Jesse Puljujärvi – hymyilevä suomalainen

• 3 073 052
  • 9 530

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Arvaukseni on että kymmenen vuoden päästä nauran tälle ajatukselle että joskus joku kehtasi ehdottaa että Pulju pääsee mitenkään samankaltaisen tasoisiin suorituksiin kuin Arttu Hyry. Ja arvaan että ihmetellään koko porukalla miten joku on edes kehdannut noin epäreilun vertailun heittää kehiin.

Itse taas en pitäisi millään tapaa varmana, että Arttu Hyry ikinä pääsee Puljun saavutuksiin NHL:ssa (eli se vajaa 400 peliä ja reilu 120 pistettä). Tai rehellisesti sanottuna pidän todennäköisempänä, että ei pääse. Mutta mahdollisesti jo 5-7v päästä se nähdään, jos asiat menneet hyvin Artulla.

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Itse taas en pitäisi millään tapaa varmana, että Arttu Hyry ikinä pääsee Puljun saavutuksiin NHL:ssa (eli se vajaa 400 peliä ja reilu 120 pistettä). Tai rehellisesti sanottuna pidän todennäköisempänä, että ei pääse. Mutta mahdollisesti jo 5-7v päästä se nähdään, jos asiat menneet hyvin Artulla.
Taisi olla tuo Kilimaisterin kirjoitus sellaista mukanokkelaa vitsihuumoria mitä täällä kovasti mielellään välillä harrastetaan. Itse taas uskon, että todennäköisesti Hyryn pelityyli sopii paremmin Pohjois-Amerikkaan, kuin Euroopan kaukaloihin, joten ei noita Puljun ja Hyryn aikaisempia suorituksia voi oikein suoraan välttämättä vertailla. Tai jos vertailuun halutaan mennä, niin olennaisempaa on toki se, että tosiaan Hyryllä on AHL:ssä aika paljon parempi pistetahti kuin Puljulla. Toki otanta vielä pienempi.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

noppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
235
Vähän sivutaan myös Puljujärveä artikkelissa:

Vaikka normaalisti vältän iltapuluja niin paljon etten availe edes linkkejä, niin nyt täytyy todeta että oli todella hyvin kirjoitettu juttu, kiitos tästä.

Luoto

Jäsen
Ihan fiksulta vaikuttaa Joni Lehto, ei ihme että Coloradossa on pari fiksua suomalaistakin.

Tärkeää on kykyjenetsijöiden painotuserot siinä, kuinka paljon arvoa annetaan taustahaastatteluille sekä sille, minkälainen persoona ja luonne taitavalla pelaajalla on, ja että tärkeintä on lopulta peliäly.

Vaikka en hirveästi enää jääkiekkoa seuraa, on juniorikiekon taso hiukan huolestuttanut, pääsarjan ohella. Samoin perheen yhteiskuntaluokan vaikutus ja nuorten SM-liiga.

Trapit ja viivelähdöt ovat ymmärtääkseni joutuneet sivuraiteille, ja se on hyvä jos mikä.

Artikkelista puuttuva tärkeä aihe on keskustelu kiekosta. Meillä oli kavereitten kanssa 100 vuotta sitten C-junnuna fiksummat jutut kuin mitä nyt saa lukea maan johtavilta foorumeilta ja kuulla "asiantuntijoilta".

Kilimaisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taisi olla tuo Kilimaisterin kirjoitus sellaista mukanokkelaa vitsihuumoria mitä täällä kovasti mielellään välillä harrastetaan. Itse taas uskon, että todennäköisesti Hyryn pelityyli sopii paremmin Pohjois-Amerikkaan, kuin Euroopan kaukaloihin, joten ei noita Puljun ja Hyryn aikaisempia suorituksia voi oikein suoraan välttämättä vertailla. Tai jos vertailuun halutaan mennä, niin olennaisempaa on toki se, että tosiaan Hyryllä on AHL:ssä aika paljon parempi pistetahti kuin Puljulla. Toki otanta vielä pienempi.
Ei suinkaan, kyllä minä tuon arvauksen ihan arvauksena heitin, enkä vitsinä. Saa sitten nähdä miten tossa lopulta käy, mutta toistaiseksi Hyry on esiintynyt joka paikassa edukseen ja ylittänyt ainakin meikäläisen odotukset, vaikka ei mikään kärkivaraus olekaan. Puljusta en kyllä oikein tiedä mitä tässä odottaisi. Enkä uskalla enää oikein arvatakaan mitään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy