Jere Karalahti Jokereihin

  • 653 714
  • 1 664

fatover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Täytyy kyllä todeta, että ikävä kyllä nämä eteläpäädyn hallituksen toteamat tappelut Jokerifanien kesken näyttää selkeästi toteutuvan. Nyt jo tunneissa on tunteet kuumenneet niin täällä kuin naamakirjassa. Henkilökohtasesti en usko niiden loppuvan kauden alkamisen jälkeenkään vaan tunnelma areenalla tulee olemaan kuollut...

Mitä tähän siirtoon tulee niin nyt hetken sulattelujen jälkeen taitaa kausarin myynti jäädä, mutta enpä olisi ikinä uskonut buuavani oman seuran miehelle. Ymmärrän toki myös niitä jotka näkevät Jeressä vain hyvän puolustajan tähän liigaan, mutta itse en siihen pysty.
 

Sanchez

Jäsen
Narrifanit tappelee keskenään, koska mies kenestä eivät pidä, tulee joukkueeseen pelaamaan? Ihan hyvä meininki, ei siinä mitään.

Itseäni ainakin vituttaa suunnattomasti, että Karalahti pukee päälleensä narripaidan. Jotenkin olen aina kuvitellut, että Jere olisi viimeiseen asti IFK-mies, eikä ikimaailmassa menisi Jaffalaan.

Tosin, on muistettava että jos Sonera tarjoaa 100k €/kausi, ja Saunalahti 500k €/kausi, niin menisin kyllä Saunalahdelle duuniin samantien sen enempää miettimättä tai kyselemättä. (Summat omia spekulaatioita).
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Tosin, on muistettava että jos Sonera tarjoaa 100k €/kausi, ja Saunalahti 500k €/kausi, niin menisin kyllä Saunalahdelle duuniin samantien sen enempää miettimättä tai kyselemättä. (Summat omia spekulaatioita).

Ikävä tuottaa pettymys mutta palstatotuuden mukaan Hifk tarjosi suurempaa sopimusta rahallisesti kaudesta 2013-2014 sekä Jere Karalahti on itsekkin näin sanonut todistajien läsnäollessa. Spekulaatiosi on siis heikolla pohjalla.

Itse toivotan Jeren tervetulleeksi (ei tässä muutakaan voi enää), jos hän on oikeasti vahvistus joukkueelle mutta en usko 38-vuotiaan pelaajan tähän yltävän. Onpahan ainakin ensi kauden sylkykuppi selvillä.
 

seeseeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No nyt on käännelty ja väännelty ja pyöritetty ja hyöritetty, mutta niinhän siinä taitaa vaan käydä että Karalahti Jokereissa ensi kaudella pelaa.(onkohan varmaa vieläkään?)
Itse en pidä kyseisestä pelaajasta pätkän vertaa, enkä kyllä haluaisi häntä jokerijoukkueeseen. Kuitenkin Jere on pelaajatyypiltään todennäköisesti todella sopiva tuohon pakkiosastoon ja tuo sinne juuri sitä mitä sinne tarvitaankin. Todella ristiriitaiset fiilikset kyllä tällä hetkellä.
Kyllä tämän kesän aikana on jokerifania koeteltu sen verran, että voisi pikkuhiljaa alkaa se kausi jo ja nähdä missä ja ketä siellä sitten loppujen lopuksi askissa luistelee!
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Karalahti oli valmis riisuuntumaan että näemme ettei peffassa ole HIFK-logoa. Onkohan niin että se HIFK-logo onkin Hjalliksen peffassa? Strippaakohan sekin todistellakseen taustaansa?

Ja ei, ei, ei: Jokerien historian viimeiseen Suomen Mestaruuskauteen ei tämän luokan HIFK-taustan pelureita, se on kuin oksentaisi vuosikymmenien historian päälle: sekä meidän että HIFKn. Mieluummin sitten ei voiteta pokaalia, kuin voitetaan ne HIFK-leiman miehillä. Hjallis paätti siis sylkeä minun kannatusvuosikymmenieni päälle jäähyväiskaudella. Vaikka muuta puhui, kiitti vaan rahoista. Oliko Janarit perhana oikeassa?

Ymmärrän että ne fanit jotka menestykseen ovat tottuneet eivät historiasta piittaa, ja heillä on siihen oikeus, Jokerit on myös heidän seuransa. Mutta minä en tule yhteenkään SM-liigan otteluun jossa Karalahti pitää Jokeripaitaa. Katsotaan aloitanko alusta sitten KHL-kaudella, kun perinteet on kumminkin aloitettava alusta. Just nyt, vituttaa kuin pientä oravaa...
 

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan loistava hankinta. Yksi kiinnostavimmista pelaajista palaa takaisin sm-liigaan. Näitä lisää niin viihde arvo nousee. Minusta hyvä hankinta ja nostaa Jokereiden kiinnostavuutta entisestään.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä tuottaa pettymys mutta palstatotuuden mukaan Hifk tarjosi suurempaa sopimusta rahallisesti kaudesta 2013-2014 sekä Jere Karalahti on itsekkin näin sanonut todistajien läsnäollessa. Spekulaatiosi on siis heikolla pohjalla.
Juu, niin varmaan tarjosi kun palstatotuus ja Jere...Ja Hjalliskaan ei kuseta koskaan...puhuvat ainoastaan ja vain sitä mitä heidän palkkansa maksajat haluavat kuulla. Heti kun tulee tilaisuus paskantaa samojen henkilöiden päälle kun oma hyöty saavutettu, niin se tehdään.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, niin varmaan tarjosi kun palstatotuus ja Jere...Ja Hjalliskaan ei kuseta koskaan...puhuvat ainoastaan ja vain sitä mitä heidän palkkansa maksajat haluavat kuulla.

Ja nämä teidän puolen Johanneksetko sitten on niin luotettavia, että kannattaa uskoa näitä "Jokerit maksaa tuplat siitä mitä HIFK tarjosi!!!11"?
 

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Harmi uutinenhan tämä oli. Tässä on nyt sulattamista. Hieman vaan syljettää nämä ikäloput jullit, jota nyt Jokereihin lappaa. Tosin Rudin ymmärsin vielä jotenkin. Jeressä on hyvin paljon sulattelemista. Saa nähdä sulaako sydän koskaan Jeren kannalle epäilen, mutta Jere on suurennuslasin alla joka pelissä. Paskaa sataa jos Jerellä ei luistin kulje.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja nämä teidän puolen Johanneksetko sitten on niin luotettavia, että kannattaa uskoa näitä "Jokerit maksaa tuplat siitä mitä HIFK tarjosi!!!11"?

Olenko jotain sellaista väittänyt? Sulla jäi nyt pointti huomaamatta. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Kuvastaa varsinkin nykyisiä jääkiekkoilijoita ja jalkapalloilijoita mielestäni täydellisesti. Kuten myös seurojen muita työntekijöitä. Yleensäkkin kaikkia ammattilaissarjoissa vaikuttavia henkilöitä. Vai oletko eri mieltä? Minulla on oma mielikuva miksi Jere valitsi Jokerit ja sitä ei muutama perseennuolenta-kommentti suuntaan tai toiseen muuta mihinkään.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Olenko jotain sellaista väittänyt? Sulla jäi nyt pointti huomaamatta. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Kuvastaa varsinkin nykyisiä jääkiekkoilijoita ja jalkapalloilijoita mielestäni täydellisesti. Kuten myös seurojen muita työntekijöitä. Yleensäkkin kaikkia ammattilaissarjoissa vaikuttavia henkilöitä. Vai oletko eri mieltä? Minulla on oma mielikuva miksi Jere valitsi Jokerit ja sitä ei muutama perseennuolenta-kommentti suuntaan tai toiseen muuta mihinkään.

Minä olen silleen idealisti, ehkä ikäni takia, että ajattelen että seura = fanit. Ja loput on vaan töissä siellä. Eli seuralla on sellaiset pelaajat kuin se ansaitsee. Jos ei ketään kiinnosta ei ole seuraakaan. Eli en voi kannattaa muita seuroja SM-liigassa kuin Jokereita, mutta voin toki olla kotona ja katsoa NHLää
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerien historian viimeiseen Suomen Mestaruuskauteen ei tämän luokan HIFK-taustan pelureita, se on kuin oksentaisi vuosikymmenien historian päälle: sekä meidän että HIFKn. Mieluummin sitten ei voiteta pokaalia, kuin voitetaan ne HIFK-leiman miehillä. Hjallis paätti siis sylkeä minun kannatusvuosikymmenieni päälle jäähyväiskaudella.

Odottelinkin että joku muu sen paremmin sanoo, ja mielellään jokerileiristä.

Näin itse ensimmäiset HIFK-matsini paikan päällä ysärin alussa, joka ei ollut varsinaista kulta-aikaa meille. Samaan aikaan naapurissa (tai siis toisessa päädyssä) juhlivat Janecky ja kumppanit. Immonen, Ketterer, Lind, Strömberg, Säilynoja, Wahlstenit, Varis ja mitänäitäoli. Jotain Kurreja ja Selänteitä vissiin jossain vaiheessa, en muista. Hyvähenkistä skabailua katsomossa ja koulun pihalla, vuoroin vieraana toisen kotimatsissa. Hackman-kypärät ja rumat paidat. Myöhemmin sitten Rosa, Machulda, Metropolit. Pasi Nurminen ja Kari Lehtonen. Rakas vihollinen.

Nyt Jokerit on minun mielessäni yhtä kuin Semir Ben-Amor, Jere Karalahti ja Roman Rotenberg. Mistään rakkaudesta tai hyvähenkisyydestä on turha puhua. Kaikkia tuntuu vituttavan eri syistä, itseäni toki myös Karalahden menetys Jokereihin - myönnän sen. Jeren henkilöstä en sano mitään, mutta pelimieshän siinä siirtyi ja ns. kuuden pisteen siirrolla (- HIFK + Jokerit).

Olisin suonut että yhteisen historian kunniaksi Jokerit olisi viimeisellä liigakaudellaan ollut enemmän itsensä näköinen. Ikään kuin tribuutti itselleen ja historialleen. No, nyt mennään näillä. Kiekko jäähän.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Karalahti oli valmis riisuuntumaan että näemme ettei peffassa ole HIFK-logoa. Onkohan niin että se HIFK-logo onkin Hjalliksen peffassa? Strippaakohan sekin todistellakseen taustaansa?

Ja ei, ei, ei: Jokerien historian viimeiseen Suomen Mestaruuskauteen ei tämän luokan HIFK-taustan pelureita, se on kuin oksentaisi vuosikymmenien historian päälle: sekä meidän että HIFKn. Mieluummin sitten ei voiteta pokaalia, kuin voitetaan ne HIFK-leiman miehillä. Hjallis paätti siis sylkeä minun kannatusvuosikymmenieni päälle jäähyväiskaudella. Vaikka muuta puhui, kiitti vaan rahoista. Oliko Janarit perhana oikeassa?

Ymmärrän että ne fanit jotka menestykseen ovat tottuneet eivät historiasta piittaa, ja heillä on siihen oikeus, Jokerit on myös heidän seuransa. Mutta minä en tule yhteenkään SM-liigan otteluun jossa Karalahti pitää Jokeripaitaa. Katsotaan aloitanko alusta sitten KHL-kaudella, kun perinteet on kumminkin aloitettava alusta. Just nyt, vituttaa kuin pientä oravaa...

TODELLA HYVÄ kirjoitus!! Allekirjoitan sanasta sanaan. Lähtökohtaisesti ensi kaudelle hallille tulen, mutta jos tämä paskan maku vain säilyy niin en ole varma kestänkö sitä paikanpäällä hallissa kuinka historiamme päälle oksennetaan Jere Karalahdilla jne. En pysty myöskään hyväksyä kuinka Masto ulostettiin tämän jullikusipään tieltä. Meillä ei todellakaan ollut tarvetta tälle hankinnalle. Jos tai ehkä kun hallille tällä kaudella saavun aion protestoida Karalahden hankintaa ja Hjalliksen pelleilyä vastaan. En aio sanoiksi paremmin tätä tilannetta pukea koska Zero teki sen jo. Tätä kaveria arvostan, siinä on sitä sydäntä jota itsessänikin tunnistan. Jokerisydäntä.

Khl-Jokereista en tiedä. Tämän siirron myötä rupesi tuntumaan että tämän kauden jälkeen viimeistään tämä oli tässä. Luonto ei vain kestä katsoa pidempään kuinka jotain mitä rakastaa raiskataan eikä itse voi asialle mitään tehdä.

Tervetuloa vaan Jere Karalahti ja tulevaisuudessa kenties Janne Pesonen. Ja R.I.P. Jokerit 1967-2013..
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse en nyt ihan ymmärrä tätä poraamista. Omasta mielestäni Ruutu oli hankintana selkeästi oksettavampi kuin Karalahti. Ruutu oli uransa aikana edustanut liigassa ainoastaan julleja, Karalahti taas on vetänyt HIFK:n jälkeen niin Kärpissä kuin Bluesissa. Sen lisäksi Karalahti on oikeasti miehekäs ja kova pelaaja eikä mikään Ruudun kaltainen filmailija, kyykkäilijä ja teinien noutaja.

Toki voin ymmärtää sen, että pitkän linjan Jokerifania voi vituttaa tällainen, että haalitaan naapurin mieheksi profiloituneita pelaajia, mutta en tosiaankaan ymmärrä, miten on pystynyt sulattamaan Ruudun tulon Jokereihin, mutta ei kykene sulattamaan Karalahtea.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Nyt Jokerit on minun mielessäni yhtä kuin Semir Ben-Amor, Jere Karalahti ja Roman Rotenberg.
Hyvä tietää. Mun mielessä Jokerit on yhtä kuin Ossi, Rita, Tomi, Jaska ja uusi sukupolvi esim. Teräväisen ja Erosen muodossa täydennettynä muutamalla täsmähankinnalla. Ja minä olen meistä kahdesta se Areenan kausikorttilainen. Voisin kertoa mielipiteeni myös nyky-IFK:sta, mutta se tuskin veisi keskustelua eteenpäin enkä usko sen vastaavan teidän käsitystä seurastanne.

Nykyjokerit on sekoitus taitoa ja voimaa. Taitokiekko on se meidän oma brändimme, mutta aika turha joukkueeseen on kahtakymmentä närpäilijää hankkia. KalPassa ne hommat. Jonkun on tehtävä sille taidolle myös tilaa ja nyt niitäkin äijiä alkaa olemaan tarpeeksi. Joo, ei Jereä silti olisi tarvittu.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Toki voin ymmärtää sen, että pitkän linjan Jokerifania voi vituttaa tällainen, että haalitaan naapurin mieheksi profiloituneita pelaajia, mutta en tosiaankaan ymmärrä, miten on pystynyt sulattamaan Ruudun tulon Jokereihin, mutta ei kykene sulattamaan Karalahtea.

Sopii katsoa kirjoitushistoriaa kuinka "hyvin" olen ottanut Ruutun vastaan. Mutta kuten sanoin, kuka mitäkin haluaa - itse olisin halunnut viimeisen SM-liigakauden olevan tribuutti historialle. Nyt se Ruutun, Karalahden jne. myötä alkaa mennä sille hälläväliä-osastolle. Nauttikaa ketkä haluatte, mulla tais viimein Jokerikausi olla viime vuosi, ja voitettiinhan me runkosarja.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden elämä ei ole loppumassa

Jäähyväiskausi on hieno ja nostalginen asia. Mutta elämän täytyy jatkua. Ei ole mitään takeita, että minkään valtakunnan mestaruutta olisi Jokereille tulossa. Voidaan ihan hyvin pudota jo vaikka ensimmäisellä kierroksella.

Sen sijaan KHL-kausi 2014-2015 on tulossa. Sitä joukkuetta pitää alkaa rakentaa juurikin tänään! Ja siihen kuvioon Jeren soppari on ihan OK.

Tämä kaverihan ei ole vailla kokemusta, eikä kai turhan päiden Erkan listalla jopa Olympiajoukkueeseen.
 

Papa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, FC Bayern
EI EI EI

Luulin, että rakkaan Jokerit joukkueen siirtyminen khl liigaan oli elämäni ikävimpiä asioita. Nyt Hjallis pisti paremmaksi. En saa nauttia edes viimeisestä liigakaudesta. Jere Kamalahti Jokereihin on jotain niin epäpyhää, että mistään ei ole enää väliä. Viimeinen kausi sm liigassa on osaltani pilattu totaalisesti. Mestaruus tai ei niin se miten fanien päälle kustaan johdon toimesta kertoo kaiken missä mennään. Sydänverellä jätän rakastamani seuran. Hjallis haista .....!


-Papa-
 

J.Rita

Jäsen
Onko kenelläkään tietoa siitä minkälaiset suhteet seuraavilla HIFK/Jokerit-henkilöillä on toisiinsa: Kekäläinen, Summanen, Westerlund, Peltonen, J.Ruutu, Karalahti. Kaikki ovat aikoinaan hyvällä menestyksellä tehneet yhteistyötä seura- ja maajoukkueissa.

Ketkä eivät enää mahdu samaan pukuhuoneeseen? Ja mistä lähtien tämä poikkeuksellinen vastakkainasettelu on saanut alkunsa. Westerlundin ja Summasen maajoukkuekuvion tiedän.

Summanen ja Peltonen ovat ainakin tutkapari. Oletettavasti myös Ruutu ja Westerlund. Summasella ja Westerlundilla oli julkinen riita ja Peltosen kommenteista voi päätellä ettei ole läheisissä väleissä Rudin kanssa. Summanen ja Peltonen eivät pidä Kekäläisestä. Karalahden läheinen suhde Semiriin on myös mielenkiintoinen, Peltonen kuuluu tuskin samaan kaveriporukkaan. Alustavan olympiajoukkuevalinnan perusteella voisi kuvitella, että Karalahden ja Westerlundin välit ovat kunnossa, joten onko Jere nyt "virallisesti" valinnut puolensa?
 

Admiral

Jäsen
Minulle riittää, että joukkue ja valmennusjohto on hyväksynyt Jeren saapumisen Jokereihin. En ehkä ota asiaa niin tunteella kuin useimmat, mutta jos Jeren tuoma panos edesauttaa isoimman tavoitteen saavuttamisessa, niin se riittää minulle.

Toivon todella, että Jere onnistuu ja saa käännettyä edes jotkut faneista tuekseen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hjallis halusi sitten pilata mahdollisesti viimeiseksi jäävän SM-liiga kauden Jere Karalahdella. Protesteja, pilkkalauluja ja monenlaisia muita negatiivisia asioita luvassa, mutta tämä on ihan Hjalliksen valinta. Ja kaikki tämä vain siksi että saadaan tarpeeton IFK:n brändimainos sisään. Tämä vielä sinetöidään potkimalla sopimuksen alainen viime kauden yksi kohtuuttomuuksista mukisematta kärsijäksi joutunut soturi. Nordlund otti iskun vastaan Jokereiden ja SM-liigan imagon puolesta ja tässä on Hjalliksen kiitos. Vittu Jee, mitä menoa taas.

Lampaat toki kuorossa määkivät innosta Karalahden saapumisesta ja paheksuvat tulevia protesteja.

Hyvin pitkälti näin. Ja tuleepa kaikin puolin mielenkiintoinen kausi.

Ei tule, mielenkiinto väheni huomattavasti mutta vitutus kasvoi valtavasti. Täyttä perseilyjä, jossa ainakaan Jokerit ei ole hyötyjänä.
 
Viimeksi muokattu:

JokerMaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hjallis halusi sitten pilata mahdollisesti viimeiseksi jäävän SM-liiga kauden Jere Karalahdella. Protesteja, pilkkalauluja ja monenlaisia muita negatiivisia asioita luvassa

Tämä. Ei prkl olisin 1000 kertaa mielummin katsonut viimeisellä SM-liiga kaudella Maston sooloiluja, kuin Jerelle osoitettuja pilkkalauluja ja mukahauskoja banderolleja.

Jere on nyt meille sopimuksen tehnyt, niin eivät ne mielenilmaukset mitään auta, ei kukaan nyt ainakaan halua nähdä huonosti pelaavaa Karalahtea kentällä, eihän? Ensimmäiseen peliin joku tifo seurajohdolle (lue: Hjallikselle), jossa annetaan ymmärtää, että tämä on väärin. Laimeat banderollit ovat tunnelmantappajia sekä katsomossa, että vaihtoaitiossa. En halua sitä viimeiseltä SM-kaudelta. Halua nauttia tunnelmasta, onnistumisista ja mestaruudesta. Toivottavasti jere auttaa voittamaan sen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No se on sinun mielipiteesi, joka kiinnostaa suunnilleen yhtä paljon kuin persereikä.

Jeps, tämähän oli äärimmäisen fiksu vastaus!

Mutta se että kyse on muka jostain "jääkiekon ymmärtämisestä", on kyllä jo kohtalaisen huvittava väite. Ei jääkiekon ymmärtämisen peruste ole pikkumaisuus ja kiukuttelu, kun joku on pelannut toisessa jengissä.

En tiedä pitääkö itkeä vai nauraa siitä, että jotkut narrifanit ei vaan näe sitä rajaa, mikä on ok ja mikä ei. Sinä et ainakaan sitä näe, joten turha on sun kanssa jankata asiasta.
 

Animal

Jäsen
Juuri noin sen pitääkin mennä. En todellakaan halua Jokereihin sitä Penan Hifkissä aikanaan viljelemää potaskaa, kuinka mestaruudet eivät ole ykköstavoite.

Niin pitää, mutta Jere Karalahti on yksi isoimpia kulmakiviä IFK:n siitä ajasta jolloin "mestaruudet eivät olleet ykköstavoite"
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Ymmärrän että ne fanit jotka menestykseen ovat tottuneet eivät historiasta piittaa, ja heillä on siihen oikeus, Jokerit on myös heidän seuransa. Mutta minä en tule yhteenkään SM-liigan otteluun jossa Karalahti pitää Jokeripaitaa. Katsotaan aloitanko alusta sitten KHL-kaudella, kun perinteet on kumminkin aloitettava alusta. Just nyt, vituttaa kuin pientä oravaa...

Toivottavasti tuollaista "fania" ei katsomossa nähdäkään. Jos näen, niin tulen kyllä muistuttamaan ensi kaudella lupauksestasi. Nämä kaikki 80-90-luvulla syntyneet "fanit" mustavalko-ajatteluineen kuvittelevat olevansa niitä oikeita "faneja", jotka ovat luoneet (=kopioineet) kannattamis- ja fanikulttuuria ison maailman mukaan. Itse olen otteluita seurannut paikan päältä vuodesta 1975. Sinun "historiasi" ulottuu muutaman vuoden taakse, monilla meillä jo aikuisikään yltäneillä paljon pidemmälle. Tervetuloa kaikki hyvät pelaajat Jokereihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös