Näinhän tämä täällä palstalla menee. Jos nyt kärjistetään, niin on Fanipoikia, jotka haluavat lähestyä posin kautta ja tunteella, siksi pelaajasta kirjoitetaan ruusunpunaisten silmälasien läpi.
Se taas ärsyttää toista joukkoa, kutsutaan nyt vaikka heitä Analyytikoiksi, jotka lähestyvät asiaa faktojen ja realismin keinoin. Inhorealistisesti kommentoiminen näyttäytyy Fanipojan silmissä ylenkatsovana pätemisenä saman tapaan kuin fanipoikailu näyttäytyy naiiviutena ja haihatteluna päinvastaisessa tapauksessa.
Ja sitten nämä roolit vielä vaihtelevat pelaaja- ja joukkuekohtaisesti. Eli Puljuun Analyytikon tavoin suhtautuva voi olla Fanipoika jollekin toiselle pelaajalle.
Pääosin Puljun kohdalla nämä eri ryhmät pystyvät suht laadukkaaseen keskusteluun, eikä missään nimessä olisi hyvä, jos Analyytikot eivät tähän osallistuisi. Ne jääkylmimmät kuitit kun lähtivät pois sen erään nimimerkin pidettyä ryhdikkäästi lupauksensa Jessen tehtyä viime kaudella tyyliin kolmannen maalinsa.
Mutta kuten olen aiemmin todennut, niin olen erityisherkkä Jessen tölvimiseen just tämän olettamani hänen luonteensa vuoksi. En vain voi ymmärtää suorastaan vihaisen kuuloisia kirjoituksia, jossa viitataan hänen tyhmyytensä tai hoopoiluunsa, kun mulle juuri se jälkimmäinen on juuri sitä mitä maailma kaipaa.
Kuten pari vuotta sitten tässä ketjussa toivoin, soisin Jessen olevan sellainen "maskotti" meille palstalaisille. Eli pumpattaisiin hänen renkaitaan tapahtui mitä vain kunnon Fanipojan tavoin, ja jätettäisiin tylyt analyysit ja inhorealismi muihin pelaajiin. Mutta tämä on toki vain oma toiveeni, ei tarvitse ottaa vakavasti. Ei Jessekään ota.