Tuota olen itsekin hiljaa mielessäni tuuminut, että vähintäänkin heikompia joukkueita vastaan kotimatseissa voitaisiin Suoranta jättää kokoonpanosta sivuun ja koostumukset ja tämän jälkeen Kärpillä olisi käytössä neljä hyökkäyskenttää, joista kaikki pistäisivät taidossa monen vastustajan kärkikentät koville, vaikka miten ketjukoostumukset asettelisi. Suorannan roolia voisi sitten kasvatta pitkin kautta kohti kevättä mentäessä.
Itäpuulle kommenttina, että kyllähän Kestilä ja Mäenalanen ovat Puljujärveä huomattavasti vanhempia, sitähän ei kukaan kiellä. Kyse on lähinnä siitä, että ketkä ovat tällä hetkellä kolmikon parhaat ja sopivimmat palaset Kärppien kokoonpanoon - ja miten saadaan ulosmitattua paras potentiaalia jokaisesta kaverista niin lyhyellä kuin pidemmälläkin aikavälillä. En väitä että oma mielipiteeni on ainoa oikea, mutta foorumihan lienee paikka ilmaista omia ajatuksiaan.
Itselläni on täysi luotto Lateen, joka lienee tällä hetkellä maan parhaita, jos ei paras valmentaja. Ja sinällään Latelta kyllä ihailtavaa epäitsekkyyttä, että katsoo Puljua peluuttamalla selvästi jo ohi oman aikakautensa. Mutta itse olen vain vahvasti sitä mieltä, että Jesse on tällä hetkellä kokoonpanossa jostain muusta syystä kuin viimeisen 0,5-1 vuoden aikana esittämiensä peliesitysten ansiosta, on se sitten oikein tai väärin. Ja jos oikein kierosti ajattelee, niin saattaahan Latekin haluta nimensä historiaan nimenomaan Puljujärveen uskoneena ja täyteen kukkaansa puhkaisseena valmentajana... ;)
OT. Tähän on vielä heitettävä, että kärppien johdolle on nostettava hattua siitä, että päästivät Kyyn ja Posen maailmalle. Vaikka molemmat herrat olivat sielultaan todellisia Kärppiä, niin noiden ratkaisujen ansiosta tällä kaudella nähdään enemmän taitoa ja lahjakkuutta kentällä ja nuorten junnujen rooleista ei tarvitse jutella läheskään yhtä paljon kuin Mannisen ja Alikosken vielä kokoonpanossa ollessa juteltaisiin. Se tämän kaiken keskustelun keskellä on todettava, että ainakin minä pidän alkavan kauden joukkueen kasaamista erittäin raittiina ja onnistuneena näyttönä joukkueenjohdolta. Toivotaan vielä, että Miro ja Juuso saavat hieman lisää ajatusta tekemiseen, niin hyvä tulee. Ikosen siirto tuli minulle hienoisena yllätyksenä, joskaan en sitä teilaa millään muotoa. Muut tulokkaat olivat mielestäni hyvin toivotunlaisia. Ja Ikosen suhteenkin äärimmäisen hieno varauksellisuuteni perustuu ainoastaan siihen, että miehestä ei kunnolla vielä kosketuspintaa ollut etukäteen. Mutta hyvältä tämä kokonaisuudessaan näyttää näin kauden kynnyksellä!