Johan Motin, HIFK

  • 130 988
  • 803

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan käsittämättömän hyvä pelaaja roolissaan! Ikonisia IFK-pelajia on tullut vastaan tässä elinkautis- IFK-"urallani" lukuisia, mutta ensimmäinen sellainen omaan makuun, jolta ei odota pelien ratkaisua tai tähdistökentälliseen kuulumista, vaan jotain sellaista samaan paketiin kuuluvaa ja jo kauan kadonnutta kuin uskollisuus, luotettavuus, brändi, asenne ja tyyli. Jumankauta joka kerta kun tää äijä on kentällä, on filis, että "tätä IFK:n fanitukselta hain" ja joka kerta kun hän on poissa: "miten jengi voi pärjätä ilman..?"
Mulle tää ukko on henk.koht. kapteeniainesta ensi kauden joukkueeseen ja yksi niistä syistä raahautua hallille ja antaa standing ovasionit, kun jäälle saapuu. Ihan helvetin tärkeä ja hieno jääkiekkoilija IFK:lle!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Ja mun mielestä absurdia, jollei Pelsun kaveri saa tuosta vähintään viittä peliä bannia. Kun muistaa mistä JM sai Turussa banninsa niin tuosta pitää paukkua se viisi peliä minimissäään.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mitenkään mahdotonta, että Motin pelaisi koko loppu-uransa IFKssa. Koska mitään pelaajan tasoa laskevia loukkaantumisia ei Johanille satu. This man is made of steel.

Ellei sitten lasten kouluasiat jossain vaiheessa aja perhettä Ruotsiin.

Mutta voisiko jopa olla, että Motinin lapset osaavat suomea kun ovat täällä aika pitkälti kasvaneet?

Ei tätä maailman helpointa kieltä tosin itsestään opi jos käy ruotsinkielisessä tarhassa/koulussa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- - Ellei sitten lasten kouluasiat jossain vaiheessa aja perhettä Ruotsiin.

Mutta voisiko jopa olla, että Motinin lapset osaavat suomea kun ovat täällä aika pitkälti kasvaneet?

Ei tätä maailman helpointa kieltä tosin itsestään opi jos käy ruotsinkielisessä tarhassa/koulussa.
Ihminen voi elää ihan hyvän elämän Helsingissä myös ruotsinkielisenä, lita på mig.

Itse asiassa luulen, että Motinin perhe on tämän jo havainnut, eikä heillä ole kiire pois. Eikös se Johan todennut, ettei hän suostu lähtemään täältä ilman mestaruutta!
 

Incognito

Jäsen
Ihminen voi elää ihan hyvän elämän Helsingissä myös ruotsinkielisenä, lita på mig.

Itse asiassa luulen, että Motinin perhe on tämän jo havainnut, eikä heillä ole kiire pois. Eikös se Johan todennut, ettei hän suostu lähtemään täältä ilman mestaruutta!

Tuleeko samanlainen uran lopetus, kuin Lehtosen Pepellä?

Hieno homma, että arvostus tätä pelaajaa kohtaan on nousussa. Vähän eri kaliiperin oman pään luuta, kuin liian moni viime vuosina.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihminen voi elää ihan hyvän elämän Helsingissä myös ruotsinkielisenä, lita på mig.

Itse asiassa luulen, että Motinin perhe on tämän jo havainnut, eikä heillä ole kiire pois. Eikös se Johan todennut, ettei hän suostu lähtemään täältä ilman mestaruutta!

Muuttinilla muutenkin vain yksi - vajaa kolmevuotias muksu, joka on kuitenkin syntynyt Stadissa. Joten tuskin siellä enää mitään kulttuurishokkia on päällä nyt tai tulevaisuudessa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Johan on sanansa mittainen mies, niin Gordie Howen ennätys pisimmästä urasta voi tosissaan olla uhattuna.
Motinille jos pysyy kasassa kerääntyy runkosarjan lopuksi 267 matsia. Ensi kaudella olisi tarjolla rajapyykkiä ja kolmatta tähteä hihaan. Nykyisestä rosterista ei muuten ole enempää pelejä kuin Åstenilla (427).
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Motinille jos pysyy kasassa kerääntyy runkosarjan lopuksi 267 matsia.

Jo tällä hetkellä on ulkkarien ottelumäärissä punaisissa jäänyt Corey Elkins taakse (223). Sitten vaan Boykon lukemia tavoittelemaan, 476.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä pakki kyllä mutta ei kyllä yhtään ymmärrä oman terveytensä puolesta, miksi vitussa kyykkää juuri ennen kun kun huomaa että taklaus tulee? 2 minuuttien olisi riittänyt hyvin tuosta. Siis pelicans-pelissä.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä pakki kyllä mutta ei kyllä yhtään ymmärrä oman terveytensä puolesta, miksi vitussa kyykkää juuri ennen kun kun huomaa että taklaus tulee? 2 minuuttien olisi riittänyt hyvin tuosta. Siis pelicans-pelissä.

Eikös sun pitäisi olla keräämässä teidän kakkosketjua yöelämästä jotta saatte seuraavaan matsiin rosterin kasaan?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuttinilla muutenkin vain yksi - vajaa kolmevuotias muksu, joka on kuitenkin syntynyt Stadissa. Joten tuskin siellä enää mitään kulttuurishokkia on päällä nyt tai tulevaisuudessa.

Ei kai lapsi Stadissa ole syntynyt, kun 19-20 kausi jäi kesken maaliskuussa ja poika on muistaakseni toukokuussa syntynyt, mutta eipä sillä ole mitään merkitystäkään. Poika puhuu vain ruotsia, mutta eipä silläkään ole merkitystä, koska kyllä se kieli tarttuu, jos sille altistuu ja kunhan oppii ensin puhumaan jotain kieltä kunnolla, kommunikointi sanallisesti onnistuu paremmin myös sillä vieraammalla kielellä. Motinit eivät ymmärtääkseni ole jäämässä uran päättymisen jälkeen Suomeen, mutta eipä silläkään ole merkitystä, koska urakaan ei ole vielä päättymässä. Ja elämässä ehtii tapahtua seuraavien vuosien aikana vaikka ja mitä ja mielikin voi muuttua. Ja kuten mutsi nuoruudessani tapasi sanoa, kotiin voi aina palata.

Tv-kuvan perusteella Motin nähdäkseni pelästyi sitä Bryggmanin päälle tulemista ja refleksinomaisesti yritti väistää ja siksi kyykkäsi. Ei ollut fiksu ratkaisu, mutta koska kysymys oli nimenomaan refleksistä eikä mitenkään voinut odottaa, että joku ajelee just silloin, eipä siinä ollut mitään enää tehtävissä. Toisessa tilanteessa ei varmasti olisi reagoinut tuolla tavalla, mutta koska ehti nähdä, että joku tulee päin näköä, refleksit puuttuivat peliin. Itsesuojeluvaistoksikin sitä kai sanotaan. Onneksi ei ilmeisesti käynyt kuinkaan.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Bryggman sai taklauksestaan 5 matsia kakkua, joten Motin sai kerrankin oikeutta Liusjärven poppoolta.

 

Pica Pica

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Motin on pelannut tällä kaudella 22 ottelua Liigaa, joista IFK on kerännyt 38 pistettä, pistekeskiarvo on 1,73. Tämä keskiarvo on tällä hetkellä Liigassa neljänneksi paras.

Ilman Motinia IFK on pelannut 15 ottelua, joista pisteitä on tullut 14, pistekeskiarvo 0,93, mikä on Liigan heikoin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Hyvä pakki kyllä mutta ei kyllä yhtään ymmärrä oman terveytensä puolesta, miksi vitussa kyykkää juuri ennen kun kun huomaa että taklaus tulee? 2 minuuttien olisi riittänyt hyvin tuosta. Siis pelicans-pelissä.
Samat sanat siitä Motinin saamasta tuomiosta Turussa viime keväänä. Kakkonen olisi ollut EHDOTON maksimi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Motin ansaitsisi vähintään "A":n rintaan.

En tiedä, mitä haittaakaan siitä voisi olla, että varakapteeneita olisi viiden sijaan kuusi. Veikkaan tosin, että Motinia itseään ei voisi vähempää kiinnostaa, onko kirjaimia rinnassa vaiko eikö ole. Ja jengien skandinaavien keskuudessahan Motin on ehdoton kapteeni ja kuningas joka tapauksessa. Motin on myös viettänyt aika monta peliä katsomon puolella, että se "A" olisi kyllä ollut jonkun muun rinnassa siksikin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jatkon kannalta jonkun kehityskeskustelun IFK voisi kyllä Johanin puolesta käydä kurinpidosta vastaavien kanssa siihen liittyen, ettei seuraava törmäys johonkin vastustajan pygmiin johda tyyliin 20+ ottelun pelikieltoon.
Onhan toi aivan kohtuutonta millä mittarilla tahansa katsottuna, että sieltä paukkuu noita järkyttävän pitkiä pelikieltoja uusijalisän perusteella, varsinkin kun kyseessä ei ole mikään sikailija. Motin on nyt vaan joutunut kurinpidon silmätikuksi ja on siten maineensa vanki.

Tää on kuitenkin lätkää eikä ringetteä, joten taklaukset kuuluvat peliin. Enemmän pitäisi muutenkin kiinnittää huomiota taklattavan vastuuseen, koska ei se voi olla niin, että luistelet pää munissa sekä katse jäässä ja et osaa ottaa taklausta vastaan. Tästä pitäisi käydä suuri periaatekeskustelu koko Liigan ja suomalaisen jääkiekon sisällä. Tietysti ne oikeat törkytaklaukset täytyy sanktioida ja on onhan se myönnettävä värilasienkin läpi ettei Motinkaan ole kuitenkaan aivan syytön pelikieltoihinsa, mutta kohtuus ja järki pitäisi kuitenkin säilyttää näissä tuomioissakin.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, mitä haittaakaan siitä voisi olla, että varakapteeneita olisi viiden sijaan kuusi. Veikkaan tosin, että Motinia itseään ei voisi vähempää kiinnostaa, onko kirjaimia rinnassa vaiko eikö ole. Ja jengien skandinaavien keskuudessahan Motin on ehdoton kapteeni ja kuningas joka tapauksessa. Motin on myös viettänyt aika monta peliä katsomon puolella, että se "A" olisi kyllä ollut jonkun muun rinnassa siksikin.
Viime kaudellahan Motin oli se reservin ensimmäinen "A" ja olikin varakapteenina 5 ottelua vieraissa kauden aikana ja kotona vähintään saman verran mutta siitä en ole tarkkaa määrää tutkinut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kaudellahan Motin oli se reservin ensimmäinen "A" ja olikin varakapteenina 5 ottelua vieraissa kauden aikana ja kotona vähintään saman verran mutta siitä en ole tarkkaa määrää tutkinut.

Viime kaudella taisi virallisesti olla kuitenkin vain kaksi varakapteenia? Kuten toki aiemmillakin kausilla. Se on sitten vähän tuurista kiinni, kuinka moni varakapu tai hierarkiassa seuraavana ollut tuuraja on ollut loukkaantuneena, pelikiellossa tai viltissä. Itse ihmettelen vähän sitä, ettei Motinille annettu tällä kaudella A:ta, koska hän on kuitenkin ulkkari, joka on ollut täällä jo pitkään. Toisaalta, kuten aiemmin todettua, eihän se johtavana pelaajana toimiminen mitään titteliä edellytä ja tuskin sillä Motinille itselleen on suurta merkitystä. Dyk:kin on ollut tällä jo pidempään ja Larsson on muuten vain kokenut pelaaja, joten tuskin näistä kumpikaan varsinaisesti "omaa" kapteenia tarvitsee. Mutta yleisesti ottaen pidän sitä ihan hyvänä, että jos jengissä on useita ulkkareita, heistä joku voisi kapteenistoonkin päästä, varsinkin, jos rahkeet riittää ja on oikeanlainen tyyppi muutenkin.

Pidän myös hyvin mahdollisena, että valmennus on ottanut kapteenistoon pari pelaajaa varakapteeneiksi ihan vain "motivaation ja pelihuumorin ylläpitämisen" ja "henkisen kehittymisen" vuoksi. Jokainen voi itse miettiä, keitä nämä pelaajat voisivat olla :).

Motinin peliesityksistä sen verran, että hänhän on ihan oikeastikin tärkeä pelaaja jengille myös pelillisesti ja onneksi hän sai Sveitsissä karstat pois koneesta ja sekoili muutaman kerran pelituntuman puutteessaan siellä. Lauantaina Lahdessa nähtiin lopussa vähän sitä "huonompaa" Motinia, kun tuli kentällä kiire ja ratkaisut eivät sitten olleet ihan priimaa. Tämä vastustajan paineistaminen kiekolliseen Motiniin on hänessä ehkä se suurin riski, varsinkin, jos jättää pommittellut vähemmälle. Vaikka itse rakastan taklauksia kentällä, Motinin taklausten hinta on niin korkea, että toivon kyllä, että hän pelaa mieluummin tylsästi varovaisesti kuin ottaa pienintäkään riskiä. Tämä on itse asiassa aika hyvä tilanne punnita, kuinka isosta johtajasta on oikeasti kysymys. Uskon, että on oikeasti iso johtaja, mutta kestääkö kantti loppuun asti laittaa joukkue kaiken edelle ihan konkreettisesti? Väärin ja ihan perseestähän tämä tilanne on, mutta muuta vaihtoehtoa kuin tilanteeseen sopeutuminen, ei oikeastaan ole. Vie kuitenkin paljon Motinin pelistä varmasti pois.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tv-kuvan perusteella Motin nähdäkseni pelästyi sitä Bryggmanin päälle tulemista ja refleksinomaisesti yritti väistää ja siksi kyykkäsi.
Näytti enemmänkin siltä, että syötön takia laski painopisteensä alas ennen Bryggmanin taklausta. Oli miten oli, niin en mä itse olisi kyllä antanut peliäkään Bryggmanille, mutta ihan Liigan tapahan tämä on, että taklattava saa tehdä aivan mitä tahansa taklauksen alla ja sen on saanut myös IFK/Motin kokea.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Näytti enemmänkin siltä, että syötön takia laski painopisteensä alas ennen Bryggmanin taklausta. Oli miten oli, niin en mä itse olisi kyllä antanut peliäkään Bryggmanille, mutta ihan Liigan tapahan tämä on, että taklattava saa tehdä aivan mitä tahansa taklauksen alla ja sen on saanut myös IFK/Motin kokea.
Samaa mieltä, mutta olen kyllä iloinen, että nyt joutui Pelicanskin maksamaan kalavelkoja näiden huumoripelikieltojen osalta. Ei ole Bryggmanin tyylisiä hyökkääjiäkään Pelsun mikkihiirijoukkueessa liiaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös