Viestin lähetti Jurvanen
Pitkä haastattelu. Kiitos hitosti. MUkava nähdä, että Ässätoimitus on voimissaan ja tekee juttuja. Kiitoksia.
Lupaan ettei tämä tavaksi tule, mutta jälleen kerran on ihmeteltävä Jatkoajan toimituksen/toimittajien laatua. En tiedä onko haastattelun tehnyt Jaakko Levola ammattilainen, mutta sanotaan näin, että tuon parempaa ja mielenkiintoisempaa haastattelua harvoin näkee. Ja tämä siis näiden lasien läpi, joiden takaa katsoen Ässät ja Joensuu eivät ole ensisijaisen tarkkailun tai kiinnostuksen alla.
Haastattelusta tuli mieleen paljonkin asioita. Kun itse olen junnujen osalta lähinnä seurannut Jokerien ja toki myös Hifk:n osalta tilannetta, niin jatkossa on mukava seurata miten huippulupaus Ässissä "ajetaan sisään". Haastattelussa silmiini sattui etenkin se, että Jesse itse odottaa lisää peliaikaa jo nyt ja viimeistään ensi kaudella.
Usein sanotaan että juniorille kynnys päästä pelaamaan (kunnon peliajalla) liigassa on pienempi ns. pienissä seuroissa. Mä en ole ihan varma tästä, voisi olla jopa toisin päin. Jos koetan omalla kiekkokokemuksellani pohtia Ässien ja Jessen tilannetta, niin ei tuo aivan yksinkertaiselta näytä.
Peluuttamisenhan päättää aina viime kädessä valmentaja, jonka Ässissäkin on tehtävä tulosta. Kun Ässien valmentaja näkee riveissään yhden huippulupaavan juniorin, joka kuitenkin on aina tietynlainen riski liigapeleissä ja toisaalta kokeneen liigajyrän josta tietää mitä saa, niin ei ole vaikea arvata kumpi pelaa ne ratkaisevat minuutit. Tällöin riski on se, että huippulupaus turhautuu, homma muuttuu todella vaikeaksi ja oikeastaan vasta maisemanvaihto tai jokin muu todella radikaali liike pelastaa tilanteen.
Mä luulen että juuri tämä haaste Ässillä ja Jessellä on seuraavaksi edessä, kuinka löytää balanssi tarvittavan peliajan ja toisaalta joukkueen menestyksen välillä. Kukaan 17-18 v pelaaja ei ole niin hyvä, että liigassa voisi minkään joukkueen vastuunkantajana toimia. Tällaista super-poikaa ei ole eikä tule.
Toivotaan Ässille ja Jesselle paljon menestystä, mutta ennen kaikkea malttia. Jessen ei vielä ensi kaudella tarvitse olla tähti, eikä vielä seuraavallakaan. Aikaa on, toivottavasti maltti riittää.
Lisäillään vielä lippiksen nosto seurauskollisuuden julistamisesta. Näin pitää toimia.