Siniviiva: Olen elämäni aikana käynyt Oulussa noin 15 kertaa. Kaikki käynnit liittyvät viihdebisnekseen; lätkä tai musa. Minulla ei ole aavistustakaan minkälaista jengiä siellä asuu, mutta tunnen paljon sieltä pois muuttaneita. Kaikki toisistaan riippumatta kertovat, että seutu on uskonnollista verrattuna esimerkiksi meikäläisen kotikulmiin. En usko heidän kollektiivisesti valehtelevan, koulun uskontokirjankin mukaan pohjoisessa ovat valtionkirkon lisäksi erilaiset lahkotkin vahvoilla. Niinpä en pidä sitä ihmeellisenä, että Jereä vastustetaan paljon ja ennemmin aprikoin ääneen, että onkohan Kärppä-fanienkin joukossa tiukan linjan lestadiolaisia ja muita -öh- sanan miehiä. Vastauksesi perusteella näin on, eikä siinä mitään. Asia on minulle yhdentekevä, lätkä on pääasia ja sehän on itse asiassa hienoa, että lätkä yhdistää ehkä siellä uskovaiset ja normikansan ja HIFKin hallissa johtajat ja duunarit samaksi vellovaksi massaksi.
Oiva: Jere viittasi paremmalla palkkatasolla eniten Ruotsin ja Venäjän virityksiin. Hän ei pelaa Oulussa pienellä palkalla. Myös Jokerit, HPK ja Ipa olisivat maksaneet saman kokoluokan korvauksen. Kärpät on maan parhaiten toimeentuleva kiekko-organisaatio, joka pystyy tarjoamaan pelaajille hyvän rahan lisäksi paljon muita etuja; asunnot, autot, lääkintähuolto, edulliset Finnarin lennot pelaajille ja heidän muualla asuville perheilleen etc etc. Kyllä tässä painoivat eniten urheilulliset syyt, halu voittaa mestaruus, mutta raha ja muut Suomen mittakaavan edut ovat Jerellä myös erinomaiset.