Jesse Puljujärvi – supertähti

  • 836 304
  • 2 679

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös se ikäraja ole 27 vuotta jolloin sopimuksettomasta pelaajasta tule vapaa?

Niin itsekkin muistelin, mutta en ollut varma oliko tuossa mitään muuta seikkaa joka mahdollistaisi aikaisemman vapautumisen.
Jos Jesse ei Edmontonissa edelleenkään halua pelata niin vaikea nähdä ainakaan vielä ensi kaudeksi NHL paikkaa saavan. Otetaan vielä huomioon tuo, että ensi kausi tulee todennäköisesti tulee olemaan aika erikoinen jos playoffit pelattaisiin vasta alkusyksystä ja kausi alkaisi melkein heti perään.

Toki jos Jesse haluaisi totutella pois tuosta mukavuusalueeltaan niin sitten jonnekkin Ruotsiin tai vaikka Sveitsiin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Niin itsekkin muistelin, mutta en ollut varma oliko tuossa mitään muuta seikkaa joka mahdollistaisi aikaisemman vapautumisen.
Jos Jesse ei Edmontonissa edelleenkään halua pelata niin vaikea nähdä ainakaan vielä ensi kaudeksi NHL paikkaa saavan. Otetaan vielä huomioon tuo, että ensi kausi tulee todennäköisesti tulee olemaan aika erikoinen jos playoffit pelattaisiin vasta alkusyksystä ja kausi alkaisi melkein heti perään.

Toki jos Jesse haluaisi totutella pois tuosta mukavuusalueeltaan niin sitten jonnekkin Ruotsiin tai vaikka Sveitsiin.
On muutama tapa millä tuo raukeaa ennen kun pelaaja täyttää 27. Pelaajan pitää joko olla pelannut 7 kautta NHL:ssä, tai se harvinaisempi, seura ei yksinkertaisesti tarjoa ns. qualifying offeria. Ei mitään hajua mikä tuo olisi Suomeksi.
 

Glove

Jäsen
On muutama tapa millä tuo raukeaa ennen kun pelaaja täyttää 27. Pelaajan pitää joko olla pelannut 7 kautta NHL:ssä, tai se harvinaisempi, seura ei yksinkertaisesti tarjoa ns. qualifying offeria. Ei mitään hajua mikä tuo olisi Suomeksi.
Eiköhän Edmonton sopimusta tarjoa joten pitää oikeudet ja kenties yrittää saada Jessen kaupaksi. En jaksa uskoa, että päästäisivät noin vain kun voi olla joku halukas antamaan vaikka varausvuoroja jos kaupat syntyisi. Eihän Edmonton mitään menetä siinä kun tarjoaa sopimusta ja Jesse ei sitä hyväksy, koska ei halua pelata Oilersissa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Onko tästä päivitettyä kysymystä Jessen porukoilta? Siis onko Oilers edelleen 100% no? Iltalehden jutussa puhuttiin aika paljon vanhoja asioita. Uutta oli vain se, että Jesse on Hollandin mielestä edelleen (liigakauden jäljiltä) pirun hyvä lupaus. Hitchcock piti Jesseä jo puolitoista vuotta sitten hyvänä kolmoskentän miehenä änäriin. Sekin vähän sotii tätä jatkoajan (keskustelupalstan) totuutta vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tästä päivitettyä kysymystä Jessen porukoilta? Siis onko Oilers edelleen 100% no? Iltalehden jutussa puhuttiin aika paljon vanhoja asioita. Uutta oli vain se, että Jesse on Hollandin mielestä edelleen (liigakauden jäljiltä) pirun hyvä lupaus. Hitchcock piti Jesseä jo puolitoista vuotta sitten hyvänä kolmoskentän miehenä änäriin. Sekin vähän sotii tätä jatkoajan (keskustelupalstan) totuutta vastaan.
Toivottavasti Jesse ei nyt sentään mene sanojaan syömään. Menettäisi ainakin minun arvostuksen saman tien.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toivottavasti Jesse ei nyt sentään mene sanojaan syömään. Menettäisi ainakin minun arvostuksen saman tien.

Kun ottaa huomioon, kuinka paljon Oilers on muuttunut tässä 1,5 vuodessa, pitäisin kyllä ennemminkin typeryytenä, mikäli asioista ei pystytä sopimaan. Voisi myös olettaa, että Jessekin on tässä hieman aikuistunut. Mutta mikäli siellä nyt esimerkiksi hatusta heitettynä Connor McDavid on henkisesti alistanut Jesseä, eikä aio anteeksi pyytää saati Jesseä tervetulleeksi Oilersiin toivottaa, on tilanne tietysti ihan toinen.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kun ottaa huomioon, kuinka paljon Oilers on muuttunut tässä 1,5 vuodessa, pitäisin kyllä ennemminkin typeryytenä, mikäli asioista ei pystytä sopimaan. Voisi myös olettaa, että Jessekin on tässä hieman aikuistunut. Mutta mikäli siellä nyt esimerkiksi hatusta heitettynä Connor McDavid on henkisesti alistanut Jesseä, eikä aio anteeksi pyytää saati Jesseä tervetulleeksi Oilersiin toivottaa, on tilanne tietysti ihan toinen.

Varmaankin vain aika kertoo kenessä osapuolessa on ollut eniten vikaa.. Mikäli Puljujärvi haluaa vielä joku päivä pelata Oilersissa, niin todennäköisesti vika on ollut nuoressa Puljujärvessä ja nyt on aika kypsä nakata kättä ja unohtaa menneet. Normaalia elämää.. Mutta mikäli Puljujärven porukan linja pysyy, niin sitten kyseessä on jotain muutakin.

Puljujärvi on osoittanut kyllä paljon kypsymisen merkkejä ja mennyt kausi osoitti, että kaveri on supertähti tässä liigassa. Ilman Lammikon hienoista hyytymistä loppukautta kohti, olisi varmasti pistesaldo ollut vieläkin kovempi. Mikäli ensi kaudella vielä Kärpissä pelaa niin varmaan nähdään jotain hienosäätöä entistä suoraviivaisempaan pelityylin päin.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaankin vain aika kertoo kenessä osapuolessa on ollut eniten vikaa.. Mikäli Puljujärvi haluaa vielä joku päivä pelata Oilersissa, niin todennäköisesti vika on ollut nuoressa Puljujärvessä ja nyt on aika kypsä nakata kättä ja unohtaa menneet. Normaalia elämää.. Mutta mikäli Puljujärven porukan linja pysyy, niin sitten kyseessä on jotain muutakin.

Puljujärvi on osoittanut kyllä paljon kypsymisen merkkejä ja mennyt kausi osoitti, että kaveri on supertähti tässä liigassa. Ilman Lammikon hienoista hyytymistä loppukautta kohti, olisi varmasti pistesaldo ollut vieläkin kovempi. Mikäli ensi kaudella vielä Kärpissä pelaa niin varmaan nähdään jotain hienosäätöä entistä suoraviivaisempaan pelityylin päin.

Kun Jesse haluasi siirtoa oli hänen vähän pakko sanoa, ettei aio pelata enää Oilersissa. Muussa tapauksessa siirrosta olisi aika turha haaveilla. Mikäli kauppoja ei kuitenkaan tule pitää uusi tilanne ottaa pohdintaan. Sen jälkeen mietitään mikä on paras tarjolla oleva vaihtoehto ja varmasti Oilers uusine tuulineen olisi siinä listassa korkealla.

Itse antaisin Jesselle kaudesta arvosanaksi Liigan osalta 9+, mutta onnistuminen maajoukkueessa nostaa koko kauden lukemaksi 9,5. Nämä numerot peilaavat omiin todella koviin odotuksiini. Yksikin seuraavista olisi saattanut riittää pistepörssin voittoon:

- tehokkaampi kauden aloitus
- vähän vaisummat jaksot pois
- Lammikon tason kestäminen kauden loppuun asti
- parempi ylivoimapeli

Kaikkinensa nousujohteinen kausi ja uskon, että pleijareissa ja MM-kisoissakin Jesse olisi ollut elementissään. Oli mahtava nähdä hänet Kärpissä ja kyllähän kaikesta näki, että aihiota on päästä pitkälle isommissakin ympyröissä. Siitä huolimatta jäi sellainen tunne, että himpun jäi piippuunkin. Pidän sitä hyvin epätodennäköisenä, mutta en laittaisi yhtään pahakseni vaikka tuota piippua jäätäisin tyhjentämään Kärppiin vielä ensi kaudeksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun ottaa huomioon, kuinka paljon Oilers on muuttunut tässä 1,5 vuodessa, pitäisin kyllä ennemminkin typeryytenä, mikäli asioista ei pystytä sopimaan. Voisi myös olettaa, että Jessekin on tässä hieman aikuistunut. Mutta mikäli siellä nyt esimerkiksi hatusta heitettynä Connor McDavid on henkisesti alistanut Jesseä, eikä aio anteeksi pyytää saati Jesseä tervetulleeksi Oilersiin toivottaa, on tilanne tietysti ihan toinen.
Ei ole mitään merkitystä millään McDavideilla tai muillakaan ulkoisilla syillä. Minä en yksinkertaisesti pidä paskan puhujista. Minä arvostan sitä, kun Jesse sanoo ettei aio enää Oilersissa pelata. Ihan sama mitkä hänen syynsä siihen olivat. Mutta jos hän syö sanansa ja pelaa jatkossa Oilersissa, minun arvostukseni loppuu siihen. Piste. Ei sen kummempaa. Jesse ei eritellyt syitä, miksi hän ei Oilersissa pelaa. Hän yksinkertaisesti sanoi ettei sinne enää mene. Ja niin kauan kun hän on sanansa mittainen mies, hän on ansainnut täyden kunnioituksen minun suunnalta. JOS hänen puheensa osoittautuu pelkäksi sanahelinäksi, hän menettää minun kunnioitukseni.

Jos ei ole ihan varma jostakin asiasta, on parempi pitää turpansa kiinni. Tai ainakin pitää sanoa, ettei ole ihan varma asiasta. Sellaiset ihmiset, jotka muuttavat mielipiteitänsä päivän fiiliksen mukaan, ovat pelkkiä persereikiä. Ei heihin voi luottaa. Eikä heidän puheitansa voi ottaa vakavasti.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ei ole ihan varma jostakin asiasta, on parempi pitää turpansa kiinni. Tai ainakin pitää sanoa, ettei ole ihan varma asiasta. Sellaiset ihmiset, jotka muuttavat mielipiteitänsä päivän fiiliksen mukaan, ovat pelkkiä persereikiä. Ei heihin voi luottaa. Eikä heidän puheitansa voi ottaa vakavasti.

Kaikki kunnia näkemyksellesi, ymmärrän kyllä tuonkin, mutta en jaa sitä. Uskoakseni tuo on niitä tilanteita, ettei joukkueesta voi päästä pois nopsasti muuten kuin tuollaisella tiukalla linjalla. Ei siinä voi oikein sanoa, että vähän mieluummin kyllä pelaisin muualla jos se suinkaan teille sopisi. Ehdoton kanta tekee todennäköisesti sen, että pelipaikka muualta järjestyy ainakin jonkin ajan kuluessa.

Vaan jos uutta seuraa ei järjestykään joutuu pelaaja pohtimaan asiaa uudestaan. Minä kyllä ymmärrän täysin jos Oilers tuntuu siinä tilanteessa parhaalta vaihtoehdolta. Ymmärtäisin vaikka kaikki olisi ennallaan, mutta ymmärrän entistä paremmin koska Oilersissa moni asia on muuttunut. Toisaalta Jessenkin ajatukset voi olla toiset nyt kun hän on saanut kasvaa Kärppien mukana Oulussa.

Tämän sanottuani totean, että olisi siinäkin kyllä oma hienoutensa jos Jesse pysyisi tiukasti kannassaan. Sellaista pitää arvostaa, mutta ymmärtäisin toisenkin ratkaisun.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei ole mitään merkitystä millään McDavideilla tai muillakaan ulkoisilla syillä. Minä en yksinkertaisesti pidä paskan puhujista. Minä arvostan sitä, kun Jesse sanoo ettei aio enää Oilersissa pelata. Ihan sama mitkä hänen syynsä siihen olivat. Mutta jos hän syö sanansa ja pelaa jatkossa Oilersissa, minun arvostukseni loppuu siihen. Piste. Ei sen kummempaa. Jesse ei eritellyt syitä, miksi hän ei Oilersissa pelaa. Hän yksinkertaisesti sanoi ettei sinne enää mene. Ja niin kauan kun hän on sanansa mittainen mies, hän on ansainnut täyden kunnioituksen minun suunnalta. JOS hänen puheensa osoittautuu pelkäksi sanahelinäksi, hän menettää minun kunnioitukseni.

Jos ei ole ihan varma jostakin asiasta, on parempi pitää turpansa kiinni. Tai ainakin pitää sanoa, ettei ole ihan varma asiasta. Sellaiset ihmiset, jotka muuttavat mielipiteitänsä päivän fiiliksen mukaan, ovat pelkkiä persereikiä. Ei heihin voi luottaa. Eikä heidän puheitansa voi ottaa vakavasti.

Lyhyesti tähän. Liialla jääräpäisyydellä on aloitettu lukuisia sotiakin. Tuuliviiri ei pidä olla, mutta mielipidettään voi vaihtaa ja todeta olleensa väärässä olematta selkärangaton tyhjänpuhuja.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en yksinkertaisesti pidä paskan puhujista. Minä arvostan sitä, kun Jesse sanoo ettei aio enää Oilersissa pelata. Ihan sama mitkä hänen syynsä siihen olivat. Mutta jos hän syö sanansa ja pelaa jatkossa Oilersissa, minun arvostukseni loppuu siihen. Piste. Ei sen kummempaa. Jesse ei eritellyt syitä, miksi hän ei Oilersissa pelaa. Hän yksinkertaisesti sanoi ettei sinne enää mene. Ja niin kauan kun hän on sanansa mittainen mies, hän on ansainnut täyden kunnioituksen minun suunnalta. JOS hänen puheensa osoittautuu pelkäksi sanahelinäksi, hän menettää minun kunnioitukseni.
Minä luulin, että tällaiset periaatteen miehet ovat jo hävinneet Suomesta. No, vielä on ainakin yksi, eli @Porvoon Kärppä.

Minusta viimeiseen asti periaatteistaan kiinnipitävät ihmiset ovat usein typeriä ja yksioikoisia juntteja:
- Minähän en koskaan kevytmaitoa juo. Sen pitää olla punaista! (Sanoo verenpainetautinen periaatteen mies.)
- Minähän en koskaan Edmontonissa pelaa. En, vaikka saisin sieltä yksisuuntaisen miljoonasopimuksen ja vaikka en vuosikausiin pysty muualta NHL-sopimusta saamaan! (Sanoo periaatteen mies, joka on lupaava jääkiekkoilija ja aina unelmoinut NHL:stä)

Hyvän itsetunnon omaavat ja kokonaisvaltaiseen ajatteluun kykenevät ihmiset eivät tukehdu periaatteisiinsa. Kukaan ei pysty elämään tätä elämää virheettömästi tai niin, että kaikki suunnitelmat ja sanotut asiat toteutuvat. Tärkeää on tunnistaa tilanteet, kyetä tarkastamaan omaa näkökulmaa ja lopulta tarvittaessa toimimaan uuden suunnitelman mukaan. On hullua hirttäytyä vanhaan, jos tilanteesta on järkevä ulospääsy. Pois turha ylpeys, käsi pystyyn virheen merkiksi ja eteenpäin!

Minulla on Jessestä kuva iloisena ja hyväkäytöksisenä luonnonlapsena, jolla on hieno kyky elää hetkessä. En mitenkään näe Jesseä jämähtäneenä periaatteen miehenä.
 
Viimeksi muokattu:

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Välillä täälläkin on spekuloitu Jessen ja McDavidin välejä. Siihen etäisesti liittyen...

Jesse osallistui KukkoLassen haastamana Instagramissa vessapaperirullan pomputteluhaasteeseen, joka kiertää nyt jääkiekkopiireissä. Jesse laittoi haasteen eteenpäin mm. Annuselle, Junttilalle sekä McDavidille - tuskin olisi haastanut, jos heidän välillä jotain isompaa ongelmaa olisi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä luulin, että tällaiset periaatteen miehet ovat jo hävinneet Suomesta. No, vielä on ainakin yksi, eli @Porvoon Kärppä.

Minusta viimeiseen asti periaatteistaan kiinnipitävät ihmiset ovat usein typeriä ja yksioikoisia juntteja:
- Minähän en koskaan kevytmaitoa juo. Sen pitää olla punaista! (Sanoo verenpainetautinen periaatteen mies.)
- Minähän en koskaan Edmontonissa pelaa. En, vaikka saisin sieltä yksisuuntaisen miljoonasopimuksen ja vaikka en vuosikausiin pysty muualta NHL-sopimusta saamaan! (Sanoo periaatteen mies, joka on lupaava jääkiekkoilija ja aina unelmoinut NHL:stä)

Hyvän itsetunnon omaavat ja kokonaisvaltaiseen ajatteluun kykenevät ihmiset eivät tukehdu periaatteisiinsa. Kukaan ei pysty elämään tätä elämää virheettömästi tai niin, että kaikki suunnitelmat ja sanotut asiat toteutuvat. Tärkeää on tunnistaa tilanteet, kyetä tarkastamaan omaa näkökulmaa ja lopulta tarvittaessa toimimaan uuden suunnitelman mukaan. On hullua hirttäytyä vanhaan, jos tilanteesta on järkevä ulospääsy. Pois turha ylpeys, käsi pystyyn virheen merkiksi ja eteenpäin!

Minulla on Jessestä kuva iloisena ja hyväkäytöksisenä luonnonlapsena, jolla on hieno kyky elää hetkessä. En mitenkään näe Jesseä jämähtäneenä periaatteen miehenä.
En yllättynyt yhtään että juuri sinä olet täällä puolustamassa takin kääntöä.

Viimeiseen asti periaatteistaan kiinnipitävät ihmiset eivät ole typeriä. He ovat sanansa mittaisia, luotettavia, oman arvon tuntoisia oman tiensä kulkijoita. Heidän ei tarvitse peesailla muita sen mukaan, mikä milloinkin on päivän fiilis tai mikä olisi ehkä milloinkin edullisinta. Heille riittää se, että he toimivat omien periaatteidensa mukaan.

Esim. tässä Jessen tapauksessa Puljujärvi on monta kertaa sanonut mediassa ääneen ihan ehdottomasti, ettei enää Edmontonissa pelaa. Kyllähän hänelle tuollaisten kommenttien jälkeen nauraisi venäläiset variksetkin, jos hän nyt Edmontoniin palaisi. Sen jälkeen hän olisi pelkkä pelle. Tällä hetkellä hän on erittäin arvostettava ihminen, joka uskaltaa tehdä rohkeitakin päätöksiä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lyhyesti tähän. Liialla jääräpäisyydellä on aloitettu lukuisia sotiakin. Tuuliviiri ei pidä olla, mutta mielipidettään voi vaihtaa ja todeta olleensa väärässä olematta selkärangaton tyhjänpuhuja.
Väärässä oleminen on oikeastaan ihan eri asia. Ei Jesse ole ollut mitenkään väärässä tähänkään asti. Hän on vain sanonut, ettei aio enää Edmontonissa pelata. Eikä eritellyt siihen syitä. Eikä laittanut ehtoja paluulleen. Se oli ehdoton ei. Ja se on ihan yhtä oikea päätös kuin sekin, että olisi aikanaan jatkanut Edmontonissa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Viestistä on annettu turhakkeena rikepiste.
Voisiko ketjun muuttaa muotoon Jesse Puljujärvi - vässykkä

Kuvastaisi tätä "loistava menneisyys" pelajaa paremmin kokonaisuudessaan.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ottamatta kantaa siihen, mitä Jesse on sanonut taikka kenen mielipide pahoittuu siitä missä Jesse pelaa, niin todettakoon oma mielipiteeni, joka on ehdottomasti Jesse takaisin Edmontoniin, vaikka sitten lakki kourassa.

Jos Jesse haluaa vielä lähiaikoina jonkunlaisen uran NHL:ssä tehdä, niin ne näytöt pitää antaa siellä tarunhohtoisessa, mikä tarkoittaa Jessen tapauksessa, Edmontonin paidassa pelaamista.

Liiga on Jessen osalta "läpipelattu", enkä näe pienintäkään järkeä jäädä enää kotimaisemiin ensi kaudeksi, varsinkin kun kausi toi takaisin ne asiat, jota Puljujärvi alunperin todennäköisesti lähti hakemaan. Itseluottamuksen sekä sen puutteen tähden hetkellisesti piilossa lymineet pelilliset taidot.

Niin poikkeuksellinen pelaaja ei Jesse Puljujärvi kuitenkaan ole, että voi päättää olla pelaamatta Edmontonissa ja vaatia siirtoa toiseen organisaatioon. Se on yhtäkuin harakiri hänen unelmalleen, joka lienee vieläkin olla NHL-pelaaja.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Voisiko ketjun muuttaa muotoon Jesse Puljujärvi - vässykkä

Kuvastaisi tätä "loistava menneisyys" pelajaa paremmin kokonaisuudessaan.

Jollain näköjään venähtänyt lauantai. Hae jaffaa, pussi sipsejä ja laita leffa pyörimään, heräät vähemmän ärtsympänä huomiseen.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väärässä oleminen on oikeastaan ihan eri asia. Ei Jesse ole ollut mitenkään väärässä tähänkään asti.

Vaikka näenkin kokonaisuuden toisin olen tästä samaa mieltä. En myöskään sano, että tiukassakaan periaatteellisuudessa olisi pahaa, sillä minä ainakin arvostan ihmisiä monine piirteineen ja ymmärrän hyvin erilaiset näkökannat näissäkin asioissa.

Pari kirjoittajaa puhui, että Jesse voi halutessaan nostaa käden ylös väärässä olemisen merkiksi ja palata Oilersiin. Ei paluu kuitenkaan tarkoittaisi automaattisesti väärässä olemista. Kukin päätös tehdään senhetkisen tilanteen mukaan. Jyrkkä ei saattoi olla oikein mahollinen päätös sillä hetkellä, mutta nyt tilanne saattaa olla erilainen.

Jos Holland puolestaan päättäisikin nyt (tai vaikka vuoden päästä) kaupata Jessen toivomaansa edullisempaan hintaan ei se myöskään tarkoittaisi sitä, että hän olisi väärässä. Oilersin kannalta oli ihan perusteltua olla tekemättä kauppoja kiireellä huonoon hintaan, mutta tässä tilanteessa se voisi olla perusteltua mikäli näyttää oikeasti siltä, ettei Jesse ole palaamassa, ettei hänestä yksinkertaisesti saa pyydettyä hintaa ja jos tuntuu, että kaupan avulla Oilers voisi silti saada jotain jota he nyt tarvitsevat.
 

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Ottamatta kantaa siihen, mitä Jesse on sanonut taikka kenen mielipide pahoittuu siitä missä Jesse pelaa, niin todettakoon oma mielipiteeni, joka on ehdottomasti Jesse takaisin Edmontoniin, vaikka sitten lakki kourassa.

Jos Jesse haluaa vielä lähiaikoina jonkunlaisen uran NHL:ssä tehdä, niin ne näytöt pitää antaa siellä tarunhohtoisessa, mikä tarkoittaa Jessen tapauksessa, Edmontonin paidassa pelaamista.

Liiga on Jessen osalta "läpipelattu", enkä näe pienintäkään järkeä jäädä enää kotimaisemiin ensi kaudeksi, varsinkin kun kausi toi takaisin ne asiat, jota Puljujärvi alunperin todennäköisesti lähti hakemaan. Itseluottamuksen sekä sen puutteen tähden hetkellisesti piilossa lymineet pelilliset taidot.

Niin poikkeuksellinen pelaaja ei Jesse Puljujärvi kuitenkaan ole, että voi päättää olla pelaamatta Edmontonissa ja vaatia siirtoa toiseen organisaatioon. Se on yhtäkuin harakiri hänen unelmalleen, joka lienee vieläkin olla NHL-pelaaja.
Ainut tapa saada Jesse NHL:ään on Edmontonin kautta. Holland ei tule myymään häntä alennuksella vain saadakseen jonkinlaisen hinnan. NHL:n asiantuntijoiden mukaan Jessestä ollaan oltu kiinnostuneita ensin joulukuun siirtoikkunan aikoihin ja sitten trade deadlinen aikana, muttei kukaan tarjonnut tarpeeksi Edmontonin mieleen.
GM Holland pelaa korttejaan tällä hetkellä oikein Jessen kanssa juurikin Edmontonin puolelta. Jessellä on vielä mahdollisuuksia tulla hyväksi pelaajaksi NHL:ssä, mutta vain Edmontonin kautta sillä juurikaan kukaan ei tule maksamaan hintaa Jessen hankinnasta.

Siis, joko Holland munaa helpohkon tilanteen päästämällä Jessen muualle liian halvalla, tai koittaa saada kaiken mahdollisen irti tilanteesta joko myymällä Jessen ylihintaan (epätodennäköistä mutta paras edmontonin kannalta) tai koittaa saada hänet takaisin pelaavaan kokoonpanoon vakiokasvoksi jos peli on kuosissa.
Edmontonilla ei ole oikeaa pakottavaa tarvetta treidata Jesse vaikka hän ei Edmontonissa haluaisikaan pelata.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jesse tekee juuri oikein ja ei kumartele turhia NHL:n suuntaan. Näin pitäisi jokaisen tehdä. Jos ei kiinnosta pelata Oilersissa, niin sitten ei kiinnosta. Ei sinne pidä yhtään vasten tahtoaan lähteä.

Jos nyt Oilers ei saa Jesseä kaupatuksi, niin ainut looginen vaihtoehto olisi mielestäni lähteä pelaamaan kovempi sarja läpi. Liiga ei enää tarjoa Puljujärvelle hänen tarvitsemiaan haasteita. Ja NHL-joukkueiden silmissä varmasti Puljujärven markkina-arvo nousee, kun olisi näyttöjä myös entistä kovemmista peleistä kauden verran. SHL olisi ehkä paras vaihtoehto. Jokerit heti toinen. KHL muuten ei sovi Puljujärvelle tähän kohtaan, mutta Jokerit voisi olla sopiva ympäristö kasvattaa markkina-arvoaan, jos Jokerit saisi oikeudet. Jokerit ja KHL myös pienentää kaukaloita ensi kaudelle, joten Puljujärvi pääsisi pelaamaan yli puolet peleistään NHL-kaukalossa. Toki tuossa piilee riskejä, mutta niinhän niitä aina piilee, kun siirrytään kovempiin sarjoihin. Paikka pitää vaan lunastaa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan tuo Hollandkin aika pihalla, kun sanoo, ettei tiedä SM-liigan tasoa ja sanoo, että täällä on enimmäkseen vanhempia lähellä kolmeakymppiä olevia pelaajia. Eikä osaa arvioida ison kaukalon vaikutuksia, koska Jesse on niin paljon kaikkia edellä (pl. Justin Danforth kirj. huom.).
Aika on tehnyt tällekin menestyvälle tehtävänsä, valitettavasti.
 

Lasolie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nashville Predators
Onhan tuo Hollandkin aika pihalla, kun sanoo, ettei tiedä SM-liigan tasoa ja sanoo, että täällä on enimmäkseen vanhempia lähellä kolmeakymppiä olevia pelaajia. Eikä osaa arvioida ison kaukalon vaikutuksia, koska Jesse on niin paljon kaikkia edellä (pl. Justin Danforth kirj. huom.).
Aika on tehnyt tällekin menestyvälle tehtävänsä, valitettavasti.
Holland voi ajatella mitä tahansa Liigasta, eihän sillä ole oikeasti väliä minkälainen kotimainen Liigamme on täsmälleen, sillä tämähän ei ole laadullisesti mikään kilpailija NHL;lle, jossa hän operoi. Hänen työnsä ei sisällä Liigan tason arvioimista.
Jesseähän voi tämä iso kaukalo avittaa enemmän kuin haitata, eihän hän ole jatkuvasti kyennyt pelaamaan itseään kunnon tekopaikoille NHL:än puolella.
Tähän yksittäiseen tilanteeseen Holland on tehnyt voitavansa täydellisesti Edmontonin kannalta.
 
Onhan tuo Hollandkin aika pihalla, kun sanoo, ettei tiedä SM-liigan tasoa ja sanoo, että täällä on enimmäkseen vanhempia lähellä kolmeakymppiä olevia pelaajia. Eikä osaa arvioida ison kaukalon vaikutuksia, koska Jesse on niin paljon kaikkia edellä (pl. Justin Danforth kirj. huom.).
Aika on tehnyt tällekin menestyvälle tehtävänsä, valitettavasti.
Hollandilla on riittävästi rahaa olla väärässä. Muutenkin tää äijä on sitä "oldschool" osastoa jokseenkin ja tiedä saatana mistään mitään. Eihän siellä olla menestyttykään eikä tulla menestymään. Paska joukkue koko Oilers hyi vittu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös