John Madden

  • 200 720
  • 867

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
En ymmärrä ajatusta että Suomalaisen jääkiekkoseuran pitää lähteä siitä että tänne voidaan tulla kunnossa missä hyvänsä jos vaan on nimekäs pelaaja.
Ei varmasti kukaan olisi menettänyt kasvojaan jos olisi kysynyt esimerkiksi jotain harjoittelusta tai mikä on kunto.
Jos sitä ei kehtaa kysyä niin ehkä olisi paikalla itsetunnon kohotus.
New York Ranges on hyvä esimerkki siitä että kun vain nimen perusteella hankitaan miehiä niin mikä on lopputulos.

Tuo JHagin lause" Benysek HIFKin parhaana ulkomaalaisena oli helpoin eteenpäin kaupattava / saatettava pelaaja. Tietenkin hänestä luovuttiin, kun kukaan ei halua ostaa Vopatia tai Stathosia eikä tätänykyä Harkinsiakaan." on varmasti jatkossa legendakamaa.

Eli parhaasta piti luopua.Näinhän sitä menestyvää joukkuetta rakennetaan että luovutaan parhaasta.

Ja kyllä tässä myös sekoitettiin joukkuetta ja esimerkiksi hyvin toiminut kenttä Lennu-Harkins-Kuhta rikottiin ja koottiin uudestaan vasta Maddenin lähdön jälkeen.

Edelleen on Ollia ikävä sillä silloin oltaisiin tiedetty mitä saadaan.

Ja tietysti Hifk on ollut ahkera nyt syksyllä hankkimassa vahvituksia kun joukkue lähti puutteellisella miehityksellä liikkeelle.
JRuutu on silti ollut ainoana vastannut odotuksia.
Marek on tehnyt aika hyvin pisteitä mutta kun oma peli on -1 niin ei se oikein vastaa Nhl-staralle laitettuja odotuksia mutta silti annan Hifkin kiitosta Rudyn ja Marekin hankinnasta.
 
Viimeksi muokattu:

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Tähtipelaajat jakoon

Viestin lähetti blackhawk
Toki palkkakatto vähentäisi kilpailua pelaajista ja sitä kautta laskisi kaikkien pelaajien palkkatasoa jollakin aikavälillä, mutta pikkuseurat, jotka eivät nykyiselläänkään pääse lähellekään edes NHL:n vaatimaa palkkakattoa, ovat edelleen ongelmissa, ellei NHL kehitä systeemiä, jolla nämä pienten resurssien seurat saavat suuremman osuuden yhteisestä kakusta.

Et ole ilmeisesti ymmärtänyt niitä kaikkia positiivisia seurauksia, joita palkkakatolla on? Nashvillen ja muiden pienten markkina-alueiden tapauksessa palkkakatto näkyisi myönteisesti pelaajahankinnassa. Koska Rangersin, Wingsin ja Avalanchen kaltaiset tuhlaajat eivät voisi enää rohmuta omaan rosteriinsa läjän tähtipelaajia, nämä pelaajat jakaantuisivat tasaisemmin liigassa.

Palkkakatto leikkaisi siivet ahneilta staroilta, jotka juoksevat vain rahan perässä. Silloin on edessä tilanne, jossa he joutuisivat tinkimään ökypalkastaan päästäkseen johonkin tiettyyn joukkueeseen, tinkiä palkastaan päästäkseen ylipäätään pelaamaan tai jäädä kokonaan ilman sopimusta. Kuitenkin staratkin haluavat tottakai päästä pelaamaan ja silloin heille olisi PAKKO kelvata vaikkapa Nashville, Carolina tai Columbus. Tällöin pienemmät organisaatiot saisivat parempia pelaajia, joka periaatteessa merkitsisi niille parempaa urheilullista menestystä => enemmän yleisöä/medianäkyvyyttä => enemmän lippu/sponsorituloja. Eli palkkakaton takana on suht yksinkertaiset bisnesperiaatteet, joilla menestystä aletaan rakentaa.

Bettman puolusti palkkakattoa nimenomaan urheilullisesta näkökulmasta. Eli tähtipelaajia ei ainoastaan saataisi myös pieniin organisaatioihin, he todennäköisesti myös pysyisivät "pienessä" seurassaan pitempään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti mixu
Tuo JHagin lause" Benysek HIFKin parhaana ulkomaalaisena oli helpoin eteenpäin kaupattava / saatettava pelaaja. Tietenkin hänestä luovuttiin, kun kukaan ei halua ostaa Vopatia tai Stathosia eikä tätänykyä Harkinsiakaan." on varmasti jatkossa legendakamaa.

Kyseinen lause on täyttä 100% faktaa, koeta elää sen kanssa sinäkin. Missään en maininnut, että Benysekistä luopuminen oli hieno asia ja positiivinen juttu. Olisin pitänyt Benysekin ilman muuta joukkueessa ja omalla lähtölistallani on pitkään ollut kaksi nimeä: Stathos ja Vopat. Mutta reaalimaailmassa homma meni noin ja jos tulet onnelliseksi siitä, että totean Penan menetelleen huonosti tehdessään Vopatille, Stathosille ja Harkinsille aikoinaan diilit täksi kaudeksi, niin ole hyvä: Vopatille ja Stathosille ei olisi pitänyt tehdä diiliä tälle kaudelle, näytöt eivät riittäneet. Harkinsin dyykkaamista ei kukaan voinut tietää, paitsi sinun mielestäsi Penan tietenkin olisi pitänyt aavistaa se.

Koeta nyt oikeasti tajuta, että HIFKin oli luovuttava jokatapauksessa, vaikka lockout loppuisikin, yhdestä ulkomaalaisestaan: Stathos, Vopat, Benysek, Harkins. Syy: tarvitsemme maalivahdin ja mielellään hyökkääjänkin ja ulkomaisiakin on katsottava. Piste. Niin yksinkertaista se on ja vaikka pelillisesti Benysekin lähtö oli ikävää, olen tyytyväinen, että saimme edes taloudellista kompensaatiota. Omat joukkueenkokoamistaitosi ja -perusteesi ovat täyttä sohvaperunakamaa, ei se niin helppoa oikeasti ole.

Ollin perään itkemisesi alkaa saada lapsellisia piirteitä, koeta nyt iso mies tajuta sekin, että meistä kenelläkään ei ole kristallipalloa tulevaisuuden katsomista varten ja meistä kenelläkään ei ole minkäänlaisia edellytyksiä arvioida sitä, kuinka OJ olisi pelannut HIFKissä lockoutin aikana.

Ja että Lennu - Harkins - Kuhtakin mentiin hetkellisesti hajottamaan? On se Pena kaamea, vaikka Ara kai ketjut kokoaakin. Pitäisikö kauden aikana käytettävät ketjut päättää elokuussa ja hakata kivitaluun, joka sijoitetaan jäähallissa näkyvälle paikalle? Härreguud sentään! Jos se ihmemies-Ollisi olisi tullut tryoutille, hänellekin olisi pitänyt järkätä paikka ykkösketjusta. Ja silloinhan maaginen Lennu - Harkins - Kuhta olisi niin ikään pitänyt hajottaa. Mietipä sitä. Onneksi se muuten kasattiin uudestaan ja jos minä saisin päättää, Harkins ei saisi paikkaa edes avauskokoonpanossa, ykkösketjusta puhumattakaan.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Aamun Penat

Tämän päivän Hesarissa Pena kertoo IFK:lla olevan voimassa oleva sopimus Maddenin kanssa ja pitää tilannetta Maddenin kannalta kinkkisenä, jos työsulku jatkuukin. IFK:lla on tällöin "oikeus huudella karkurin perään".

Kanukin lähdön syy on Penalle edelleen arvoitus.

Täällä on moneen otteeseen sanottu Maddenin olleen vain ottelupalkalla, ilman sen kummempia diilejä. Näin olen itselleni antanut ymmärtää.

Ovatko nämä kaksi näkökulmaa jotenkin ristiriidassa keskenään?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Aamun Penat

Viestin lähetti aika epeli
Tämän päivän Hesarissa Pena kertoo IFK:lla olevan voimassa oleva sopimus Maddenin kanssa ja pitää tilannetta Maddenin kannalta kinkkisenä, jos työsulku jatkuukin. IFK:lla on tällöin "oikeus huudella karkurin perään".

Kanukin lähdön syy on Penalle edelleen arvoitus.

Täällä on moneen otteeseen sanottu Maddenin olleen vain ottelupalkalla, ilman sen kummempia diilejä. Näin olen itselleni antanut ymmärtää.

Ovatko nämä kaksi näkökulmaa jotenkin ristiriidassa keskenään?

Kannattaa kysyä mielummin tämän palstan todellisilta tietäjiltä kyllä he kertovat minkälainen sopimus Maddenilla on ja kun he sanovat että ottelukohtainen niin olkoon Pentti silloin hiljaa.

Mutta asiaan eli kun nyt tietää että sopimus ei ollut mikään ottelukohtainen niin Pentin toiminta saa paljon paremman näkökannan.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vahingonilohan se on paras ilo, mutta todella ikävä uutinen tämä oikeasti on. Kukapa tietää, mitkä tekijät ovat olleet vaikuttamassa - voivat olla hyviäkin syitä tai sitten vähän huonompia. Noin yleensä sitoumuksiin tavataan suhtautua melkoisen vakavasti, mutta monille pohjois-amerikkalaisille Euroopassa pelaaminen ei välttämättä ole kovin motivoivaa. Joukkue-urheilussa pelaajien hetken potentiaalin laskeminen on kerto- eikä yhteenlaskua ja yhtälö on yksinkertainen: taidot x kunto x motivaatio. Jos yksikin näistä on nollassa on sitä myös pelaajan kokonaisarvo joukkueelleen vaikka sitten selässä lukisi mitä tai edellisen kausien tilastot olisivat loistavat. Toisaalta esim. vähempi taitokin riittää, jos vain sydän ja keuhkot on mukana. Itsestäänselvää, mutta kumman paljon esim. MM-kisavalinnoissa hehkutetaan vain nimiä ja saavutuksia, eikä esim. puututa motivaatioon tai nykyhetken kuntoon...
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Viestin lähetti JHag
Tästä voi esimerkiksi TheG (hänkö se kyseli Isakssonin lähteistä?) saada suoran tiedon siihen, mistä olen jotakin kuullut.


En kysellyt. Sekoitat minut johonkin toiseen.


Kannattaa muistaa aina kaksi asiaa: 1) osa tämän palstan kirjoittajista on oikeassakin elämässä tekemisissä jääkiekon kanssa 2) jääkiekkobisnes ei ole normaalia liiketoimintaa salamyhkäisempää hypertietoturvallista toimintaa, ihmisethän sitä tekevät ja ihmiset tapaavat ihmisiä jne jne.


Heh, tekisi mieli sanoa vaikka mitä, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että: Ei paremmin voisi sanoa. Asia on juuri näin kuten kirjoitat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun tietojeni mukaan HIFK:lla ei ole A) koko loppukauden kattavaa ns. työsulkusopimusta John Maddenin kanssa ja B) HIFK ei vastaa John Maddenin koko vakuutusturvasta.

Jos kohta A on väärin, olen saanut sen suhteen väärää tietoa. Matikainenkaan ei tosin missään ole ilmoittanut, että Maddenin ja HIFK:n nykyinen sopimus sellaisenaan kestäisi koko loppukauden, jos NHL jää pelaamatta.

Matikainen totesi aamun hesarissa, että HIFK:lla on voimassa oleva sopimus Maddenin kanssa ja ihmetteli Maddenin lähtöä epäillen hänen olleen huonosti informoitu SM-liigan tasosta yms. Matikainen myös kertoi olleensa lähdöstä täysin ymmällään eikä ole saanut asiasta mitään uutta tietoa.

Kaiken kaikkiaan todella outo keitos Maddenilta ja hänen agentiltaan sekä tahoilta, jotka Maddenin Matikaiselle pakkomyivät vuodattamalla tietoa etukäteen julkisuuteen Maddenin kovasta halusta tulla HIFK:n paitaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol

Matikainen totesi aamun hesarissa, että HIFK:lla on voimassa oleva sopimus Maddenin kanssa ja ihmetteli Maddenin lähtöä epäillen hänen olleen huonosti informoitu SM-liigan tasosta yms. Matikainen myös kertoi olleensa lähdöstä täysin ymmällään eikä ole saanut asiasta mitään uutta tietoa.

Kaiken kaikkiaan todella outo keitos Maddenilta ja hänen agentiltaan sekä tahoilta, jotka Maddenin Matikaiselle pakkomyivät vuodattamalla tietoa etukäteen julkisuuteen Maddenin kovasta halusta tulla HIFK:n paitaan.

Molemmat kappaleesi ovat uskoakseni totta. Annoin itselleni kertoa riittävän luotettavalta taholta, että Madden oli yllättynyt SM-Liigan tasosta, eikä keskenkuntoisena viitsinyt jäädä nolaamaan itseään / ottaa loukkaantumisriskiä. NHL-pelaajia on infottu _mahdollisesta_ kauden aloittamisesta tammikuussa, muttei se ollut varsinainen syy Maddenin ohariin.

Oli outo keitos Maddenilta. Penaa tästä ei asiaperustein saa syntipukiksi. Hän teki, mitä piti. Madden sen sijaan jätti tuoreen paskan maun tempullaan. Vässykkä mikä vässykkä. Suorastaan tyhjä arpa. Pitäisi ammattimiehen osata käyttäytyä ammattimiehen tavoin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Matikainen totesi aamun hesarissa, että HIFK:lla on voimassa oleva sopimus Maddenin kanssa ja ihmetteli Maddenin lähtöä epäillen hänen olleen huonosti informoitu SM-liigan tasosta yms.
Eikö taso ollut kyllin riittävä???

No joo, kyllä nämä ulkomaiset NHL-avut ovat kuin suklaarasioita, ei todellakaan ikinä tiedä mitä saa. Mutta kaikenkaikkiaan Madden oli kyllä yksi kaikkien aikojen pahemmista pettymyksistä, kuulojuttujen mukaan kentällä ja faktojen perusteella sen ulkopuolellakin, siis odotusarvoon nähden. Toki pitää muistaa pelaamattomuuskin, mutta kaverin olisi pitänyt tietää mihin tulee, kun niin muka tuohon hienoon brändiin halusikin, tai sitten kaveri on tyhmäkin vielä. No, kaveri lähti ja oikeastaan se on niille HIFK:n pirulaisille ihan oikein...
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Mad Dog

Onpa mielenkiintoinen tapaus. Täytyy sanoa että oma arvostukseni näitä "staroja" kohtaan putosi lattiatasolle. Sanoisin että meillä kävi paska tsägä, niinkuin Pelicanseillakin. Muilla jengeillä kuten Ässillä (Williams), Ipalla (Stefan) yms, on käynyt parempi flaksi. Penaa ei missään nimessä voi tästä syyttää. Päinvastoin nostan olematonta hattuani. Iltiksessä Penaa antaa ymmärtää että vaikka lakko jatkuisikin, ei tällä Maddenin pojalla ole meidän jengiimme asiaa. Ihan oikein. Pysykööt poissa. Keskiviikkona tietänemme miten NHL-kauden käy. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun mikäli lakko jatkuu. Ei ne kaikki voi olla samanlaisia paskahousuja rapakon takana.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Mad Dog

Viestin lähetti Balderis
Onpa mielenkiintoinen tapaus. Täytyy sanoa että oma arvostukseni näitä "staroja" kohtaan putosi lattiatasolle. Sanoisin että meillä kävi paska tsägä, niinkuin Pelicanseillakin.

Puolustan Averyä edelleen sen verran, että hän pelasi 2 peliä Pelicansissa tehoin 3+0 ja otti 26 min jäähyjä. Avery oli ihan pelimies, näin hänet livenä Pelicans-HIFK ottelussa. Madden oli Suomessa ihan "hot dog"-kunnossa toisin kuin Avery.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti cobol
Minun tietojeni mukaan HIFK:lla ei ole A) koko loppukauden kattavaa ns. työsulkusopimusta John Maddenin kanssa ja B) HIFK ei vastaa John Maddenin koko vakuutusturvasta.

Jos kohta A on väärin, olen saanut sen suhteen väärää tietoa. Matikainenkaan ei tosin missään ole ilmoittanut, että Maddenin ja HIFK:n nykyinen sopimus sellaisenaan kestäisi koko loppukauden, jos NHL jää pelaamatta.

Juurikin näin. Joten voit mixu huoletta keskittyä Olli Jokisen toteutumatta jääneiden HIFK-pisteiden virtuaaliseen tehtailuun. Luultavasti helmikuussa saammekin kuulla totuuden siitä, miten hommat olisivat menneet, jos Pentti ei olisi luuseri ja jos OJ olisi tullut. Viimeistään helmikuun alussa voit kaivella myös helmitaulun esiin, lukaista SM-liigan ulkomaalaissäännöt ja todeta että 4 se oli ja on ollut koko ajan. Ihan lockoutista riippumatta. Silloin ehkä aukeaa Benysekin valitettava lähtökin. On kaverilla angstia ja pahaa oloa, kun ei olla niinkuin ennen Stubbin aikaan, jolloin mestaruudet paukkuivat ja jäähyiltiin. Nythän ei edes jäähyillä (ks. SM-liigan jäähytilasto). Katso myös NHL-pelaajien palkkatilasto ja saavutukset. Madden löytyy toistasataa sijaa korkeammalta kuin OJ ja näin tulee olemaan jatkossakin. 10v tästä eteenpäin Madden on edelleen NHL-legenda, OJ on joku suomalainen, joka pelasi aikoinaan NHL:ssä ok-tasoisesti yltäen oman tasonsa puitteissa pitkällekin. Mutta ei koskaan eikä ikinä Maddenin tasolle. Siinä syy, miksi tämäkin kortti kannatti katsoa. Ja kun sen sai katsotuksi vielä pienellä taloudellisella riskillä, niin vain Totaalinen Ääliö olisi jättänyt kokeilematta. Jumalauta jos mulle soittaa yhtäkkiä Pamela Anderson ja kysyy, että "Lähetkö poika nussimaan, oon just tullut Suomeen?", niin en kysele, että mikä on kondis, onko tissit vielä jees ja ei kai sulle oo tullut paljon painoa lisää? Mä annan siitä paikasta tryoutin ja itse asiassa olen jo taksissa. Jos se osoittautuu kaameaksi vosuksi, niin eihän siinä perkele mennyt kuin taksirahat. (Sitäpaitsi panisin silti, inhoan turhaa tuhlaamista)

Sopimus ei missään tapauksessa ollut / ole selvästi koko lockoutin kattava, mahdollisesti kauden mittainen paperi. Jos sellainen olisi, luuleeko joku, että Madden syyllistyisi avoimeen sopimusrikkoon ja agenttinsa sekä Matikainen katselisivat tyynesti vierestä? Matikainen ja Lehto eivät mumisisi "näitä sattuu, ikävää" -juttujaan, vaan lähettelisivät suu virneessä laskua perään. Vaikka SM-liiga onkin kaukana maailman toiseksi parhaan kiekkoliigan tasosta, ei tämä mikään Puolakaan sentään ole. Nimi pysyvän diilin paperissa suojaisi HIFKin taloudellisesti ja saisi Maddenille vähintäänkin kv. otteluiden pelikiellon. Joka tuskin häntä sinänsä heilauttaisi. Mutta siitä ei ole kysymys: Maddenilla oli / on toistaiseksi-diili optiolla jatkosta HIFKissä, mikäli pelipaikkana pysyy Eurooppa. Onko vaikea hiffata? Ja Madden eikä HIFK eivät kumpikaan edes tarjonneet pysyvää pahvia samantien. Nimenomaan siksi, että kun näin nopea kuvio syntyy, täytyy olla huolellinen.

Jos lockout jatkuu, olen satavarma, että Rechhit, Sakicit, Brodeurit ja kumppanit tulevat Eurooppaan (osa näistä Suomeenkin) samantyyppisillä diileillä. Katsokaa oikein huolella Eurooppaan siirtyneitä tähtipelaajia ja heidän pestiensä kestoa jo tänä syksynä. Löydätte selvän kaavan; vain ne, jotka todella tarvitsevat / haluavat sitovan ja pitkän diilin, sellaisen tekevät. Starat voivat heittää 3-5 ottelun keikkoja. Niinkuin Maddenkin heitti täällä. Ja oli siis huono, huonompi kuin luuli.

Penalle kenkää!
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hot Dog sitten otti ja lähti. Minusta aivan käsittämätöntä toimintaa, mutta toisaalta 'starat' ovat tällaisia. Taisi olla Suomi liian kylmä ja pimeä New Jerseyn valoihin tottuneelle miljonäärille.
Maalaisjärkeni ei tajua sitä, että jos lähdön syy on se, että NJD kutsui miehen kotiin, niin miksei sitä voitu sanoa. Hodari olisi voinut kertoa asian HIFK:lle itse, tai sitten Lehto. Mikä tässä olisi ollut niin vaikeaa ?
Toistaiseksi julkisuuteen saatujen tietojen valossa olen sitä mieltä, että hodarille tuli ns. kusi housuun ja jätkä häipyi, kun Suomessa ei ollutkaan kivaa.

Tosin kivaa oli hypettää ennakkoon. Miksei sitä saisi tehdä ? Täällä marisee muiden joukkueiden vahingoniloiset kannattajat HIFK-fanien valtavasta hypetyksestä. Perkele, mehän hypetämme, jos siltä tuntuu. Minun puolesta te siellä muualla saatte pysyä tuppisuuna ja vasta 10+10 tehojen (5 matsissa) jälkeen todeta viileästi asiantuntijatyyliin, että onpa kova vahvistus. Aivan mahtilätkäguruja te olette.
 

JanJ

Jäsen
Matikaisen mukaan New Jerseyn kaksinkertaisen Stanley Cup -voittajan sopimus HIFK:n kanssa ei ole ottelukohtainen, vaan kattaa NHL:n työsulun ajan.

Sanoo Iltalehti.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti JHag
Jumalauta jos mulle soittaa yhtäkkiä Pamela Anderson ja kysyy, että "Lähetkö poika nussimaan, oon just tullut Suomeen?", niin en kysele, että mikä on kondis, onko tissit vielä jees ja ei kai sulle oo tullut paljon painoa lisää? Mä annan siitä paikasta tryoutin ja itse asiassa olen jo taksissa. Jos se osoittautuu kaameaksi vosuksi, niin eihän siinä perkele mennyt kuin taksirahat. (Sitäpaitsi panisin silti, inhoan turhaa tuhlaamista)

Kyllä lahjahevosen "suuhun" olisi pitänyt tässäkin tapauksessa katsoa: Anderson on kuolettavan luokan hepatiittipotilas.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ettei näissä rintamakarkureissa nyt olisi kyse "NHL:n kirjoittamattomista säännöistä". Vai vievätkö agentit suomalaisia TJ:ia kuin pässiä narussa. Sopimuksissa lukee varmaan pienellä präntillä: "..pelaaja voi purkaa sopimuksen milloin vain lähtemällä maasta".

Kuitenkin seuraava todennäköisesti pitää paikkansa:
Maddenilla oli / on toistaiseksi-diili optiolla jatkosta HIFKissä, mikäli pelipaikkana pysyy HIFK.

Ja Malone palaa Bluesiin paranneltuaan nivusensa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti JanJ
Sanoo Iltalehti.

Mä antaudun! Uskotaan sitten. Iltalehtihän kertoi 2 viikkoa ennen Summasen potkuja, että "Summanen ei lähde, Jääkiekkoliitto haluaa huhukierteelle lopun". Onneksi se valitsi areenakseen Iltalehden.

Muita Iltalehti-klassikoita:

-Bluesin ongelmien syynä ei ole Christian Ruutun persoona
-Suomen keihäsmiehistö on turhanpäiväisten riitojen ja klikkien jälkeen erinomaisessa iskussa, olemme edelleen keihäsmaa! (juuri ennen Ateenaa)

etc etc.

Mutta uskottava se on, kuka tahansa sopparin tehnyt kaveri voi haistattaa vitut sille ja painua muualle. Ilman että työnantaja nostaa sen kummempaa meteliä. Kyllä mä tiesin, että Suomi on ryömivä kansakunta, mutta että näin rähmällään...?

Pressiboxi: En mä sille paljaalla antais tietenkään, sehän on ollut patjana Mötley Cruen keikkareissuillakin.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Mä antaudun!
Ei kannata.
Siksi tuohon quoteen ei uskaltanut laittaa mitään muuta mainintaa kuin lähteen. Iltalehti kun ei ole niitä parhaita lähteitä.

Siteerataan siinä sentään Penttiä, mutta lausunto voi olla kolmen vuoden takaa ja eri asiayhteydestä.

Soppa hämmentyy, mutta faktaa on se että Madden lähti ilman HIFKin sen kummempaa lupaa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti JHag
Mä antaudun! Uskotaan sitten.
Samaa väittää myös Ilta-Sanomat: IFK:lla oli soppari Maddenin kanssa työsulun loppumiseen saakka. Tästä Pena puhui Hesarinkin haastattelussa kun mainitsi joukkuejohdon olleen valmis antamaan Maddenin rauhassa kuntoutua, jotta on parhaimmillaan kevään ratkaisupeleissä.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuli,meni,tuli,meni!Mitähän ihmeen määkimistä siinä enää on?
Kovaa vauhtiahan svedujen sekä käkikellojen maasta alkaa äijät pakkaamaan
laukkujaan ja sommitella uusia kuvioita kohtikevättä.
Madden oli selvästi keskenkiloinen ja poistui jäältä lievästi pettyneenä itseensä piste..Ainoa mikä tässä kiinnostaa on (ns.varauduttu kuvio),kun ja jos NHL lakko loppuu, keitä meillä on ilo nähdä.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Isaksson jätti aika oleellisia seikkoja kertomatta. Maddenin sopimus IFK:n kanssa poikkesi monen muun työsulkusopimuspelaajan sopimuksesta suomalaisseuran kanssa. Maddenin sopimuksessa ei sovittu siitä, että Madden pelaa Suomessa työsulun loppuun.

Ilmeisesti sinullekin on nyt selvinnyt, etten jättänyt mitään oleellista kertomatta. Asiat menivät juuri kuten sunnuntaiaamuna kirjoitin. Ja mieskin oli silloin viellä maassa, kuten väitin, vaikka sekä Ara, HIFK.FI ja mediat väittivätkin toista. Sen vahvistaa tänään IL:ssä mm. Lehto.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti aika epeli
Samaa väittää myös Ilta-Sanomat: IFK:lla oli soppari Maddenin kanssa työsulun loppumiseen saakka. Tästä Pena puhui Hesarinkin haastattelussa kun mainitsi joukkuejohdon olleen valmis antamaan Maddenin rauhassa kuntoutua, jotta on parhaimmillaan kevään ratkaisupeleissä.

Tää on nyt mennyt jo hieman semanttiseksi väittelyksi, jolla ei ole kauheastikaan merkitystä lopputuloksen kannalta. Madden has left the building. Mutta tietenkin Pentti sanoo näin, HIFKin ja Maddenin väliset sopimukset eivät varsinaisesti kuulu muille kuin näille tahoille. Sanoihan Kummolakin ensin, että Niinimaa lähti "ennalta vähän sovitun kuvion" mukaisesti yrittäessään paikata tilannetta radiohaastattelussa ensi hätään. Edelleen järkeä käteen vaan; Madden olisi syyllistynyt rankkaan sopimusrikkoon lähtiessään ilman lupaa sopimuksen alaisena pelaajana. Ja silloin Matikaisella olisi muutakin tekemistä kuin pyöritellä peukaloitaan suhteellisen neuvottomana. Silloin Penalla olisi kivaa, sillä kompensaatiota olisi lupa odottaa. En epäile hetkeäkään, etteikö kummankin osapuolen tavoitteena ja tarkoituksena olisi ollut koko lockoutin aikainen diili mahdollisesti kevääseen asti. En epäile sitäkään, etteikö lähtö tullut ihan puun takaa kuitenkin.

Se, että kuka maksaisi Maddenin vakuutuksen ja missä suhteessa, esim pelaaja / seura, on täysin irrelevanttia siinä tapauksessa, että pelaaja ei olisi saanut haluamaansa vakuutusturvaa ollenkaan. Tätä on väläytetty yhtenä mahdollisuutena. Joten eipä olisi ollut paljon maksettavaakaan. Tähtien sopimukset ovat erilaisia kuin rivimiesten. Näin jokaisessa lajissa. Tietääkseni yhtäkään pelaajaa (isoa nimeä) ei signata Barcelonaan Figon jälkeen ilman klausuulia, joka käytännössä poissulkee siirtomahdollisuuden Realiin. Jos Joonas Kolkka saisi diilin Barcelonaan, ketään ei paskaakaan kiinnostaisi, minne hän mahdollisesti siirtyisi sieltä.

(edit: fiilausta)
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Isaksson
Ilmeisesti sinullekin on nyt selvinnyt, etten jättänyt mitään oleellista kertomatta. Asiat menivät juuri kuten sunnuntaiaamuna kirjoitin. Ja mieskin oli silloin viellä maassa, kuten väitin, vaikka sekä Ara, HIFK.FI ja mediat väittivätkin toista. Sen vahvistaa tänään IL:ssä mm. Lehto.
Meni asiat miten tahansa, niin olisi Madden tai Lehto voineet asiat hieman korrektimmin hoitaa. Lähinnä Madden. Puhutaan kuitenkin ammattilaisesta. Miehestä olisi jäänyt huomattavasti parempi maku faneille, jos hän olisi tuon Tappara-ottelun pelannut. Jos NHL-kausi alkaa, niin fanit olisivat jääneet vain harmittelemaan, kun eivät nähneet loistokunnossa olevaa Maddenia keväällä. Nyt miehestä jäi paska maku sekä fanien että IFK:n organisaation suuhun. Eli en yhtään ihmettele aikasempia kommentteja näillä sivuilla.

Täytyy sanoa, että tämän syksyn aikana arvostus pohjois-amerikkalaisia kiekkoilijoita kohtaan on laskenut. Olen pitänyt heitä 100%:ina ammattilaisina, mutta mitä vielä. Samanlaisia diivoja kuin nuo monet itä-eurooppalaisetkin kiekkoilijat useimmiten. Poikkeuksiahan tietysti löytyy aina, eikä tätäkään asiaa voi yleistää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös