Huomattavasti enemmän minua ihmetyttää se, kuinka joku voi katsella Puljujärven peliä, ja nähdä hänessä NHL-pelaajan. KHL saattaa parhaassa tapauksessa kutsua, mutta mikään kehityskohta ei ole kehittynyt niin, että Puljujärvestä voisi nähdä NHL-tason pelaajaa tulevan. Niin yksinkertaista se on. Kun näitä teikäläisen juttuja olen tässä viime kuut seurannut, niin vähän tarkempaa syyniä Puljujärven peliä kohtaan, ja värilaseja pois.
Juuri näin. Täällä Kärppä-palstalla uskotaan sokeasti vain omaan mielipiteeseen, eikä niitä laseja saa pois päästä millään.
Täällä palstalla tuntuu että esim. metrin eteen/taakse tai luistimiin tulleet syötöt Puljulle olivat nekin hänen töhöilyään, ei se nyt saatana mikään velho ole jonka mailassa olisi magneetti.
Niin. Kummasti vain täällä kuvitellaan, että isokokoinen Puljujärvi pelaa ensi kaudella NHL:n TOP6 -hyökkääjien joukossa. Jos siellä ei pelaa (vielä) ensi kaudella
edes Kaapo Kakko, niin aika kauas jää Pulju. Todella kauas.
Tällaiset pätkät eivät vielä tee pelaajasta änäritähteä tai edes varmaa runkopelaajaa, mutta tuo on muistutus siitä, että hyvien sentterien rinnalla jotain on saatu aikaankin. Ekalla kaudella neljä peliä McDavidin rinnalla tuotti neljä pistettä.
Jessen ongelmat alkoivat alakentissä ja etenkin Lucicin kanssa pelatessa. Ylivoima-ajan puute vaikutti myös osaltaan. En minä väitä, että hän on pelaajana valmis tai muuta, mutta keskimäärin Jessen peli yläkentissä on ollut ihan hyvää ja todistettavasti tehokastakin jo nyt. Tiettyine kehityskohteineen toki. Noista tehoista lähetän tarvittaessa lisätietoa, joku oli tehnyt kovastikin vertailua mm. Jessen, Nylanderin, Rantasen ja kumppaneiden kesken, siis yläkentissä pelatessaan.
*Boldaukset ja kursivoinnit minun*
Jessen ongelmat alkavat alakentissä nimenomaan juuri sen takia, kun sieltä alakentistä puuttuu se vähänkin taito, joka ylemmissä kentissä yleensä on. Paremmilla ketjukavereilla pitäisi saada aikaan parempaa tulosta. Ekalla kaudella McDavidin rinnalla NELJÄ(!) pistettä. Ooh. Joku lahjakas kiekkoilija olisi siinä ajassa pommittanut vaikka 10 pistettä tuon taiturin (McDavid) rinnalla ja olisi myös saanut jäädä siihen. Jesse ei saanut, koska tulosta ei tullut.
Onko noilla "kenen kanssa pelasi" yms. jutuilla mitään merkitystä sen tosiasian kanssa, että Jesse pelaa tällä hetkellä Liigassa eikä NHL:ssä? Jos Jesse ansaitsisi/ olisi ansainnut paikan 1. ketjussa niin olisi siellä varmaankin pelannut? Ei ne edelleenkään Edmontonissa tahallaan Jesseä ole kiusannut ja pitänyt alaketjuissa, vaikka kuinka Noitarummut ja kumppanit sitä huutaisivat.
Tähän aamen. Kyllä ketjukavereilla on huonoon pelaajaan positiivinen vaikutus.
Joku lehti kirjoitti, kuinka Jesse sai maajoukkuepaikan dominoituaan(?) Liigaa koko syksyn. Kyllä Kärppien ykköskorissa kuka tahansa pystyy tekemään yli piste per peli -tahdissa. Jopa vaikka meidän #seksijani Forström, joka ei osu edes plekseihin, kun laukoo.
Aikanaan nuorten MM-kisoissa, jossa Jesse "dominoi" vierellä pelasi herrat Sebastian Aho (tällä kaudella NHL:ssä 18 peliä ja 13 pistettä) ja Patrik Laine (17 peliä ja 15 pistettä). Nämä ketjukaverit sokaisivat tämän maailman ja tekivät Jessestä paremman mitä hän oikeasti on.
Kysyn vielä, että minä vuonna se totuus valkenee, että tuosta miehestä ei valitettavasti ole NHL:ään.
Opettelisi ensin kielen. Se lienee ainakin maalaisjärjellä ajateltuna olevan ihan käypä työkalu maassa, jossa puhutaan jotain muuta kuin Oulun murteella Suomea.
Tähän vertauskuvana kielihommista eräs Saku Koivu, joka änäriin lähtiessään osasi kyllä englantia, mutta Montrealissa pääkieli on Ranska, joten mitä teki Koivu?
Opetteli sen. Simple as that. (Jesselle suomennos: Simple as that = Yksinkertaista)
Ja kättä pystyyn: keulin aiemmin täällä, että Kakko painaa 10 peliin 10 pistettä. No ei se mennyt ihan niin.
Ne ovat sitten taas muiden ketjujen kamaa.