Juurikin näin...Varis on asian ytimessä. Vaikka on myönnettävä, että seuramme kannattajien ikähaarukka alkaa olla sen verran suuri (toisaalta hieno asia...), että mielipiteet vaihtelevat todella paljon, olisi hienoa, että löytäisimme jonkinlaisen yhteisen sävelen näinä mielestäni Jokeri-historian vaikeimpina aikoina. Edes tippuminen divariin ei ollut aikoinaan lähelläkään tätä luokkaa, päinvastoin, siihen aikaan se oli jopa jonkinlainen helpotus ja uuden ajan alku.
Olisi hienoa, että löytäisimme yhteisen sävelen kannattamiseen, vaikka se tuntuukin kaikkia viestejä surullisena lukeneena erittäin vaikealta. Itse komppaan sekä Töölön Vesa että JHC-vaihtoehtoja jonkinlaisina aidon jokerihengen ylläpitäjinä...vähän kuin Aimojen nuorekkaampana ilmentymänä, missä pelaajat ovat aidon Jokeritaustan omaavia eli säännöt suurinpiirtein samat kuin Juha Lindin Aimoihin luomat...ehkä matseja pitää jokeripaidassa olla vähän enemmän takana kuin Aimoissa.
Itse istumme aikuisen tyttäreni kanssa Ilmalan arenalla edelleen kuin tatit niin kauan kuin saamme tilattua ylihintaiset burgerit suomenkielellä, emmekä selkeästi tue Putinin mafiaa (tottakai kaikki rypsikynnet saattavat olla sitä mieltä jo tälläkin hetkellä, mutta oma toleranssi on tietenkin aika kova kun puhutaan yli 40-vuoden seurakannatuksesta...)
Mahdollisissa JHC:n tai Töölön Vesan matseissa tulen olemaan aina paikalla. Jokerit kuuluu elämääni ikuisesti ja toivon, että voin jättää tyttärelleni perinnön ylpeydellä kannettavaksi vielä vuosikymmeniksi eteenpäin...jos niin ei käy, niin häpeä Hjallis!!
Ei Jokerit ole kasa mitään adjektiiveja, ominaisuuksia tai henkilöitä. Se on tämä kokonaisuus, jota minä olen sitoutunut kannattamaan niin pitkään kunnes toinen meistä lakkaa olemasta. Sarja, omistaja, kotihalli ja johonkin rajoihin asti pelipaidan värikin ovat vain matkan varrella muuttuvia seikkoja. Logo, kotipaikka ja historia säilyvät ja ne on varmaan niitä mun kannattajuutta vahvimmin määrittäviä asioita.
Vaikka ajatus sinänsä on jalo, mua pelottaa helvetisti että tämänkaltaiset projektit luovat kuiluja yhteisön sisälle kun porukka jakautuu oikein ja väärin kannattaviin kuppikuntiinsa, jotka kaikki kuvittelevat olevansa näitä eniten joukkueen asialla olevia aitoja kannattajia. Ihan viimeinen asia jota tässä kaivataan on väittely siitä, missä hallissa ja mitä nimellä kulkevaa joukkuetta tässä kenenkin pitäisi tukea.
Fanien pyörittämä jengi Jokereiden rinnalle on ihan ok, mutta tässä tilanteessa vahvojen tunteiden vallassa se voi todella helposti livetä yhteisön itsensä luomaksi vastavoimaksi sille joukkueelle, joka meidät alunperin on yhdistänyt ja se olisi skenaariona aivan hirvittävä ja mahdollisesti lopun alkua sille kaikelle, jota tässä on iso osa elämästämme yritetty vaalia.
Minulle jatko kausikorttiasiakkaana on täysin selvä, enkä siksi tarvitse Jokereille mitään korviketta, joten en varmastikaan ymmärrä kaikkea tuskaa mitä muutamat nimimerkit täällä kokevat. Toivon silti sydämeni pohjasta, että tulevaisuudessakin voidaan kaikki yhdessä tukea sitä seuraa, joka pienenä skloddina on valittu ja jonka kanssa on kasvettu. Siihen oheen tottakai mahtuu pyörimään fanipohjaiset jengit ihan missä lajissa tahansa niin kauan kun ne eivät edes yritä olla minkäännäköisiä moraalisia kilpailijoita sille oikealle Jokereille. Se Jokerit on todella paljon suurempi kuin yksikään Harkimo, Rotenberg, SM-liiga tai KHL.[/QUOTE]