puolueita kuin Kokoomusta?

Menee jo vitusti ohi aiheen, mut vastataan. Koskee kaikkia puolueita. Ei ole samassa mittakaavassa, mutta sinun logiikallasi on esim. ihan ok lyödä, jos vaan ei lyö ihan täysillä?? Minun logiikallani molemmat ovat väärin. Alan oikeasti jo epäillä, että sinä et leikikään tyhmää...

Pahoittelut jo etukäteen tuosta viimeisimmästä lauseesta, mutta tulee jo väistämättä mieleen. Mutta nyt en enää jaksa toistella sinulle samoja asioita, kun ei ne näytä menevän mitenkään perille. Tässä kohtaa lienee hyvä lopettaa. Kaikkea hyvää sinulle mitä ikinä elämässäsi teetkin. Kuten sanoin jo aiemmin, no hard feelings. Peace.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee jo vitusti ohi aiheen, mut vastataan. Koskee kaikkia puolueita. Ei ole samassa mittakaavassa, mutta sinun logiikallasi on esim. ihan ok lyödä, jos vaan ei lyö ihan täysillä?? Minun logiikallani molemmat ovat väärin. Alan oikeasti jo epäillä, että sinä et leikikään tyhmää...

Mistä tulee tämä asioiden mustavalkoisuus? Vaihtoehdot eivät ole, että on ok tai on väärin. Minusta vain mittakaava on kovin keskeinen. Lyöntiesimerkkiäsi relevantimpana voisin todeta, että esim. valehtelu ei ole yleensä oikein, mutta siihen lähes jokainen joskus syyllistyy. Kuitenkin se on huomattavasti lievempi rikos kuin vaikkapa varkaus tai murha. Näitä vertaillessa ei ole mitenkään relevanttia todeta, että "molemmat ovat väärin", vaan teon mittakaava on ratkaiseva. En esim. lakkaisi pyörimästä ulkona kaverin kanssa jos hän syyllistyisi kerran valehteluun. Lopettaisin moisen toiminnan kuitenkin aivan varmasti jos hän vaikka varastaisi minulta tai syyllistyisi yhden kerran murhaan.

Pahoittelut jo etukäteen tuosta viimeisimmästä lauseesta, mutta tulee jo väistämättä mieleen. Mutta nyt en enää jaksa toistella sinulle samoja asioita, kun ei ne näytä menevän mitenkään perille. Tässä kohtaa lienee hyvä lopettaa. Kaikkea hyvää sinulle mitä ikinä elämässäsi teetkin. Kuten sanoin jo aiemmin, no hard feelings. Peace.

Eipä mitään. Ikävä kyllä et alusta alkaenkaan puheistasi huolimatta ymmärtänyt kirjoittamaani ja vastailit todella epäjohdonmukaisilla viesteillä ikään kuin olisit vastannut jollekin ihan muihin kun minun esittämiini väitteisiin. Johdon poliittisen suuntautumisen mukaantuomisesi on minulle yhä hämärän peitossa, mutta toivottavasti sen tarkoitus on edes sinulle kirkas. Kaikkea hyvää sinullekin ja toivottavasti logiikkani joku päivä kirkastuu osaltasi. Ei tässä mitään henkilökohtaista katkeruutta jäänyt minunkaan puoleltani.

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minusta vain mittakaava on kovin keskeinen. Lyöntiesimerkkiäsi relevantimpana voisin todeta, että esim. valehtelu ei ole yleensä oikein, mutta siihen lähes jokainen joskus syyllistyy. Kuitenkin se on huomattavasti lievempi rikos kuin vaikkapa varkaus tai murha. Näitä vertaillessa ei ole mitenkään relevanttia todeta, että "molemmat ovat väärin", vaan teon mittakaava on ratkaiseva.

Ei vittu, eikö tästä jo pääse. Jos Himaselle annettiin ilman kilpailutusta 700 000 euroa höpöhöpö-selvityksestä ja Timchenkolle annettiin 7 miljardia Sotshiin rakentamisesta niin sinä pidät esimerkissäsi mittakaavan takia ensimmäistä valehteluun verrattavissa olevana ja toista murhaan? Ja väität silloin että sinun esimerkkisi verrattuna minun vastaavaan oli relevantimpi? Ei saatana...

Mutta nyt todellakin, hei hei.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vittu, eikö tästä jo pääse. Jos Himaselle annettiin ilman kilpailutusta 700 000 euroa höpöhöpö-selvityksestä ja Timchenkolle annettiin 7 miljardia Sotshiin rakentamisesta niin sinä pidät esimerkissäsi mittakaavan takia ensimmäistä valehteluun verrattavissa olevana ja toista murhaan? Ja väität silloin että sinun esimerkkisi verrattuna minun vastaavaan oli relevantimpi? Ei saatana...

Mutta nyt todellakin, hei hei.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei näköjään pääse. Itse aloitit jauhamisen tuosta Himas-casesta, minä en todellakaan viitannut siihen. En tiedä vääristeletkö tahallasi vai etkö vain todella ymmärrä kokonaisuutta kun siinä on enemmän kuin yksi liikkuva osa. Kärjistäminen on sitäpaitsi toisinaan tehokas havainnollistamiskeino, mutta onnistuit tulkitsemaan tämänkin väärin. Olennainen oli: "Mittakaava on tärkein", ei "mittakaava näissä kahdessa teossa on juuri tämä". Ja yhä vain en todellakaan ruodi tässä mitään Himasen selvitystä ja ihmettelen miten moisen tulkinnan olet taituroinut esiin.

Olen omat argumenttini esittänyt nyt sen verran seikkaperäisesti ja saanut vastaukseksi asiat ja termit sotkevaa, seuraavissa viesteissä sotkemisen sivuuttavaa, epäjohdonmukaista ja minun sanomaani vääristelevää tilitystä, joten asian enempi käsittely kanssasi lienee todellakin tenniksen pelaamista seinää vastaan. Hei hei siis itsellesi. Uskallan väittää, että jos tässä väittelyssä joku on tyhmä, kyse ei ole minusta.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Palataksemme Jokereihin tilanne on kuitenkin erilainen. Kyse ei ole omistajien rahoista. Kyse on agendasta jota he toteuttavat Putinin käskystä. KHL:n laajentumista länteen tavoitteenaan luoda yksi yhteinen huippusarja jota johdetaan enemmän tai vähemmän Moskovasta. Kun tavoitteen esittäjä ja KHL:n toimintaa edeleen eri tavoin ohjaava ja kommentoiva on KGB:n ex-pomo ja nykyinen Venäjän pomo, tavoitteella on helppo nähdä poliittisia ulottuvuuksia. Ihan syystä.

Tiesitkö muuten, että KHL:ssä pelataan jääkiekkoa? Se on jääkiekkosarja. Jääkiekkoa. Ihan oikeasti.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tiesitkö muuten, että KHL:ssä pelataan jääkiekkoa? Se on jääkiekkosarja. Jääkiekkoa. Ihan oikeasti.

Kyllä tiesin ja olen sitä ollut seuraamassakin. Hyvää kiekkoa ja parempaa tuomarointia. Minkä olen muutamankin kerran todennut.

Mutta miksi joidenkin on niin vaikea myöntää Putinin KHL-yhteys? Onko se henkisesti paha paikka vai onko kyse siitä, että siihen ei uskota? Niin tai näin, yhteys on olemassa vaikka osa Jokerien kannattajista ei sitä näe. Ja osa heistä näkee russofobiana sen, että mainitseekin KHL:n ja Putinin saman vuoden aikana ymmärtämättä mitä russofobia tarkoittaa.

Näillä mennään ja takaisin Minnesota vs Detroit ottelun pariin kun erätauko on päättymässä.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta miksi joidenkin on niin vaikea myöntää Putinin KHL-yhteys? Onko se henkisesti paha paikka vai onko kyse siitä, että siihen ei uskota? Niin tai näin, yhteys on olemassa vaikka osa Jokerien kannattajista ei sitä näe. Ja osa heistä näkee russofobiana sen, että mainitseekin KHL:n ja Putinin saman vuoden aikana ymmärtämättä mitä russofobia tarkoittaa.

Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa myöntää, että Putin haluaa laajentaa KHL:llää. Minusta se on täysin ymmärrettävää syistä, joita olen käsitellyt edellisellä sivulla. Sitä en ymmärrä, miksi tämä on ilmeisesti jonkinlainen haitta tai uhka.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Suurin ja kaunein!

Tavallaan aika hassua ja vähän korniakin, että vaikka kiekkokevät on kuumimmillaan, palstalla herättää eniten keskustelua Jokerit, vaikka kausi heidän osaltaan päättyi jo ajat sitten. Sitten joku vielä ihan kirkkain silmin yrittää väittää että puuhasteluliiga kiinnostaa ihmisiä. Kyllä se niin on että Jokerit on se suurin ja kaunein, joka kiinnostaa ihmisiä eniten ja herättää vahvimmat tunteet niin omissa kuin vieraissakin. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei minulla ainakaan ole mitään ongelmaa myöntää, että Putin haluaa laajentaa KHL:llää.

Se on hyvä koska näet silloin todellisuuden.

Sitä en ymmärrä, miksi tämä on ilmeisesti jonkinlainen haitta tai uhka

Lainasit tekstiäni jossa kirjoitin laajentamisella "on helppo nähdä poliittisia ulottuvuuksia."

Toisin sanoen, myönnät että Putin laajentaa KHL:ää, mutta pidät laajentamisen yhdistämistä poliittiseen ulottuvuuteen samana kuin haitta ja uhka. Nehän eivät ole suinkaan merkitse samaa asiaa.

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta miksi joidenkin on niin vaikea myöntää Putinin KHL-yhteys?

Kuka on kiistänyt Putinin KHL-yhteyden?

Lähinnä tässä on kyse siitä minkä painoarvon millekin asialle haluaa antaa. Sinulle toki se tuntui olevan jo järkytys, että Jokereiden osaomistajat joutuivat jenkkien pakotelistalle, jonka he tekivät vailla mitään tarkoitustakaan kohdentaa Ukrainan kriisin todellisiin syyllisiin. Minusta Jokereiden yhteys Putiniin on suunnilleen yhtä läheinen kuin vaikkapa Kokoomus-puolueen on Silvio Berlusconiin. Kohtuu kaukaa haettuna pitäisin jos joku ei äänestäisi sen takia kokkareita, että sen veljespuolueen mies on tuollainen roisto. Tosin taitaahan se Putinkin olla kokkarien veljespuolueen mies. Taas yksi lisäsyy herkkähipiäisille boikotoida Kokoomusta.

Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itse ajattelen, että niin kauan, kun Suomen valtioneuvosto sitoutuu myymään aseita Saudi-Arabian diktatuurihallinnolle, on tämä KHL-kuvio kaikkinensa äärimmäisen mitätön asia. Jos kannattaa asevientiä Saudi-Arabiaan, mutta kannattaa KHL-Jokereiden kotipelien boikotointia poliittista syistä, niin sitten en todellakaan ymmärrä, miten kaksinaamainen maailmankuva ihmisellä on.

Ihmiset tekevät arvovalintoja, jonkun mielestä aseiden vienti Saudi-Arabiaan on hienoa koska se lisää työllisyyttä Suomessa, mutta toisaalta sitten protestoi venäläisten oligarkkien suunnitelmia Suomessa - tietyssä mielessä ymmärrettävää toimintaa jos arvottaa asiat eri tavalla ja näin päätyy ratkaisuun jonka mukaan venäläisiä täytyy boikotoida ja vastaavasti saudeja ei täydy.

Toisaalta on ihmisiä - kuten minä - joiden mielestä Saudi-Arabian kaltaiseen maahan ei tulisi viedä aseita, toisaalta kuten ei pitäisi Venäjällekään - jonne suomalaiset yhtiöt veivät Sotšin kisojen alla ammuksia ja ostajana toimi Venäjän valtion taholta FSB.

Teen tiettyjä arvovalintoja tapauksissa jotka koskettavat minua erityisesti, toisinaan jokin seura voi joutua väliaikaisesti boikottilistalleni - tällä hetkellä siellä on myös Red Wingsit, syynä ei kylläkään ole politiikka vaan se, että joukkue pelaa sellaista epäkiekkoa jota en voi hyväksyä. Vaikka tällä hetkellä tilanne on se, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä en tule vierailemaan Jokereiden kotipeleissä, niin kyseessä ei kuitenkaan ole mikään "ei koskaan"-boikotti vaan kyseessä on valinta joka liittyy olennaisella tapaa tämänhetkiseen tilanteeseen. Syksyllä tilanne voi olla toinen jos diplomatian keinoin on päästy ratkaisuun Ukrainassa.

En siis boikotoi Jokereita tai KHL:ää epämääräisen taloudenpidon vuoksi vaan boikotti kohdistuu olennaisella tapaa liigan poliittiseen kytkökseen. Vaikka en hyväksykään oligarkkien tapaa rikastua ja kerätä omaisuutta, se syy ei yksin ole riittävä boikotointiin vaan syyt ovat yhteiskunnallisempia ja poliittisempia - boikotin avulla voin näyttää välillisesti mielipiteeni Jokereiden omistajille heidän isäntänsä politiikanteosta. Naiivia, kyllä - mutta tietyissä asioissa katson, että on tehtävä sellaisia valintoja jotka pohjautuvat omaan moraalikäsitykseeni.

vlad.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisin sanoen, myönnät että Putin laajentaa KHL:ää, mutta pidät laajentamisen yhdistämistä poliittiseen ulottuvuuteen samana kuin haitta ja uhka. Nehän eivät ole suinkaan merkitse samaa asiaa.

Sitä voisi olettaa, että kun aletaan keskustelemaan Putinista KHL:n yhteydessä, niin se olisi jollain tavalla keskustelijalle merkittävää joko hyvässä tai pahassa. Minulle Putinin osuus KHL:n laajenemisessa ei ole merkittävää, eikä vaikuta yleiseen kiinnostukseen KHL:llää kohtaan. Tuntuu kuitenkin siltä, että monelle se on merkittävää ja koitan ymmärtää miksi.

Poliittisia ulottuvuuksia voi löytää mistä tahansa, vaikka liigasta tai lähikaupan elintarvikkeiden hinnoittelusta. Se, että KHL:ssä on poliittisia ulottuvuuksia, ei siis ole kovin uniikkia ja tuskin edes mainitsemisen arvoista, ellei pidä niitä poliittisia ulottuvuuksia jostain syystä erityisen merkittävinä.

Olen ymmärtänyt, että Venäjällä halutaan parantaa yhteisöllisyyttä eri alueiden välillä. Jos tämä tapahtuu jääkiekon kautta, niin mikäs sen hienompaa jääkiekkofanille? Ehkäpä tulevaisuudessa monella Jokerit-fanillakin on mahdollisuus tutustua venäläisiin / latvialaisiin / slovakeihin, / tsekkeihin / ukrainalaisiin faneihin yms. jääkiekon kautta? Tämä tuskin kuitenkaan vaikuttaa millään tavalla siihen, mitä mieltä jääkiekkofanit ovat vaikkapa Venäjän aggressiosta naapurivaltiota kohtaan?

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Yksi fakta on ja pysyy eli Venäjä tulee olemaan aina naapurimme. Valtio on käynyt aikamoisia myllerryksiä viimeisen sadan vuoden aikana ja tuskin kovin stabiilia siellä tulee olemaan lähitulevaisuudessakaan. KHL on kuitenkin mielestäni hyvä tapa lähentää välejä länteen urheilun avulla eikä sitä tarvitse ajatella, että se on yksin Venäjän poliittinen projekti. Homma voi hyvin toimia molempiin suuntiin ja kaikki kommunikointi on mielestäni hyvästä ja ehkä ymmärrys kulttuureista paranee molempiin suuntiin ainakin pidemmällä aikavälillä ja toivottavasti liigaan saadaan jatkossa lisääkin läntisiä joukkueita.

Mitä tulee Timchenkoon, niin hän on ollut jo pitkään aktiivinen urheilumies Suomessa ja sponsoroinut mm. Talin tennisturnausta yhtiönsä kautta ja muutenkin olen ymmärtänyt, että hän on urheilupiireissä pidetty mies. Varmaankaan kaikki bisnekset eivät kestä suomalaisin kriteerein valoa ja kytköksiä Putiniin epäilemättä on, mutta silti näillä tiedoilla itse en aio toistaiseksi ryhtyä mihinkään Jokerit-boikottiin. Riippuen vähän Timchenkon & Rotenbergien omista ulostuloista sekä Venäjän toimista tulevaisuudessa ei toki tämäkään ole pois suljettua. Jossain se raja menee jääkiekkofanituksenkin kanssa, olkoon seura kuinka rakas tahansa.

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olen omat argumenttini esittänyt nyt sen verran seikkaperäisesti ja saanut vastaukseksi asiat ja termit sotkevaa, seuraavissa viesteissä sotkemisen sivuuttavaa, epäjohdonmukaista ja minun sanomaani vääristelevää tilitystä, joten asian enempi käsittely kanssasi lienee todellakin tenniksen pelaamista seinää vastaan. Hei hei siis itsellesi. Uskallan väittää, että jos tässä väittelyssä joku on tyhmä, kyse ei ole minusta.

Luin koko väittelymme ja siihen nojaten väitteesi minun epäjohdonmukaisuudesta on uskomattoman naurettava. Käytännössä jokaisessa viestissäni toistan samat asiat kuin ensimmäisessä. Mutta koska ne eivät mene sinulle perille, niin ne ovat siis epäjohdonmukaisia?

Ja kun ollaan toistettu niin laitetaan pointtini vielä kerran pähkinänkuoreen. Mikään toki sinun kohdallasi ei viittaa siihen, että ymmärtäisit niitä tälläkään kertaa, mutta muille selvennykseksi.

-Minun mielestäni matseissa käyminen ei ole poliittinen kannanotto. Käy sitten kenen matsissa tahansa (BigRedCatin mielestä on, tai siis omien sanojensa mukaan ei ole, vaikka hän koko ajan sen puolesta argumentteja latookin tiskiin??? Tai siis Jokereiden matseissa käyminen tästä lähtien on, mutta muiden kohdalla sama logiikka ei päde... Johdonmukaista?)
-Jos haluaa kuitenkin ottaa poliittisesti kantaa esim. niin että ei käy matseissa, niin eikö näistä samoista syistä voisi pahoittaa mielensä myös muidenkin joukkueiden osalta. (Ilmeisesti ei voi, kuten ylemmässä esimerkissä todistetaan)
-Myös Suomessa harjoitetaan hämärää politiikkaa, johon myös monen urheiluseuran johtajat ja omistajat ovat kytköksissä. Mutta BigRedCatin mielestä pienemmässä mittakaavassa oleva kusettaminen ei ole vakavaa. Ja jos kusettaa vain vähän niin silloin on ihan ok???? Minun mielestäni taas molemmissa tapauksissa rötöstely on VÄÄRIN. Tietenkin mittakaava määrittää esim. rikoksen tapahtuessa rangaistuksen kovuuden, mutta silti molemmissa tapauksissa rikos on silti AINA VÄÄRIN.

Tuossa tämä pääpiirteittäin oli. Tämän perusteella BigRedCat oli sitä mieltä että olen tyhmä. Oikeastaan olen aika ylpeä tuosta oletuksesta tässä tapauksessa, koska kun sanoit sen, niin se todisti jotain aika ilmiselvää.

Hyvää kevättä kaikille ja toivottavasti isot sedät tekee fiksuja ratkaisuja maailmanrauhan kannalta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sitä voisi olettaa, että kun aletaan keskustelemaan Putinista KHL:n yhteydessä, niin se olisi jollain tavalla keskustelijalle merkittävää joko hyvässä tai pahassa.

Ihan puhdas arvaus mutta ennen Ukrainan ja Krimin kriisiä Putinin KHL-yhteydellä ei kaiketi kovin paljon ollut kenellekään merkitystä. Putinin johtama Venäjä teki muutama viikko sitten intervention Krimille, miehitti alueen ja järjesti länsimaiden laittomana pitämän kansanäänestyksen. Sen tuloksena Krim päätti liittyä Venäjään ja Venäjän duuma hyväksyi Krimin osaksi Venäjän federaatiota. Putin siis siirsi Euroopassa valtioiden rajoja tuosta vaan ja valloitti osan itsenäisestä Ukrainasta.

En mitenkään ole innostunut keskustelemaan tästä aiheesta joten jätän sen toivoen, että Jokerien siirtyminen KHL:ään ei enempää hajota Jokerien kannatuspohjaa eikä saa kannattajia toisiaan vastaan kun osa joko hyväksyy Putinin toimet tai ei niistä välitä ja osa tuomitsee ne ja näkee osin senkin takia KHL:n Jokerien vähittäisenä loppuna ainakin kannattamisen osalta.

Jatkossa kommentoin Jokerien KHL-rosteria ja toivon että blue linen hyvin piirtämä huono skenaario sen suhteen ei toteudu.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luin koko väittelymme...

Allaolevan selvityksesi perusteella puhut tässä paskaa ja rankasti.

Ja kun ollaan toistettu niin laitetaan pointtini vielä kerran pähkinänkuoreen. Mikään toki sinun kohdallasi ei viittaa siihen, että ymmärtäisit niitä tälläkään kertaa, mutta muille selvennykseksi.

Vähän surulliseksi vetää että ihan oikeasti tuo yhteenvetona kirjoittamasi on se mistä uskot olleen kyse. Onneksi uskon, että fiksut kirjoittavat jotka ovat itse lukeneet minunkin viestini, eivät tuota paskaa niele. Nyt viestisi luettuani ymmärrän kyllä jos et pidä esim. Putinin hallintoa sen kummempana pahana kuin Kokoomusta, sillä tekstissäsi on samoja piirteitä kuin naapurimme propagandassa.

En tiedä miksi alennut tuollaiseen kirjoitteluun. Kerrot minun pitäneen sinua tyhmänä lopputulemana. Itse viittasit tyhmyyteeni kaksi kertaa (ensin tyhmän esittäminen ja sitten "en ole enää varma esitätkö") ennen kuin sanoin, että jos tässä keskustelussa jompikumpi osapuoli on tyhmä, uskon etten se ole minä.

Noista ranskalaisista viivoista joka ikinen oli täysin puusilmäistä ja väärää tulkintaa, jossa yrität mustamaalata minut esittämällä asiat itsellesi suotuisasti ja minun argumenttini olkinukkeversioina jotka on mukavan helppo upottaa. Kaiken kunnioituksen ainakin minulta menetit moisella toiminnalla.

Toivottavasti opit joskus ajattelemaan vääryyksistä edes hieman syvällisemmin. Lapsenomaisen "VÄÄRIN ON VÄÄRIN" hokemisen sijaan (jonka varmaan kaikki allekirjoittavat, tosin toisen oikea on toisen väärä jne.) suosittelen ajattelemaan moisen ajattelun käytännönsovelluksia. Onko niitä? Ehkä sinusta on sitten ok odotella ase ohimolla kun poliisi jahtaa karkkivarasta eikä näin ollen kerkeä apuun, koska molemmat rikollisethan on tehneet VÄÄRIN, eikä näissä siksi mitään eroa ole. Tai vakaviin rikoksiin syyllistyneet pitäisi jättää tuomitsematta, koska kaikkia lieviin rikoksiin syyllistyneitäkään ei ole tuomittu. Sillä kyseessähän on vain rikoksia, jotka siis ovat väärin.

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roman Rotenberg taisi jossain sanoa, että heidän perheessä ollaan oltu pettyneitä siihen, että Arkadi ja Boris listalta löytyvät. Samassa yhteydessä taisi olla maininta, että tässä vaiheessa vielä ei halua kommentoida asiaa enempää, muuta kuin että tämä tilanne ei välittömästi vaikuta perheen bisneksiin Suomessa. Eli onko tulossa enempää kommentteja asiasta julkisuuteen vai näilläkö mennään?

Nyt kun tässä on ollut viime kesästä lähtien härdelli päällä monessa asiassa, ensin KHL-luvan kanssa sekoilu, sitten "saadaanko Liigassa pelata"-sekoilu ja kirskikaksi kakun päälle "miten voidaan pelata näin päin vittua?"-sekoilu, niin tässä vaiheessa olisi mielestäni ensiarvoisen tärkeää tuoda toimintaan läpinäkyvyyttä. Tämä sotku maailman tilanteen takia on laittanut jo osa-omistajien luotettavuuden melkoiseen testiin, varsinkin peruskatsojan silmissä. Ja joukkue kentällä kusi myös fanien päälle ja eihän se kivaa ollut. Itseeni tosin nuo edellä mainitutkaan asiat ei suoranaisesti vaikuta, koska olen joskus sanonut, että olen Jokeri hautaan asti ja se kyllä pitää. Mutta jotta tämä vuoden kestänyt kestosirkus tämän KHL-asian ympärillä ja kentällä saataisiin todellakin käännettyä positiiviseksi suhtautumiseksi fanien keskuudessa, KHL-huumasta puhumattakaan, niin nyt pitäisi olla mahdollisimman avoin. Siksi odotankin selkeää ulostuloa esim. Roman Rotenbergiltä, jossa hän kertoo miten vaikkapa pakotetilanne vaikuttaa meidän jengiin tai halliin, vai vaikuttaako mitenkään? Luottamuksen saaminen isoon yleisöön on tässä tilanteessa lähes pakko aloittaa tuosta. Suosittelisin tuota avoimuutta muuten tässä (sekä myös muissakin) tilanteessa myös seuramme pääomistajalle hieman aiempaa enemmän.

Mutta haluan korostaa, että mielestäni varsinkin Roman Rotenberg on ollut esimerkillisen avoin joukkueeseemme ja Hartwall Arenaan liittyvistä asioista julkisuudessa tähän mennessä. Varmasti osaksi siksi, että haluaa nimenomaan saada luottamuksen meihin jäyhiin ja varautuneisiin suomalaisiin kun tietty samalla tekee myös sillä "piilomarkkinointia". Onneksi hän tuntee suomalaiset tavat, kun on täällä ikänsä viettänyt. Toivotaan että tällaisessa vaikeassakin tilanteessa rehellinen avoimuus säilyy. Ennen kaikkea toivotaan, että tilanne yleisesti rauhoittuisi, jotta päästäisiin keskittymään itse asiaan.

Koska ainoa asia, joka itseäni tässä tilanteessa fanina huolestuttaa, on puhtaasti urheilullinen. Jos tämä tilanne vaikuttaa oleellisesti esim. joukkueen rakennukseen niin kyllä ei naurata jos KHL:ssä ollessamme etsitään vielä loppukesästä ykkösveskaa ja jouluna ykkössentteriä. Viime kesän puuhastelu joukkueen rakentamisessa oli todellakin tarpeeksi. Ei kiitos sitä enää.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun tässä on ollut viime kesästä lähtien härdelli päällä monessa asiassa, ensin KHL-luvan kanssa sekoilu, sitten "saadaanko Liigassa pelata"-sekoilu ja kirskikaksi kakun päälle "miten voidaan pelata näin päin vittua?"-sekoilu, niin tässä vaiheessa olisi mielestäni ensiarvoisen tärkeää tuoda toimintaan läpinäkyvyyttä.

Tuli tässä mieleen, että ei ole kyllä maailmassa toista urheiluorganisaatiota, joka on tarjonnut niin kovan maailmanluokan viihdettä kuin Jokerit. Siis ajatelkaa minkälaisia kummelihahmoja aina johtoportaasta pelaajistoon asti! Jos joku olisi kirjoittanut näistä hommista kirjan, niin sehän olisi mennyt ihan överiksi eikä kukaan olisi sellaista moskaa julkaissut, kun kokonaisuus olisi ollut niin epäuskottava.

Omistajaporras:
Gennadi "musta lista" Timtshenko
Roman "led-taulu" Rotenberg
Hjallis "nyt itkettää" Harkimo

Johtoporras:
Jarmo "dynastia" Kekäläinen
Jari "Jutin kaveri" Kurri
Janne "timantti" Vuorinen

Valmennus:
Tomi "pingviini" Lämsä
Tomek "parempi voittoprosentti" Valtonen
Pasi "ilmaveivi" Nurminen

Pelaajisto
Ossi "parkkipaikalla kulkee, muualla ei" Väänänen
Jere "paljas pakara" Karalahti
Jarkko "piilolinssit hukassa" Ruutu
Semir "rikollinen" Ben-Amor
Teuvo "ykkössentteri" Teräväinen

In association with:
Eteläpääty "me ei aleta" fanit
Timo "markkinointimies" Everi
Raimo "sä oot ihan poika vielä" Summanen
Ben "ykkössentteri" Eaves
Paavo "ooppera" Arhinmäki
Sauli "valtiomies" Niinistö
Vesa "puolueeton" Rantanen
Sanoma "kosto on suloinen" oy
Kalervo "Kulervo Kammola" Kummola

Joo, semmosta meillä.

Viimeksi muokattu:

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Valmennus:
Teemu "pingviini" Lämsä

Ei vittu tässähän se ratkesi, meillä on ollu väärä valmentaja koko syksyn! Ei ihmekkää, jos mikään ei onnistunu.

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Ei vittu tässähän se ratkesi, meillä on ollu väärä valmentaja koko syksyn! Ei ihmekkää, jos mikään ei onnistunu.
Meillä oli väärä valmentaja viimeiset kaksi vuotta. Keltanokat harvoin onnistuu, varsinkaan Jokereissa (sama pätee HIFKiin). Joukkueen tärkein paikka on VALMENTAJAlla. Se ryssittiin Jokereissa oikein urakalla, osan voi kaataa myös Kurrin niskaan, kun säästi ja tyytyi Valtoseen.

Suosikkijoukkue
TPS
Mulla oli viikonloppuna ilo viettää aikaa kahden ystäväni kanssa. Ovat molemmat helsinkiläisiä neljättäkymmenettä käyviä pitkän linjan jokerifaneja. Ovat kohtuuaktiivisesti yhä hallilla käyneitä, vaikka on perhettä ja työtä ynnä muuta. Ovat myös, no, jo ammattiensa puolesta yhteiskunnallisesti aika valveutuneita ja liberaaleja.

Tuli siinä puheeksi monen muun asian ohella Jokerien tilanne, KHL, Putin-kytkökset ja Ukraina. Molemmat olivat Hjallikselle joukkueen myynnistä ja liiganvaihdosta tosi tuohtuneita, ja sitä mieltä, että pennilläkään eivät halua Jokereita toimintaa jatkossa tukea. Syyt aika lailla täällä luetellut (en koko ketjua tosin lukenut): KHL:n yhteydet Venäjän johtoon ja oligarkkeihin, Venäjän politiikasta puhumattakaan.

Ehkä ovat vähemmistössä. Mutta sitä väkeä on, joille asioilla on väliä.

npc

Jäsen
... Niinistön sanoin, ihmisillä on taipumus tottua nopeasti vallitsevaan olotilaan, ja sen muuttumista pidetään mahdottomana tai ainakin hyvin epätodennäköisenä.
Hyvin on sanottu, oikeestaan ihan sama kuka näitä totuuksia laukoisi, sillä ei väliä. Vietnamilaiset tietänevät: oli mongoleja, Kiinan dynastioita, Ranskan siirtomaa-aikaa, japskeja ja jenkkejä/kommareita.

Jokeritkin: harkimoa, oligarkkia: nopeasti totutaan uuteen vallitsevaan tilaan, kuten uskollisimmat narrit ovat palstalla osoittaneet: "vittuku hyvä päästä tästä paskaliikasta helvettiin!"

Se on sinänsä juuri aivan sama minkä diktatuurin alla kulloinkin vapaasti mellastetaan, aina immeinen vetää siitä parhaat puolet esiin ja tottuu niihin.

Tietty on joitakin "vahvoja" sieluja jotka ei suostu, mutta niille nauretaan säälittävinä viherpiipertäjinä jotka sietävätkin saada isän kädestä kuulla kuinka pitää olla.

Vaikee mesta tää maailma.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy