- Miksi lähdet aina vertaamaan näitä kahta?
- Oilersista kuulunut vähän sellaista viestintää, että Pulju aloittanee kauden AHL:ssä
- Jetsin mukaan Laine taas olisi nappaamassa pelipaikan ylhäältä
Mikä silmä tässä nyt pitäisi avata, kai tässä kuitenkin kannattaa luottaa siihen infoon, mitä Oilersin fanit ja valmentajat kertoilevat vs. mitä Jetsin vastaavat puhuvat.
Hieno maali oli kyllä. Puljun kohdallahan tässä nimenomaan kärsivällisiä ollaan, kun moni ajattelee, että vuosi farmissa tekee hyvää. Laineelta taas odotetaan sitä paikkaa ylhäällä, mikä taas mielestäni on enemmän sitä kärsimättömyyttä, kun Laineen pitäisi heti pärjätä siellä ylhäällä.
Siksi lähdin, kun nämä näyttävät menevän usein rinnan. Tokihan kyse on erilaisista pelaajista, mutta en ymmärrä mikä tekee Laineesta sellaisen, että hän olisi NHL:aan valmis ja Pulju ei? Laukausko aina? Lisäksi en ihmettele, miksi usein juuri Tappara-fani ratsastaa paikalle puolustamaan Lainetta ja kritisoimaan kirjoitustani. Mielestäni olen ottanut ihan asian asiana esille ja sikäli ei pitäisi ketään loukata.
Lisäksi: mikä viestintä ja miltä suunnalta. Kun olen lukenut noita juttuja, miten Pulju on saanut kovaa palautetta, niin se onkin ollut pientä ja ymmärrystä päälle. Senpä vuoksi olen peräänkuuluttanut median valheellista uutisointia lööppeineen. Toki ymmärrän, että tänä aikana vetävät otsikot, vaikkeivat paikkaansa pitäisikään, auttavat tässä maailmassa klikkaamaan ja lukemaan. Tähän on tultu.
Lisäksi se, mitä fanipalstoilla rapakon takana jutellaan ei ole sen kummempaa kuin muuallakaan. Värilaseja enemmän ja vähemmän, samaten tietämystä. JOS Puljua viedään AHL:aan, niin se tulee mule todeksi, kun organisaation johto sen sanoo, ei muut. Silloinkaan en pidä sitä välttämättä hyvänä ratkaisuna, kun tulee mieleen muuan Janne Pesonen, joka rikkoi AHL:ssa kaikki ennätykset, eikä päässyt Pinguissa kunnolla edes näyttämään mitään. Että sellaista taitavaa pelisilmää siellä Amerikan mantereellakin välillä on. Jos Pulju ei ole kypsä, eikä näytöt riittävät, vaikka sitä tässä tapauksessa annettaisiinkin eri lailla, kun case Pesoselle kävi(tosin Puljuhan ei ole vielä AHL:aa käynytkään), niin hyväksyn sen. Pääasia on, että saa riittävästi näytönpaikkoja ja mahdollisuutta vaihtaa eri ketjuihin, jos joidenkin kanssa ei homma toimi. Näinkin voi käydä, kun kemiat ei vaan kohtaa.
Mulla ei ole mitään Lainetta vastaan, mutt alkaa ihan oikeasti ärsyttämään tuo, ettei siitä Pyhästä Patrikista saa sanoa ainuttakaan poikkipuolista sanaa PERKELE!! Pulju on kyllä vapaata riistaa. Mikset tasapuolisuuden nimissä koskaan ratsasta häntä puolustamaan missään, vai onko hän lähtökohtaisesti niin huono silmissäsi, ettei kelpaa NHL:aan? Laine vaan kelpaisi vielä kehitysvaiheessaankin. Niinpä.