Itseluottamus ja edelläkävijän rooli on täällä Härmässä luettu aina huonoiksi ominaisuuksiksi, eikä Jokerit tee siinä poikkeusta.
Ei Jokerit ole kasa mitään adjektiiveja, ominaisuuksia tai henkilöitä. Se on tämä kokonaisuus, jota minä olen sitoutunut kannattamaan niin pitkään kunnes toinen meistä lakkaa olemasta. Sarja, omistaja, kotihalli ja johonkin rajoihin asti pelipaidan värikin ovat vain matkan varrella muuttuvia seikkoja. Logo, kotipaikka ja historia säilyvät ja ne on varmaan niitä mun kannattajuutta vahvimmin määrittäviä asioita.
Se Jokerit on todella paljon suurempi kuin yksikään Harkimo, Rotenberg, SM-liiga tai KHL.
Erinomainen kirjoitus. Itsekin näen Jokerit kokonaisuutena, jonka historia sisältää niin kuluneen kauden epäonnistumiset kuin lukuisat positiiviset asiat useilta vuosikymmeniltä. Näistä päällimmäisinä 90-luvun kultaiset muistot taitavista yksilöistä ja mielenkiintoisista persoonista, jotka pelasivat joukkueena loistavasti yhteen. En myöskään yksilöi kokonaista jääkiekkoseuraa yhteen henkilöön tai yhden huonon kauden epäonnistuneisiin pelaajiin enkä laske seuran arvoiksi kansainvälisen liigan, kansallisen liigan tai lajiliiton edustamaa arvomaailmaa, oli kyseessä Kal€, epäonnistunut lügajohto, valtionjohto tai isona sponsorina toimiva veroparatiiseilla kikkaileva "paha" globaali pörssiyhtiö.
Kyllä minuakin vituttaa seuran sählääminen, mutta se on osa ammattiurheilua, oli kyseessä Jokerit, FC Barcelona tai Juventus. Itse koen tälläkin kertaa kyntämisen ja KHL-muutoksen loistavana ja historiallisena mahdollisuutena tehdä jotain erityistä isommissa ympyröissä ja haasteissa. Pidän myös luonnollisena, että juurikin Jokerit on se seura, joka uskaltaa ottaa tämän haasteen vastaan ja muutosmyönteisenä olen ylpeä tästä seuran kannattajana. Iso muutos vie aina aikaa ja henkilökohtaisesti olen valmis antamaan tukeni myös muutosvaiheelle. Ja tosiaan tukeni kohdistuu nimenomaan siihen seuraan, jonka rotsia on tullut pitkään kannettua päällä niin hyvinä, kuin vaikeina aikoina. Ei kilpailevaan lätkäjengiin, oli se sitten Blues tai divariin perustettu faniporukka look-a-like -nimellä. Ens kaudella r*ssää pataan ja edelleen Jokereiden rotsi niskassa!