Johan Pennerborn JYPin päävalmentajana

• 81 529
  • 704

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, EV Zug & Detroit Red Wings
Eikös Velstu ollut yksi kandidaateista ihan loppumetreille asti?

Menee jo offtopicin puolelle, mutta nykyinen Veltsu olisi ihan jo CV:nkin puolesta pyyhkinyt Pennellä lattiaa.
Olisi todellakin mielenkiintoista tietää ketä muitakin kandidaatteja oli ja miksi Viitanen & Seppänen päätyi juuri Pennerborniin. Tällä hetkellä Pennerborn näyttää floppivalinnalta etenkin jos siellä on Veltsu ollut vaihtoehtona.

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En edes muista että mistä lähti tämä juttu, että pitäisi olla ruotsalainen valmentaja. Seppäseltä joo, mutta minkälaisessa tilanteessa siitä puhuttiin? Oliko se ihan oikeasti tärkeää, että on ruotsalainen?

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Vanha kunnon ankka...mitäs jos asia onkin miltä se näyttää?

Todella pitkälle meni päävalmentajan löytäminen ja ilmoittaminen.

Mitäs jos ei vaan kukaan halunnut ottaa pestiä vastaan heistä joiden kanssa keskusteltiin?

Mitäs jos ei ollut rahaa maksaa heille, jotka pyysivät enemmän?

Mitäs jos ei ollut paljoa vaihtoehtoja enää ja alkoi olemaan kiire?

Pennerborn.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Yksittäisiä pelejä voitetaan hyökkäämällä. Mestaruudet puolustamalla. Tämä vanha viisaus lienee myös ylsi syy nykyiseen rämpimiseen ja toisaalta myös siihen miksi Rautakorven aikana kamppailtiin voitosta lähes joka pelissä ja nyt ei.

En tiedä, kultaako aika muistot vai mitä, mutta muutamaan vuoteen ei ole juuri kamppailtu yhtään mistään liigassa, oli penkin päässä kuka tahansa. Toki jos haluaa laittaa unelmaa nimellä Rautakorpi niin mikäs siinä. Hänen kahdella tai puolellatoista kaudella ei kamppailtu yhtään paremmin lähes joka pelissä ja tulos sen kertoi lahjomattomasti.

JYP näyttää vastaan tulijalta koska on vastaan tulija ja se ei johdu nimistä rosterissa tai penkin päässä, vaan on sen tulema mikä hukattiin, kun ei maltettu kehittää. Muuta tietä ei ole, kun ottaa turpaan niin kauan kun pitää ottaa. Vaihtamalla ja nimiä tuijottamalla ei synny yhtään mitään.

Minä veikkaan, että vaikka hyviä juttuja olisikin tulilla, niin näkymä tähän kauteen on: ei tulosta ja sille ei mitään voi. JYP kaivoi kuoppansa itse ja makaa siellä niin kauan, kun kärsivällisyys riittää itsensä ylös kampeamaan.

Nyt olis Veltsulle sankarinviittaa tarjolla. Vahva intuitio sanoo että pian siellä tuttu naama vääntelee penkin takana. Vaikka hiustyyli on sama kuin ennen niin valmentajana on kokeneempi ja varmasti tieto-taitoa on tullut lisää. Vanha veltsu on steroids.

Jos penneponne näkee Jyväskylässä joulun niin minä olen joulupukki.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, hieman erikoisena kyllä tuon Pulkkisen penkitykstä pidän.
3.37 jäi Pulkkisen peliajaksi, siltä pohjalta penkitettiin. Itse en muista Pulkkisen pelistä kuin tuon yhden hyvän maalipaikan minkä järjesti. Ei taida Pulu kuulua Pennen suosikeihin. En ihmettelisi yhtään, jos ei pelaa huomenna.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
3.37 jäi Pulkkisen peliajaksi, siltä pohjalta penkitettiin. Itse en muista Pulkkisen pelistä kuin tuon yhden hyvän maalipaikan minkä järjesti. Ei taida Pulu kuulua Pennen suosikeihin. En ihmettelisi yhtään, jos ei pelaa huomenna.

Kyllä se siinä veteli minusta kohtuu laiskasti ja riskaabelisti koko alkupelin, tuo yksi suonenveto hyökkäyspäässä ei juuri vakuuttanut. Joskus on ok, että penkki kutsuu, jos tekeminen on vajaata, toivottavasti pelaaja osaa siihen suhtautua oikein.

Olisi huolestuttavaa, jos kiekkojoukkuetta vedettäisiin suosikki, ei suosikki pohjalta, mutta jos vedetään asenteella, että nimi ei paina vaan pelin vaatimus, niin ollaan hyvässä linjassa.

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Johan totesi " Pelaamme paremmin harjoituksissa, kuin peleissä ja minulle on paljon kysymysmerkkejä, jotka on selvitettävä nopeasti." Muut saa analysoida, mikä juurisyy tästä ilmenee.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime yönä näin unta, että olin katsomassa JYPin harjoituksia. Seppänen tuli kutsumaan Pennerbornin toimistoonsa ja Pennerborn tuhahti että "mitä nyt taas". Ajattelin että nyt se alkaa, Pennerborn saa kenkää. Toivotaan että ei ole enneuni.

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pulkkinen on yks mun suosikki pelaajia joukkueesta, mutta sen verran ehkä nyt puolustan Pennerbornia tässä Pulkkisen viltityksessä, että uskon, että viltitys ei pelkästään johtunut eilisen pelin kiekon menetyksestä vaan siihen on muitakin syitä, olen nyt viime aikoina käynyt aika monet treenit katsomassa ja täytyy rehellisyyden nimissä sanoa, että omaan silmään Pulkkisen tekeminen niissä treeneissä on ollut aika laiskaa ja uskon, että se myös painoi tuossa asiassa.

Jágrmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vähän voisi ehkä heittää kritiikkiä myös sinne jypin junioripuolelle, jos yhdellä sun toisella "huippulupauksella" on asenteen kanssa ongelmia. En tiedä sitten onko annettu vähän liikaa vapauksia pelaamisessa ja kohdeltu silkkihansikkain.

Vargallekkaan ei Huovilan lisäksi mitä ilmeisemmin ole mestis ollut täysin omalle arvolle sopiva paikka.

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän voisi ehkä heittää kritiikkiä myös sinne jypin junioripuolelle, jos yhdellä sun toisella "huippulupauksella" on asenteen kanssa ongelmia. En tiedä sitten onko annettu vähän liikaa vapauksia pelaamisessa ja kohdeltu silkkihansikkain.

Vargallekkaan ei Huovilan lisäksi mitä ilmeisemmin ole mestis ollut täysin omalle arvolle sopiva paikka.
Tosiaan nämä ”huippulupaukset” ovat pistäneet tuulemaan Mestiksessä. Huovila 4 otteluun kiikareilla ja Varga 10 otteluun 1+3 ja molemmat tukevasti pakkasella. Peliajasta ei ole homma jäänyt kiinni. Eli ei muuta kuin Liigaan lisää peliaikaa kun on noin kovat näytöt tiskissä? Vai pitäisikö sitä jossain miesten sarjassa kunnon näytöt ensin antaa?

Nämä ovat tyyppiesimerkkejä siitä, että me itse kuvitellaan meidän pelaajista liikoja. Ja sitten ihmetellään kun ei pärjätä.

Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti

Sopisi valmennuksen perseily linjaan. Siellä Perssonit, Liikoset ja Tumanovsit vetää ihan vihkoon jatkuvasti, niin sitten Pulu penkitetään yhden siniviivaan päättyneet kiekonmenetyksen takia. Kuitenkin teki taas yhden erittäin hienon nousun maalille ja loi itse kaksi maalipaikkaa. Näitä ei kovin monelta muulta näe.

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Johan totesi " Pelaamme paremmin harjoituksissa, kuin peleissä ja minulle on paljon kysymysmerkkejä, jotka on selvitettävä nopeasti." Muut saa analysoida, mikä juurisyy tästä ilmenee.

Aika hämmentävää että vuosikymmenet valmentajana toiminut kaveri ei ymmärrä harjoitusten ja pelien välistä eroa suoritusympäristönä. Kyllähän Roobakin painoi viime kaudella treeneissä kiekkoa reppuun, mutta peleistä ei sitten tullut mitään.

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan suurjoukkue Jyp
Aika hämmentävää että vuosikymmenet valmentajana toiminut kaveri ei ymmärrä harjoitusten ja pelien välistä eroa suoritusympäristönä. Kyllähän Roobakin painoi viime kaudella treeneissä kiekkoa reppuun, mutta peleistä ei sitten tullut mitään.
Veikkaisin, että herra miettii, että miksi ei saada vietyä harjoituksista peliin niitä kaikkia asioita, mitä tehdään. En tiedä, toivottavasti saisi tehtyä tohon jotain. Tuleeko pelissä paniikki päälle heti? Harjoituksissa tiedetään, että ei ole väliä, jos tulee pieni virhe, niin pystytään pelaamaan siellä oikein, mutta pelissä aletaan panikoimaan? Kysymyksiä paljon

Kyllä kun tota peliä eilen katsoi, niin voisi kirjoittaa pitkän kirjan, että mikä pelissä mättää. Nimenomaan omanpään pelissä. Ei niinkään hyökkäyksessä, kun ne pienet hetket mitä päästään hyökkäämään, on se ihan hyvää, vaikka siinäkin parantamista on.

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti

Aika hämmentävä kommentti. Mitäköhän tässä oikein valmennuksen suunnalta haetaan? Jos valmennus ei ymmärrä harkkojen ja pelejen eroa, niin ei voi paljon odottaa.

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika hämmentävä kommentti. Mitäköhän tässä oikein valmennuksen suunnalta haetaan? Jos valmennus ei ymmärrä harkkojen ja pelejen eroa, niin ei voi paljon odottaa.
No eihän tällä foorumillakaan sitä ymmärretä täysin, että siellä on vastustaja kentällä joka piru vie tekee kaikkensa estääkseen meitä voittamasta.

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vanha kunnon ankka...mitäs jos asia onkin miltä se näyttää?

Todella pitkälle meni päävalmentajan löytäminen ja ilmoittaminen.

Mitäs jos ei vaan kukaan halunnut ottaa pestiä vastaan heistä joiden kanssa keskusteltiin?

Mitäs jos ei ollut rahaa maksaa heille, jotka pyysivät enemmän?

Mitäs jos ei ollut paljoa vaihtoehtoja enää ja alkoi olemaan kiire?

Pennerborn.
Mulla on hyvin samankaltaiset aavistukset. Se ei vaikuttanut silloin hyvältä, ja juuri nyt näyttäisi siltä, että kehno ankka kävi.

Kieltämättä eilinen matsi oli todella surullista katseltavaa. Ok etenkin pakistossa on vajavaisuutta rankastikin, mutta ei nyt koko viisikon pitäisi olla koko ajan jäljessä kun Lukko vähän kiekottelee. JYP näytti aivan kuin meidän harrastelätkäjoukkueelta, kun tulee vähänkin kovempi vastus: kaikki on kaksi metriä jäljessä, kun kukaan ei oikein tiedä missä omat jätkät menee ja missä itse silloin pitäisi mennä. Sitten kun saadaan kiekko niin yksilötaidoilla saatetaan joskus saada maali/paikka. Erona on lähinnä vain se, että me maksetaan pelaamisesta.

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on hyvin samankaltaiset aavistukset. Se ei vaikuttanut silloin hyvältä, ja juuri nyt näyttäisi siltä, että kehno ankka kävi.

Kieltämättä eilinen matsi oli todella surullista katseltavaa. Ok etenkin pakistossa on vajavaisuutta rankastikin, mutta ei nyt koko viisikon pitäisi olla koko ajan jäljessä kun Lukko vähän kiekottelee. JYP näytti aivan kuin meidän harrastelätkäjoukkueelta, kun tulee vähänkin kovempi vastus: kaikki on kaksi metriä jäljessä, kun kukaan ei oikein tiedä missä omat jätkät menee ja missä itse silloin pitäisi mennä. Sitten kun saadaan kiekko niin yksilötaidoilla saatetaan joskus saada maali/paikka. Erona on lähinnä vain se, että me maksetaan pelaamisesta.
Mutta kun Rautakorpi case oli ja huhut lähtivät liikkeelle, niin silloin tuli esiin, että Seppänen olisi halunnut ruotsalaisen valmentajan. No nyt se on, eli tuskin ihan noinkaan menee, että otettiin se, kuka suostui tulemaan.

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Kiinnitin samaan huomiota. Johan taisi sanoa sanatarkasti ”itseasiassa ajattelen että olemme parempia harjoituksissa”. Väkisin haluaa kysyä vastaan, määrittele parempi. Tarkoittaako se että olette valmiita, läsnä, annatte kaikkenne, olette rennompia?

Jos oman porukan kesken harjoitellaan pelitavallisia juttuja, mukautuuko se porukka ajatuksen ja tekojen tasolla harjotteisiin. Seuraavan päivän vastustaja voi reagoida hyökkäysiin lähtöön toisin. Voisiko se johtaa siihen että ollaan huonompia pelissä?

Jos taas ei olla valmiita jne. on ymmärrettävää, että pää on täynnä kysymysmerkkejä.

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mutta kun Rautakorpi case oli ja huhut lähtivät liikkeelle, niin silloin tuli esiin, että Seppänen olisi halunnut ruotsalaisen valmentajan. No nyt se on, eli tuskin ihan noinkaan menee, että otettiin se, kuka suostui tulemaan.
Voihan se olla, tosin eikös silloin ollut huhuja, että oli toinenkin ruotsalainen valmentaja tähtäimessä ja jota itse asiassa ensisijaisesti haviteltiin, mutta ei sitten jäänyt haaviin?

No niin tai näin, Penni jäi käteen kun Euro olisi tarvittu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy