Toivottavasti tuollaista "fania" ei katsomossa nähdäkään. Jos näen, niin tulen kyllä muistuttamaan ensi kaudella lupauksestasi. Nämä kaikki 80-90-luvulla syntyneet "fanit" mustavalko-ajatteluineen kuvittelevat olevansa niitä oikeita "faneja", jotka ovat luoneet (=kopioineet) kannattamis- ja fanikulttuuria ison maailman mukaan. Itse olen otteluita seurannut paikan päältä vuodesta 1975. Sinun "historiasi" ulottuu muutaman vuoden taakse, monilla meillä jo aikuisikään yltäneillä paljon pidemmälle. Tervetuloa kaikki hyvät pelaajat Jokereihin.
Sinulla on oikeus faniuteesi, jonka minulta kiellät. Tosin olen syntynyt 1960, ja seurannut ensimmäisen Jokeripelini 1972, joten ihan kaikki ei mennyt oikein. Mutta lupaan etten tule pilaamaan tunnelmaasi.
Minusta kuitenkin on hiukan outoa, että sinä korkeudessasi kerrot muiden puolesta mikä on oikeaa faniutta, siinä missä minä olen aina myöntänyt että kaikilla on oikeus omaan faniuteensa. Se tuntuu kummalta. Mutta osa ihmisistä ovat raaempia ja poissulkevampia kuin toiset. Ja kun luen mitä kirjoitat, tajuan että ehkä Jokerit ei ollutkaan se ideologia jota luulin sen olevan vaan ihan yhtä raju, väkivaltainen ja ilkeä kuin muutkin. Minä vain olin tyhmä. Pysyn pois tieltäsi tänä vuonna, ja jos olet katsomossa vuodenkin päästä niin sitten silloinkin.
Viimeksi muokattu: