Jesse Niinimäki ja Brett Harkins vahvistamaan Jokerien sentteriosastoa

  • 41 245
  • 179
Tila
Viestiketju on suljettu.

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kommentoidaan nyt tänne tätä siirtouutista. Päivällä kun autosta kuulin radio Citystä näistä siirroista, olin aluksi että mitä helvettiä (siis Harkinsin siirron suhteen). Kun hetken aikaa ehti sulatella tuota uutista, niin eipä voi muuta sanoa kuin - "aivan samantekevää".

Sellaisessa kunnossa missä Harks viime kaudella oli, en todellakaan ollut pahoillani kun ei HIFK:iin saanut jatkopahveja. Tottakai syötöt ovat edelleen huippuluokkaa, mutta jos ei ehdi tilanteisiin kunnolla niin eipä ole miehestä juurikaan hyötyä kuin korkeintaan yv:ssä. Jos tilanne on nyt eri kuin viime kauden kesäharjoittelun jäljiltä, silloin saitte hyvän lisän sentteripuolelle. Toisekseen se, että kaveri kuitenkin siirtyy syksyn aikana muualle pelaamaan tekee asiasta sellaisen että eipä harmita tippaakaan.

Jessestä uskon että saitte hyvän korvaajan Filppulalle. En ota kantaa Jessen luonteenpiirteisiin kun en kaveria tunne enkä kovinkaan paljoa ole hänen uraansa seuraillut. Sen tiedän että taitoa ja potentiaalia kaverissa kyllä löytyy.
 

Aatos

Jäsen
siffa kirjoitti:
Siellä joku kirjoitti seuranneensa Jessen uraa läheltä 8 vuotta. Puukottaa nyt puun takaa, mutta veikkaan, että edessäpäin mielistellään viimeisen päälle. Kyllähän se harmittaa, kun kaveri nousee jo juniorina edustukseen. Kateus vie kalatkin vedestä.

Ironia on vaikea laji, enkä tämän empiirisen tutkimuksen perusteella voi sanoa onnistuneeni siinä.

Olen todella läheltä seurannut Jesseä, ja toivon oikeasti hänelle pelkkää hyvää.

Ei harmita, että kaveri nousee, vaan se että hän ei ota sitä mitä olisi tarjolla.


Kaloista en tiedä, sillä olen allerginen.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
mixu kirjoitti:
Tämä ei ole häävi mieheltä jota pidettiin lähes Tuomo Ruudun tasoisena pelaajana.

No ei nyt sentään lähes Ruudun tasoisena lupauksena kuitenkaan.

Itse asiassa, Jesse ei ollut edes varausvuotenaan NHL maailmassa yleisesti mitenkään huippulupaava juniori, vaikka pelasi jo liigassa, ja hyvällä menestyksellä a-nuorissa. Oilers taisi olla ainoa joukkue, joka näki "Jesseen piilotetun (ja edelleenkin piilossa olevan) potentiaalin tulevaisuutensa keskushyökkääjänä".

Jessen ykköskierroksen varaushan oli aikanaan monelle suuri yllätys. Yksikään Draft julkaisu tai scouttaustoimisto ei nimittäin rankannut Niinimäkeä listojensa kärkeen. Hänen nimeään ei löytynyt muistaakseni yhdeltäkään listalta edes kahden ensimmäisen kierroksen joukosta.

Maailman arvostetuin scouttaustoimisto, Central Scouting Bureau, rankkasi Jessen omassa kauden lopun listassaan eurooppalaispelaajista sijalle 50. Jessen edelle CSB:n listoilla menivät suomalaispelaajista nimet Pitkänen, Bergenheim, Jaakola, Kalteva, Filppula ja Virkki. Eurooppalaisista saman ikäluokan senttereistä Jessen edellä olivat mm. pelaajat kuten Franz Nielsen, Jonas Almtorp, Jiri Cetkovsky ja Dimitri Kazionov.

Suomalaisiin Jessen ykköskierroksen varaus vaikutti kuitenkin kovin ja hänestä alettiin puhumaan monissa paikoissa Tampereella seuran tulevaisuuden johtavana pelaajana. Näille puheille oli kieltämättä myös jonkin verran katetta, mutta ainakin minusta tuntui usein, että tämä yhden seuran kiinnostus sai turhankin korostuneen arvon kokonaiskuvassa.

Jessen Draftin jälkeinen kausi liigassa olikin suhteellisen hyvä kun mies teki alle kaksikymppisenä 17 pistettä. Seuraava kausi katkesi hyvän alun jälkeen loukkaantumiseen ja viime kausi oli suoraan sanottuna surkea, Jessen surffailtua ensin tehottomana Ilveksessä ja löydettyä itsensä tämän jälkeen Road Runnersien katsomosta.

Itse en usko Jesseä c-junioreista asti seuranneena asennepuolen ihmeparantumiseen, vaikka sellaista tekstiä täällä ja tuossa slamin jutussa olenkin lukenut. Totuus on, että medialle on niin kovin helppo sanoa sitä ja tätä, mutta laiskasta perusluonteesta harvoin tulee heart&soul pelaajaa, etenkään kun koko Niinimäen peli on perustunut aina vapauksien ottamiseen kentällä ja sen ulkopuolella.

Toinen ikävämpi totuus on se, että vaikka Edmontonin kiekkovaikuttajat kuinka kehuisivat Niinimäkeä maasta taivaaseen, Jesse ei taida kuulua enää seuran tulevaisuuden suunnitelmiin. Hän ei saanut kovin suuria fanijoukkoja taakseen Road Runnerseissa ja hän näytti harvoissa pelaamissaan peleissä hänen peliään seuranneiden kannattajien silmissä - yllätys yllätys - erittäin flegmaattiselta. En tiedä, mutta veikkaisin seuran valmentajan Kelly Buchbergerin kieltäneen Jesseä tulemasta samaan halliin hänen kanssaan.

Näitä Road Runnersien vanhoja lehdistötiedotteita on muuten yleensäkin mielenkiintoista lukea. Esimerkiksi Road Runnersien manageri Scott Howson sanoi viime kaudella Niinimäen liityttyä seuran vahvuuteen hänestä näin, “Jesse is a skilled player who we think will benefit from playing in the American Hockey League. He has shown some progress this season and we feel bringing him to Edmonton will help prepare him for the next level."

Lopuksi haluan sanoa, että minä toivon kaikesta negatiivisesta kirjoittelusta huolimatta Jessen uralle parempaa jatkoa. Itse en tosin koskaan pysty arvostamaan kiekkoilijaa, joka nukkuu pommiin harjoituksista ja ei anna työssään itsestään joukkueelle parastaan, mutta toisaalta kuten sanotaan, erilaisuus on rikkaus ja Jesse on SM-liigan Uuno, joka hauskuttaa kansaa siellä missä liikkuu. Hauskan laiska mies, todellinen veijari.
 
Viimeksi muokattu:

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arvostamani nuckin kirjoitukseen haluan tuoda sellaisen oikaisun/lisäyksen, että tuona vuotena Jessen nimi oli 3-4 seuran ykkösvarausehdokas. Edmonton oli näistä ensimmäisenä varausvuorossa. Jos Edmonton ei olisi Jesseä varannut, niin kuitenkin mies olisi varattu ekalla kierroksella.

Täytyy tosin muistaa, että varaustilanteessa seurojen strategia saattaa muuttua jokaisen varauksen jälkeen. Seurat luottavat tiettyyn järjestykseen, mutta strategia muuttuu, jos oma ajateltu varaus napataan edellä tai vapaaksi on jäänyt sellainen pelaaja, jota ei edes kuviteltu olevan vapaana vielä seuran vuoron aikana. Näin myös tämän vuoden draftissa kävi. Ottawan ajatuksena oli varata numerolla 9 Tuukka Rask, mutta suunnitelmat muuttuivat viime hetkellä.

Mitä Jesseen tulee, niin heräämistä toivotaan. Nuorukaisessa piilee koko maatakin pelastavat taidot. Halutessaan Jesse pystyisi dominoimaan maajoukkuetasollakin, mutta se vaatii asenteen muuttumista. Toivottavasti Jesse tajuaa, että heräämällä voi tienata kivankin omaisuuden, mutta nykyisellään saadaan tulevaisuuden baariin vain muistelija, joka kertoilee tarinoita siitä, että oli aikoinaan valtakunnan taitavin kiekonkäsittelijä.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Immosen mietteitä tapaus Niinimäestä.

- Jesse on lahjakas pelaaja. Nyt hän on kuitenkin sellaisen tilanteen edessä, että hänen täytyy rikkoa tietyt häneen kohdistuneet uskomukset. Jesse on juuri sitä, mitä hän näyttää meille.

Niinimäen omia ajatuksia.

- Tämä on tosi iso haaste ja tosi hyvä näyttöpaikka menestyvässä joukkueessa, Niinimäki myöntää.

- Haluan näyttää, että Jesse Niinimäki osaa pelata. Ja kyllä se osaa. Yhden kauden piste-ennätykseni on 17, ja nyt se pitäisi saada kasaan ennen marraskuun maajoukkuetaukoa.

Lähde: www.iltasanomat.fi
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Yläpesä kirjoitti:
Ohessa linkki kolmen vuoden taakse ja silloisiin 20v-MM-kisoihin.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=15344&highlight=Niinim%E4ki+westerlund

Keskusteluissa käytiin melkoista vääntöä Jessen ja erään kädettömän Filppulan välillä. Melkoinen joukko tuosta turnausporukasta on kehittynyt huikeasti ja saanut tulosta aikaan miesten sarjoissa. Yksi ei.

Keskustelu antaa myös toisaalta ihan relevanttia perspektiiviä sille kiireelle ja hädälle, joka usein vaivaa nuoria pelaajia arvioitaessa. Niin on tähtiä syntynyt tuostakin haukutusta sakista.

Erittäin mielenkiintoista luettavaa ja hauska nähdä millaisia asiantuntijoita siellä on ollut kertomassa kuinka kädetön Valtteri Filppula on. Ja oli myös jännää huomata että Jokereiden (a-junnujen) Valtteri Filppulan suurin tukija tuossa keskustelussa löytyi naapurista, eli IFK:n The Animal oli se joka puolusti Valtteria Tampereen, Rauman ja Porin vyörytyksen keskellä.
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kun viimekaudella Oilers vei Niinimäen rapakon taakse oli ensisijainen syy siihen se, että Suomesta kantautuneiden huhujen mukaan Niinimäen harjoitteluinto oli nollassa, jolloin pelaaja tahdottiin valvovien silmien alle Roadrunnerssiin. Jossa kävi kuitenkin niin, ettei Jessen fyysinen olemus ollut tarpeeksi kovaa luokkaa ja jätkä sai pelkästään jämäminuutteja jarruketjussa. Pelaajan vieminen Edmontoniin oli toisinsanottuna Oilersjohdon ratkaisu siihen, etteivät he tahtoneet hevillä luovuttaa lahjakkaan kaverin suhteen. Nyt kun pelaajalla näyttäisi olevan työmoraali ja fyysinen olemus kunnossa, voisi taas ruveta puhumaan pelimiehestä, mutta itse en kuitenkaan vakuutu, ennen kuin Jesse todellakin näyttää jotakin Suomessa. Ja Oilers näki parhaan vaihtoehtona päästää pelaajan takaisin Suomeen, koska Oilersilla ei ole omaa AHL-joukkuetta, eikä johdon mielestä ECHL vastaa pelaajan taitoja. Jo se, ettei ole omaa AHL-joukkuetta on saattanut Oilersin vaikeaan tilanteeseen, koska sopimus Dallasin kanssa, jolla Oilers saa 7 pelaajaa Dallasin farmijoukkeeseen on johtanut siihen, että Oilers on jo menettänyt muutaman lupauksen, sekä lisää on lähdössä ennen kautta. Kuitenkin kiistatta Oilers-fanien mielestä Jesse oli taitavin pelaaja viime kauden Roadrunners joukkueesta, mutta pelaaja oli vielä aivan liian kevytrakenteinen ja pehmeä pohjois-amerikkaan. Itse toivon, että tämä olisi todellakin Jessen läpimurtokausi, mutten kuitenkaan usko siihen enne kuin sen itse näen.
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
ennustaja kirjoitti:
- Haluan näyttää, että Jesse Niinimäki osaa pelata. Ja kyllä se osaa. Yhden kauden piste-ennätykseni on 17, ja nyt se pitäisi saada kasaan ennen marraskuun maajoukkuetaukoa.

Lähde: www.iltasanomat.fi

Ah, kyllä Jesse taitaa olla ihan entisensä. Minä teen pisteitä. Minä minä minä. Tätä itsekästä pelitapaa on Hakametsässä tuskailtu riittämiin viime kausilla. Ainakin kun tuota miehen "tavoitetta" katsoo, niin veikkaan, että tulette näkemään paljon yksityisyritteliäisyyttä ja kikkailua. Kiekonmenetyksen jälkeen selkä suoristuu ja poika lorvailee pikkuhiljaa takaisin vaihtoon samalla, kun vastustaja karkaa ylivoimahyökkäykseen. Joukkueelle pelaaminen ei todellakaan ole kuulunut Jessen hommiin. Jotenkin voisin kuvitella Jessen vastaavan kysymykseen puolustamisesta jotenkin tähän tapaan: "No miks täällä pelaa noita kädettömiä duunareita, jos mun pitää vielä puolustaakin?" Tämän mielipiteen olen muodostanut seuratessani Jessen otteita ja elekieltä jäällä.

Täytyy vielä korostaa, että toivon Jessen vihdoin ryhdistäytyvän ja ottavan sen ratkaisevan askeleen. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että suomalaisen jääkiekon huipulle saataisiin uusi taitosentteri menetetyn lupauksen sijaan. Pessimistinen asenne johtuu totaalisesta kyllästymisestä Jessen pelleilyyn Ilveksen paidassa. Usko on mennyt, mutta pieni toivon kipinä elää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Santiago kirjoitti:
Ah, kyllä Jesse taitaa olla ihan entisensä. Minä teen pisteitä. Minä minä minä. Tätä itsekästä pelitapaa on Hakametsässä tuskailtu riittämiin viime kausilla.

Niin eihän Jesse tuossa aivan noin sano vaikka kai sen voi noinkin ymmärtää. Tuo voisi olla myös tavoitteen asettelua, eli omaa 17 pisteen kausiennätystä lähdetään parantamaan selkeästi ja jos meinaa pelata Jokereiden ykkösessä tai kakkosessa niin silloin tuon 17 pisteen olisikin mentävä rikki tai se paikka löytyy kyllä alenpaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
flintstone kirjoitti:
Niin eihän Jesse tuossa aivan noin sano vaikka kai sen voi noinkin ymmärtää. Tuo voisi olla myös tavoitteen asettelua, eli omaa 17 pisteen kausiennätystä lähdetään parantamaan selkeästi ja jos meinaa pelata Jokereiden ykkösessä tai kakkosessa niin silloin tuon 17 pisteen olisikin mentävä rikki tai se paikka löytyy kyllä alenpaa.

Niin, ja muualla maailmassahan tuo on täysin tavallista puhetta. En tajua, mistä meille on tänne Suomeen saapunut tämä "Teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää" "Omat pisteet ei kiinnosta. Pääasia että joukkue pelaa hyvin"-mentaliteetti. Todellisuudessa jokainen pelaaja haluaa tehdä paljon pisteitä. Jotkut sanovat sen suoraan, jotkut kätkevät sen noiden tavanomaisten latteuksien taakse.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Santiago kirjoitti:
Minä teen pisteitä. Minä minä minä.

No minkä helvetin takia Niinimäki pelaa Jokereissa 2-sentterin tontilla, jos ei pisteiden? Mitä sen pitäisi tehdä - hiihdellä pitkin laitoja vai?
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
cobol kirjoitti:
No minkä helvetin takia Niinimäki pelaa Jokereissa 2-sentterin tontilla, jos ei pisteiden? Mitä sen pitäisi tehdä - hiihdellä pitkin laitoja vai?

Kai tuo Santiago on vain "hiukan" kateellinen, kun jätkä palas takas Suomeen henkisesti kasvaneena ja työmoraalin löytäneenä, eikä tullutkaan takaisin Ilvekseen.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
flintstone kirjoitti:
Erittäin mielenkiintoista luettavaa ja hauska nähdä millaisia asiantuntijoita siellä on ollut kertomassa kuinka kädetön Valtteri Filppula on.

Aika paska Filppula niissä kisoissa oli, vaikka kuinka teidän kultapojunne onkin.

Mutta asiaan. Hyvä hankinta Niinimäki ehdottomasti on. Heikentyneessä liigassa tulee varmasti olemaan senttereiden ehdotonta aatelia hyökkäyspäässä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se taitaa olla Niinimäen kohdalla niin että toiset huippu-lupaavat kaverit ovat ajaneet jo ohi: Ruutu ja Pitkänen tekee jo loistavaa uraa änärissä, Filppula pelasi huippukauden ja lähti änäriin, Jokisen Jussi pelasi pari huippukautta liigassa ja lähti änäriin.. Niinimäestä puhuttiin noiden nimien yhteydessä mutta tähän mennessä kaveri ei ole lunastanut yhtään mitään. Suuri ero edellämainittuihin kavereihin.

Itselle huokuu Niinimäestä hieman samaa kuin Kärpistä lähteneestä Juntusen Henkasta, taitoa on, kokoa, potentiaalia ja oikeasti sopiva määrä itsekyyttäkin (joskus liikaa mutta so what?!), harjoittelu ei vaan näille pojille maistu ja asenne on huono. Tehdään vain se mikä halutaan ja taiteillaan..ei tapella ja taistella. Niinimäen kohdalla kun katsoo uran vaiheita niin ei voi kun ihmetellä että onko se oikeasti noin huono joukkuepelaaja/vaikea persoona. Tämä ihan sivusta katsottuna ja ilman sen syvempää tietämystä.

Toivon että Niinimäki onnistuu (toivon että Juntunen onnistuu), mutta voiko taitava ja lahjakas peluri joka on pärjännyt sillä erikoisosaamisellaan junioreissa pärjätä liigassa..tai änärissä? Niinimäki luultavasti onnistuu "nipin-napin" liigassa, mutta rahkeita olisi enempään! Pari kautta, kehittymisen kannalta tärkeää kautta, on nyt mennyt munilleen.. Ikää on jo sen verran että nyt rupeaa olemaan viimeinen kausi jos haluaa kehittyä kovasti ja saada leveämpää leipää kiekon avulla.

Jesse on kuitenkin mun mielestä kaappaus ja vaikka onkin ehkä pahimman kilpailijan leirissä niin tulen seuraamaan suurella mielenkiinnolla miten pärjää.

ps. kuullostaa tosin hyvältä jos massaa on tullut lisää :-) siltikin,ei sillä vielä tee yhtään mitään
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
cobol kirjoitti:
No minkä helvetin takia Niinimäki pelaa Jokereissa 2-sentterin tontilla, jos ei pisteiden? Mitä sen pitäisi tehdä - hiihdellä pitkin laitoja vai?

Älä nyt hiilly tätä samaa on saatu kuulla Selänteen suhteen useita vuosia. Joillekkin on ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää, että se pisteiden ja maalien tekeminen on jääkiekkoilijalle kuitenkin tärkeää.

Itse edelleenkin ihmettelen semmoisia kirjoittajia, jotka vaativat lisää taitoa Suomen maajoukkueeseen, ja samalla kuitenkin tyrmäävät täysin pelaajat, joilla olisi omia vapauksia.
Maailman parhaat hyökkääjät eivät ole sen takia maailman parhaita, että he ovat loistavia omassa päässä, ja pelaavat pyytettömästi luotua taktiikkaa. He ovat maalin parhaita sen takia, että heille sallitaan hyökkäyspäässä tiettyjä vapauksia, tai jos ei sallita he niitä ottavat.

Ainiin kannattaa muistaa, että Ilya Kovalchuk ja Alexei Kovalev tekevät pyyteetöntä työtä joukkueen eteen. Michael Nylanderista puhumattakaan.
Ja ei Jesse e ole heidän tasollaan, eikä tule ikinä olemaankaan, kun Suomen kiekkokulttuuri on tasolla ihmiskuulat jääkiekkokaukalossa.
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jessen tapauksessa "minä teen pisteitä" tarkoittaa todellakin sitä, että hän tekee niitä, ei ketjukaverit. Näin ainakin ennen. Jesse yrittää kuljettaa kiekon oman maalin takaa vastustajan maalin sisään. Tämän päivän liigassa tuo vain onnistuu turhan harvoin. Mutta katsotaan. Hyvä että muilla riittää uskoa. Ja tietenkin oman joukkueen kavereihin pitääkin uskoa ennen kautta, mitä järkeä "fanituhussa" muuten olisikaan.

Vielä en ole Jessestä kateellinen, mutta tilanne saattaa muuttua, jos poika keikkuu pistepörssin kärkipaikoilla joulutauolla. ;)

Edit: Lisään vielä, että mikäli Jesse pärjää ensi kaudella, uskon sen johtuvan pitkälti maisemanvaihdoksesta ja siirtymisestä Jokereihin. Tampereella tutuissa kuvioissa en usko, että tahti olisi muuttunut miksikään.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mounir kirjoitti:
Kai tuo Santiago on vain "hiukan" kateellinen, kun jätkä palas takas Suomeen henkisesti kasvaneena ja työmoraalin löytäneenä, eikä tullutkaan takaisin Ilvekseen.

Typerä se on, kateellinen tuskin. Jos Niinimäki sanoo, että vau, mä aion pistää mun koko kauden piste-ennätyksen rikki ennen marraskuun loppua, niin sellainen pelaaja on tasan oikea Jokereihin. Jos Niinimäki sanoisi, että katsotaan nyt, mä yritän parhaani ja teen kaiken valmennuksen ja joukkueen eteen ja puran kiekkoa päätyyn, niin menköön muualle.

Ihan yleisellä tasolla - en siis Niinimäkeen liittyen - sanoisin, että SM-liigassa on näitä pitkä päätyyn ja yhtään ei omiin tyyppisiä joukkuepelaajia aivan liikaa. Sielukkaat taiteilijat puuttuvat. Jos joku kiskaisee itselleen hyvän tavoitteen, miksi sitä ei sallita?

Joo, mä tiedän. Kun se on itsekäs.

Jokainen maalintekijä kaikissa lajeissa on itsekäs. Sitä en tiedä, onko Niinimäki maalintekijä, mutta puheet ainakin ovat oikeita. Vaikuttaa meidän pelaajalta :)
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noo, meikäläisen mielestä noille pistetavoitejutuille saa enemmän katetta, kun on näyttöä, että osaa hyödyntää myös joukkuekaverita tyyliin Steve Kariya. Yksin on niin saatatan vaikeaa pärjätä kuutta vastustajaa vastaan. Ehkä tämä poitti jäi vähän epäselväksi...
 

Illuminatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Taito
Santiago kirjoitti:
Jessen tapauksessa "minä teen pisteitä" tarkoittaa todellakin sitä, että hän tekee niitä, ei ketjukaverit. Näin ainakin ennen. Jesse yrittää kuljettaa kiekon oman maalin takaa vastustajan maalin sisään. Tämän päivän liigassa tuo vain onnistuu turhan harvoin.

Oudosti vaan Jessen pistesarakkeissa on koko uralta (junioripelit ja liiga) 31 maalia ja 84 syöttöä. Aika paljon syöttöjä suhteessa siihen, että Jesse ei kertomasi mukaan paljon kiekkoja jakele. Tai joo, noi syötöthän on tietysti tullut ripareista?

Itse otan sata kertaa sadasta Jokereihin mieluummin arvaamattoman, riskialttiin mutta potentiaalia omaavan TAITOpelaajan kuin joukkueen eteen pyytettömästi ilman tehoja tuhertavan timovertalan. Luulisin, että Niinimäellä on motivaatio kuitenkin kunnossa. Häneen kohdistuu tällä hetkellä niin paljon epäilyjä, että jo yksin se herättää varmasti näyttämisen halua ja sitä kautta motivaatiota harjoittelua ja pelaamista kohtaan. Ja nyt on Jesse paikassa jossa tuon 17 pisteen täytyy todellakin tulla helposti. Valtteri teki samassa paikassa viime kaudella 30 pistettä. Siinä realistinen tavoite Jesselle. Turha siitä on kaveria syyttää, että sanoo reilusti ääneen omat tavoitteensa. Näyttämisen halu on varmasti valtava. Toivottavasti se näkyy oikeissa asioissa eikä kanavoidu väärin. Semmoinen kutina on, että Tampereen suunnalla monen ääni kellossa muuttuu tämän kauden aikana.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Santiago kirjoitti:
Jessen tapauksessa "minä teen pisteitä" tarkoittaa todellakin sitä, että hän tekee niitä, ei ketjukaverit. Näin ainakin ennen. Jesse yrittää kuljettaa kiekon oman maalin takaa vastustajan maalin sisään.

Kyllähän noita vastuunsiirtäjiä yms surffailijoita riittää. Jos Niinimäki tekee, mitä puhuu eli pisteitä = maaleja a´la Banham (ehkä hieman liikaa..) se riittänee minulle. Valotaulu kertonee kaiken.
Kyllähän Raipe on Ilves-ikoni, mutta hänen pelityylinsä; syötänpä vielä lätyn, en edes yritä maalia- ei uppoa allekirjoittaneeseen.


Optikko sisälläni uskoo Virran ja Niinimäen olevan liigan eliittiä alkavalla kaudella.
Perkele!!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Target kirjoitti:
Kyllähän Raipe on Ilves-ikoni, mutta hänen pelityylinsä; syötänpä vielä lätyn, en edes yritä maalia- ei uppoa allekirjoittaneeseen.

No, eikös se Ottokin ollut enemmän jakelija kuin maalintekijä? Kerran jopa liigafinaalissa Turussa syötti tyhjän maalin edessä vielä Varikselle, joka yllättyi niin, että sai vain vaivoin kiekon tyhjiin.

Juonikkaita taitopelaajia ei todellakaan ole liikaa nykyliigassa, joten Jesselle on tilaus.

Liityn myös niihin, jotka pitävät vain positiivisena henkilökohtaisen pistetavoitteen ilmoittamista. Nämä "teen parhaani ja katson mihin se riittää" kliseet alkavat tympiä.
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Vakio kirjoitti:
Liityn myös niihin, jotka pitävät vain positiivisena henkilökohtaisen pistetavoitteen ilmoittamista. Nämä "teen parhaani ja katson mihin se riittää" kliseet alkavat tympiä.


Loistava, että noitakin riittää. Itse en kyllä seuraa sm-liigaa, ellei jossain joukkueessa pelaa Oilers-varauksia. Mutta loistava et Jesse tavoitteena on henkilökohtainen piste-ennätys, toivottavasti ei tule taas kauden kestävää loukkaantumista, joka jo kertalleen jarrutti urakehitystä.

Ja itseäni alkaa jo pikkuhiljaa V*TUTTAMAAN tuo suomalaisten yleisesti jakelema selitys, et "parhaani tein, mutta se ei riittäny". Yhtä helkkarin nöyristelyä koko v*tun selittely, sanosivat suoraan, että kun vaan on paska.
 

Santiago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vakio kirjoitti:
Liityn myös niihin, jotka pitävät vain positiivisena henkilökohtaisen pistetavoitteen ilmoittamista. Nämä "teen parhaani ja katson mihin se riittää" kliseet alkavat tympiä.

Kaksipiippuinen juttu. Itsekin pidän tuosta asenteesta ja jos ainoa sanottava on "teen parhaani ja katsotaan mihin se riittää", voi yhtä hyvin pitää päänsä kiinni. Toisaalta joutavanpäiväisiä tyhjänpuhujia kaipaan vielä vähemmän. On hyvä, kun on jotain näyttöä siitä, että pystyy tekemään mitä uhoaa. Jesseltähän näitä "ykkössentterin tontin valtaamisjuttuja" on nähty jo vuosia. Sen voi kukin tarkastaa vaikkapa ilves.comin haastatteluista, ja varmaan jatkoajastakin, jos jaksaa. Hyvin on poika lunastanut lupauksensa. ;)

Jessen ja Selänteen pistetavoitejuttujen vertaaminen on kuin vertaisi Huyndaita Ferrariin. Toinen on tasonsa osoittanut maailman huippu, joka tekee mitä lupaa. Toinen taas on toistaiseksi mitään aikaansaamaton nuori arvoitus. Hävettää edes puhua näistä kahdesta samassa lauseessa, niin eri tason kavereista on tämän hetken näytöillä kyse.

Tilastoja voi lukea niinkuin parhaaksi näkee ja kukin uskoo tietenkin juuri siihen mihin haluaa. Minä uskon vasta kun näen esitysten muuttuneen Ilves-ajoista. Pelkät puheet eivät enää riitä, nyt tarvitaan kovia tekoja. Nähtäväksi jää, onko tämä kausi muutoksen aikaa Jesselle muutoinkin kuin Helsinkiin siirtymisen merkeissä. Ymmärrän myös teidän kantanne asiaan, sen ovat monet kirjoittajat hienoilla kirjoituksillaan ja laadukkailla perusteluillaan todistaneet.

Joka tapauksessa seuraan Jokereiden otteita ensi kaudella tavallista tarkemmin, kyllä Jesse edelleen on mielenkiintoinen pelaaja myös Ilves-lasien läpi.

Kiitos keskustelusta, poistun takaisin kissamaalle.
 

Realisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuullessani uutisen Jessen siirrosta ensimmäiseksi mieleen juolahti kommentoida siirtoa "ei tule ikävä, pitäkää hyvänänne" -tyyliin. Tilannetta tarkemmin pohdittuani tunsin lievää suurempaa ketutusta. Pelaajamarkkinatilanteen huomioiden olisin lähes hihkunut tyytyväisyyttä jos Jesse olisi signattu Ilvekseen.Olisi tämä kaveri kaikesta huolimatta meidän rosteriin kelvannut...

Itsekäs, veltto, löysä, taitava, nuori, lahjakas - Jesseä voi kuvailla monella adjektiivilla. Työtä, työtä, työtä. Nykyajan ammattilaiskiekossa ei voi mitään saada ilmaiseksi. Toivottavasti Jesse on tämän faktan sisäistänyt menneen kauden aikana. Jesse on massasta erottuva persoona, jollaisia SM-liiga todellakin tarvitsee.

Eikös se Harkins ollut menossa allsvenskaniin pelaamaan? Mielestäni on nöyryyttävää että kaikilla osa-alueilla SM-liigan raskaaseen kalustoon lukeutuva seura lainaa miehiä ruotsin divarista. Tämä kritiikki ei siis koske niinkään Jokereita vaan SM-liigan tasoa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Realisti kirjoitti:
Eikös se Harkins ollut menossa allsvenskaniin pelaamaan? Mielestäni on nöyryyttävää että kaikilla osa-alueilla SM-liigan raskaaseen kalustoon lukeutuva seura lainaa miehiä ruotsin divarista. Tämä kritiikki ei siis koske niinkään Jokereita vaan SM-liigan tasoa.

Kieltämättä totta. Jokereissa vaan oli ennen Harkinsin ja Niinimäen tuloa täydellinen sentteripula, joka vaikeutti jopa mielekkäiden harjoitusten vetämistä. Koska tässä tilanteessa ei ole mahdollista saada nopeasti "oikeita" vahvistuksia, pidän Harkinsin hankkimista määräajaksi aivan järkevänä. Hän nyt kuitenkin on taitosentteri, vaikka ei varmaankaan huippuiskussaan. SM-liigassa mies on kuitenkin takonut pisteitä kahdella edellisellä kaudella kelvollisesti. Ylivoimissa hänestä lienee eniten hyötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös